Na šestý model v nabídce Dacie se čekalo se stejným napětím, jako před lety na Logana. Zatímco tříprostorový sedan byl pro řadu potenciálních zákazníků z různých důvodů zklamáním, Duster nebude.
"Z komfortní výbavy obsahuje Access otáčkoměr, přední stěrač s cyklovačem "
A já myslel, že otáčkoměr a cyklovač stěračů je u nových aut normální a samozřejmostí a ne komfortní výbava. >:D
Tak si si asi myslel zle, u škodoviek svojho času boli komfortom aj vnútorné madlá na dverách...
Ale vážne, nemal by si pri absencii cyklovača menší komfort? Otáčkomer tiež nenájdeš v úplne všetkých autách.
I v dnešní době nemusí být otáčkoměr standardní výbava.
Například doma máme Punto r.v. 2003 v základní výbavě a otáčkoměr chybí! A z nových aut vím například o trojčatech z Kolína a myslím ještě Twingo nemá z základní výbavě otáčkoměr.
Jinak bravo Dacia, každý nový model se mi líbí čím dál víc, už se těším na další novinku od Dacie. :yes:
Jenomže Klaudis má pravdu. Musel bych si to vyhledat, ale na začátku prodeje nejlevnější verze Š 100 nebo Š 105 měli místo madel poutka, a madla se dodávaly až od výbavy L.
Mylis se. Jeste v polovine 80tych let se prodavala Skoda 105S, ktera mela na dverich pouze poutka... Vim to, protoze jsme jednu meli >:D Rok 1984/1985.
Beru na vědomí, nejsem takový historický znalec. Sice jsme měli taky Š100 i Š120 (ta úzká s předkem ze 105ky), ale už s luxury packetem na kličky ;-)
Jen pořád nevim, proč Klaudius vytahuje 30 let starou škodovku proti dnešní době, kde je cyklovač taková samozřejmost, že uvádět ho do výbavy je poněkud zarážející :-)
Do Klaudiusovy hlavy nevidím, ale zase bych to tak tragicky s tím Dusterem neviděl. Škoda auto si třeba dokáže některé jinak běžné prvky výbavy pojmenovat takovými názvy, že k tomu člověk potřebuje výkladový slopník... a všechny ty jejich pakety, vyjmenování háčků na oblečení u madla a dalších samozřejmostí vypadá hodně směšně ;-)
Tak si omrkni nejaké tie prospekty alebo cenníky, Dacia určite nie je jediná, ktorá píše, že auto má otáčkomer a cyklovač stieračov (a tiež nie je cyklovač ako cyklovač). Určite sú to prvky komfortu, ako napísal autor článku, pretože komfortu ovládania vozidla slúžia - nie sú nutné a ani povinné.
Možno si to mýliš s luxusnými vecami v aute, to je zas trošku o inom... ;-)
Já jezdím bez posilovače brzd ještě dneska a vůbec mi nechybí, když potřebuju, tak prostě pořádně šlápnu a stojím na fleku. Osobně nesnáším brzdy v dnešních autech kde musím držet nohu nad pedálem silou ve vzduchu, protože pedál neklade žádný odpor. Podobné je to s pedálem plynu u mnoha dnešních aut - protitlak skoro žádný. ;-\
No já jsem teda odpůrce všemožný zbytečný elektroniky co se teď do aut tlačí, ale bez posilovače brzd a posilovače řízení si teda ježdění autem už představit nedokážu :-)
Ale kdepak! Bylo to tak ještě u M-kových modelů. Místo madel tam byla jakási poutka na zadních dveřích, bezp. pásy neměly úchyty a umisťovaly se také do jakýchsi poutek, no prostě děs běs :-) V těch dobách bylo luxusní výbavou u Škodovek míněno např.: chromované obruby přístrojů, samonavíjecí pásy, otáčkoměr, o něco málo výkonnější motor (cca 4-5 kw)... byla to úsměvná doba.
Já nevím no. Kolik lidí když si ho bude kupovat s tím bude jezdit v terénu.10-20 procent? Jako cena super. Tohle auto je jako dělaný pro lesní správu ČR atd.
Jinak pokud bych si kupoval podobně velké auto tak bych šel rači do Yetiho nebo Qaškaje. Ten vnitřek je tragickej...
mozna, ale kolik lidi pochybovalo, ze se ujme treba Logan.... a hups :). Myslim, ze tohle auto ma budoucnost. Pro lidi, co bydli trosku mimo civilizaci to je jak stvorene (treba my bychom bez 4kolky navyjeli v zime na barak...a nejsme v oblasti jedini... teda vyjeli, ale jen se starou dobrou 125L :yes: )
A pro mestaky?...? najednou muzou mit proste levnou velkou 4kolku! no nekup to ;)
Do města 4kolku a velkou? To je teda ta největší blbost. Když by to udělal každý, tak už se opravdu nikde nezaparkuje, nikde neprojede a kolony budou x krát delší. Do města patří spíše menší auta a kvůli ovzduší i s poháněnou jednou nápravou.
Jenže ve městech právě přibývá těch plněpohonných mamutů. Malá auta nějak neletí.
Zvláště, když ceny nových aut vyšších tříd stále klesají a tím jsou dostupnější více lidem.
Porovnaj si ceny - ak ide o peniaze ťažko si niekto povie, že si radšej vezme Yetiho alebo niečo iné, pretože sa mu nepáči interiér. Trochu slabý dôvod na výrazne väčšiu investíciu, nemyslíš?
Já souhlasím, jistě je rozumnější a bezpečnější pro mladou českou rodinu s děckama koupit nejlevnější Duster než "nejlevnější fábii". Samozřejmě u tohodle vozu je cena to, proč si ji lidi pořídí. To je můj názor.
Právě proto není Duster podle mě přímá konkurence Yetiho, ten je sice dražší, ale nabízí mnohem lepší techniku a pocit hodnotného auta. Nic proti Dusteru, ale ti, co si ho koupí by o Yetim nebo Kvašce neuvažovali!
No já myslím, že 10-20% majitelů s nim v terénu ani jezdit nebude. Spíš bych tipoval tak 5%. Což je ovšem asi podobný procento jako do terénu jezdí majitelé Hummerů, Yettiů, Qaškajů a podobných "krabic" Tím, že je to auto stavěný jako "terénní" má velkou výhodu na běžných silnicích, kde není nouze o různé díry a výmoly. Bytelnější podvozek a velký kola určitě vydrží víc km po našich cestách než třeba fábie s 14" kolama, která vletí do každý díry. Osobně bych šel taky radši do Yettiho, ale ten cenovej rozdíl je docela propastnej :'-(
Auto vypadá na pohled moc pěkně, když bude dosahovat alespoň standartní kvality a spolehlivosti, pak si myslím, že se stane bestsellerem... Je fajn, že v dnešní době automobilky myslí i na méně majetné lidi a dovolí jim splnit si sen o pěkném automobilu za dostupnou cenu.
Duster je trefa :yes:
Bude sa to predavat ako teple buchty a mam z toho radost, je to krasne a terenne auto na rozdiel od tych nacancanych radoby SUV ciek s ktorymi majitelia sa boja vyjst aj na obrubnicek.
Duster jasna volba :yes
toto auto je trefa
kto ma dom na vidieku alebo stavia chatu a potrebuje nieco sikovne, prakticke a nenarocne a nie drahe tak ten sa tam nebude vyvazat v RAVke alebo tiguane, navyse terenne schopnosti RAVky su prakticky ziadne darmo tam mate 150 koni. ;-)
auticko chvalim za exterier a aj stresny nosic je velmi prakticky a dizajnovo uplne auto zluxusnuje :yes:
lacne diely a spotreba je za babku a dizajn je snad lepsi ako keby to robili aj samotni taliani :yes:
takze skvele vylety s partiou do hor alebo priatelmi na chatu pre mladych sa mozu zacat.
kozene sedacky mi rozhodne chybat nebudu a ani imidz, tie su mi prd platne ked zapadnem niekde v potociku ako sa alhko dnes stava pri dnesnych radoby SUVckach ;-)
Nie, ja sa za premianta nepovazujem, ja som skromný chlapec z dediny. ;-)
Inak ak chces k veci: Duster sa mi nepáci, nekúpil by som si ho, tak, ako by som si principiálne nekúpil ani iné SUV. Ale respektujem, ze v rámci svojho subsegmentu a cenovej kategórie ide o pocin, ktorý má potenciál oslovit mnoho záujemcov a myslím, ze predaje Dacie pozdvihne nemalou mierou.
To auto jsem měl možnost detailně prozkoumat. Na karoserii je nanášen oxid zinku elektroforetickou technologií .. stejně tak jako je tomu například u produktů Škoda Auto. Spekulace tedy mohou být pouze ohledně provedené kvality. Každopádně lze ale říct, že to auto není "pozink" .. stejně jako všechna 99% všech ostatních. Ochrana podvozku je též poměrně kvalitně provedena nástřikem PVC porézního materiálu (kdysi též nazýváno plastizolem) - tato technologie je použita i na vozidlech renomovaných značek (opět je možnost spekulace ohledně kvality, příp. složení daného materiálu). Slabým místem budou pravděpodobně lemy blatníků. Prahy a tzv. odletová místa nečistot od kol jsou poměrně dobře chráněna plastovými nástavci. Automobil jsem bohužel neměl možnost řídit, takže jeho terénní schopnosti nemohu hodnotit, ale s klidem se postavím za tvrzení, že je to schopný dělník ;-)
acAlien je taky jeden z místních virtuálních vaťáků, ten by jistě do té rumunské příšery nesedl - tam unich se jezdí jen v RR :-) no, kdo by chtěl potom zkoušet nějaké pseudoauto pro "chudé" a vůbec uvažovat o jeho pozitivech/cena :-!
Pokud je to pravda s tím pozinkem (že je stejný jako u ostatních dnes), znamenalo by to v Dacii obrovský posun a poslední důvod pro mnohé proč do Dacie nejít by tím padl. Akorát divné že jsem tu informaci neviděl nikde oficiálně - to je divné, určitě by se něčím takovým okamžitě pochlubili. Takže si ještě počkám na potvrzení, zatím tomu úplně nevěřím vzhledem k ceně - pokovení zvedá výrobní cenu auta o desítky tisíc, byl by zázrak kdyby se do ceny Dusteru vešel.
Pokovení zinkem jako takové dělá dneska snad jen audi. Duster má povrchovou úpravu plechů tzv. kataforézou kt. obsahuje oxidy zinku tzn. to samé jako měla už Škodovka 120tka (také je pravda, že 10ti leté 120tky byly netknuté rzí - pokud to zrovna soudruzi neodflákli a stejně tak je pravdou, že 10ti a více-letá auta koncernu VW krom Audi a prémiových značek, už také reznou pokud nejezdila v zemích kde se v zimě nepoužívá NaCl k údržbě silnic (např Německo)) a podobnou antikorozní ochranu mají i dnešní auta. Rozdíl je pouze v kvalitě. Pozink, ve své podstatě je nejprve galvanizace a poté vypálení při vyšší teplotě. Pokud jsou mé informace správné, tak takto to provádí audi .. a v minulosti měl podobnou úpravu např. Peugeot 405
Dobréé. Jameson co fajčíš? Daj aj mne. Už som sa dlho tak dobre nezabavil. Pozink sa vypaluje???
Robím v oceliarenskom podniku na kvalite a mame najvacsiu pozinkovnu v byvalom CR, takze nieco o tom viem. A robíme pozink aj pre Daciu a niečo aj pre Škodu. Vnútorné aj vonkajšie diely, ktoré sú náročnejšie na kvalitu povrchu.
Všetky Dacie maju pozinkovane blatniky a niektoré ďalšie exponované diely! Pochybnosti o ochrane karosérie nie sú na mieste.
Výroba Dacie (celosvetovo - vyrába sa to v Rusku, Maroku, Južnej Amerike...)už za par rokov predbehla porevolučnú výrobu Škodovky. Samozrejme, že to nie je nemecke auto, ale ako podnikatelsky zamer to nema chybu.
Trafili presne obrovskú dieru na trhu, že sa niekto smeje z Dacii, je im uplne jedno, ked nabiehaju éčka.
Ostatni vyrobcovia sa len teraz zobúdzajú a chcú nasledovať tento segment trhu.
Veľa nechýbalo a Renualt mohol kupit Škodovku miesto VW. Potom by sa tieto autá vyrábali u Vás a boli by to najlepsie autá v EU :-)
Nechcel som sa Čechov tým dotknúť, iba žartujem. Je to otázka patriotizmu.
20 mil. rumunov má asi tiež iný názor.
Teraz som si spomenul odkiaľ ťa poznám. Truhlík z Ferda mravca.
Pozeram že tieto sedadla na Dacii su šite niekde v "garaži",alebo Čine.
Keď som u tych sedadiel,otrasne sedadla ma tiež Octavia,terajši model(uzke) to je tak pre 40-50kg vodičov nie pre 90-110kg bežnych ludi. Mam vo firme 2 Octavie r.v.2003 a sedadla su doteraz OK pekne široke.Potrebujem vymeniť jednu Octaviu za nove auto beriem Superb Combi ,ale kupujem to v Polsku je tam vypredaj ,(Na Slovensku je cena 23379€ a Poliak mi dal zľavu na 15179€ + DPH),aj mi to dovezie aby som neplatil PZP na prepravu.
Slovensky predajcovia Škoda su v cenovej politike neschopny ,Poliak vie predať auto ,stači mu maly zisk z auta.
Čo sa vám nezdá? V PL začína SC na 83000 PLN, čo je cca 20500€. Cena 15179 ktorú napísal + DPH, je spolu niečo cez 18000€. A dať zľavu 2500€ nie je až tak veľa... Možno to bol predvádzací kus. Ja by som sa takej cene až tak moc nečudoval. Možno u vás na západe ste zvyknutý za rovnaké veci platiť viac, a keď je niečo lacnejšie tak je to "kšunt" made in CZ.
Coskoro sa dozvieme ze Duster vlastne ma zle aj svetla lebo nesvietia, ze volant po jazde ostava v ruke ako v F1, ze Duster ma papierovu strechu a ked prsi zateka, dovody sa najdu. Pockajme si co sa este dozvieme:) podobne kecy boli aj na Ceeda a dnes v nom vsetci veselo jazdia, hlavne ze pri predstaveni mali vsetci plne huby kecov ze ten korejec je odpad a vsetci vidime ze tento odpad poraza golfa a inych.
Jednoducho ludia si nepripustaju ze by Dacia mohla mat dobre auto maju to v gebuliach zafixovane alebo su zakomplexovani tazko to povedat. Asi vsetci jazdia v BMW 3 alebo LandCruiseroch a ako tretie auto v rodine maju Mini Cooper S tak su zvyknuti na ine auta proste je to vsetko v gebuliach ludi.
Ja neviem co dnesni ludia od tych aut cakaju, uz asi len to aby to slo samo a aby tam mali automaticky otvarak na pivo a v kufry nejaku slapku namiesto rezervy. Dnes sa najde 1567 roznych horsich aut od Dustera a ludia si ich veselo kupuju a vozia sa v nich a su spokojni. Netreba im kozene calunenie z krokodila ani drevo z orecha a pochromovany cely kokpit alebo zlate dratiky a kabliky ako v Rollse.
Na p.cu mi je Ravka alebo Tiguan ked to mozem zabalit pri prvom potoku za chatou. Ludia toto je terenacik nie kabelka pre pipky ktore si vystupia meter pred hypermarketom a trepu tam svoje celotyzdnove nakupy do kufra nech kazdy vidi. To nie je auto pre slecinky a ufnukancov ktori nevedia drzat volant v ruke lebo nie je vyhrievany alebo sa neda nastavovat. Toto je auto nie hracka pre deti. Hracky sa kupuju detom kde sa vsetko hybe , stlaca, vsetko je cecane, farebne, ked to stlacime tak to hraje alebo piska vsak poznate :-) hracky.
Konecne tu mame terenacik ktory je do terenu a aspon si ho nebudu kupovat frajeri metrosexuali takym by som to ani nepredal kebyze som predajca , ti nech si jazdia v X6 alebo X5 a podla mna by malo BMW spravit aj nieco vacsie lebo tie Baworaky su uz podla mna dost male na tie nakupy ked vidim ako to tam trepu do kufra ti homosi a nie a nie vojst tie nakupy do tych nalestenych aut, chce to nieco vacsie ale BMW si poradi a mozno pride pre nasich metrosexualov aj s niecim este vacsim silnejsim hlavne nech je to cim vacsie a silnejsie ( ale hlavne vacsie s vacsimi kolesami)
Je jasne ze Duster nie je na vozenie sa po meste a jazdenie do prace denne 20 km od domu niekde po ychlostnej ceste. Tak potom o com tu tocite vsetci? Toto je terenak lenze uz kazdy zabudol co to terenak je. Kedze dnesne terenaky pardon radobyterenaky stavaju na luxus a nie priechodnost v terene. Prioritou nie su pneumatiky alebo pohon 4x4, prioritou je mat 10 reprakovu audioaparaturu a bixenonove svetla. Cize dnesni ludia ocakavaju od terenaku ine priority ako priechodnost v terene a potom sa cuduju. Dacia konecne dobre urobila a mam z nej velku radost ze nepodlieha skaze, ze tam nepcha nezmyselne veci do toho auta. Palec hore Dacii
Cim vymletejsia tupejsia hlava tym lepsie auto tak to vacsinou plati cest vynimkam. Sak to poznate, idete na nakupy zastanete s fiestou a vedla vas vystupy holohlavy potetovany * s X6tky ktory zaberie dve miesta a potom z kufra vytahuje igelitku >:D
Duster je pekne slusne a velmi vydarene auto a predaje to cosktoro potvrdia a nikto mi moj nazor nevyvrati. Je to konecne auto a nie hracka pre chujkov takze mam radost a davam opat palec hore ;-)
Dufam ze AUTO.CZ urobi nejaky terenny test Duster vs Tiguan alebo Ravka a nebude porovnavat kvalitu autoradii :-) ale terenne schopnosti a potom som zvedavy na vysledky testu :yes: ostatne vyhody nalestenych radobySUVciek ma nezaujimaju nepotrebujem mat auto pred ktorym budu vsetci masturboovat >:D
Načo tá slohová práca? V jednom kuse píšeš, akí sú ľudia blbí, a že nevedia, čo je dobré. Či je to Duster alebo hocičo iné. Len ty myslíš, že máš patent na rozum?
A trochu rozumu by sa ti teda ešte zišlo, alebo minimálne trochu slušnosti, lebo štýl akým píšeš a výrazy, ktoré používaš, si so solídnym slušným človekom málokto spája.
Si hrubý a nepríjemný, máš nevymáchanú hubu (resp. špinavé ruky na klávesnici), preto prosím, kým sa nerozhodneš trochu zmeniť svoj štýl, aby si sa ku mne v diskusii nepridával. :-!:no:
ok polepsim sa ale ja pisem zo skusenosti nie ako sa ti paci ;-)
Realita je ina a ty to vies, pisat si v rukavickach to je o com? Pisem pravdu a ako to je a patent na rozum nemam pisem len svoj nazor a ako vravim skusenosti .... skusenosti ..... sak jazdi mtak vidim ako to chodi nie? Co hola hlava to BMW, cim vacsi tupec tym vacsie a drahsie auto - ty to nevidis?
Ok neplati to pre vsetych ja viem ze su aj slusni ludia na neslusnych autach >:D
Děkuju, mám holou hlavu a BMW jsem jezdil. hned se mi lépe dýchá, když vím kam patřím >:D
A budu muset dát najevo svým úspěšným partnerům, že jsou tím větší tupci, čím luxusnější vůz vlastní...
Zřejmě u vás v regionu nedávno proběhl komunistický puč :-)
Hmmmm. Blbost nebrání zbohatnutí, dosáhnutí vysoké stranické či státní funkce. Holohlavý potetovanec může mít obchodní ducha, může být pracovitý a talentovaný a přitom zůstat asociálním trotlem koncetrující svoji existenci do značkových hadrů a tzv. prémiových aut jako odraz sociálního statusu. A k tomu ještě volí buranské modely, protože je buran z ruské celiny. Z majitelů X6 mám podobný pocit jako Topper, snad potvrzeno i určitou zkušeností. Smrdí to naleštěným buranstvím a vulgární omezeností. Je to jako tričko s obrovským nápisem např. ,,NIKE" přes pupek. Kdo si to na sebe dá? Puberťák nebo hl.u.pák. Prostě,mám-li co do činění s člověkem, který dojede v nové 3,5,nebo 7 řadě BMW, jsem k tomu člověku bez předsudků. Dojede-li X6 předpojatě předpokládám člověka neseriozního a v jistém ohledu jednoduššího. Je to stejné, jako potkat roma v šalině. Taky kontroluji peněženku. Moje a Topperova zkušenost o těchto lidech je podobná, to nemá s komunismem nic společného. ( Závěr: X6, Q7 vyvolává na základě dosavadních zkušeností asociaci bezohledného, všeho schopného haj.zlí.ka, nekorektního partnera, který vyrostl na hnoji a jakákoliv exkluzivita skutečně prémiového člověka mu chybí.)Každý má jinou zkušenost, já mám tuhle. Topper to částečně vystihl.
X6 a pod. obludy sice čast jezdí "podivně" vypadající jedinci, ale nepamatuji si, že bych měl s nimi nějaké extra problémy na silnicích. Což se o služebních Oktávkách v TDI a bílích dodávkách obecně říct nedá.
Pájo on je ale nehazi do jednoho pytle, jen rika sve dosavadni zkusenosti a z nich vyplyvajici urcity do podvedomi zakodovany vnimani.. Mozna to je tim, ze jsem stejne jako P407 z moravy (konkretne Brno), treba jsou mistni majitele X6 jini nez treba v Praze..
Ja sa nehádam o tom, či má topper v niečom pravdu alebo nie. Mne prekáža jeho štýl a výber výrazových prostriedkov, ak to chceš vedieť presne.
Má všeličo na kdekoho, a sám sa pritom správa ako obyčajnú tupec a hulvát. :-!
Musim se priznat ze se "zaverem" souhlasim, nesoudim lidi predem, ale stejne jak si preventivne hlidam veci kdyz vidim cikana, tak jsem obezretnej kdyz jednam s majitelem X6ky.
A obrat "vyrostl na hnoji" >:D
Samozrejme cest vyjmkam (znam osobne) a hlavne nepausalizovat.
Jsem rád,že i tentokrát někdo smysl mého příspěvku pochopil. Přestože poměrně zdůrazním pointu, zdá se mi, že význam psaného textu mnoha jedincům zcela uniká. Buď jsou trvale mírně retardovaní(jossalito), nebo se poznají a dotkne se jich to, nebo vzhledem k úplně odlišným životním zkušenostem nepochopí, co jsem chtěl napsat. Té paušalizaci se nevyhnu. Je to téměř podvědomé.
přiznám se, že jsem nečetl celý Tvůj příspěvek, ale souhlas, v ČR je auto symbolem společenského postavení (ale v Rusku a postbolševických státech to je asi dost podobné), proto jsou tady nejdražší auta v EU, Češi jsou ochotni zaplatit za auto skoro cokoliv, jsou i lidi co si na koupi auta půjčují >:D
U inteligantních lidí jen jako část vizitky a to ještě nepatrná. Stejně to funguje na západ od našich hranic.
To, že si závistivý soused myslí, že pokud máš na nové auto v ceně vyšší než je Fabie, tak kradeš pasuje na hodnocení sociálního postavení více.
Nedavno tu vsichni jeste jezdili 120ášky a 20 let po revoluci je tu znalců až běda.Sociální status... smutnou ukázkou je, když si někdo ve Fábii myslí, že je menší "socka" (zde tak oblíbené slovo), než Čenda, který řídí i20, Logan... a že jich tu na foru už pár bylo ;-) Občas mi to přijde, že tenhle web musí být v jiné zemi, když je tu tolik virtuálně bohatých lidí... :-!
Tááák už sem si začínal připadat jako idot co se do těch novejch oktáváckej sedaček nevejde. Aspoň, že vím, že nejsem sám. Právě, že jsem taky běžnej 100kilovej člověk takže pokaždý když sem nucenej to použít jako služebáka tak proklínám toho pitomce co je konstruoval. Díky Nikone :-)
Na rozdíl od některých si myslím, že se z Dusteru nestane masové vozidlo chatařů, ale spíše levné vozidlo techniků. Většinu uvidíme ve firemních barvách, na to bych vsadil.
Borce odhadující kvalitu sedadel z fotek obdivuji. Sám ji nepoznám ani po krátké projížďce.
Hranaté, oblejšie, oblé, zase hranaté...
Sakriš, že nevedia prísť s niečím, po čom zabudneme otvoriť ústa...(?) Každá nová generácia vyzerá len ako lepší facelift tej predchádzajúcej, však je to na nervy. Ideálny posun vidím až tak ob-generáciu. Na to, aký je modelový rad Golf úspešný, by mohli prejaviť aj viac odvahy a invencie. Golf už má takú povesť, že by sa predával, aj keby pod tým menom vyrábali traktory...
Jenomže ty rendlíky od sebe rozezná i ten kdo autům nijak moc nehoví, Jenomže Golfy od sebe už nerozezná nikdo, pokud nemáš možnost hodinu ho v klidu studovat.Asi tak. :-|
pokud od sebe nerozeznáš jednotlivé generace Golfu v tom případě doporučuji návštěvu oftalmologa. Pokud ten nepomůže, tak doporučuji návštěvu neurologa, někde totiž dochází k špatnému zpracování informací z oka ;-)
No pokud by 5d verze Stila vycházela z krásné 3d, mohl být úspěch úplně jiný i přes jiné mínusy. Takže to by nebyla taková ostuda. Každopádně je to pořád Golf, designéra který by se snažil bastlit nový koncept bych vyhodil ;-)
Všetkého veľa škodí...jasne že široký C stĺpik je dominantou Golfa od samého začiatku a podľa neho bude vždy Golf Golfom. Len nechápem, pre polovičná VI generácia prišla s novými svetlami, a preberajú ich prakticky všetky modely VW, dokoca aj nová generácia Golfa ich bude mať zas... Zboku mi zas ten obrázok sedmičky pripomína Auris. Skrátka nič, čo by aspoň trocha vzbudilo záujem...ako hudba, pri ktorej zaspím, lebo je stále rovnaká.
Donedávna jsem měl jen dva VW favority, kteří by mi svým designem lahodili - Passat CC a Polo... a pokud takto bude vypadat 7G Golfu... tak mám třetího :yes: Myslím, že je to dobrý krok... velké POLO :yes:
Docela to jde, ale některé detaily obrázku mi nesedí, tvrdil bych, že je to častečná montáž. A i pokud ne, tak finální model může mít polovinu věcí jinak, zejména různý prkotiny, mřížky, vnitřní uspořádání světel, o interiéru nemluvě.
Musim rict, ze tohle bude velkej Yetiho problem. Yeti ve vybave Yeti (4x2, bez klimy, bez vybavy, pravda s lepsim motorem 1.2TSI nez 1.6ka u Dacie) a proti nemu Duster Exception s papirove naprosto stejnym vykonem, ve 4x4, s pseudokozenyma sedackama a ve vybave cokoliv si muze beznej uzivatel prat - volba pro nebojim se rict 90% koncovych zakazniku bude jasna. Neco jinyho jsou prozatim firemni flotily - alespon v Cesku.
Asi nejvetsim problemem Dacie jsou motory. Slaba nabidka, nizke vykony a budouci problem s Euro5. Navic jsem zaslechl o problemech s cerpadly a vstriky u 1.5ky. Dvoji vymena po cca 80ti tisicich (jedna na zaruku, druha uz bohuzel za hotovy). Zrejme uzivatel tankoval spatnou naftu, ale i tak....
Trochu se mýlíš, je to naopak, to Yetimu chybí motorizace, a to 1,6 TDI.
A co se týče 1,5 dCi, 78 kW v mém Kaškaji stačí s velkou rezervou. Duster má dokonce 81 kW a myslím že je lehčí. A motor není problém, Euro 5 motory mají vstřikovací systémy od Continentalu, ty jsou odolné a zcela bezporuchové.
Psal jsem hlavne o benzinech, ale budis.
1.6TDI v Yetim opravdu citelne schazi, ale bohuzel s tim se diky koncernovy strategii zatim neda nic delat. Zrejme tedy az po FL.
Yeti, i v té nejlevnější verzi, je o generaci před dusterem, v materiálech, jejich zpracování, jízdním komfortem, utlumením hluku podvozku atd. Duster je kategorie - jednoduchý levný nenáročný vozík = Niva, Tuscon, Sportage...
To je právě otázka. Duster má ve zpracování a materiálech vč. techniky daleko k Yetimu asi tak, jako Yeti k Mercedesu GLK nebo BMW X1. Jsou tedy všichni kupující GLK či X1 hloupí, že si kupují tyto vozy, když by mohli mít za stejné peníze super vybaveného Yetiho...???
Jenze zakaznik si porovna ceny, vybavu a vykony a bude mit jasno. Priplatek 200 litru za hebci palubovku nebo silnejsi plech je na prvni pohled prilis velky...
Jen takovou malou poznamku. Znacky Brillance se prodalo v Evrope za 4 roky cca 500 kusu. Dacia prodala jen v SRN v roce 2009 temer 90 tisic(!) aut. Tolik ke srovnani cinanu s rumunama...
Nevysvetlil nic. Jen argumentuje, coz ja delam taky.
A pointa prispevku - jen reaguju na tvuj nesmyslnej prispevek, kde zminujes nevim proc cinany. Znacka Brillance se vyrabi v Cine. Kde je jaka nejasnost?
To kazdopadne. Ty me povazujes za nejakyho zarytyho fanouska Dacie a vubec nic o mne nevis >:D Nekteri lidi chapou, proc povazuju Dustera za vaznou konkurenci Yetiho. Ja argumentuju cislama - prodejema, vykonama, rozmerama, vy argumentujete plastama a sekanou z Globusu...
1. "Jenze zakaznik si porovna ceny, vybavu a vykony a bude mit jasno. Priplatek 200 litru za hebci palubovku nebo silnejsi plech je na prvni pohled prilis velky" (ROZDÍL MEZI DUSTEREM A YETIM) - koupí si někdo Dustera když pokukoval po Yetim za půl mega?
2. "Tak to bych viděl na nějakého číňana. Sice ftalátová palubovka, plech 0,3 ale vzhledem k ceně, výbavě a výkonu budeš mít hned jasno" (NAPŘÍKLAD BRILLANCE VS. OCTAVIA) Koupí si někdo většího, levnějšího, 100kW číňana, když pokukuje po Octavii za půl mega?
Je to přece JEN "slabší plech a horší palubka" nic víc...
Nein, ich verstehe das ganz nicht.
Ad 1) Bohuzel - koupi a nebude takovejch lidi malo. Nechci syckovat, ale prodeje za rok budou podle meho nazoru v Evropskem meritku temer vyrovnany. A vsechno to budou koncovi zakaznici, minimum firem.
Ad 2) Nikdo si nekoupi Brillance misto Octavie, pokud rozdil v cene bude 10%. Pri 30ti procentnim rozdilu uz ale ano (ale tak to nastesti nebylo).
Edit: A tech zajemcu, kteri by si byvali koupili Yetiho 1.2TSI a misto toho si koupi Dustera bude mnohem vic...
No a vsak taky vyjmenovany kusy jsou konkurence jak prase... Nee na malem ceskem pisecku, ale celoevropsky.
To ze se prodeje zvysujou je zvysovanim celkovych objemu v tehlech kategoriich...
Logan měl být drtič všech, Sandero mělo zadupat Fabii (u nás), Ceed celou Golf třídu a samozřejmě také Fabii, Soul Yetiho ... a jaká je realita?
Logana si koupil jen ten, kdo by si jinak nekoupil nic (to nemyslim nijak zle), Sandero potkám jednou za týden, Ceed je úspěšný ale přesto z něj nikdo vítr nemá, a Soul? Yeti se směje a Soul stojí v showroomu (Soul ani neni Yetiho konkurent, jen předkládám místní diskuze, kam ho tak každý pasoval)
Takze soudruzi, loni touto dobou se mi mistni matadori smali, ze Duster bude propadak, ze se bude prodavat stejne mizerne jako cinani a ze o trhu nic nevim. Takze bych si dovolil tuto diskuzi znova otevrit a ani vas nebudu unavovat cislama (tj. prodeje Yeti vs. Duster nejen v CR). Nerad to rikam, ale rikal jsem to - a uprimne, opravdu z toho velkou radost nemam (a proc, tak do toho vam nic neni)...
Všechno se dá ocenit penězma. I ten lepší komfort, i to diskutabilní "lepší image" značky.
Zákazník který uvažuje racionálně (to bohužel ale všichni nedělají a kdoví, jestli vůbec většina) a zároveň to není někdo, komu je úplně jedno, kolik za to auto dá, si prostě řekne, co od vozidla očekává, co za výbavu na něm chce mít a nechá si nacenit alternativy od jednotlivých výrobců. Pak se rozhodne, nutně to ani nemusí být to nejlevnější, spíš to, kde je nejlepší poměr cena / očekávaná užitná hodnota.
Zákazník, co se racionálně nerozhoduje, popř. prachy přehazuje vidlema, takže je mu úplně jedno, co to stojí, holt koupí to, kde bude šikovnější prodejce. O tom se nemá cenu bavit.
Proto je podle mě zcestné argumentovat tak, že když Dustera tak proč ne nějakého Číňana. Čiňany trh zatím nezkousl, protože poměr ceny a očekávané užitné hodnoty je prozatím příliš nízký. U Dustera ho naopak vidím vysoko a u Korejců jakbysmet. Škoda by se měla s cenama zejména u Yettiho probrat, protože tohle JE konkurence, a to sakra schopná.
Ja som jednu takú poznal. Vyvarená, vystriekané dutiny, krásny zrenovovaný kus ešte s pôvodným renault motorom. Potom sa stretla s magdou 626 v protismere a obe skončili na šrotovisku... ;-)
Zase tak tragicky bych to neviděl. Podíváš-li se na silnice, tak dnes reznou Octavie I po faceliftu, Golfy 4, kdejaký ten Opel atd... tady sousedovi na parkovišti rezne BMW 5 E39 a že to má jinak leštěnku. V testu Autobildu třeba Logan MCV dopadl dosti dobře, inu jednoduchá technika.
A někdo tady v dikuzi dole antikorozní úpravu popisuje.
To je třeba docela podstatný rozdíl mezi Loganem a Thalií. Logan záruka na kastli 6 let (tj. jako měla FELDA) a Thalie 12 let. U Dusteru to nikde neuvádí, tak uvidíme. Je ale fakt, že co si tak všímám, dost relativně nových aut zdobí puchýřky což mě zaráží. Že by výrobci aut potřebovali zkrátit životnost aut, tak se začalo upouštět od zinkování karoserie?
Napsal jsem to o chlup výše... Sekaná z Globusu Tě taky zasytí, ale přesto si někdo dá k obědu biftek. Na autosalonu v Lipsku jsem si poseděl v Dusteru a v Yetim a rozdíl je několik světelných let. Vůbec bych se neodvažoval Dustera srovnávat s Yetim, je to stejný trapas, jako kdysi srovnávací test Octavie s Mercedesem C a Auto Tipu.
Takhle uvazujes ty a mozna tech 10% lidi. Samozrejme, pokud si vybiras auto za firemni penize je to o necem jinym, tam to neboli. U privatnich prodeju proste je rozhodujici cena/vykon.
A mimochodem, cinani rozhodne nebyli za vyrazne lepsi penize nez evropsky auta, proto se taky zatim extra neprodavaji - ale tam bych to odhadoval na cenu za homologace a nenasytnost prodejcu.
Nevím, co pořád máte s tou kvalitou interiéru. Nového Dustera si nekoupí člověk, který jezdí SUV značky BMW nebo Mercedes. Dacia je tu proto, aby obnovila starý vozový park ČR. Dustera si koupí ten, kdo vlastní nějakou starou čtyřkolku a má hluboko do kapsy a potřebuje už nové a trochu schopné auto do lehčího terénu a horské zimní cesty.
Takovému člověku přijde interiér Dacie dobrý a kvalitní, protože není zvyklý na měkčené plasty a nějaké dotykové displeje...
Kdo chce moderní a "kvalitní" interiér, ten si koupí něco jiného, třeba Yetiho(ikdyž ve Škodovkách taky nejsou moc kvalitní potahy, v tátově služebním Superbu se po půl roce začíná trhat potah sedadla) :no:
No uprimne, kdyz uz mas moznost vybrat si sluzebni auto, zpravidla to neni za 300 tisic, ale minimalne jednou tolik a to jsi jeste hodne omezenej znackou. Levny auta se zpravidla pridelujou rozkazem ;-)
Kolik koncovych zakazniku jde pro auto pres pul mice? Malo...
Nakrájená ne tenký plátky alá šunka je náhodou výborná, zejména v kombinaci s jejich čerstvou bílou bagetou, nějaká zelenina, kousek sýra a kapku tatarské nebo nějakého dressingu :yes:
No já zas seděl v Dusteru v Lipsku a za chvilku v Yetim. Rozdíl v kvalitě, pocitu a ergonomii je v yetim na mnohem lepší úrovni, že se s ním Duster ani nemůže srovnávat. Asi jako byste chtěli srovnat Yetiho s X5 nebo ML apod.
Je to opravdu jako srovnávat nějaký sekanou, která maso ani neviděla, a bitek, jak bylo řečeno. Dokud si něko nedá ten biftek a neporovná se sekanou, bude tu sekanou vyzdvyhovat, jak není super.
Upřímně..nesnasim tuhle znacku, z objektivnich i subjektivnich duvodu, otec jednu ma a je to nejhorsi auto ktery jsem kdy v zivote ridil, permanentne v servisu, otravny na rizeni, navic neslysim nic jinyho uz roky nez dacie, dacie... jakykoliv fáčko je lepší volba nez jakakoliv dacie, a nikdo by me nepresvedcil ze je lepsi koupit za 150 logana a ne cokoliv ojetyho... ale duster...nerad to priznavam..ale pokud se ukaze ze je to aspon trochu mechanicky odolny...skoro bych o tom zacal uvazovat..mozna silena myslenka ale me se to auto libi.a za 300 tisic..zatracene velkej kus auta..
Osobně si myslím, že to bude dobré auto. Nebude to vrchol moderních technologií ...hech... ale svoji službu si odslouží. Moje rodina přestavuje barák a naše oktávka začíná dosluhovat a my koukáme po autě, co se "nepose", když naložím do kufru pár pytlů cementu a za auto zapřáhnu vozejk se sutí. Nemluvě o zvýšeným podvozku, kterej se při jízdě na staveništi setsakra hodí. Auto jinak najezdí cca 200 km týdně.A tak dostanu na výběr Duster 4x4 za 360 papírů nebo Yetiho úplně v základu za 360? Co byste vybrali vy? Já Dustera i kdybych měl 450 na trochu líp vybavenýho Yetiho.
YETI vs DUSTER: Ak teda by som potreboval pracanta tak jednoznacne DUSTER. Ak by som chcel auto pre rodinu a hlavne na cesty tak YETIho. A ak by som uz uvazoval o YETIM tak by som tuho zvazoval aj IX35...
Ale barák nebudem přestavovat věčně a pak to bude jen auto pro rodinu. A je otázka, jestli se pak nekopat do pozadí, že je to Duster a ne Yeti,IX35, nebo Qashqai. V tomto ohledu si ymslím, že si můžou tyhle modely ČÁSTEČNĚ konkurovat, ale jen částečně.
ale to hej, ale pracanta myslim skor vo vyzname - auto pre elektrikara, instalatera, zvazanie potravin do horskeho penzionu... Na to mi YETI nesedi. Ale taky YETI v satelitnom mestecku - no tam sadedi uplne perfektne.
Takze je to tak ako pises - su to len ciastocni konkurenti.
Pokud máš rodinu, pak by jsi o Yetim uvažoval jen jako o druhém autě do rodiny. Ideální auto pro mladý pár nebo pro důchodce na chatu. Jako ridinné auto by to byla tragédie.
Videl som ten kufor, nie je veľký, ale hromade rodín môže vyhovovať. Nie každý kupuje nové auto, keď má tak malé dieťa, že musí voziť kočík, a je plno rodín s jedným alebo dvomi deťmi. A tiež nie každý jazdí autom na dovolenku. Yeti vkľude a vpohode môže slúžiť ako rodinné auto. Jasne, kto využije Grand Scenic, Yeti mu bude malý.
Ze to hovorís zrovna Ty. Ten kufor je tragicky malý, takze do tých papierových 410 litrov zarátali asi aj priestor na rezervu, naviac sa litre získali hlavne na výsku; podorysne je to na úrovni slabsieho hatchu nizsej strednej. Skús tam zlozit moderný kocík s velkými kolieskami, narves tam maximálne podvozok bokom a vanicka Ti ostane. Krátky Golf by si tiez za ideálne rodinné auto nepovazoval, ze?
Mám 4 děti, základní objem kufru v multiple je 430l, hodně do šířky a do výšky: kočárek (a jiné neskladné věci) problém byl, teď už bez kočárku problém není. Pravda u multiply se spousta věcí vejde děckám pod nohy, je tam neskutečně prostoru, ale menší kufr nemusí být nutně tragédie.
Yeti by 4 členné rodině posloužit mohl, nicméně Yetiho opravdu vidím spíš jako lifestylový autíčko, jako v v případě rodičů pro lidi skorodůchodového věku. Stejně tak pro ten zmiňovaný mladý pár a ve verzi 4x4 všude tam, kde se to hodí, a kde jemajitel ochoten investovat do toho pocitu auta, které si ho hýčká.
Duster je v pohodě, ale majitel se v něm toho pocitu hýčkání asi nedočká, proto si myslím, že v cílových skupinách si zas tam moc překážet nebudou...
O čo ide? Neexistuje iná rodina, s inými potrebami a preferenciami ako tá moja? Nevozí každý kočík, a nevyužijú všetci obrovský kufor - rodinka s jedným-dvomi deťmi, do mesta, k babke a na nedeľný výlet vpohode.
Nevšimol som si, že by tu niekto vyťahoval akési "ideálne" rodinné auto, ideál je pre každého kľudne niečo iné. A niekomu môže vpohode stačiť ako rodinné auto aj ten Golf. Vidíš v tom problém? Ja nie.
Já nejsem schopen mluvit za nikoho jiného než za sebe. A proto bych o Yetim neuvažoval jako o rodinném autě víc než 5 vteřin. Je to sice dobré auto za slušné peníze, ale rodina by trpěla.
Yeti je ŠKAREDÁ ŠKATULA! FUJ.
S nemeckými dizajnérmi to ide dole vodou, čo sa týka fóbie, monstera a jebiho.
Duster má svoj vlasný vydarený dizajn.
To čo opitý francúz nakreslí niekde v reštaurácii, nemec nikdy nenakreslí.
PS: bavím sa iba o vonkajšom dizajne.
Keby ste si pozreli dodávateľov súčiastiek, tak by ste zistili že majú nemci a francúzi veľa spoločných. Dokonca sa vyrábajú súčiastky na Daciu aj na Slovensku a v Čechách ešte viac.
Seš si jistej, že Duster bude pracant, co se jen tak nesesype??? Třeba jo, ale sázet bych na to nechtěl.
Jinak si holt musíš vybrat, jestli chceš účelové vozítko za méně peněz nebo si připlatit (Yeti v základu je hodně holátko) za novou techniku a pocit, že sedíš v hodnotnějším autě...
To je na každým a správnost volby záleží na více faktorech - správné mohou být obě!
Neviem o čom tu polemizuje. Je Nissan Kačkaj nekvalitný?
Duster je Kačkaj bez pozlátka, hlavne interiér. Menej elektroniky, ale zavesenie, štvorkolka, motor atd sú tie isté.
se tady dočítám u některých přispěvovatelů, že ti, co si BOHUŽEL koupí dražšího Yetiho jsou vlastně hlupáci, když si můžou koupit levnějšího Dustera? To bohužel znamená, že oni diskutující, kteří se pasují na ty chytré (ostatní jsou hlupáci a nebo přehazují peníze vidlemi a jsou taky hlupáci) jsou asi nějak hmotně zainteresovaní na tom ,aby se prodával jenom Duster. Pamatuji to sice jenom zamala, ale to tady už jednou bylo - všichni měli stejně a mezi škodovkou, žigulem a Dacií byly ve skutečnosti tak malé rozdíly, že se to se sortimentem v normálním světě nedalo srovnat. Asi to tady těm "chytrým" chybí. Neodsuzuji nikoho, kdo si koupí levné auto, stejně jako toho kdo si koupí auto drahé a dražší. Důvodů může mít každý mraky. Ale vadí mně ti chytří, kteří si omlouvají to, na co ani náhodou nemají, že to dražší není lepší a že ve skutečnosti to, co mají oni je jediná správná volba. Blahopřeji, přeji jim jejich "chytrý" svět, ale prosím někde jinde a beze mně!
Mozno sa na to treba pozriet aj z ineho uhla.
Ja chodim na chalupu cca 60km na starej Felicii 1.6. Je fajn mat ine auto na chalupu, lebo v kufri vozim rozne zbytocnosti co v meste nepotrebujem a rovnako mi nevadi, ked odpadne nejake to blato z ciziem.
Ked som za dopucul o Yetim, celkom som sa potesil. Kedze realita je taka, ze ku chalupe pridem oklukou po lukach len za dobreho pocasia, pripadne sa mozem priblizit po lesnej ceste, kde uz ale je iste riziko, ze ak zaprsi, tak predokolka sa uz nemusi na asfalt vratit. Takze Yeti by riesil minimalne priblizenie do lesika a ked by bolo lepsie pocko, asi by si poradil aj s kratsou jazdou priamo na kopec.
Bohuzial ked som zistil, ze potrebujem na 4x4 minimalne 20 000 Euro a predstavil som si ako ho vytahujeme traktorom z kolaje, kde som neopatrne uz parkrat zapadol, prislo mi to celkom ako blbost. Pritom Yeti ako sa zda nebol do terenu ani moc koncipovany a celkom suhlasim, ze je to lifestyle auticko, co je 4x4.
Duster mi pride hlavne pre svoju kratku 1tku a fajne uhly a vysku vhodnejsi do terenu. Hadam aj na servis po nejakom tom terennom 'skrabanci' by nemusel byt problematicky - mozno mi ho ako tak opravia aj chalani v garazi v dedine.
Dalsie plus vidim v znacke. Otec co mal roky firemne Skodovky a bol s nimi viac ako spokojny si nakoniec kupil na dochodok Kiu Ceed. Preco? Lebo im zase slohli Octaviu, co mali hadam len 3 mesiace. Neviem ci sa Yeti kradne, no myslim, ze Dustera proste nezoberie nikto. Hlavne ked nebude v kozenke >:D
PS: Inak uznavam, ze bavit sa o terennych schopnostiach SUV je hovadina, rovnako ako mat pocit, ze terenne auto s redukciou nema v terene problem. Myslim ze s tym mam dost skusenosti, kedze Nissan Patrol na 90% terennych gumach co mame v dedine sa uz neraz poriadne zapotil a parkrat pomohol fakt az ten traktor. Na druhu stranu mat moznost nepresedat do Nissanu ak je rozumne pocasie a prist rovno ku chalupe s nakupom na 2 tyzdne je super >:D
Jojo všechny nissany,mitsubishi se mohou stydět dacia duster je prostě parádní auto na terén a na silnici.Desingově je velice povedené interiér je samozřejmě z tvrdých plastů,ale to je detail.Doufám že se chytne a porazí konečně škodu yeti v prodejích :yes:
Myslim, ze pre chaluparov, ktorych je u nas neurekom je to rozumna volba. Hlavne ak si ho kupia ako auto na chalupu. Cez tyzden je v garazi a v piatok tych par km + rozbitu cestu ku chalupe zvladne v pohode. Ale uznavam, ak si clovek moze dovolit len jedno auto, hlavne ak s nim pojde v lete k moru... ... tak asi urcite nie >:D
Trochu techniky. Nikdy jsem 4x4 neřídil a můžete proto poradit. Když má Duster 4x4 jsou tak moc důležité "Stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti (CSV) a protiprokluzový systém kol ASR" Má to v praxi tak velký význam, aby člověk kvůli tomu koupil nejsilnější motor 1.5 dCi 110k ( plus 50000) a ještě příplatek (8000)? Díky.
Většina elektronických pomocníků je o ničem, hlavně u 4x4 asi zbytečnost. Pokud člověk nejezdí jak de.bil, do situace kdy se zapne třeba ESP se nedostane. A pkud někdo řídí bez předvídání a bez ohledu na podmínky na silnici, ani elektronika ho nespasí. Kamoš v dešti najel do zatáčky jako prase, měl všechny elektronické pomocníky, ale stejně vyletěl do příkopy, protože fyzikální zákony popřít nejde. Strašně se divil co se děje, věřil že s ESP se mu nemůže nic stát. Je to hodně o falešném pocitu bezpečí. Auto s ESP je taky nebezpečnější v tom, že se dlouho zdá že je ovladatelnost OK a najednou když už to ani ESP nezvládne přijde havárka jak blesk z čistého nebe. Bez pomocníků si spíš řidič včas všimne že všechno není už úplně OK. Myslím si že kdyby měl kamoš auto bez elektroniky, jel by opatrněji a ušetřil by za nové, ale to je samozřejmě dohad...
No hochu s těmahle názorama tady neprorazíš. To budeš akorát za blbce. Debatu o ESP už sem tady někde vedl a skončilo to tak, že mě tady hrstka technikofilů prohlásila za idiota jak bez takový samozřejmosti, jako ESP, se vůbec můžu odvážit na silnici. Tady musíš napsat, že ESP je naprostá nezbytnost a veškerý elektronický koko.tiny v autě jsou velice přínosný a auto, které je nemá je naprosto zaostalý a nebezpečný křáp, který je tak zralý pro sebevrahy. Samozřejmě, že souhlasím s tím, že většina elektronických pomocníků včele s ESP je na 4x4 zbytečnost. Ba co víc je to tam přímo k nas.rá.ní. S kamarádem jsme jezdili s Touaregem "lehce" po poli a díky tomu že nám ESP neustále v blátě přibržďovalo různě kola abychom drželi směr jsme zůstali viset a dolovali jsme to odtamtud jak pitomci pomocí jinýho auta, který naštěstí ESP nemělo, takže tam nezapadlo. A s tím falešným pocitem je to přesný. Naštěstí v Dusteru je ESP pouze za příplatek takže je u Dacie ještě demokracie. Ne jako u jiných automobilek kam ESP do auta nacpou a nejde ho nemít, když si to zákazník nepřeje.
Z Dusteru mám len statické dojmy, ale sú prekvapivo dobré. Na bratislavskom autosalóne bol Duster snáď v plnej výbave a na okne svietila cena UŽ OD 8990€(pri Dacia Finance)!!! To sa ľudom ohromne páčilo a tak okolo tohto najlacnejšieho SUVčka vládla fascinujúca atmosféra. Kvalita spracovania sa podľa mňa zas o čosi zlepšila, interiér bol príjemný, až na ten nepekný lesklý hnedý plast v strede prístrojovky a tiež medzi sedadlami. Stačilo by zmeniť farbu... Ako som si všimol, ľudia mali problémy s roletkou v batožinovom priestore, ale inak pohoda, všetci hotoví z tej základnej ceny.
Skutočnosť je však taká, že vystavený model bol pravdepodobne vo výbave Exception s pohonom 4x4 a dieslovým motorom 1.5dCI. Cena tohoto modelu je teda 15990€. Ale to na tom autosalóne málokomu napadlo. Len pre porovnanie Škodu Yeti v základnej, no nie chudobnej výbave stojí s podobným motorom a pohonom 4x4: 17900€.
Tých necelých 2000€ teda stojí za zváženie.
Takže môj verdikt je, že Duster sa oplatí vo výbave Ambiance s dieslom a 4x4(inak ešte stále s neľakovanými nárazníkmi), za 14290€ ale viac nie! ;-)
Pokovení zinkem jako takové dělá dneska snad jen audi. Duster má povrchovou úpravu plechů tzv. kataforézou kt. obsahuje oxidy zinku tzn. to samé jako měla už Škodovka 120tka (také je pravda, že 10ti leté 120tky byly netknuté rzí - pokud to zrovna soudruzi neodflákli a stejně tak je pravdou, že 10ti a více-letá auta koncernu VW krom Audi a prémiových značek, už také reznou pokud nejezdila v zemích kde se v zimě nepoužívá NaCl k údržbě silnic (např Německo)) a podobnou antikorozní ochranu mají i dnešní auta. Rozdíl je pouze v kvalitě. Pozink, ve své podstatě je nejprve galvanizace a poté vypálení při vyšší teplotě. Pokud jsou mé informace správné, tak takto to provádí audi .. a v minulosti měl podobnou úpravu např. Peugeot 405
Tak ja mám skúsenosti s mazdou B 2500, tvrdé auto plasty- stredná trieda,teraz uvažujem o dusterovi a myslím že v pohode. Ide na firmu a tá kasla vydrží minimum 5 rokov. To bude už splatený, odpísaný a som presvedčený, že stále funkčný. Ak bude dáka korózia naštartujem CO-čku a zavaríme. Za tie peniaze pre ženu ideálne auto. Ja budem zatiaľ verný mazdičke. Spotreba minimum a čo sa týka škodovky, to sa neporovnáva, lebo jety je len na cesty, to auto si v teréne neviem predstaviť. Sory pri mojej svetlej výške je to formula a možno aj iné a zbytočne drahé. A teraz ma ubite až pod čiernu zem. >:D