Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Poprvé za volantem nové Dacie Duster. Hodně milé překvapení!

Druhá generace Dusteru možná vypadá velice podobně jako předchůdce. Z jízdního pohledu se ale výrazně změnila. K lepšímu...
Zpět na článek
7. 12. 2017 13:23
7. 12. 2017 13:36
7. 12. 2017 14:03
7. 12. 2017 14:08
7. 12. 2017 15:55
8. 12. 2017 10:21
8. 12. 2017 06:47
Avatar - Jenik3
7. 12. 2017 13:23
dobry pracant
Toto auto neni na krasu a prestiz. Jedna se o pracanta, ktery musi neco vydrzet. Pro mne jednoznacne stara 1.6 benzin (po dvou ci ctyrech kolech). Pokud nova vybava dostava moderni bezpecnostni prvky, tak je to jedine dobre.
Jsem zvedavy, zda se zvysi i cena, protoze pro importery do CR ke zdrazeni neni duvod. Posileni CZK vuci EUR uz udelalo sve ve prospech eurovych cen.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 13:38
Re: dobry pracant
Kurz nových rumunských lei RON a koruny = je posledních 5 let skoro stejnej = 1 RON ca 5,50 kč = neni důvod ani zdražovat ani zlevňovat

Nečekal bych že to řeknu ale Dacia za ty prachy :yes: :-)
Avatar - Jenik3
7. 12. 2017 13:49
Re: dobry pracant
Moc bych se nedivil, kdyby se vse pocitalo v EUR kvuli frantikum.
Avatar - Uživatel_5340709
7. 12. 2017 13:51
Re: dobry pracant
Pokud koruna posiluje /jako že teď po ukončení intervencí čnb dost rapidně/, tak většinou posiluje vůči všem měnám, tedy i k Euru.
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 13:54
Re: dobry pracant
No zrovna k rumunský měně = ne :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 13:56
Re: dobry pracant
Může bejt = ale to taky nehraje roli = protože naše i rumunská měna rostou tak nějak skoro stejně. Jen to jen přepočet navíc = už aby se všude na kontinentu platilo jednou měnou = sou to zbytečný denodenní operace = nákladný zbytečný
7. 12. 2017 15:23
Re: dobry pracant
Tak jsem koukal na stránky Dacie v Rumunsku a tam je již nový Duster v nabídce. Základní provedení má ESP, palubní počítač, centrál, měření tlaku v pneu a omezovač rychlosti. Cena 12350 Eur. Ta verze má černý zrcátka, kliky a nárazníky. Tzn. asi cca dnešní acces + palubní počítač a rádio. Klimu nemá.
Další verze za 13400 Eur má klimu, tempomat, okna v elektrice, tzn. jako Arctica + něco navíc. Pouze předokolky. Takže nová verze v průměru zdraží o cca 30 tisíc korun.
Co vy na to?
7. 12. 2017 16:16
Re: dobry pracant
ESP a měření tlaku musí mít ze zákona.
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2017 16:30
Re: dobry pracant
A omezovač je tam kvůli EuroNCAP.
8. 12. 2017 15:14
Re: dobry pracant
Cena bude vyšší, protože konkurence taky zdražuje. Důvod ke zdražení se vždycky najde. viz např. Škoda
7. 12. 2017 13:36
Za ty prachy
nemá cenu nic řešit. Za tu cenu je to super kára. teda pokud ji udržej na podobný cenovce, jako starou.
Rozbalit vlákno
0
7. 12. 2017 14:03
Brko
Tohle auto je vizuelně mezi malými SUV s přehledem největší brko - fakt paráda :yes:
Co mě ale rozesmívá jsou zadní lampy - v Rumunsku si asi všimli, že Renegade má Xko, tak Dusteru pro jistotu dali do lamp plus. Jsem zvědavej, co to bude příště.
Rozbalit vlákno
0
7. 12. 2017 14:08
Drobný detail
co mě zaujal, jsou registrační značky F místo RO. Pokud jsem si všimnul, škodovky mají při podobné příležitosti a na reklamních fotkách vždycky CZ a ne D. Pro mě jen další potvrzení toho, co si o Francouzích myslím. Zlatí Němci.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 14:11
Re: Drobný detail
Tak to bych nevymyslel :yes: >:-[]
7. 12. 2017 14:26
Re: Drobný detail
On to taky nevymyslel, to mu našeptala lesní panna.
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 14:30
Re: Drobný detail
Tahle [odkaz] :-)
7. 12. 2017 14:34
Re: Drobný detail
Přesně. Je to totiž po tátovy Němka. Nakonec to nemusím psát, je to vidět. 8-s
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 14:42
Re: Drobný detail
A co je teprve po tátovi? :-)
7. 12. 2017 14:48
Re: Drobný detail
Po tátovi. Myšlenka předběhla realizaci. Kaju se velmi. a už sem nikdy nebudu psát. Je to hanba.
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 15:16
Re: Drobný detail
Proč ne? Chybku udělá každej a důležitější se mi jeví co = než jak :-!
7. 12. 2017 15:24
Re: Drobný detail
Dobře, tak budu. Ale už prosím neposílej fotky obnažených žen. Pak ji mám pořád před očima a nedokážu se tolik soustředit na text. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 15:39
Re: Drobný detail
To byla Toman01ova lesní panna = sem jí zahlíd a nemoh sem odolat = se podělit >:-[]
Avatar - WinDiesel
7. 12. 2017 17:30
Re: Drobný detail
S takovou lesnicí se jeden nemá čeho bát
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 21:21
Re: Drobný detail
Nebo naopak >:D
Avatar - KubikCv
8. 12. 2017 18:46
Re: Drobný detail
Opravte mě pokud se pletu,ale zrovna u reklamních fotek SPZky tipuju na retuš v photoshopu.
7. 12. 2017 14:08
renesancia dacie je autopočin generácie
všetko podstané už bolo napísané, pecka.
Rozbalit vlákno
1
8. 12. 2017 18:01
Re: renesancia dacie je autopočin generácie
Pojem renesance je v tomhle případě eufemismus.
7. 12. 2017 14:44
plynove vzpery kapoty
Nepoznam vsetky auta ale v tejto triede a cenovej kategorii su plynove vzpery kapoty celkom vzacnost. Dokonca omnoho drahsie auta ich nemavaju. Nechcem narazat ale ani najpredavanejsia znacka v CZ a na SK ich velmi nepouziva. Ma ich iba Superb ak sa nemylim. No hold setria kde sa da!
Rozbalit vlákno
6
7. 12. 2017 14:55
Re: plynove vzpery kapoty
podľa mňa ich tam dali na budovanie imidžu, reálny zmysel nemajú.
7. 12. 2017 15:11
Re: plynove vzpery kapoty
Naprostá zbytečnost. Kapotu zvedám asi tak jednou za kvartál, v podstatě jenom na dolití ostřikovače.
7. 12. 2017 15:18
Re: plynove vzpery kapoty
majiteľ ich fakt nepotrebuje, naopak, keď prestanú tlačiť, akurát ťa to vytočí a zacvakáš nové. Ale pre mechanikov to môže byť príjemné.
Avatar - Jaros71
8. 12. 2017 10:19
Re: plynove vzpery kapoty
VW je má u všech vozů kromě Pola a Upp..
Je to fajn , nehledat tu hloupou tyčku a jen zvednout kapotu.
Přední vzpěry se narozdíl od zadních nevychodí , to bys to musel otevírat několikrát děnně.. :-)
Taky jsem na to koukal s otevřenou pusou..bravo Dacia.. :yes:
Navíc interier je konečně fakt pohledný..pěkné SUV.
8. 12. 2017 10:32
Re: plynove vzpery kapoty
Asi máš pravdu, jednou za čtvrt roku bych mohl zapomenout kde ta tyčka je.
Ty vzpěry mám taky, ale i tak je považuji za prodražující zbytečnost.
8. 12. 2017 22:58
Re: plynove vzpery kapoty
Kdepak, u Dacie jsou ty vzpěry součást pasivní bezpečnosti, něco jako zákluzové nárazníky na starých amerických kárách ;) Při nárazu pěkně zbrzdí borcení přední části.
Avatar - lamal
7. 12. 2017 15:55
Dustik
Super kara co dodat... a vyzera k svetu aj interier... ponuka motorov super, dobre ze nechali 1.6ku
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
8. 12. 2017 10:21
Re: Dustik
Jo , také se mi to na fotkách líbí..
Na venkov nebo ženu do města fajn vozítko.
Pro většího chlapa tam bude asi stále málo místa , ve starém Dusteru jsem měl otlačené obě kolena..nutné vyzkoušet.
7. 12. 2017 18:25
Slabé motory
Nejsilnější motorizace 92 kW na takovou krabici teda nic moc, proč sakra do většiny aut do 600 tis cpou tyhle motůrky do sekačky :-( Při obsazeném vozu to netáhne, nezrychluje a žere. Tahle cenová politika výrobců se mi vůbec nelíbí, výrobní cena 2 litru není 2x tak vysoká jako těch prdítek co cpou do aut a do papírů k nim nereálnou spotřebu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Jenik3
7. 12. 2017 18:36
Re: Slabé motory
Zkus si odpovedet sam.
napr: hmotnost vozu, jeho urceni, cenova kategorie, synergie v ramci skupiny
7. 12. 2017 18:45
Re: Slabé motory
Necelých 10 kilo na koně a krouťák přes 200 je málo?
7. 12. 2017 20:56
Re: Slabé motory
Jo, * to jede minulý Duster jsem řídil, 4 lidi vevnitř a bylo tak líný jak cip, ale to je většina aut dneška. Pod kapotou je parodie na motor. Kde jsou ty doby, kdy člověk ve střední třídě mohl koupit 6 válec
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2017 21:22
Re: Slabé motory
Doba kdy sis v low-endu moh koupit šestiválec tu nebyla nikdy = možná na nějaký jiný planetě :-)
Avatar - holden2
8. 12. 2017 06:00
Re: Slabé motory
snad ve skodovce jeste nedavno
8. 12. 2017 09:25
Re: Slabé motory
Ty jsi asi nikdy nemusel jezdit např. se stopětkou, že?
8. 12. 2017 06:47
výbava
Malé rýpnutí: je dobře, že tester přiznává, že dobrá výbava vč. sledování mrtvého úhlu mají být na úrovni doby. U Dacie je to prezentované jako pokrok u low-costu ; v žádném testu jsem však neviděl kritiku, že třeba Octavia tuto funkci neměla, resp. že je také až od roku 2017. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
8. 12. 2017 07:43
Druholigové zlepšení
Ano, z pohledu automobilového trhu nový Duster představuje máchnutí rukou ve vzduchu. Z pohledu obrovské skupiny (nejen) evropských řidičů je to ale posun o dalších 10, možná 15 vývojových let kupředu.

Předchozí Duster zamrzl někde možná na počátku milénia. Tohle už je ale model, který téměř dotahuje současnou produkci. Přitom se zdá, že si ponechává to, co na něm funguje (motory, převodovky, pohon..).

Za mě jednoznačně první dojmy 100%. Opravdu nevím, co by Dacia měla udělat na Dusteru s ohledem na cenu jinak či líp.

Duster :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KubikCv
8. 12. 2017 18:59
Re: Druholigové zlepšení
U Dusteru první generace se Dacii/Renaultu povedlo vyrobit vcelku pohledné lowcost SUV. Oproti jejímu tehdejšímu portfoliu byl ten design opravdu nadčasový. Celkově oproti prvním počinům Dacie je aktuální modelová řada (snad až na Lodgy) opravdu hezká. Může to být můj subjektivní dojem,ale Sandero (hlavně stepway) nebo Logan MCV (stepway..outdoor) vypadají na poměry levných aut opravdu pěkně. Přijde mi,že koncern Renault přišel na to,že stačí ušetřit na už jednou použité technice a šetřit na lisovacích formách se nevyplatí. Navíc třeba v ČR se nevěnují jen prodejům nových aut,ale zaštiťují i Dacia srazy...Dacia víkendy apod. A ten úspěch v prodejích privátním zákazníkům je toho odrazem. S takovým množstvím "povrchních" lidí jako jsou v ČR je třetí místo v privátních prodejích opravdu úspěch. A to že Dacia odráží potřeby zákazníků při vývoji nových modelů je super. Jen tak dál :-)
Avatar - rohYpnol
9. 12. 2017 12:30
Re: Druholigové zlepšení
Nemyslím že by Dacia nešetřila na lisovacích formách. Šetří všude. A i na tvarech je to znát - žádné komplikované tvary, ani na výrobu náročné detaily prostě nepřipouští, díly jsou ploché... Ale Dacia prostě dokazuje, že šetřit se dá i vkusně.

Přesně jak příšeš, Sandero Stepway vypadá výborně, Duster starý a nový především také. Logan MCV Stepway taky vypadá výborně... Ano, snad jen Lodgy je taková trochu nevzhledná/ý, ale na rodinné MPV si myslím, že vzhled je stále zcela v pořádku. A navíc tu je případně Dokker, který vzhledově nemá žádný problém.

Kupovat za své nový vůz, Dacia bude zřejmě jedním z prvních adeptů a nemyslím, že bych měl důvod chodit do jiných autosalonů :-! :-!
Avatar - KubikCv
9. 12. 2017 21:50
Re: Druholigové zlepšení
šetření na lisovacích formách bylo znát u prvních modelů když Dacia začínala...možná že teď šetří taky...ale designérům se to povedlo tak,že ve výsledku to nebije do očí.Ale přecijen vidím rozdíl v cenové a výbavové politice...málokdo dneska koupí Dacii za cenu již od... a běžná výbava (centrál,el. okna,klima - většinou výbava Arctica) s cenou šplhá nahoru. Ale pořád ta cena osciluje kolem 200tis za slušný kus auta.
Segment levných aut pro řemeslníky opustila Škoda Felicií pickup,VanPlus a Roomsterem praktik, většinou ji nahradil VW Caddy a právě Dokker. Je paradoxem,že právě Škodovka už nemá levný užitkáč,nebo lowcost model. Určitě by se dala recyklovat podvozková platforma Roomsteru/Rapidu (předek Fabia,zadek vlečka z O1) na slušný malý van nebo pickup.

Třeba v Německu je plno malých dílniček,které nabízí doplňkovou ochranu spodku a dutin. A Dacie z říše díky tomu tolik netrpí na korozi. U nás už si lidi odvykli investovat do ochrany podvozku a dutin a je to znát. Dacia je v segmentu levných aut v ČR takřka bez konkurence,jediným strašákem je koroze.