Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Lodgy: Přehled motorizací a parametrů

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
Rumunské MPV bude dostupné se dvěma benzinovými motory a dvěma výkonovými verzemi turbodieselu 1,5 dCi.

Krátce po oficiální výstavní premiéře v Ženevě Dacia zveřejnila další informace o svém novém MPV nazvaném Lodgy. Na českých silnicích se první exempláře tohoto automobilu mají objevit během letošního léta.

Základem nabídky bude benzinová šestnáctistovka, která nabídne výkon 60,5 kW a maximální točivý moment 134 Nm. Vyšším výkonem disponuje přeplňovaný zážehový agregát 1,2 TCe s 85 kW a 190 Nm. Obě jednotky budou kombinovány s pětistupňovou manuální převodovkou.

Zájemci o dieselový motor budou moci vybírat mezi dvěma výkonovými variantami čtyřválce 1,5 dCi. Ta slabší je naladěna na 66 kW a 200 Nm, ta silnější pak na 79 kW a 240 Nm. Zatímco prvně jmenovaná verze spolupracuje s pětistupňovým manuálem, k té silnější je dodáván manuál šestistupňový.

Jak pětimístné, tak sedmimístné Lodgy bude možné pořídit se všemi těmito motorizacemi.

Lodgy je dlouhé 4.498 mm, široké 1.751 mm a vysoké 1.680 až 1.683 mm dle dané motorizace. Rozvor náprav činí 2.810 mm. Při sedmimístné konfiguraci má zavazadlový prostor objem 207 litrů, při pětimístné 827 litrů. V případě, že se složí dvě řady zadních sedadel, může nová Dacia převézt až 2.617 litrů nákladu. Průměr otáčení činí 11,1 metru, řízení má mezi dorazy 3,3 otáčky volantu.

O zastavení vozu se postarají kotoučové brzdy vpředu, které mají průměr 258 mm, nebo 280 mm podle verze. Vzadu jsou ve všech případech bubnové brzdy o průměru 228 mm.

I Lodgy bude vyznávat filozofii Dacie, tedy hodně auta za nízkou cenu. V Německu budou ceny nové Dacie Logan začínat na částce 9.990 euro, což v přepočtu činí asi 248.000 Kč. Na rozdíl od dodávkoidního jezevčíka Logan MCV se ale jedná o klasické velkoprostorový vůz střední velikosti.

Dacia Lodgy - technická data
Motor1,6 MPI1,2 TCe1,5 dCi1,5 dCi
Převodovka5M5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]1598119814611461
Válce/ventily4/24/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]60,5/500085/450066/375079/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]134/3000190/1500200/1750240/1750
Max. rychlost [km/h]160179169175
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,612,411,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,15,84,24,4

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
14. 3. 2012 16:59
Re: Tohle
Dináre, myslím si taky, že má pravdu Klaudius. Když něco nazveš MPV, nemusí to být MPV. Podívej se na mizernou variabilitu, druhá řada je sklopná jako ve Favoritu. Pár čísel do výšky a další dvě sedačky navíc, které jsou na přání v lepších výbavách, opravdu z toho auta MPV neudělají, je mi líto. Kde jsou třeba jen sedačky s nastavitelným sklonem opěradel?
Pravda ale taky je, že v dnešní době, kdy můžeš nalepit na auto pár plastů a nazývat ho hrdě SUV, je to úplně jedno. Pokud se někdo spokojí s nízkou cenou a vykašle se na variabilitu (což bych osobně neudělal, když už si kupuji takovou mrchu), může být spokojen, možná dokonce nadšen.
14. 3. 2012 16:36
Re: Tohle
Aké auto napríklad sa hrá na off-road? Konkrétne. V tomto smere môžeš poukázať jedine na celú triedu SUV, nie na konkrétne auto.
Ale vidím, že diskutovať nemá zmysel, nevieš, čo je MPV. A ja to celkom chápem, pretože také auto je mimo tvoje potreby a záujmy. Buď si istý, kto bude uvažovať o MPV, neskĺzne vďaka cene k Lodgy.
Lodgy si budú kupovať tí, čo budú mať, alebo budú chcieť minúť iba určitý obnos peňazí a za danú sumu to bude najväčšie auto. Najviac to vidím na váhanie medzi Loganom MCV a Lodgy.

Príde do predajní, alebo bude na autosalóne, omrknem, možno pozmením názor. Albo sa utvrdím v tom súčasnom.
Avatar - Emel
14. 3. 2012 15:52
Re: Tohle
Levný je základ s 1.6 benzínem, ale pokud budeš chtít třeba 1.6dCi, tak už jsi v tom za 538.000, v druhé nejnižší výbavě. To je stejný efekt jako u Megana - cena již od je zajímavá, ale pak to jde hodně nahoru. Mimochodem, v základu Scenic stojí zhruba stejně, jako Picasso...

Není to jen interiér, ale třeba i design nebo (nejspíš) bezpečnost, jízdní vlastnosti... Scenic je plnohodnotné MPV (ne náhodou nejprodávanější v Evropě)...
14. 3. 2012 15:37
Re: parada auto
Jo jsou špatný, ale to neni věc věku vozu, ale počtu najetých kilometru. Prostě jsem je přez zimu pohřbil-pravda, na podzim jsem v autě navozil materiál na stavbu pece, tedy cca 4,5t šamotu+ hromady cihel atd. Silnice v okolí mého bydliště jsou šílené a tlumiče prostě řekli pa. Navíc investice do tlumiče není zas taková smrtelná rána- KYB origo japan-1660,-kč/ks ;-) Zkrátka má volba je starší a spolehlivý vůz co splňuje mé nároky a 1x za rok(30.000km) dát 5-10.000kč za údržbu než jezdit něčím, co mi nevyhovuje, platit servisky. Záruka 2 let to nezachrání, nehledě na to, že na tlumiče, brzdy atd se stejně nevztahuje. Nejraději kupuji auta okolo 4 let a pak je jezdim dokud to jde(ne do umření-mám se rád) . Na říjen už na mě čeká civic 8.g :-) a mazda 626 rv 01 - posloužila a půjde do světa
Avatar - Dinar
14. 3. 2012 15:21
Re: Tohle
Platilo by, být scenic drahý, jenže ten je... levný. Jak jsem psal výše, je to volba mezi levným a ještě levnějším, a bolehlav právě způsobí volba mezi kvalitnějším interierem nebo naopak ušetřeným padesátitisícem.