Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dacia Duster vs. Opel Mokka vs. Suzuki SX4 S-Cross vs. Škoda Yeti

Když už auto jednou je mělo by být tím, čím je, a ne tím, čím není. Co na to malé crossovery? Vážně umějí od každého něco, nebo jenom dělají ramena?
Zpět na článek
24. 1. 2014 16:06
24. 1. 2014 16:13
24. 1. 2014 19:14
24. 1. 2014 19:36
24. 1. 2014 20:06
24. 1. 2014 22:39
25. 1. 2014 14:20
25. 1. 2014 14:43
25. 1. 2014 15:13
25. 1. 2014 17:32
25. 1. 2014 18:00
26. 1. 2014 17:22
25. 1. 2014 17:28
25. 1. 2014 17:29
24. 1. 2014 20:58
15. 2. 2014 00:30
24. 1. 2014 16:06
S-cross
Tak pro me jasnej vitez suzuki a vaznej kandidat jako dalsi auto. Fakt se suzuce povedlo. Snad se bude prodavat jako klasicka sx4 i kdyz s vyssi cenou to uvidime.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - grifith
24. 1. 2014 16:13
Re: S-cross
SX4 S-Cross je povedeným vozem a přeji mu úspěšné prodeje. Jen se domnívám, že při současném prodeji s původní SX4 má tak konkurenci ve vlastních řadách.
24. 1. 2014 19:14
Re: S-cross
Len si pockajte na novu Yeti ;-) ;-) ;-) Toto je len fecilift. S-cross je tusim nova generacia a Yeti ma len za sebou FL. Ale aktualne je pre mna lepsi S-cross len preto lebo mam tam novsie (modernejsie) tecnologie. Ale bral by som aj Yeti lebo mam tam viac luxusu ;-) ;-) ;-)
24. 1. 2014 19:36
Re: S-cross
Tak ja jsem na suzuki uz dlouho. A s-cross se mi libi jak designove tak technikou, ale chtel bych ho v benzinu.
Avatar - grifith
24. 1. 2014 20:06
Re: S-cross
Yeti po faceliftu raději nehodnotím. Dle mě se naroubování hranaté přídě na jinak zaoblené auto vůbec nepovedlo, původní tvář byla jiné kafe. Kdybych si měl vybrat z daného kvarteta, pak bych bez většího váhání vzal Mokku. :-!
Avatar - Jaros71
24. 1. 2014 22:39
Re: S-cross
Mokka a Sx4 Cross se moc povedly. :yes:
Yetiho facelift mne tedy moc neoslovil..není to špatné ale nadšen nejsem..
Původní Yeti s kulatými mlhovkami byl jiné kafe..
Duster..no za ty peníze..na venkov dobrý. :-)
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2014 14:20
Re: S-cross
Tak co taky čekat od někoho, kdo má logo suzuki >:-[]

Ale ano, z uvedené sestavy dává naprosto největší smysl. Spotřeba o dost níž než u Yetiho, přitom motor celkově mnohem lepší. A to se zatraceně počítá. Navíc interiér je báječný. Není co řešit.

Bohužel je tu ale ještě design. A ten se u S-cross zrovna nepovedl. Je to taková všehochuť. Pro jeho kvality bych mu ale i ten nepříliš atraktivní vzhled dokázal odpustit :-!
25. 1. 2014 14:43
Re: S-cross
Mne se design libi, jak z venku tak zevnitr. V nejakem testu jsem cetl ze neni moc pekne, s tim ale nesouhlasim. Hlavne je to individualni co komu padne do oka.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2014 15:13
Re: S-cross
individuální je tvůj dojem z vozu. Design má určitou objetivní úroveň a S-Cross je prostě unisex bez nějakého jasného rukopisu. Zkrátka zadání znělo jasně - udělejte SUV a zapracujte do něj objektivně líbivé linky 8-s
25. 1. 2014 17:32
Re: S-cross
Já myslím ze design je prostě dobrej, to ze se tobě nelíbí je věc další. A radši budu jezdit se Suzuki unisex, než s tiguanem pro ženský >:-[]
Avatar - m.z.
25. 1. 2014 18:00
Re: S-cross
Tiguan je pěkné auto, narozdíl od SX.
Avatar - woody-alien
25. 1. 2014 20:53
Re: S-cross
Unisex ? Jo, možná si to docela trefil. S-Cross vzhledem asi příliš nezaujme, ošklivej ale není. Docela pečlivě jsem si ho prolezl. Je to dost prostorný, kufr v rámci třídy velkej - což byla dost podstatná nevýhoda SX4. Tvrdý plasty uvnitř velmi dobře spasovaný a s úpravou, která rozhodně nepřipomíná první Logany. ;-) A co je důležité, hlavní kontaktní body - středová loketní opěrka i opěrka na dveřích řidiče jsou polstrovaný. Konzole šikovně ubíhá do středu, takže pravá noha je v bezpečí.I jinak jsem měl z interiéru dobrej dojem, není to žádná divočina, všechno je přehledně uspořádaný, sedačka řidiče dost velká a pohodlná. Jasně, žádnej luxus, ale docela příjemný obyčejný auto. Jízdně se zatím nebudu vyjadřovat, jel jsem jen chvilku s 1.6 benzínem, ale v testech docela sklízí chválu. I tak si ale myslím, že pro rozhýbání prodejů budou muset tak 50.000 dolů.

PS: Viděl jsem modrou, černou a tu propagační zelenou. A z těch byla ta zelená o parník nejlepší, tedy pro mě. ;-)
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2014 17:22
Re: S-cross
no jo, šeroslepost >:-[]

Ale jinak S-cross chválím, vybral bych si též jej, tedy pokud neřeším cenu ale jen jaké vozy jsou.

Ještě ke vzhledu - já netvrdím, že je nutně škaredý. Jenže není ani vyloženě hezký, prostě unisex pro každého :-!
25. 1. 2014 16:25
Re: Dacia Duster
Jsem motorkář srdcař :-) Mašiny vždy byly, jsou a budou pro mě priorita. Doteď jezdím ve staré Felicii, v mašině mám však takovou částku, o které se tady cca bavíte vy. Minimálně dva roky jsem vybíral auto, ale jelikož jsem opravdu punťa, vybrat byl velký problém. Filetka čím dál víc podléhá korozi, ale jinak slouží na jedničku a nic mě ke koupi vozu až tak netlačilo. Jsem fanda do Volva, a měl jsem jednoznačnou vizi, a sice V50 po drobném faceliftu (od 2008). Myslím, že dobrá volba. Samo, pokud zruším lampu, platím jak na Volvo. Ale servis motoru a podvozku, platím jak na Forda. Nuže, po dvou letech vybírání mě stav českého trhu ojetin natolik otrávil, že jsem byl nucen uvažovat si auto sám dovézt z Německa. Východ (NDR) to je stejná "kultura stravování" jako u nás, takže pokud se vyloženě nepoštěstí Bavorsko, je to pěkná darda km (jsem z Beskyd). A i z Frankfurtu či Dortmundu se může člověk vrátit s prázdnou. Ono, těch Turků a podobných "Bangladéšanů" co mají naše móresy tam je hafo. Ale i přesto, neviděl jsem jinou cestu. Vše ovšem shodila již slavná známá intervence ČNB. Tímto těm čtyřem lidem bych chtěl poděkovat, zařadili se mj. po bok pana Klause s jeho amnestií nesmazatelně do české historie...
Říkal jsem si, co teď? Kupovat zatím nebudu? Volba padla na nové auto. Ať už kombík či SUV. Původně jsem chtěl do auta dát tak 250 tis., při obvzlášť vypečeném kousku jsem byl ochotný připlatit do těch 300 max. Nakonec budu muset jít ještě něco přes. Duster se mi vždycky líbil, ale měl jsem k němu slušně řečeno odstup. Šel jsem si tedy do Dacie tuto pitomou myšlenku rozmluvit. Samozřejmě, detaily, které člověk (obvzlášť jako já) tak nějak nechápe, ale kupodivu jsem to čekal horší. Do starého modelu bych nešel, ale nový byť jen facelift z nemalé části vyřešil mé největší výtky. Interiér a velkou hlučnost uvnitř vozu. A koneckonců, vyřešili i třeba ten paskvil v kufru v podobě plachty. U mašiny tak nějak na náklady nehledím, u auta to mám jinak. Proto mě oslovila verze LPG montovaná přímo v továrně, a tomu uzpůsobené i jiné ventily, hlavy válců či písty. Říkal jsem si, ty vole, přidáš 60 tisíc a máš ASX. Jenomže to by nemělo ani mlhovky, natož mnou požadovaný volant a řadičku v kůži. Zvažoval jsem roční vozy od Škodovky, Yeťáka, jenomže to vše bylo v sprostém základu. A to já ke štěstí toho moc nepotřebuju.
Za mně, ano Dacia má své mouchy, a ne malé. Ale jde o zpracování, dojem, ne však o spolehlivost. To, že nepoužívá nejmodernější techniku, nevidím jako mínus, ale naopak plus.Léty prověřená technika. A koneckonců, nic není bez chybičky. V práci máme Yeťáka a když otevřete dveře v dešti, po dešti, tak se na vás vylije tak půllitr vody. Ten kdo to nečeká, je pěkně slítý. To ve Škodovce moc nedořešili. ASX a obecně japonci - katastrofální laky. Ono, co jsou povinné vodou ředitelné, stojí to obecně za h...Ale u japonců to je obvzlášť ;-\ Qashqaie vyprodané, až na vrcholné výbavy. Korejec? Toho bych z osobních důvodů nestrávil, i kdyby byl pozlacený. To fakt nee, pěkně děkuju.
Prostě, když jsem to vzal kolem a koukolem, vzal v potaz pořizovací cenu a následný provoz, Duster mi pořád vycházel jako nej volba. Asi jsem divný, asi tak jako portugalci, španělé, frantíci, italové a belgičani. Ti všichni totiž zvolili Dacii jako nejspolehlivější značku roku. A že je to "džouk". Asi tak jako ty žebříčky TUV, ADAC apod. ;-) Divní ti, kdo jim ještě věří >:D
Avatar - m.z.
25. 1. 2014 17:28
Re: Dacia Duster
Ty k němu přistupuješ pragmaticky, ale někteří z toho dělají jedinou rozumnou volbu a kdo kdo je proti, je divný.
25. 1. 2014 18:05
Re: Dacia Duster
Asi to tak bude, u auta to u mě bude o pragmatickém přístupu. Motorka je u mě zase o srdíčku. Jen si říkám, že jsem možná měl jít do 4WD. Nee teda skrz prostupnost, nějaký off opravdu jezdit nebudu a Dusty i ve dvoukolce toho projede i tak víc než spousta čtyřkolek. Je to o výšce (světlosti) a pneu. Ale myslím skrz pocitu z jízdy, v zatáčkách, z hlediska bezpečnosti...Mno, ale to už by nebyl plyn z továrny, musel by být montovaný dodatečně, už s přímazem a rozdíl v ceně pak 65 tis. kč. To už bych se zas dostal na akční cenu nejnižší výbavy ASX ve dvoukolce atd. atd. To už by si pak člověk mohl zase říci, že už nechybí moc k další metě a tak by mohl pokračovat do nekonečna.
Tak snad toho nebudu litovat, ale teď tak nějak momentálně mi ta čtyřkolka trochu leží v hlavě
25. 1. 2014 17:29
Re: Dacia Duster
Jako já nevidím důvod proč Dácii nekoupit, duster po facliftu vypadá fakt dobře a to i zevnitř. Je to jednoduzsi auto a to je plus. A i kdyby bylo "poruchovejsi" tak furt to s nějakou opravou vyjde levnejc než nejakej Yeti. A když už jsme u yetiho tak ten designově, proporcne je hroznej, ty díry na kola a tam malinký kolečka, to je hrůza. Já bych si teda radši koupil jetou nebo grand vitaru s redukci uaverkou... ale to je zas o tom na co auto chceš. My s vitarou tahame kary a používáme ji občas i v terénu, takže ty tereni schopnosti využijem. A na klasickou sx4 jsi nekoukal? ted maji myslím nějaký akce.
25. 1. 2014 18:34
Re: Dacia Duster
"Starou" SX4 má otec, taky jen ve dvoukolce. Strašně malý kufr! Čekáme rodinu, takže toto vůbec nepřipadalo v úvahu. Jinak pro lidi, kteří velký kufr nepotřebují, dobré auto. Teda až na ten lak, to je katastrofa. Na kapotě ďobanců, že to pěkné není. Auto ježděno v normálním městkém a venkovském provozu, tak těch 10 tis. ročně, dvakrát do roka voskováno...
Avatar - Jaros71
25. 1. 2014 17:30
Re: Dacia Duster
No..popsal jsi to detailně..
Pokud moc nejezdíš..ok.
DACHNA SI TO ODSLOUŽÍ..za ty love.. ;-)
Není zas tak moc na výběr..
Avatar - moreczech
24. 1. 2014 18:12
Porovnávané vozy dané kategorie, v testu:
Zde jednoznačně platí : kdo chce blbost, koupí vše jiné než Dacia Duster.....

DUSTER rules ! :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
24. 1. 2014 19:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2014 19:59
zase divna stvorica
co tu robi duster? miesto neho tam mohlo byt radsej ASX-ko

Neviem si predstavit zeby sa niekto rozhodoval medzi mokkou a dusterom alebo SX4 cross a dusterom, ten duster tam je uplne mimo. Duster je auto pre lesnika alebo zahranarov alebo nejake pracovne ucely kde sa jazdi na kratke trasy a mimo spevnenej cesty, naopak mokka alebo SX4 cross ale aj yeti su auta ktore boduju skor na dlhsich a kvalitnych cestach, su to rodinne pohodlnne auta.

Ja z tejto stvorice volim suzuki, dizajn je sice rozporuplny ale videl som uz biely kus a vyzera velmi zaujimavo, najkrajsie vsak toto auto je asi v modrej farbe v tej sa mi velmi pozdava. Mokka sa mi zda vpredu moc nizko ten prah a nepaci sa mi jej interier, nemam k oplu vztah. Yeti moze byt fajn ale podla toho co som v nom sedel je to relativne male auto ( na podvozku O2 ) a ani interier ma nenadchol.

Chyba mi tu ASXko, lebo suzuki s ASXkom su jasni vitazi a finalisti ( ak neratam novy kaskaj )

v tej modrej je fakt SX4 zaujimava ale aj cerveny yeti je pekny [odkaz]

pruznost, hmostnost emisie, spotreba, velkost kufra, razvor, - kto by povedal ze suzuki takto rozdrvi konkurenciu , SX4 S cross jasny vitaz uplne s prehladom a rozdielom triedy :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - grifith
24. 1. 2014 20:09
Re: zase divna stvorica
Netřeba si vymýšlet, aůe brát test takový jaký je. Duster je nejlevnější variantou SUV. Pokud by jsi měl zájem srovnat reálně a ne virtuálně tebou vybrané modely, moc rádi to zde uvítáme, prostor máš buď na moje.auto nebo na blogu ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2014 20:13
Re: zase divna stvorica
duster mi tu nepasuje, cielova skupina mokky nevybera medzi mokkou a dusterom, taktiez ten kto chce Ceckovy mercedes tak sa nerozhoduje medzi nim a octaviou ;-) ale vybera si medzi znackami ako bmw audi volvo.

Duster je out, miesto neho mohlo byt ASX, to by bola nadherna japonska bitka :yes: skoda
Avatar - grifith
24. 1. 2014 20:33
Re: zase divna stvorica
Srovnávací testy jsou i od toho, srovnávat relativně nesrovnatelné. Duster ovšem v tomto kvartetu není out. Srovnávají se "malá" SUV. Už jsem ti uvedl, že prostoru pro seberealizaci je dostatek >:-[]
Jen tak mimochodem, viděl jsem nejeden srovnávací test Superbu a MB E. ;-)
Avatar - petrumr
24. 1. 2014 20:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
24. 1. 2014 21:02
Re: zase divna stvorica
Pokud byto bylo tak, jak píšeš, pak je to tedy v redakci tak, jak by to měl pragmaticky uvažující zákazník udělat.
24. 1. 2014 20:58
Yeti
Nedávo jsem docela koukal jak to Yetimu jde :-) Myslím, že se vyrovná i Dusteru co se týče pohybu mimo asfalt. Viz: [odkaz]
Jen u toho Dusteru tolik případné šrámy nebolí.
Rozbalit vlákno
0
24. 1. 2014 22:20
Duster je nejlepší :-)
Dustera doma máme a nemůžu na něj říct krivý slovo.
Šlape jako hodinky a což se výkonů týká je plně dostatečný. Ted se rozhoduji jako spousta lidí čím nahradit další dosluhující vozidlo. (octavia I 4x4)
Volba padla bud na Yetiho nebo Dustera, všechno ostatní nesplnilo mé požadavky.
Je to vysoký podvozek prostupnost v terenu a v zimě v závějích a cena do 400tis, což je pro normální rodinu s malími dětmi dost zásadní. Yeti je možný jen za cca 460tis ale jen v naftě a navíc je to v podstatě žebrácká vybava.Benzín jen 1,8Turbo...a navíc s tím je i cena pak někde uplně jinde.
Duster je v benzínu za 350tis včetně El všech oken, navigace, klimatizace.Osvedčený atmosférický motor 1.6.a pohon 4x4 od nisanu.
Dozadu se v pohodě vejdou 3 dětsky autosedačky nebo tři dospělí.
Co víc člověk na cestu do práce a na občasny výlet potřebuje?
K čemu mi bude auto u kteryho orvu naraznik o prvni obrubnik nebo zmrazek?
Jasný je že tohle auto si nekoupí někdo kdo jezdí převážně po dálnici na to duster není.
Proč by ale duster nebyl vhodným rodinnym vozem pro človeka z hor a jejich podhuří a nebo třeba vesnice kterej ani na jiny prostě nemá a taky musí jezdit a nechce ojetinu beztak přetočenou?
Jediný co tomu trošku konkuruje je stará SX4 ale ta ztráci slabou spojkou a hlavně vnitřním prostorem.
Auto kde okno nebo světlo stojí víc jak 20tisíc děkuji nechci
Moje volba je jasná Duster 4x4 1.6 benzín možná s LPG
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Jaros71
24. 1. 2014 22:45
Re: Duster je nejlepší :-)
Na hory a venkov je Duster dobrá volba. To chápu.
Nebo Suzuki Grand Vitara..jenže ta je skoro za půl mega.
24. 1. 2014 23:35
Re: Duster je nejlepší :-)
Duster kupovat jen a pouze do 300 tis.
ale i to je hodně za auto vhodné jen na pole, popřípadě trochu ten les a jen okrsky. Na dálnici se bude trápit jak auto, tak vaše peněženka a především vy sami pokud nepojedete do 100 km/h. A to nebudu mluvit ani o těch příšerných sedačkách, materiálech nebo zastaralé technice.

Kdo chce auto na pole, do lesa, na vesnické popojížďky a občasnou cestu do města a to jednou za měsíc, ať si koupí ještě levnější Ladu Niva a bude mít klid :-)
Kdo chce SUV jak do terénu nebo na dálnici či do města, ať si připlatí.

Však Duster v naftě stojí bezmála 400 tis. !!! Yeti, s vynikajícími jízdními vlastnostmi, kvalitním interiérem moderní technikou stojí o 80 tis. víc, a to není už tak moc, když vezmeme v potaz, že už je kupec ochotný platit 400 tis. To raději kus pořádného auta, které bude mít daleko vyšší zůstatkovou hodnotu a lépe se bude prodávat za X let, než low end v podobě Dacie.

Každá Dacie má smysl jen v základních verzích, pak je to nehorázná hloupost.
25. 1. 2014 10:50
Re: Duster je nejlepší :-)
Pánové a seděli a jeli jste v tom vůbec? Že máte takový fundovaný řeči.
Kolik ale lidí potřebuje jako soukromé auto brko na dalnici kdyz kolikrat to k ni ma 50a vice km a kolikrat ani takovej človek nemá dálniční známku nebo po ní jede 5x do roka???
Za min nez 300 koupis opravdu tak akorát tu Nivu to jest pravda.
Duster je ale uplně nekde jinde, nejlevnejsi 4x4 s klimou stoji 320tis kc.
Navíc nechapu co lidi máte proti starší technice?
Ta je pravě lety prověřená. Na plasty vubec nešahám a tak mi je fuk jestli jsou tvrdý nebo makovy
Konkretne duster je auto pro lidi co udrzej tachometr pod 120km/hod pak je i dostatecně usporný. Na lítani 150 po dalnici to není.
Ma skvělou prevodovku do síly na tahání vozejku s dřívim super věc. velmi krátká 1čka na rozjezdy v kopci.
jenže to Pražák nemůže pochopit.
A ta tabulka o níčem nevypovídá když tam není co to bylo za závady.
Stači se podívat kolik se tady prodalo aut 4x4 za lonsky rok. Mimo tuzemskeho Yetiho je Duster nejprodavanejši 4x4 suv. A to je fakt.
25. 1. 2014 11:42
Re: Duster je nejlepší :-)
Lada Niva je za 255 900,- Kč. Pokud někdo bude používat auto jak ty říkáš jen mimo dálnice na tahání dříví a kdo ví čeho, tak mu stačí Lada Niva.
Nejde o sahání na plasty ale o vrzání odolnost proti otěru, odření, o smradu v létě, kdy je interiér rozpálený od sluníčka.

Kolik se jich prodalo? V Čechách 1747, ix35 se prodalo 2075 a Yeti 3054.Tak tu nelži o druhém místě nejprodávanějšího SUV. Naštěstí lidi ještě mají v Čechách hlavu na přemýšlení a když už chtějí mít SUV a mají na něj přes 350 tis. tak koupí Yetiho= plnohodnotné SUV, pohoh 4x4 v podobě moderního Haldexu V. Mimořádně dobré jízdní vlastnosti, přesné řízení řazení, vninikající ergonomie v interiéru a kvalitní materiály.

Navíc kdo koupí Yetiho dejme tomu 4x4 za 480 tis. tak jej za 5 let prodá třeba za 250 tis. Dustra za 5 let prodá sotva za 120 tis. Rozvrzaný ošoupaný interiér, historická technika a tak dále... Takže kdo koupí Yetiho s tím, že ho prodá za 3 a více let, ještě ušetří oproti Dusteru :-)
25. 1. 2014 11:57
Re: Duster je nejlepší :-)
Od kdy je Yeti "plnohodnotné SUV"??? Ty jsi bavič... >:D
25. 1. 2014 12:37
Re: Duster je nejlepší :-)
Umíš číst? Jestli ano, tak se omluv.

"Stači se podívat kolik se tady prodalo aut 4x4 za lonsky rok. Mimo tuzemskeho Yetiho je Duster nejprodavanejši 4x4 suv. A to je fakt. "

Jinak tvoje recenze na svoje auto je tady legendární, hlavně jak jsi "vyškolil" s Octávkou toho Forestera :-)
25. 1. 2014 13:50
Re: Duster je nejlepší :-)
Smutný, že ty číst neumíš... Tak čekám tvojí omluvu! Druhé nejprodávanější 4x4 SUV je Honda CR-V.
25. 1. 2014 14:12
Re: Duster je nejlepší :-)
Ano mas pravdu honda je druha ale ta je cenove zase nekde uplne jinde.Duster je hned za ni.
[odkaz]

takze i dle prodeju to nebude zase tak spatna volba :-) :yes: >:D
25. 1. 2014 14:49
Re: Duster je nejlepší :-)
Já číst umím, já neargumentoval ix35. CR-V je SUV o třídu výš, takže Duster je 2. hned za Yetim.
25. 1. 2014 15:07
Re: Duster je nejlepší :-)
Páni ty ale jsi neodbytný a vaříš pořád z vody.

Pokud se bavíme o prodejích ve třídě SUV a výhradně s pohonem 4x4 za rok 2013 tak první je Yeti, druhé je CR-V a až třetí je Duster. Je jen jedna třída SUV ;-)
25. 1. 2014 15:29
Re: Duster je nejlepší :-)
Koukám, že podle tebe je ve stejné třídě X5 i Captur. Ale co čekat od pohádkáře tvého typu ;-)
25. 1. 2014 14:03
Re: Duster je nejlepší :-)
Pražák teoretik bude vysvětlovat co je lepší SUV do lesa.. smutný, že vás je tam takových víc >:D Panáčku, ty znáš jen čísla z papíru... Prostě jen kecy, kecy, kecy..

Jo a Nivu už bych do baráku v životě nechtěl..
25. 1. 2014 14:04
Re: Duster je nejlepší :-)
Niva je jen 3dveř,pro rodinu tudis absolutne nepouzitelny, ja mam auto na vsechno nejen na praci ale hlavne abych se dostal domu i ve snehu apod.
Tudis pro mne hraje prim svetla vyska a tu ma duster jako ta niva.
Yeti je hezkej ale k ničemu kdyz zustanu viset na brichu na snehu.Navic ten facelift mu na krase rozhodne nepridal.
V lete to cestu smer chrovatsko zmakne duster taky.
Ja jsem psal druhy nejprodavanejsi suv 4x4 hned po skodovkach.
Koukni nekde kolik tech IX 35 a pod je předokolek? je to vetsina.
Kdyz si auto koupim tak ho predsi nebudu za 5 roku prodavat bych musel bejt blbej. Dojedu ho dokud proleze technickou a to bude vic jak 10 let.Navic se koukni za kolik se prodavaji 4 roky stare dustry. Pokud maji 4x4 jejich cena nejde pod 250. Takze asi tak. Tudiz ztrata ceny za 4 roky cca 100tis.
25. 1. 2014 14:18
Re: Duster je nejlepší :-)
Druhé nejprodávanější SUV jen s 4x4 je Honda CR-V :-)

Do chorvatska bych Dustrem jet rozhodně nechtěl, sám píšeš, že to auto na dálnici není. Z mé zkušenosti je jízda v něm snesitelná do 100-110 km/h pak je to utrpení a jet 20 hodin v Dustru tam a 20 hodin zpět to by bylo utrpení pro všechny, to mi za pravdu dát musíš.

Niva je sice 3D, ale zato má lepší průchodnost terénem, lepší nájezdové úhly a podobně. Rozdíl světlé výšky mezi Dusterem a Yetim je 3 cm. To není propastný rozdíl a když alespoň trochu umíš jezdit v terénu konkrétně ve sněhu tak tě ten rozdíl vůbec mrzet nemusí. Koukám na to, Dustery z 2011 výhradně s naftou za cca. 250-300 tis. a mají najeto do 40 tis., i tak je to 100 000tis. dolů a to na tom ještě nic najetého není. Tak mě napadá, proč asi se těch aut lidi zbavují tak brzy? :-) ;-)

Jak jsem již psal, Duster jistě má své plusy a pro mnohé je to volba dobrá, jen se mi zdá velmi hloupé za Duster zaplatit skoro půl milionu. :-)

Každopádně, ať ti slouží ;-)
25. 1. 2014 14:24
Re: Duster je nejlepší :-)
Uznávám že to není idealní ale jednou za rok tu dovolenou zvládnu.
Kdyz to budu sekat kolem 130 tak mi to veme o neco vic. Rychlejc bych stejně nejel.
Zamlada jsem to zmáknul Citroenem AX 1.4Diesel ve 4 lidech a taky sme to dali.
Skodovka drzi na ceskym trhu cenu abnormalne vysoko.
Francouzka auta tratí víc ale jelikoz to hned tak neprodam tak mne to vubec netrapi.
25. 1. 2014 14:33
Re: Duster je nejlepší :-)
K té Nivě.. je mi jasné, že si v ní nikdy neseděl, stejně jako si nikdy neseděl v žádném SUV a proto nám tu tlačíš Yetiho. Ale.. když už tady halekáš o nájezdových úhlech a "tak podobně". Vyměň tyhle vozy za Jimnyho za stejnou cenu a nestačíš se divit, nebo klidně postarší grand Vitaru, to jsou pracanti.

Mimochodem cesta v Yetim na dálnici průměrnou rychlostí cca 140-150km/h je katastrofální, zažil jsem dlouhou cestu jednou a už nikdy, praskla by mi hlava kvůli aerodynamickému hluku.

A proč se Dusterů zbavuju lidé tak brzy? Nevím..
Ale když zadám na sauto do hledání Škodu octavii, výroba od roku 2011, najeto do 50 tisíc a jen v naftě.. tak mi vyběhne 982 inzerátů(bazary+soukromá inzerce) . Proč se jich jejich majitelé zbavují tak brzy? :-)
25. 1. 2014 21:03
Re: Duster je nejlepší :-)
Dusterů se po světě vyrobilo cca 900 000 kousků. Pod značkou Dacia 500 000, zbytek pod značkou Renault.
Kolik se vyrobilo Yeti? Podle loňských počtů něco kolem 350 000. Přitom Yeti je o kousek starší.
28. 1. 2014 21:19
Re: Duster je nejlepší :-)
Tú stratu hodnoty máš niečím podloženú, alebo len strielaš tak ako obvykle?
25. 1. 2014 11:53
Re: Duster je nejlepší :-)
No mám dojem, že jsi v Dusteru nejel. Můžu ti říct, že jsem měl na pár dní Dustera 1,5 dCi 4x4, a na dálnici jsem při 140 tachometrových neměl vůbec problém, že by se trápil. Ani otáčkově, ani spotřebou, ani jízdníma vlastnostma... Spotřeba pod šest, maximálka asi 185 dle GPS, víc už to nedalo. Ale tady každej potřebuje střelu do levýho pruhu.

Ano jsou i lepší volby, ale nevidím důvod, proč hanit Dustera...

A můžu ti nepsat, že s Yetim mám jedinou zkušenost z práce. A děkuju, ale nějak nechci pokoušet tu druhou
Avatar - m.z.
25. 1. 2014 13:21
Re: Duster je nejlepší :-)
Já jezdil 14 dní stejnou verzí a měl jsem pocit, že se to auto trápí snad úplně všude.
28. 1. 2014 21:17
Re: Duster je nejlepší :-)
posledná veta je fakt múdrosť >:D >:D
24. 1. 2014 23:57
Re: Duster je nejlepší :-)
Pro mě by rozhodnul žebříček TUV:

1. Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 2008 3 1
2. BMW X1 xDrive 18d 2010 5 1-
3. Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 2010 5 1-
4. Mercedes GLK 220 CDI 4M 2011 8 2+
5. Mercedes GL 420 CDI 4M 2007 8 2+
6. Nissan Qashqai 2.0 2007 17 3+
7. BMW X3 2.0d 2005 23 3-
8. BMW X5 3.0d 2002 23 3-
9. Volvo XC90 D5 2003 25 3-
10. Mercedes ML 270 CDI 2000 29 4
11. Dacia Duster 1.5 dCi 4WD 2011 32 4
24. 1. 2014 23:58
Re: Duster je nejlepší :-)
Se mi to nějak rozházelo. To za tím rokem výroby je počet závad....a to číslo známka :-)
Avatar - Jaros71
25. 1. 2014 10:13
Re: Duster je nejlepší :-)
Je to tak..znám ty výsledky.
Jenže ruku na srdce , Dacia je kolem 300 tis.
Nissan za 400 tis. a VW+Škoda půl mega..
25. 1. 2014 10:45
Re: Duster je nejlepší :-)
Tak to mi ukaz dalsi 4x4 za 400tis to jsem vazne zvedavej >:D
25. 1. 2014 15:11
Re: Duster je nejlepší :-)
Ruka na srdce, s naftou je Duster za 400, Yeti za 480 ;-)
25. 1. 2014 15:43
Re: Duster je nejlepší :-)
Vypis sem vybavu za tech 480tis
Duster budes mit s klimou navigaci, tempomatem, el.4x oknama hlinikama. za 414 a pripaltit uz jde jen za barvu a popelnik.
Kdo jezdi kolem komina potrebuje kvuli DPF benzin 4x4 a toho ma yeti ani nevim za kolik.
Avatar - grifith
25. 1. 2014 10:31
Re: Duster je nejlepší :-)
Dodej si cenovky a nebude to zase tak extrémní. Ano Duster je poslední, to je neoddiskutovatelné. Jen ta věhlasnější konkurence na tom není tak dobře a to vzhledem k násobku vstupní investice.
25. 1. 2014 17:30
Re: Duster je nejlepší :-)
S tým TUV je to asi tak,uvediem príklad.
Mám Tiguan,praskne mi plast na prednom svetle.Je to Tiguán (reprezentatívne das auto), tak šup s ním do servisu a auto je ako nové.
Mám Duster,praskne mi plast na prednom svetle.Je to Dácia ( to jest spotrebný material),tak sa na to vykašlem,veď preboha nebudem pchať peniaze do pracovného vozu.
Idem na TUV-stk a výsledok Tiguan bez závad a Dacia jasné Cčko
za vadné svetlá.
Niva je kultové auto a patrí na piedestál k autám ako je Benz G a Land Rover Defender.
Duster asi nebude až taká šunka,keď sa ho za tri roky tolko predalo.
25. 1. 2014 17:49
Re: Duster je nejlepší :-)
Přesně, moje slova :yes: Proč asi na prvních místech bývá často Porsche? Protože o to se majitelé starají úplně jinak než o Dacie. Navíc tyto auta často jezdí jen za slunečného počasí a kolik toho asi tak za rok najezdí?
Jinak si ale i tak opravdu nedělám iluze o manipulovatelnosti těchto statistik ;-\
24. 1. 2014 23:59
Re: Duster je nejlepší :-)
no máš naprostou pravdu.:-)
25. 1. 2014 00:16
Re: Duster je nejlepší :-)
Pánové a sedeli a jeli jste v tom vůbec?
Kolik ale lidí potřebuje jako soukrome auto brko na dalnici kdyz kolikrat to k ni ma 50a vice km a kolikrat ani takovej človek nemá dálniční známku nebo po ní jede 5x do roka???
Za min nez 300 koupis opravdu tak akorát tu Nivu to jest pravda.
Duster je ale uplně nekde jinde, nejlevnejsi 4x4 s klimou stoji 320tis kc.
Navíc nechapu co lidi máte proti starší technice?
Ta je pravě lety prověřená. Na plasty vubec nešahám a tak mi je fuk jestli jsou tvrdý nebo makovy :-)
Konkretne duster je auto pro lidi co udrzej tachometr pod 120km/hod pak je i dostatecně usporný. Na lítani 150 po dalnici to není.
Ma skvělou prevodovku do síly na tahání vozejku s dřívim super věc. velmi krátká 1čka na rozjezdy v kopci.
jenže to Pražák nemůže pochopit.
A ta tabulka o níčem nevypovídá když tam není co to bylo za závady.
Stači se podívat kolik se tady prodalo aut 4x4 za lonsky rok. Mimo tuzemskeho Yetiho je Duster nejprodavanejši 4x4 suv. A to je fakt.
25. 1. 2014 00:22
Re: Duster je nejlepší :-)
No a já to někde jako rozporuju. Já s Tebou souhlasím.:-) tabulka byla jen pro info. Vždyť já proti dusteru nic nemám a máš pravdu, duster s LPG postačí..

Asi jsi hodil reakci na špatný příspěvek:-)
25. 1. 2014 00:37
Re: Duster je nejlepší :-)
jj bylo to reakce na prispevek Philip1
Avatar - m.z.
25. 1. 2014 10:16
Re: Duster je nejlepší :-)
Duster jedině v benálu a nájezdem do 10000km ročně.
25. 1. 2014 10:46
Re: Duster je nejlepší :-)
S tím se dá souhasit že pak už je potřeba šáhnout po LPG nebo naftě.
Avatar - peter_ko
25. 1. 2014 11:57
suzuki, suzuki...
No vyzerá to tak že S-cross je dobré auto, aj keď by si zaslúžilo dotiahnuť zopár detailov. Doplácať však bude na nie príliš vábivý dizajn a v našich končínách dosť uletenú cenu. Za tie peniaze si už človek môže celkom slobodne vyberať v nižšej strednej.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2014 12:19
Re: suzuki, suzuki...
ved je to velkostne tiez auto nizsej strednej triedy , razvor 2,6m , dlzka 4,3 metra, kufrom 430 litrov bezne hatche v nizsej strednej triede doslova rozdrvi, ma to dokonca aj vyssi podvozok a moznost 4kolky ( ak ma clovek prachy ) , zaklad v dvojkolke v benzine vobec nepovazujem cenovo za ulet, ono to auto ponuka trosku viac ako bezny hatch ktory je len o tisicku lacnejsi alebo mozno aj cenovo porovnatelny, dizajn je trosku zvlastny ale kto hlada spolahlivost funkcnost kvalitu tak zvazi si sam ci kupi SX4 alebo toto: [odkaz]

suzuki je mozno nenapadne ale v konecnom dosledku velmi kvalitne auto a dokonale auto, taki frantici mozu len snivat zeby nieco podobne kvalitne dakedy vyrobili :yes: suzuki jasna volba, jedine ASX mu robi konkurenciu na urovni a novy kaskaj :yes:
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2014 14:31
Jasný vítěz
S-Cross vychází jednoznačně nejlépe. Koneckonců auto na mě působí, jako by bylo navržené zevnitř ven (a mám pocit, že jsem to někde i četl). K tomu naprosto skvělý motor co do projevu a sladění s vozem. Bohužel, i S-Cross má stinné stránky a tou nejviditelnější je podle mě vzhled.

Design S-crossu mi opravdu přijde jako taková ta "mezinárodní kuchyně", zkrátka všehochuť univerzálně líbivých tvarů, které v důsledku nikam nevedou. Navíc je vůz extrémně citlivý na volbu barvy a vůz nutně potřebuje zklidnit nějakým nudným neutrálním tónem. Tahle modrá nebo propagační zelená působí jako kýč. Přesto jde oko navyknout na jeho tvary. Takže celkově jasná volba - S-cross. Ale srdcová volba to rozhodně není. A to je trošku problém. Vysázet půl míče za vůz, který vlastně podvědomě nechci, protože se mi nelíbí? Zkrátka sňatek z rozumu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2014 14:48
přešlapy Yetiho
Tahle konfigurace jasně poukazuje na naprosto rozbředlý styl původního Yetiho. Zatímco původní podoba byla nejen originální, ale též zubu času odolná a promyšlená, pak současná podoba se snaží o domestikaci Yetiho. Výsledek tomu odpovídá. Za cenu zapadnutí do současného designérského směru se z Yetiho stal rozbřednutý metrosexuál...

Nejen ve vzhledu ale je vidět rozpačitý přístup. Yeti má i přešlapy ergonomické a nevím, proč v testu nebyly zmíněny. Zapalovač za řadičkou je dlohodobě nepochopitelný prohřešek Škody, startovací tlačítko na sloupku volantu není ideální řešení, umístění loketní opěrky v podstatě vylučuje její použitelnost, tlačítka u budíků raději nekomentuji, navigace mimo zorné pole řidiče je tolerovatelná u Dustera, velká jen lakovaná plocha v zadních dveřích rozhodně není příliš atraktivní řešení...

Yeti v téhle konfiguraci zkrátka není příliš atraktivní, navíc červená s bílou střechou mu po FL podle mě vyloženě nesedne... S přidušeným 2.0 TDI je to pak jen relativně levná cesta ke 4kolce v SUV této kategorie, nic víc.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2014 20:49
Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Čas letí jako bláznivý, ja nevidím ho ani vy.
Takhle nějak zní část písně od jednoho zlatého kanára a já hlásím, že dnešním dnem přicházím o platnost záručního listu.
Ano, dnes je to přesně tři roky co jsem do své péče adoptoval čerstvě narozeného Dacánka. Je to stále ještě mladíček, ale už jsme spolu prošli kus cesty necesty a ani jednou nedošlo k žádným sporům, které jsou v každé rodině zcela běžné. Ba právě naopak, po celou dobu maximální souhra se kterou se člověk v cestě životem setká pouze vyjímečně. Jó ze začátku zkoušel na mě trochu drnčet a křivě volantovat, ale já mu hned ukázal zač je toho loket a poslal jsem ho do polepšovny Automotoland Hlučín, kde si s jeho manýry rychle poradili a vrátili převychovaného dříve než bys řekl švec.
Od té doby už žádné problémy, jen občasný zánět spojivek, který se vyléčil výměnou žárovky a zase viděl jako rys ostrovid.
A co by to bylo za kluka, který by se před holkami nemohl chlubit nějakou jizvičkou? I ten můj mazlíček jich pár už má, ale soupeření s klíčem, několika dveřmi a nákupními vozíky ustál bez větší psychické újmy a je odhodlán čelit dalším životním nástrahám.
Až si někdy říkám, že jsem mu dal špatné jméno. Na jeho nezdolnou povahu by se spíše hodilo Nebojsa.
Taky to není žádný žádný povaleč a práce je mu radostí. 300 kilo v krosně unese jakoby nic a neremcá ani když mu dám občas větší zátěž. To i předchozí spratek Berlingo brblalo více. Zejména když jsem mu naplnil bágl a bez rozcvičky jsme se vydali do strmých kopců. Tolik spojkových prdů co od Berlinga a jednoho kopečka Dacánek snad nevydal ani za celých svých 60 000 kilásků co už odcupital.

Co k tomu ještě více dodat? Snad jen to, že veškeré zdravotní pojištění státem povinné budeme v dalším vandru brát pouze jako sponzorský dar státu a nikdy ho nebudeme potřebovat. Vždyť šrotovný důchod je ještě v nedohlednu.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - woody-alien
25. 1. 2014 22:35
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
;-) :yes:

A ten tvůj adoptovanej Nebojsa - běhá po všech čtyřech nebo se spoléhá na to, že ani na dvou si neušpiní kalhoty, když je má o kousek výš od země než ostatní ? A jakpak mu chutná ? Popíjí potenku spíš cetanovou limonádu nebo si raději pořádně přihne z oktanového soudku ? :-)
25. 1. 2014 22:53
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Je to čtyřkolák v ropě. Dá se s ním jezdit i do šesti litrů, ale já ho používám jako montážní vozidlo a naložený, proto jezdím kolem sedmi a v zimě takových 7,4 což na SUV není vůbec špatné.
Avatar - m.z.
26. 1. 2014 09:34
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Jo, ale do 90km/h.
26. 1. 2014 11:14
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Naopak, je to směska město, výpadovky, vesnice i dálnice. Prostě klasický průměr.
Avatar - Jaros71
26. 1. 2014 11:21
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Slušný..myslím , že na tyto účely je to auto ideální.
Jen tady byl nedávno test Duster po 100 tis.km.
To už nebyla žádná sláva.
Tak uvidíš..
26. 1. 2014 11:34
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Ten test byl podvod, třeba ta rez pod zadním nárazníkem nebyla z Dustera, ale z Logana. ADAC prostě válí a podvádí kde se dá jen proto, aby Němci kupovali německé značky.
Jen tak mimochodem, viděl jsem Dustera od majitele pily, měl najetých 180 000. Při jízdách po lese obouchané blatníky až na plech a žádná rez. Při tomhle nájezdu si nechával generálkovat přední nápravu. Poprvé.
Avatar - grifith
26. 1. 2014 11:36
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Žádná sláva to nebylaani u mnoha jiných vozů, nejenom u Dusteru ;-)
26. 1. 2014 11:48
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Musíš vzít v úvahu, že je tam jeden diferák navíc a výška vozu je taky poněkud odlišná od běžných osobáků.
Avatar - grifith
26. 1. 2014 12:02
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Nějak nerozumím, co tebou vypsaná vlastnost a diferenciál má společného s dlouhodobým testem?
26. 1. 2014 12:12
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Myslel jsem, že reaguješ na zvýšenou spotřebu oproti běžným osobákům. Ve zdejším řazení mám trochu chaos.
Avatar - grifith
26. 1. 2014 12:14
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
To ne, spotřebou je sice Duster o něco výše, ale tragédie to není. Reagoval jsem na Jarose71 a výsledky dlouhodobého testu ;-)
26. 1. 2014 11:46
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Je dobrý si pustit nasledující video.
[odkaz]
Borci z autosalonu na prime s nim delaji dlouhodoby test a co vim tak zatim se jim nic zasandniho nepokazilo, snad jen nejaky zarovky a to uz maj taky myslim najeto 100tis km.
Jeden z nejobektivnejsich testu v CR
26. 1. 2014 11:50
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
Už mají objednaného nového Dustera a ten současný půjde rozebrat do šroubku jako u ADACu. Na tenhle test jsem hodně zvědavý.
Avatar - xjara
30. 1. 2014 11:00
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
take bych byl zvedavy kdyby to nedelali blbci z autosalonu. Takhle bohuzel.
Avatar - pumpkin
27. 1. 2014 17:19
Mokku nebrať...
...je predražená. To radšej Trax.
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2014 00:30
Duster, pamätaj!
Prach si a v prach sa obrátiš! ;-)
Rozbalit vlákno
1
15. 2. 2014 00:34
Re: Duster, pamätaj!
A nemusis mat k tomu ani diplom od skompromitovaneho ADAC-u.
:-(