Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia slaví 50 let: Připomeňte si její cestu k úspěchu

Za půlstoletí se z rumunské automobilky stala naprosto moderní evropská značka, která dnes v prodejích drtí mnohé věhlasnější automobilky.
Zpět na článek
22. 7. 2018 14:30
23. 7. 2018 15:51
Avatar - Joky
22. 7. 2018 09:50
na Dacii se mi líbí,
že si na nic nehraje, ber nebo nech ležet...na rozdíl třeba od navoněné bídy z Boleslavi, kterou se pořád snaží v hlavách zákazniků procpat někam kam opravdu nepatří...
Rozbalit vlákno
7
22. 7. 2018 11:53
Re: na Dacii se mi líbí,
Já proti značce Dacia taky vůbec nic nemám a třeba nový Duster si mi vysloveně líbí. Ale jako fakt chceš tvrdit, že technická a estetická úroveň současných Škodovek je na podobné úrovni, jako Dacií? V tom případě ti doporučuji dát si studený hadr na čelo a zhluboka dýchat! >:D >:D >:D
22. 7. 2018 12:52
Re: na Dacii se mi líbí,
Jenomže ta technika /Dacia/Renault/Nissan je na rozdíl od skodafka/vw aspoň spolehlivá..a to ani nemluvě o motorech
Avatar - cascadia2
22. 7. 2018 13:10
Re: na Dacii se mi líbí,
No to jó, Dacia je relativně spolehlivá. Blbé je, že to váš korejský zaměstnavatel říct nemůže. Dokonce tady Vám, jako zdejším expertům dal tak malé platy, že nemůžete vypadnout pořádně ani na prázdniny a plácáte tu blbosti >:D >:D >:D
22. 7. 2018 14:40
Re: na Dacii se mi líbí,
První věta souhlas..pak nechápu ani slovo...:-)
Avatar - Ada je zase tady
22. 7. 2018 17:37
Re: na Dacii se mi líbí,
Ty jsi spad z višně. Rendlík je křáp křápů.
22. 7. 2018 20:41
Re: na Dacii se mi líbí,
Rendlík je křáp?Hm..tak si vař na čem chceš..s tím ti nepomůžu ;-)
Avatar - Jenik3
23. 7. 2018 03:17
Re: na Dacii se mi líbí,
Ze se na ten krap ceka x mesicu...to indikuje neco jineho. Jednoduse receno, Dacie dela auta s relativni vysokou hodnotou. Nasla segment trhu, ve kterem je uspesna.
Avatar - Ada je zase tady
22. 7. 2018 11:53
V rozvojové zemi
nic jiného, než výroba na základě licence, není možná. Jenže kluci romští si vybrali mizerného obchodního partnera. Nedivil bych se, kdyby dnes do Francie odcházelo 100% zisku a všechny ztráty a ekologické škody zůstaly na Balkáně. Proti Dacii nic nemám, jenom bych si ji nikdy nekoupil. Je fakt, že je to auto, co si na nic nehraje. Protože toho není schopné.
Rozbalit vlákno
0
22. 7. 2018 14:30
.
Já bych se zase divil, kdyby s tebe vypadl něco rozumného.
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2018 15:51
Logan vs. Rapid
My před rokem stáli před volbou jaké koupit auto, když se nám narodil prcek a jelikož Felicie absolutně už nezaručovala jakoukoliv možnost pohodlné přepravy ani dostatečné kapacity na kočárek a cestovní tašky. Logicky jsme se dívali jaká Škoda by se nám hodila, Fabia combi má moc malý vnitřní prostor, ta vypadla hned na začátku výběru, pak jsme došli k Rapidu, jehož liftbacková verze by nám celkem vyhovovala, navíc jsme ji dobře znali, protože ji mají rodiče manželky, ale zase problém byl cena, která se v potřebné konfiguraci pohybovala okolo 350 000 Kč, tak jsme se dívali na nějaké ojeté kusy, ale cenově dostupné pod 250 000 byla auta s nájezdem přes 100 000 km. Náhodou jsme narazili na Logana po faceliftu, kde kromě úpravy vizáže předělali několik pitomostí v interiréru, které znepříjemňovali život nový majitelům, čili tato verze již má klakson na volantu, stahování okýnek na dveřích, ve cloně u řidiče není zrcátko, nastavování výšky volantu pomocí platového držátka a ne tahaním za ocelové lanko. Toto auto jsme si hned po zkoušce koupili, protože a) je pohodlnější (vnitřní prostor je trochu širší, ale zase trochu kratší než v Rapidu, každopádně už člověk za řidičem nemá vraženou sedačku mezi nohy jako ve Fabii) b) podstatně vyšší auto, čili se do něj líp nastupuje a je lepší výhled c) plynulý chod motoru (atmosféra 1.2 l) a ne jako nevyvážený chod TSI, který nám trochu vadil. Do kufru se nám vejde kočárek 2 - 3 cestovky, cestovní postýlka + několik malých tašek. Rapid má kufr o trochu větší cca. 40 litrů a tím že je liftback i lépe přístupný, ale rozdíl v ceně 150 000 Kč je fakt jenom kvůli kufru hodně. Auto máme rok a jsme absolutně spokojeni, tchán si Logana rád půjčuje protože se mu s tím jezdí dobře, ale říká, že Rapid je o něco rychlejší.
Rozbalit vlákno
4
23. 7. 2018 16:33
Re: Logan vs. Rapid
Můžu se zeptat co myslíte tím 'nevyvážený chod' motoru' tsi?
23. 7. 2018 16:40
Re: Logan vs. Rapid
V nizsich otackach to bylo bez problemu, ve strednich bylo vzdy misto, kdy motor zacal neadekvatne zrychlovat a chod tak nebyl plne kontinualni, osobne mi to vadilo, protoze jsem to pred timtemer nezazil, podobne to bylo jen u motoru TDi, ale s tim bych se asi naucil fungovat.
23. 7. 2018 18:11
Re: Logan vs. Rapid
Aha, no je to turbomotor, stejně jako tdi, takže na krouťáku prostě vystřelí a jede. Než jsem koupil Ibizu s tsi tak jsem projížděl i clio s vaším atmo motorem a byl to děs, nejel a ve středních otáčkách duněl až zaléhali uši. Upřímně nechtěl bych s tím jet ani v prázdném, natož naloženém kombíku. Ještě jsem projížděl turbolitr v Dacii a ten byl o dost lepší i když odhlučnění nic moc. Jinak Dacii fandím a Logan v kombíku i nový Duster se mi líbí.
24. 7. 2018 14:15
Re: Logan vs. Rapid
Jestli to v Cliu dunělo to netuším, nám ten motor v Loganu neduní, je fakt že celkové odhlučnění auto stojí stejně za prd jako třeba v jedničkové Fabii, ale je to určitě lepší než ve Feldě, kterou jsme měli před tím. Kdy je motor opravdu hlučný tak to je na dálnici, od 110 Km/h+. Výkon motoru byl prvních 2000 km celkem slabý hlavně v kopcích, ale přibližně po odjetí 2000 km se celkem rozchodil a šlape opravdu dobře, dokonce mi to ze začátku přišlo jak kdyby plyn byl jen on/off, i to se po 2000 km srovnalo. Osobně si ale myslím, že kdybychom měli kombíka (žádný se mi moc nelíbí, preferuji sedan nebo liftback) tak by to chtělo asi silnější motor, kdyby byl plně naložený, ale na ten sedan je to ok.