Nutno dodat, že nový motor vycházející z nissaní 1.6i používané ve starším Qashqaii je i bez start-stop méně rozežraný (2-3 litry méně) a hlavě méně hlučný než původní renaultí 1.6i .. a pokud se jim vážně povedlo tentokrát natáhnout pětku a šestku tak by to mohl být příjemný společník i na dálnici.
Jo ta stara 1,6 je dost hlucna, par mesicu jsem s ni mel tu cest a to zejmena na lesnich cestach v rychlostech do 50km/h a ten motor je proste urvanej a docela me to vadilo. Druha vec je ta 6sti stupnova prevodovka, kde jakoby se snazili jednickou nahradit redukci, takze prakticky pouzitelnejch je jen 5 stupnu pokud se clovek nedostane do neceho horsiho... a 6stka je taky pomerne kratka a v 90 uz to auto zase rve.
tomu kdo vymeslel automatický stop a start bych nejradši rozbil hubu
je to největší nesmysl téhle doby, motor ani není zahřáty a už se vypne, kvůli naddimenzovanému startéru je auto těžší a to jedno decy co možná ušetří někde ve městě, tak se vydá za větší opotřebování, tím že se motor neustále vypíná a zapíná. Ve finále se neušetří nic, akorát se víc zaplatí za servis, tak tomu se říká ekologie na Ntou
EU už dneska jede jen na "vynucené spotřebě" - prostě se zavádí naprosté kraviny jako třeba start-stop a lidé jsou nuceni kupovat neustále nové zboží a ještě se to maskuje ekologií. Potom třeba auta papírově žerou o 3 litry míň než ve skutečnosti a uváděná spotřeba má nulovou vypovídací hodnotu. Jenomže vynucená spotřeba stejně jako rostoucí + nové, tvz. ekologické daně brzdí ekonomický růst který ještě teď totálně podkopnou další vlivy. Na start-stop mám taky alergii a rozhodně auto s nevypínatelným start stopem nechci ani zadarmo.
nové motory jsou posun, ale nejvíc by mu stejně slušel 1.6 dCi. ten přijde nejspíš až v příštím vydání, které však bude dalším crossoveřím family mutantem, bez ortodoxního charakteru. dlužno dodat, že největším nedostatkem dusteru nejsou ani tak motory, jako tragický posez za volantem...
Za 12 tisic EUR SUV so 4x4 a LPG, co viac si priat? Jasne, lacne servisne prehliadky a primeranu cenu nahradnych dielov, moment, ved aj to dacia ma...
Dusterov vidim na ceste dost vela, hlavne ako sluzobne/pracovne auta a nedivim sa, ze sa dacii tak dari. Po facelifte je konecne tichsie, ma aj multimedialny system s navigaciou za rozumnu cenu, len tak dalej...
System stop start je dobrej co vam mrda proc mam zbytecne palit naftu kdybych fakt chtel zahrivat motor tak neni moc velkej problem vstat o 5 min driv a zahrat to za tech par sekund to moc nevychladne me vadi smrad z tech ***ch tdi cek bez filtru myslete trochu na svet je to v pocatku a uz to maj celkem vychytany.
šplouchá ti na maják, šystém stop a start je k ničemu, nechápu ty idioty co si myslí že systém stop a start zachraňuje planetu, souhlasím že jde o zbytečně spálenou naftu když se motor vypíná a zapíná, protože náhradní díly motoru přivážejí nákladní automobily a dodávky poháněné naftou, pokud se motor dřív pokazí bude víc výjezdů dodávek a nákládních aut s náhradními dílý a tomu se říká ekologie
No, já vidím problém už prostě v tom, že mi tam nutí systém za pár tisíc korun, který já nechci, nepřináší žádnou výhodu ani pro ostatní... teda jako normální společnost.
Jedinej, kdo z toho výhodu má je výrobce zařízení... a servisy.
Když už tam musí být, tak ocením plně vypínatelný systém. Donutí mě za něj zaplatit.. ale už mě nenutí ho opravdu používat.
A neodpustím si poznámku: v názorech se lišit můžeme... ale proč to musí být plné vulgarismů? A proč je každej, kdo si myslí něco jiného hned terčem osobních útoků?
Kdo mluvil o zachranovani planety, mluvil sem o tom ze me vadi smrad nafty, stydim se za to jakej ste narod buranu a ze vas nezajima ze mesta smrdi jak sracky a ze to vsichni musej dejchat. Nechapu demenci. PRoc mam dejchat sracky kdyz stojim 20 minut v kolone. Hlavne si vyndejte filtr z vasi oktavky tdi se kterou jezdite jenom do kauflandu a pak se divite ze jeto rozbity. Takhle to bohuzel v cesku chodi se vsim, vsude bezdaci vsude bordel, nic nefunguje, jeste ze uz sem se odstehoval. Naschle ovce
Přesně tak, i na dálnici.. to doteď kvůli spřevodování totiž vážně nebyl.
Duster sice vážně žádný dálniční křižník není, ale proč trpět když ho tam občas vezmu..ne?
Já s tímhle autem nemám vůbec problém. Považuji ho za nositele původní myšlenky Defendera.
Tedy přesněji původních Land Roverů... tzv "Serie"... vyráběné už někdy od 1948 jako jednoduché auto, s vyšší průchodivostí - tedy ne vyloženě do terénu nebo kamenolomu, ale prostě auto, kterýmu je jedno, kudy zrovna jede.
Tohle mi přijde jako poslání Dustera. A jako takový může být trochu hlučnější... a nemusí být excelentní na dálnici.
A je zcela v pořádku, že jednička je místo redukce a "šestka" je de facto normální pětka, tedy žádný extrémní rychloběh.
Jednoduchý servis... jednoduché opravy... a ideálně postavený tak, aby se v případě potřeby dal i uvnitř vystříkat hadicí... když se mi tam vysypou otruby nebo podělá čuník, co ho vezu řezníkovi... to je svět, pro který Duster vzniknul.
A je dobře, že vzniknul.
To, že zrovná já v tomto okamžiku takové auto nepotřebuju na věci vůbec nic nemění.