Dacia Duster v losím testu: Nepřevrátila se, ale vyhnout se nedokázala (video)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse pod články na AUTO.CZ > Diskuse pod články NEWS
- nemci 10.08.2010 07:10 miro158
- k anketě 10.08.2010 07:52 cuisine at work
-
ale copak? 10.08.2010 07:56
Mira328i
- Re: ale copak? 10.08.2010 08:10 topper1982
- Re: ale copak? 10.08.2010 08:20 Kankunen
- Re: ale copak? 10.08.2010 08:32 LudaBaxa
- Re: ale copak? 10.08.2010 08:47 R32
- Re: ale copak? 10.08.2010 10:52 blue.sun
- Re: ale copak? 10.08.2010 11:56 Ronault
- Re: ale copak? 10.08.2010 12:08 miro158
-
Pro ty, co nečetli článek a diskutují 10.08.2010 12:00
Ronault
- Re: Pro ty, co nečetli článek a diskutují 10.08.2010 12:04 ryman
- Re: Pro ty, co nečetli článek a diskutují 10.08.2010 12:06 gld
-
Re: Pro ty, co nečetli článek a diskutují 10.08.2010 13:35
chytrak1
- Re: Re: Pro ty, co nečetli článek a diskutují 10.08.2010 13:41 Ronault
- Re: Re: Pro ty, co nečetli článek a diskutují 10.08.2010 13:56 blue.sun
- Legrace 10.08.2010 12:59 Dinar
- dacia 10.08.2010 15:16 ricardo.sergione
- ako nezrazit losa v praxi 10.08.2010 20:56 kyklop
- Úvaha 10.08.2010 21:40 Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
-
Pravda je taká že sa nemcom trasú kolená aby im táto Dacia nezruinovala predaje Tiguanu a Yetiho tak sa snažia vymýšľať takéto hlúposkoviny >:-[]
-
Si to vystihol presne.
Takyto vyhybaci manever na realnej ceste v realnej situacii by dokazal spravit len nejaky profesionalny jazdec. bezny vodic ( napr. ako ja ) by instinktovo dupol na brzdu, namiesto toho robit take "klucky" pomedzi auta.
Aj ked ESP v takom type auta by mal byt standard .-
to jakože špatný podvozek dohánět elektronikou??
Nedávat prostor řidiči možnost zasáhnout?
Na tomto vyhýbacím manévru se simuluje možnost vyhnutí překážce-třeba i chodci-tak si to uvědomte.-
Netvrdim ze je najlepsi ved postavit na podvozku z Clia taketo SUV, da prinajmensom odvahu ... ale to je ina vec
Ale tomu nechapem "Nedávat prostor řidiči možnost zasáhnout?", co si tym chcel povedat, Dnesna doba nie je o "embeckach" kde jedina elektronika su svetla, dnesne auta su napchate tolkymi elektrickymi "zazrakmi" aby vodicovi pomohli, nez aby mu uskodili ... ak mas takyto postoj tak prec s ABS, ESP ...
Treba si najprv uvedomit, ze mas jazdu prisposobit svojim schopnostiam a danej premavke a situacii na ceste, samozrejme ako vodic mas predvidat namiesto telefonovania, ladenia radia a kontrolovania si stavu oblecenia za jazdy. A aj tak si myslim ze prva vec ktora by ti prisla na rozum je dupnut na brzdu, namiesto nejakeho vyhybacieho manevru.
-
-
-
asi by si mel vic cist a méně ventilovat svoji prepojatost. Ten test delali holandani. Naopak se pise ze nemcum se to auto nezvrhlo. A taky se tam pise ze auto melo problem i pod dohledem renaultu. Takze si myslim, ze tenhle strep nikoho nezrujnuje. Mozna tak renault :-)
-
stejně tak ty by jsi měl méně ventilovat svoji "prepojatost" - Duster je střep? A bude rujnovat Renault? Ty jsi opravdu chytrák >:D
-
no strep to je..., ale rujnovat nebude..., je spousta lidi co si to koupi...,koukaj na cenu a ne na kvalitu coz vetsinou cechacek dela...
-
-
-
k anketě jen tolik, že naše milá eu tento problém naštěstí vyřeší za všecky ovce které nejsou schopný provozovat auto bez esp ... nařízením 661/2009 o všeobecné bezpečnosti bude tuším od 2014 každé vyrobené auto m1 n1 mít povinně esp ... a pokud bude mít mechanickou převodovku tak i ukazatel aktuálně zařazeného stupně, protože jak všichni víme ovce neví jaký má zařazený rychlostní stupeň ... sbohem auta pro řidiče ... vítejte auta pro ovce ... :no:
-
Tak to je snadné. Nové auto si koupím do roku 2014 a pak už to stejně bude elektrovůz, takže tam mě tyhle systémy nezajímají, řadit bude CVT nebo vůbec nic.
-
po roku 2014 bude všetko elektromobil? >:D mať tvoj optimizmus chlape..alebo pesimizmus? Asi podľa toho z ktorej stránky to berieš
-
Beru to tak, že mi nové auto vydrží minimálně šest až osm let a pak už bude pravděpodobnost koupě něčeho s CVT nebo jen elektromotory vyšší.
-
-
-
naozaj treba byť realista..čo myslíš koľko percent z áut na cestách budú v roku 2020 elektromobily? Viac ako 5% by hádal len snílek
-
Já jsem snílek, rok 2020 je za deset let a vývoj letí dost kupředu, jakkoli jsou lidé opatrní a ze začátku nedůvěřiví.
Před deseti lety by nikdo nehádal hybridním autům takový rozvoj, poukazovalo se na ně jako na nevýznamný mezikrok pro pár výrobců. Dnes se snaží mít hybrid každý, kdo chce ve světě automobilů něco znamenat.
Máš pravdu, v roce 2020 může být na silnicích 5% provozu elektromobilů, ale zároveň může být šance 85%, že zrovna můj oblíbený výrobce je bude dodávat, trefí se do mého vkusu a já si takové auto vyberu. O ničem jiném jsem nemluvil.
-
-
-
-
-
-
-
dacia je prostě lowend a vždycky byla...technika starších modelů renaultu a laciná výroba si musí vybrat svojí daň.
A vy dva pisatelé nade mnou- klidně si ji kupte- když si myslíte že zrovna tenhle test němci dělají aby dacii zdiskreditovali:-), možná vám zrovna tahle její vlastnost pomůže k nehodě když auto nezvládne v krizové situaci úhybný manévr, který všechny běžná auta zvládají už přez desítku let.-
ktore bezne auta myslis? Golf III? Lebo ten jazdi na zaplakanie uz desiatky let :-)
-
Co vlastně chceš říct. Nekupujte dačku kupte si raději X1. A co potom dodávky a náklaďáky.
-
jenže tahle dacia je osobák, takže by se tak měla chovat.
Proto radši toho yetiho nebo tiguana, ix35 nebo něco co se nechová jako stará dodávka.-
No jo, ale ta cena je furt jinde, o to jde. Někdo chce fakt nové a tahle Dačka postrachem cest nebude. Mě by takové auto netěšilo, ale spoustě lidí to stačí.
-
jo,ale todle znám hodně dobře-dělám v obchodu kde taky slýchám pořád ,,todle se mi líbí,, ,,todle mi stačí,, ale jediný co se tim lidem líbí je cena-už nikdo nekouká na výrobek ale jen na cenovku, pak všichni kritizují jaký se dnes vyrábějí šmejdy...ale praví důvod nákupu je jen že na to nemají
-
-
-
-
Nebolo by to prvý krát čo by sa snažili Daciu zdiskreditovať a poukázať na jej potenciálne nebezpečné jazdné vlastnosti... Spomeň si ako Logana prevrátili (pri vyššej rýchlosti ako bola predpísaná a na zjazdených pneumatikách) a nakoniec z toho bola aféra s výsledkom, ADAC sa muselo verejne ospravedlniť Dacii a priznať sa k tomu aké "podmienky" vtedy pre Logan pripravili... ;-\ Ja Daciu nemusím, ale rovnako nemusím ADAC a ich antinemecké diskreditačné nezmyselné testy. Naposledy tuším prevrátili Nemo bez ESP a chválili Qubo ktoré to s ESP zvládlo, totálna dementnosť porovnávať "rovnaké" autá (nechápem prečo už nie obe od jednej značky) keď šlo o to, ukázať výhodu ESP, žeby zase zhadzovanie určitej značky? :-(
-
Když budu chtít, rozhodím podobně kterékoli auto, ať má ESP nebo ne a ani "všemocná" elektronika tomu nezabrání. Stačí jen vhodný pohyb volantem, nepatrně vyšší nájezdová rychlost nebo drobná nerovnost na silnici.
Každý člověk by si měl uvědomovat, co vlastně řídí. Pokud chce někdo s vysokým autem jezdit jako se sportovním sedanem nebo honit rychlá kupé na okreskách, patří do léčebny a ne na silnice. A pokud někdo chce soudit lidi jen na základě toho, co si koupí za auto, protože on má lepší, patří do té léčebny taky, možná ještě více, než ten první.-
Přesně. Myslím, že tohle auto míří k zákazníkům, kteří dnes sedlají Ladu Niva, takže dokonalé jízdní vlastnosti nejsou na lesních cestách až tak zajímavé.
-
Tohle auto může skončit tam, kde se dnes používají staré a rozpadající se Favority a Formany na tahání přívěsu s dřívím z lesa, s cihlami na stavbu, s pískem nebo kamením na zahradu a dvůr (přesně tuhle situaci řeší teď můj kolega v práci nebo můj bráška). Lada Niva je oproti Dusteru ještě pořád extrém, auto, které projede skoro všude a může zdatně sekundovat V3S.
-
Ano, jízdní vlastnosti v terénu budou oproti Nivě o dost slabší, např. schopnost brodění, měl jsem na mysli spíš marketingové zacílení na lidi, co jezdí starými auty po polích, v lesích a na horách. Mmch, slušnou průjezdnost (na SUV třídu, ne off-road) měla i Škoda 105/120 :-)
-
-
-
častečně máš pravdu. Ale cíl losího tesu jsi nepochopil. Nejde o to cíleně rozhodit nějaké auto, ale simulovat výhybný manévr v docela normální rychlosti. Nebejt těhle testů tak se do první A-Klasse nikdy nemontovalo ESP seriově a mrtvolek mohlo být o několik víc. O to smutnější je že i dnes, 13 let po té, se dá na trh uvést nové auto, který tímhle testem má problém projít ( teda projet :-) ). A je jedno že je levný. To je, jako nabízet pračku za 2 litry, z který ti při ždímání vyteče voda nebo vypadaj věci. To by se všichni rozčilovali co je to za neskutečnej šunt. Proč je to u auto proboha jinak?
-
to přirovnání se ti moc nepodařilo. u dacie není problém funkčnost, nerozpadá se na cestě, napsal bych spíš, že pračka při ždímání cestuje po místnosti. :-) mimochodem test nedala jen verze 4x2 což u dusteru vidím jako okrajovou verzi. určitě by se mělo taky brát ohled na to, že tohle auto nebudou kupovat kdo ví jací eurodrzci. takže inženyři buď maknou na nalazeni 4x2 verze, nebo k ní dají standardně ESP. a bude po problému. já bych z toho vědu nedělal, ale chápu, že každý komu se nelíbí si do dacie rád kopne.
-
no pro mně je nemožnost absolvovat vyhýbací test s autem docela podstatná ztráta funkčnosti. Co taky jinýho když auto nejde tam, kam potřebuješ, tzn. že nabouráš. To je přece daleko horší než nějaky vypadaný věci z pračky. :no:
-
To už mi připomíná hledání chyb za každou cenu, jen aby se dalo do auta kopnout. Dacia je plně funkční a v dobrých rukou bezproblémové auto. Problémy nastanou tam, kde se bude někdo snažit z ní ždímat věci, na které prostě není určená. A znovu opakuji - není problém převrátit jakékoli auto, nebo jej uvést do stavu, kdy bude nezvladatelné.
I ten losí test totiž pouze přibližně simuluje vyhýbací manévr, chybí mu totiž jedna celkem podstatná část a tou je moment překvapení. V takové situaci totiž řidič jedná víceméně instinktivně a ta reakce neodpovídá úplně tomu pohybu, který dělá řidič v naučeném losím testu. Tam totiž ví, co ho čeká.
-
-
-
Míro, má smysl se vůbec s tebou o tomhle vůbec bavit? Já myslím, že ne. Ty, věčný odpůrce škodovek, francouzských, italských a... vlastně všech aut mimo stará ojetá BMW, jsi jako diskutující dosti omezený objekt ;-) Nic ve zlém, ale pokud se pokusíš zapnout rozum, tak ti musí dojít, že tohle je SUV, do testu cíleně převzato bez ESP a auto se nepřevrátilo, test prý nezvládlo, ale pokud se na to video pozorně podíváš, tak původní překážku, čili pomyslného losa, auto nesrazilo, jen se přetáčivě (což by tvé letité BMW bez ESP a s pohonem zadních kol a těžkým zadkem udělalo taktéž) trochu rozjelo a sejmulo kuželky, které vlastně nepředstavují nic nebezpečného.
Ale to je samozřejmě pro tebe zbytečné číst si článek ;-)-
proč?snad pokud je v dnešní době standartem že nové auto zvládne losí test tak proč omlouvat dacii?pro její cenu?to snad ne?týká se to snad pasivní bezpečnosti-což mi nepřijde jako něco co je nedůležité.
Každý se může dostat do situace kdy se projeví jízdní vlastnosti vozu.
To že to je důležité potvrdil svým způsobem i renault když si vyžádal opakování této zkoušky.-
Škoda, že test neproběhl formou srovnání s ostatními SUV stejné velikostní třídy. Možná by pak přišli na to, že každé takové auto s vysokou stavbou karoserie, vysokými zdvihy pružení a na vysokoprofilových pneumatikách by mělo slušné problémy a taky by si potykalo s pár kuželkami. Bohužel, v poslední době se tyhle testy nějak nezveřejňují a přitom by to bylo zajímavé. Taková CR-V, RAV4, Santa Fe, Sorento nebo třeba i Yeti... Snad jediné, komu věřím, že by prošly bez problémů, by byly BMW X3 a Audi Q5.
-
-
Kuželky nepředstavují nic nebezpečného... Představme si místo kuželek vůz, např. Tatra 815, projíždějící zrovinka v protisměru... čert vem losa >:-[]
-
-
Co test ukázal? Že auto bez ESP nebo vypnutým ESP je přetáčivé oproti tomu bez ESP. Nic víc, nic míň. 2x4 Duster se losovi vyhnul, nebyl přehnaně přetáčivý, na střechu se nepřevrátil a to při rychlosti 65 km/h.
Tohle shrnutí snad jste schopni přečíst, ne? 8-s-
:yes: jenže někteří lidé číst nechtějí, nebo neumějí. hledají pouze důvody k tomu si kopnout a odplivnout.
-
Nebo na Dustera nemaji, ale chteli by ho. Kopou do nej prave proto, ze ho mit nemuzou a takovej losi test(mimochodem nic hroznyho) se jim k tomu naramne hodi
-
-
Přesně. Při rychlosti výrazně nižší než je běžná rychlost na okresce. Výsledkem tesu v reálu je že skončíš v lepším případě ve škarpě, v horším rozpláclej na stromu (kterej tam může být). Jen proto že v autě chybělo esp za nějkakej mrzkejch 15000 kč. A o tom to je. o 15000. Ne o útočení na dacii či vaše pochroumaný frankofilsky city. Ty fakt nikoho nezajímaj. :no:
-
Nevím, jestli jsi někdy řídil auto nebo snad zkoušel vyhýbací manévr, ale ta rychlost 65 km/h není náhodná. Z těch 90 km/h začneš prvně taky brzdit, což je vlastně maximum veškerých činností velké části řidičů.
Nedávno jsme tady taky měli test Superbu, který při losím testu zul gumu, což je auto za poněkud vyšší cenu a čeká se od něj i vyšší nároky a rychlosti.
V autě chybí ESP, protože je to lowend, nic víc, lowend z Rumunska, kdo chce, může si jej připlatit, kdo ne, musí s tím počítat a jezdit obezřetněji, i když to samo o sobě je samozřejmě hloupost, vše ESP neřeší.
Problém je vždy v těch lidech a názorech, kteří hledají pravdu a senzaci vždy jen na jedné straně.-
Ten Superb zul gumu, protoze byl prelozenej, tamti testeri do nej nalozili o dost vic, nez je v papirech-nechtene.proto zuta guma..
Kdyby byl osazenej jen ridicem, dopadlo by to jinak
-
ESP mi občas připadá jako výmluva výrobců, aby se mohli vykašlat na lepší ladění podvozků. Proč to, do háje, celé roky šlo bez ESP, auta se nepřevracela, nepůsobila problémy a nevznikaly takovéhle nesmyslné testy a hloupé diskuse?
Chytráku, při rychlosti 90 km/h (což je maximální povolená rychlost na běžné okresce) při takovémto manévru zůstane ovladatelná jen formule a lotus seven. Tam se nejprve brzdí, pak teprve řeší manévr. Pokud je na brzdy pozdě, rozhoduje pasivní bezpečnost.
Losí test, coby úhybný manévr, vznikl původně na severských silnicích a ty moc rovné nejsou, málokde se dá skutečně jet povolených 70 či 80 (ano, seveřané mají nižší rychlosti). Zbytek Evropy ho přijal především jako městský vyhýbací manévr - dítě vběhlé do vozovky, auto vyjíždějící z vedlejší ulice a podobně.-
Ja som takyto losi test absolvoval nazivo. V 60km/h mi z parkoviska vletel do drahy asi 10m predomnou nejaky expert. A moja prva myslienka bola "toto sa neda ubrzdit", druha "musim sa vyhnut". Volantom som tocil z celej sily do jednej strany a potom rychlo kontra celou silou do druhej strany. Cela situacia trvala asi 1sekundu. Moje auto to zvladlo, mam ESP, ale fakt neviem ci zasahovalo. Ja som bol na hranici svojich fyzickych moznosti, reakcnych dob, auto to ustalo. Ak by sa mi stalo to co Dusterovi, tak tu mozno nepisem... Inac sa mi Duster paci.
-
Těžko říci. Nepsal bys jen v případě, že by něco jelo hodně rychle v protisměru, ale i z toho se Duster víceméně dostal. Otázkou je, zda bys v případě auta jedoucího v protisměru nevolil radši náraz do toho pitomce z parkoviště, namísto do rozjetého auta v protisměru.
-
Asi mas pravdu v 60km/h by sa asi nic nestalo, ale kto vie. Vyhybal som sa smerom doprava, obisiel som ho cez vyjazd na cestu z nejakeho dvora, zbytok boli vpravo stromy a chodnik s 15 - 20cm vysokym obrubnikom. Tymto som len chcel napisat, ze takuto situaciu je mozne kludne zazit a ten test ma urcite zmysel.
-
Já nenapsal, že test nemá smysl. Naopak, uznávám ho a souhlasím s ním v podobě, v jaké je. Co neuznávám a nechápu jsou argumentace o běžném meziměstském provozu, které z toho někteří jedinci mohou vykonstruovat. Při prudkém manévru v rychlosti kolem 90 km/h je bezpečně stabilní opravdu jen auto s maximálním přítlakem a velmi nízkou stavbou.
Vím, že je takovou situaci možné zažít, sám jsem se potkal se zvířetem stojícím ve tmě za zatáčkou, ale tam jsem jel mnohem pomaleji, jen asi třicítkou a vyhnout se nebyl problém. Jen nechci na základě tohoto testu odsoudit auto jako nebezpečné. Musel bych odsoudit všechna auta jako nebezpečná.
-
-
-
Já jsem si losí test vyzkoušel taky, ale ne s autem, ale mě do cesty vběhl asi desetiletý kluk. Na tahometru jsem měl cca těch 65 km/h, auto ESP nemělo, jen ABS a byla to Laguna II. Popravdě žádné myšlenky co dělat mě nenapadly, dupl jsem na brzdu a trhl volantem doprava a pak doleva a vyšlo to opravdu na chlup. Více jsem v tu chvíli ale velebil to ABS, které nezablokovalo kola a mohl jsem se vyhýbat. Nicméně ten zděšený obličej kluka, co mi tam vběhl vidím ještě dneska.
Každopádně chce to taky trochu předvídat, mohl jsem tam jet i 80 až 90, ale tak nějak jsem už tušil, že za tím traktorem někdo běží...-
Ano, ano, předvídavost je jedna z nejdůležitějších věcí! :yes:
-
-
-
-
-
-
Článek začíná větou: "nizozemský autoklub Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB..." a půl debaty je o zlotřilých Němcích chtějících házet klacky (kužely) pod nohy (kola) chrabré Dacie. :-)
-
O zlotřilých němcích se zmínil v celé diskusi akorát Miro158, a to zjevně ironicky. Ostatní diskutující se akorát neobtěžovali změnit nadpis, čímž ošálili Dinára, který při každém byť domnělém útoku na milované skopčáčky tasí svůj diskusní kvér rychlostí blesku. K pláči je Navtech, ale to už víme :-)
-
To říkáte vy, co zjevně nerozeznáte ironii od lidský blbosti? Neříká se "skopčáky", ale němci. To by si, jako odborník na xenofobii, mohl vědět.
-
-
je to jednoduche at s vsichni koupí 4x4 a maji po problemu >:D
kdyz nechce 4x4 tak at si koupi fabii nepotrebuje pseudo vyssi auticko -
Nespochybnujem taketo testy, ale ma to jedno ale....
Vozidlo sa skusa na letisku, parkovisku, alebo nejakej velkej ploche. V praxi chcem vidiet vodica, ktory v pripade, ze nieco/niekto skoci do drahy vozidla, zacne "skusat" tento manever.
Preco? Ak tento pokus skusi na nejakom horskom priechode (na mnohych je v noci kopa zveri), alebo okresnej ceste medzi dedinami, tak vzhladom k sirke cesty skonci v jarku, prieskope, alebo pri blbej nahode zrolovanim nejakeho vozidla iduceho oproti (nepredpokladam, ze ak by som bol donuteny k takemuto manevru, ze stihnem dostatocne preverit situaciu v protismere).
PS: nieco podobne som uz zazil a prezil s drobnou ujmou na vozidle (dodavka)- par ciarok na karoserii od krikov vedla cesty. Mimochodom dotycny, ktory vybehol medzi kopcami z vedlajsiej cesty spokojne odisiel akoby nic-
Jak se to vezme... on ten manévr je svým způsobem instinktivní. Pro někoho. Někdo zavře oči a zaječí. Někdo dupne na brzdu či na plyn. A někdo škubne volantem a zkusí se vyhnout, to nevylučuju.
S reálnými cestami máš pravdu, mnohé nemají ani šířku toho zkušebního prostoru na letišti. Navíc bych doplnil ještě jednu věc, která má na celý manévr vliv a to je kvalita povrchu. Stačí drobná vlnka, která nakopne některé kolo. Nebo zdánlivě nepatrný kousek bahna na silnici. Nebo... nebo... nebo... A manévr se změní v naprosto neovladatelný pohyb.
-
-
Kolik asi tak procent všech co točí volantem takový manévr udělá za rok? A za život?
-
I jednou za život u jednoho promile řidičů může být o jednou víc...
-
Nezpochybňuji použití či účinnost ESP.
Jde mi o smysl testu vs. druh karoserie. Byl v této kategorii v minulosti učiněn stejný test u konkurenčních automobilek?
A když, tak s jakým výsledkem? A co vlastně říká test běžnému spotřebiteli? Dozví se vůbec o něm? Jak ovlivní zájem?
Kteří to jsou, co mají zájem o tento druh auta?
Já jen si vzpomněl při uvedení Logana do provozu na jiný test.
No nic, čekám na další...-
Jedním z nejznámějších byl průšvih Mercedesu A, po kterém se ESP začalo masivně nasazovat.
Jinak ten test ti řekne pouze to, že v určité situaci bude mít to či ono auto větší či menší problém... stejně (a oprávněně) by ses mohl ptát po smyslu crash-testů! Ne vždy musí auto s větším počtem hvězdiček dopadnout v reálném situaci lépe než to s méně hvězdami.-
masívne nasadzovať sa začal najmä do áčka ktoré sa bez neho prevracalo..ostatných áut, najmä nižších tried sa bežne montované ESP ešte asi 10 rokov netýkalo
-
Autu se špatně navrženým podvozkem a vysokou stavbou ani ESP úplně nepomůže. Na to áčko si pamatuju, jak ho potom už s ESP testoval nějakej náš bývalej rallye jezdec. Hrozně mě rozesmálo jak řekl něco jako: a s ESP už je A dokonale stabilní, potom škubl dvakrát volantem a jel naprosto v pohodě řízeně po 2 kolech :-)
ESP celkově nemám rád, protože vzbuzuje v lidech falešný pocit bezpečí - i když si koupí vysokou krabici (SUV), díky elektronice mají pocit že si můžou dovolit vše jako v nízkém sporťáku a potom se často diví když zjistí že fyzikální zákony stále fumgují...
-
-
Tak nejak si vzpominam, ze Trabant zvladal losi test bez elektroniky a bez problemu. Ovsem nemel pod kapotou rebdlikovskou techniku... >:-[]
-
-
-
Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem! nepřihlášený | přihlásit | zaregistrovat