Nová Dacia Duster bude nejlevnějším SUV na trhu. Na ženevském autosalonu má světovou premiéru, a proto jsme věnovali čas jejímu důkladnému prozkoumání.
kto ma dom na vidieku alebo stavia chatu a potrebuje nieco sikovne, prakticke a nenarocne a nie drahe tak ten sa tam nebude vyvazat v RAVke alebo tiguane, navyse terenne schopnosti RAVky su prakticky ziadne darmo tam mate 150 koni. ;-)
auticko chvalim za exterier a aj stresny nosic je velmi prakticky a dizajnovo uplne auto zluxusnuje :yes:
lacne diely a spotreba je za babku a dizajn je snad lepsi ako keby to robili aj samotni taliani :yes:
takze skvele vylety s partiou do hor alebo priatelmi na chatu pre mladych sa mozu zacat.
kozene sedacky mi rozhodne chybat nebudu a ani imidz, tie su mi prd platne ked zapadnem niekde v potociku ako sa alhko dnes stava pri dnesnych radoby SUVckach ;-)
První Dacia co vypadá jakžtakž k světu, cena bude určitě OK, takže předpovídám Dusteru úspěch. Koleos se svým "designem" se může jít stydět do kouta a ani bych se nedivil, kdyby Renault teď jeho výrobu odpískal:-)
ne snad pro svůj hi end vnitřek a ani oblizovači plastů v interiéru si nepřijdou na své a poškrábou si svůj sametový jazýček..... Ale pro svojí schopnost přinést 4x4 "masám".Nová čtyřkolka okolo 350kolíků? S takovou světlou výškou? hm.... No a pokud si zachová schopnosti starých dacií vydržet i hodně hrubé zacházení, tak to bude pohoda. No jasně nemá to duální klimatizaci, dešťový senzor, senzor světel, led podsvícení podle Vaší nálady, jehněčí kůži na sedadlech, rozkuřovačku v základní výbavě..... Ale tohle je trefa... Gratulace soudruhům do Rumunska...
Jo a všimli jste si jedné vychytávky? Oka na tažení jsou pěkně dostupná a nehrozí Vám , že se budete plazit pod auto nebo vydloubávat směšný plastový čudlík z plastu a točit nějakým přiblblým okem z výbavy v kufru.... horal jak má být....
Kaškaj to neohrozí, navíc bude mít díly od Nissanu... je to paralelní nabídka.
Spíše ať se bojí přemotorovaný sněžný muž, potřebuje jako sůl levnou verzi s 1,6 TDI a zatím se nabízejí jen žravé (a drahé) 1,2 a 1,4 TSI a 2,0 TDI.
no právě - trakční systém od kvašky - v dietním balení - ti, kdo vzhlíželi k nissanu, teď mají mnohem levnější alternativu, plus si dovolím tvrdit - možná jen pocitově - trvanlivější...
jetík je sice hezké auto, ale jak píšeš drahé, bez levnějších alternativ.... uvidíme, co na to koncern...
Zvláštní srovnání... s tím začátkem bych snad i souhlasil (v UAZu jsem nikdy neseděl, ale poloha za volantem v Defíku je fakt strašná), ale srovnávat vzpřímenou pozici na židli v úzké a krátké Fabii s pohodlným sporovním křeslem v 7er, kde může řidič mnohem lépe souznít s autem a mít volant i pedály v naprosto přirozené poloze, to je dost divočina. I když teda zrovna od tebe mě to nepřekvapuje...
Defender je prý v terénu skvělý, na to, co dokáže není moc drahý, ale já s ním mám jeden problém - mám 192 a trochu víc přes 100 kilo a do Defenderu jsem se za volant prostě nevešel - respektive mezi pedály, palubku a opěradlo sedačky.
Stejný problém jsem měl v ARO i Honkeru, jedině UAZ jsem byl schopen řídit. Takže mi holt nezbývá, než se spokojit se salonními SUVčky (pokud nepočítám Pathfinder).
"Pro mnoho lidí cenově nepřijatelné", s tím bych i souhlasil. Nicméně stále mezi SUV najdeš schopný auta i na ten obrubník.
Duster bude asi obstojný vozítko za dobrou cenu, ale už dnes se dá pořídit třeba SX4 4x4 1.6 benzín 120k za 395.000 dle ceníku. Je o něco menší, světlá výška 19cm, ale viděl jsem srovnávačku s Jimnym a krátkou Grand Vitarou a zvládne toho dost. A za těch necelých čtyřista je to pojaponsku nacpaný výbavou.
Duster má u mě palec nahoru, ale není to jediná dostupná čtyřkolka na trhu.
A co by si čekal? Plasty z BMW? Někde ta cena musí být vidět. Já bych naopak tu "holomajznu" uvnitř vítal. Kupuješ si laciný auto s velkou užitnou hodnotou a nečekal bych žádnej luxus. ;-)
Zobecňování je prostě na ho.no, X6 je perfektní auto pro toho kdo na něj má a líbí se mu. Rozhodně si nezaslouží posměšky ze strany "strážců čistoty segmentu".
Je celkem pochopitelný, že autem za dejme tomu 2 melouny nebudeš běžně zdolávat Boubín severní stěnou. >:D
Přesto na mě občas padá únava z toho autošílenství a zatoužím po nějakým obouchaným ale spolehlivým verku, kterej můžeš nakopnout s rozběhem a nevadí, když ti ho nějakej vůl vezme vozejkem po celým boku.
Tohle ani ten Duster nesplňuje, ale při tý ceně se tomu aspoň blíží.
ta prva veta bola mozno sarkazmom,ale je to uzitocna vec a urcite by som to privital...
je vonku blato? no a co,sadnes dnu,a potom to vystriekas vodou,nemusis sa bat,ze si zaspinis sovje semisove koberceky v aute ( ktore som nikdy nepochopil...)
A jak často přicházíš do kontaktu s plastama? Možná až potkáš T815 v protisměru pak možná ano. Navíc palubovka je prakticky z jednoho kusu plastu takže i když je to tvrdý plast, vrzat by to nemělo. Za ty prachy nevím co by si chtěl.
Stále dokola koukám na fotky a prostě se jim ten zevnějšek povedl. Kdo by to byl řekl po Loganovi a Sanderu:-). Interiér vypadá obstojně, na to kolik to stojí a k čemu to bude sloužit. Sem zvědavej jak to bude vypadat naživo. :yes:
Auto vypadá na pohled moc pěkně, když bude dosahovat alespoň standartní kvality a spolehlivosti, pak si myslím, že se stane bestsellerem... Je fajn, že v dnešní době automobilky myslí i na méně majetné lidi a dovolí jim splnit si sen o pěkném SUV za dostupnou cenu. :-)
Moc dobře si pamatuju, když Dacia představila Logana, jak na autě nezůstal chlup suchej. Nejenže prošel těžkou kritikou samotnej auťák a stal se terčem posměchu, krom toho i stejně tak celá automobilka v čele s majitelem, tedy Renaultem.
To, že Logan je předurčen propadáku a krach Dacie vysí ve vzduchu připomínám už jen okrajově s tím, že to je přeci tutovka.
Čas plynul a s ním stále rostoucí poptávka po nekvalitních křápech. Jak to? A Rumuni, díky investicím téměř také již krachujícího koncernu jedou dál a předkládají další chuťovky, které, světe div se, jsou žádané i na vyspělých západních trzích.
A dnes?
Od stejných světoběžníků, designérů, znalců a automobilových expertů, samozvaných poradců top managerů, kazatelů makro-či mikroekonomických vývojů a dopadů na tu či onu světovou automobilku s velkým zaujetím čtu, jakou NAJEDNOU mají skvělou budoucnost perfektně postavené a na konkrétní cílové skupiny vyráběné vozy fy DACIA.
V době nástupu Loganu jsem se žádných diskuzí nezúčastňoval, ale dovedu si to celkem dobře představit.
Na druhou stranu je třeba říct, že i "prostý" lid musel zpočátku překonávat nedůvěru vůči značce, jež si zkazila jméno už dávno předtím.
Už v době nástupu MCV ale byl Logan vyzkoušenej jako celkem robustní a bezproblémový vozítko za dobrou cenu a "lid hospodský" začal obracet.
Největším přínosem Dacie (a Renaultu) zůstává, že dokázala přiblížit nákup NOVÉHO, bezpečnějšího a modernějšího auta nižším příjmovým skupinám a za to jí patří :yes:
Přesně tak. Dacia dokáže to, co dřív uměla třeba i Škoda, to znamená vyrobit auto s dobrým poměrem výkon (resp. velikost) a cena. Ostatní automobilky se až příliš zaměřily na nedůležité věci a přesvěčování zákazníků, že bez těchto nesmyslů nejsou "in". Měkčené plasty, plno elektroniky, esp, tcs, brzdový asistent, automatické parkování. Prostě nesmysly co jen zvedají cenu a požadují jen tak akorát jedinci, co si autem léčí komplexy.
Potom je tu skupina lidí, která neřeší "image", ale chtějí praktické jednoduché auto co bude sloužit. Proto má Dacia úspěch, tento segment aut pro normální lidi ostatní automobilky dávno opustily. Lidé, které nepovažují za dostatečně bohaté, jim asi nestojí za snahu...
P.S.: Je až tragikomické, že Duster je hezčí než Koleos - samozřejmě subjektivní názor.
To bych tak paušálně netvrdil. Pořád jsou tu Korejci a zatím třeba i Ford, Fiat a Francouzi prodávající slušná auta za nepřemrštěnou cenu - i když samozřejmě vyšší, než Dacia. A samozřejmě jen v některých segmentech. SUV od Fordu i Renaultu a Peugeotu jsou drahá až dost. A tam se Dacia s Dusterem hodně dobře trefila.
Na druhé straně VW jako koncernu ta sázka na "skoropremiovost" zatím vychází, i když u Škody si tím teď zrovna nejsem moc jist. Hlášky o tom, že připravují levné auto mezi Fabií a Occtavií signalizuji, že mají problém - s Dacií, Kiou, Hyundaiem ale i s Fordem - ošklivé káčátko Fusion se totiž překvapivě dobře prodává díky nízké ceně a užitným vlastnostem přesto, že to není žádný luxus.
Ale - přečtěte si diskusi pod článkem o novém S-Maxu a Galaxy. Tam se od příznivců koncernu dočtete, že auto bez kvalitních plastů nemá nárok na existenci. Co na tom, že Octavia je dražší než Focus nebo Kia Ceed a hůř jede , hlavně, že má lepší plasty (u toho Ceedu jsou jízdní vlastnosti asi horší, motoricky je ale lepší).
1. znak na celnej maske
2. znak na piatych dverach
Ked ale clovek odhliadne od toho ze je to Dacia, je to skvele namiesany kokteil vlastnosti, techniky, a ceny. Za toto si Renault-Dacia zasluzi pochvalu! Duster bude mozno este uspesnejsi, ako svojho Logan MCV: najdu sa ludia, ktori by do toho nesadli ani v skafandri, ale myslim ze vacsina z nas chape, do akeho segmentu toto auto smeruje, a aki zakaznici su jeho cielovou skupinou...
Znak na kapotě je to poslední, co při výběru auta řeším. >:D
Auto se mi musí líbit, musí splňovat moje potřeby a musím na něj mít. A jakej znak to má na kapotě, to řeším jenom v souvislosti se značkovým servisem, kam až s tím budu muset jet na garančku. Na pozáruční sevis mám svého osvědčeného mechanika.
A že plasty v tom jsou na úrovni Felicie, no a co, kdyby Škodovka dodnes vyráběla Felicii, taky by se našlo hodně kupců.
Auto je rozhodne prekvapením autosalónu. Doposiaľ žiadna automobilka si nedovolila vyrábať podobné SUV v tejto cene. Podľa informácií, popri trhoch Európa, Rusko, Latinská Amerika, frankofonná Afrika, Blízky východ pôjde o prvý model Dácie, ktorý bude predávaný aj v USA.
4x4 začína na cene 13.900 €. Najvyššia výbava je relatívne spartanská. (konfigurátor je k dispozícií na [odkaz] - cena pri najvyššej výbave pri benzíne ma vyšla v prepočte na 15.200 Euro, pri nafte na 17 255 Euro). A čo je najvyššia výbava? ABS, ESP (len naftový motor), náhon 4x4, kožený volant, riadiaca páka, sedadlá, elektrické predné aj zadné okná, manuálna klimatizácia, rádio s CD a mp3, ovládanie na volante, tmavé sklá od B stĺpika, 16" zliatinové disky, parkovacie senzory, hmlovky a 4x airbag. K tomu 3 ročná záruka, resp. dokúpenie aj na 6 rokov.
V porovnaní s konkurenciou ochudobnené o veci, ako sú bi-xenóny, vyhrievané sedadlá či 7 airbagov...
Dacia - (ne)Dácia. Schválne, aký model s akým motorom bol najpredávanejší v ČR v minulom roku? Škoda Fábia so slabšou verziou 1,2 HTP. A otázka 2 - ktorá z európskych automobiliek mala v minulom roku najväčší nárast v odbyte? Áno, "cigánska" Dácia. Vďaka šrotovnému v západoeurópskych krajinách. Tam na rozdiel od nás, berú auto ako spotrebný materiál. Dácia im garantuje 3 roky záruku. Na 4 si kúpia ďalšie auto. A pokles ceny po 4 rokoch pri Dácií patrí k tým najnižším.
klasika auto pro cigose.jako zamlada dacia a tirak RAB cigos s knirem to vzdycky ridi a skoro jeste plesatej.na co tohle auto vubec je???jeste si pamatuju,ze dacie vzdycky zrala jako blazen a taky byla porad rozbita,jo a neni to origos renault??to se ani nedivim ty kvalite!!
(taky pro Šmoula Mrzout níže)
No - blb stejně tvou ironii nepochopí, chudák jen nechápe, že stejně se na nás dívají Němci, Rakušáci, Francouzi, Angličané, Kanaďané a Američané (i když u těch, díky našim jednotkám v Afghanistánu přece jenom nějakou prestiž zatím máme). A pak podobný paka brečej ve zpravodajství nemotoristických serverů, že je Němci a Rakušáci svlíkli při kontrole donaha.
na dacia.ro je Duster za 10.500 EUR, což je cca. 273.000,- Kč s motorem 1,6 16V 4x2, a 4x4 DCI v nejvyšší výbavě za 18.260,- EUR 474.760,- Kč. V nejvyšší výbavě 4x4 DCI bez serepatiček 14.700 EUR 382.200,-Kč. To jsou rumunský ceny a ty jsou třeba u Logana MCV o 10% vyšší než u nás.
V květnu by Duster měl být k dispozici u prodejců.
Dustera nekoupím, páč manželka Sandero nevymění za nic na světě, snad jen za Lambo :-) a mne MCV vyhovuje víc než Duster.
[odkaz]
Počkám si na MPV od Dacie na bázi Nissanu NV200, což se má představit příští rok.
P.S. Rumuni nejsou cigáni. Cigáni jsou indové a z indie je vyhnali. Rumuni jsou Dákové, jeden z nejstarších národů Evropy. To co z nich je, to udělali manželé Čaučeskovi.
Já nevím jestli má tohle zajímavé auto pozink, ale rozhodně bych se toho nebál. Kvalita bude určitě lepší než u nano-pozinkovaného plechu korejských žuků co se po vyjetí z lisu ještě přebrusuje :-)