Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Logan končí. V Německu

První kapitola automobilové revoluce jménem Dacia pomalu končí. V Německu, které je nejdůležitějším trhem rumunské automobilky, se přestal prodávat model Logan.
Zpět na článek
21. 6. 2010 09:11
Avatar - pelikoš
21. 6. 2010 09:11
fakt
je ten,že jich v německu,rakousku a i itálii jezdí překvapivě hodně...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
21. 6. 2010 11:04
ani nie polrocna mzda
V Nemecku si zamestnanec zarobi MINIMALNE 1.600 Euro (minimalna mzda tu neexistuje). V Cesku je minimalna mzda 309 Euro, na Slovensku 308 Euro.
Ako dlho musi pracovat Nemec na novy Logan v hodnote 7.000 Euro a ako dlho nasinec?
Rozbalit vlákno
12
21. 6. 2010 11:34
Re: ani nie polrocna mzda
No, například guvernér ČNB asi dvě minuty. Probuď se, mzda není určována státní plánovací komisí, nýbrž dohodou se zaměstnavatelem. Jsou lidé, kteří na toho Logana zde vydělají za měsíc. Uznávám ovšem, že by je nikdy ani nenapadlo si Logana koupit...
21. 6. 2010 22:25
Re: ani nie polrocna mzda
Asi tak - v priamom porovnaní zodpovedajúcich vrstiev ľudí ešte vychádzame na nižších priečkach dosť biedne...
Na druhú stranu, pokiaľ by sme mali zarábať rovnako ako Nemci, tak nebudeme pre investorov zaujímaví, výroba by bežala v lacnejších krajinách a tí naši "bežní" a "obyčajní" ľudia by ako nezamestnaní nemali ani na to, na čo dnes majú...
Avatar - pallas
31. 3. 2011 00:00
Re: ani nie polrocna mzda
Guverner CNB za rok 2010: cista mzda necelych 3,8 mil. Kc vratane odmien.

+/- 315 tis. Kc mesacne. Takmer dva Logany.
21. 6. 2010 11:59
Re: ani nie polrocna mzda
Taxes vybrecel z vlastni neschopnosti a ted honem zase zpatky do hospody za kamosema ke krygliku nadavat na vladu, jak se tu diky tem nahore mame blbe, zatimco jinde v evrope si kupujou co pul roku novou karu.

Jestli chces odpoved tak asi takhle: Nasinec si na Logana zarobi klidne i 5x rychleji nez nemec, pokud nebude smrdet na socce a platit dluhy, ale bude na sobe makat. ;-)
Avatar - R32
21. 6. 2010 15:36
Re: ani nie polrocna mzda
Súhlasím aj s tebou a čiastočne aj s "nalimer-om". On asi chcel povedať to, že akú nákupnú silu má obyvateľstvo u nás a v Nemecku. Ale vyplakávať sa asi nemá veľký význam, buď niečo chceš a pôjdeš za tým alebo buď spokojný s tým čo máš a nepindaj... 8-s
21. 6. 2010 22:31
Re: ani nie polrocna mzda
Nalimer vytiahol vcelku reálny postreh, iba ho podkladá nereálnymi číslami.
21. 6. 2010 22:30
Re: ani nie polrocna mzda
Keď rozdávali blbosť a aroganciu, ty si stál v rade 2x, pravda... Trochu zrelého nadhľadu by nezaškodilo, veci nie sú vždy tak priame a jednoduché ako je tvoja predstava.
22. 6. 2010 12:07
Re: ani nie polrocna mzda
Ale takma pravdu, me taky nezajima minimlani mzda...clovk ma zivot takovej, jakej si ho udela...
22. 6. 2010 13:12
Re: ani nie polrocna mzda
to je tiez pekna blbina...
22. 6. 2010 13:54
Re: ani nie polrocna mzda
Pro tebe jiste. Pro ostatni realita.
Avatar - gld
22. 6. 2010 17:19
Re: ani nie polrocna mzda
relatívne veľa guráže chce fakt priznať si sám pred sebou, že tak veľa toho zas nedokážeme ovplyvniť ;-)
21. 6. 2010 21:52
Re: ani nie polrocna mzda
Rozdil mezi mzdou v CR a na SR je ale hlavne v tom, ze mzdy v CR jsou od minimalni hodne vzdalene :-) ...
Avatar - gld
21. 6. 2010 16:19
mladoboleslavská expresná odpoveď
vždy ma v článku o dáciách dojme povinná zmienka o tom ako "škodovka chystá konkurenta v podobe levného rodinného vozu" >:D

na smiech to nebolo asi tak pred piatimi rokmi..
Rozbalit vlákno
4
21. 6. 2010 22:41
Re: mladoboleslavská expresná odpoveď
Ale Škoda vyrábí cenově stejný šrot,ale je o něco dražší a hlavně menší a kupodivu lid si Fabii kupuje :-!
Avatar - gld
22. 6. 2010 17:17
Re: mladoboleslavská expresná odpoveď
spomínal sa konkrétne nový alebo odvodený model ktorý by mal priamo konkurovať loganu..to fabia, ani vo výpredaji, nie je..
22. 6. 2010 07:28
Re: mladoboleslavská expresná odpoveď
Škodovka není cenama od Dacie moc vzdálená. Třeba v Německu je Fabia o 65 000,- Kč levnější než Clio.
24. 6. 2010 00:41
Re: mladoboleslavská expresná odpoveď
Jenomže Fabia se dá těžko srovnávat se Sanderem nebo dokonce MCV. Hlavním důvodem je mnohem větší šířka Dacií a reálná obsaditelnost 5 lidmi, Fabia se už proporcemi blíží opticky spíš k užovkám typu Spark a dozadu se prostě 3 dospělí nevejdou ani náhodou.
Jinak Sandero se dost povedlo, když stojí v řadě aut, vypadá hodně robustně - široké, vysoké auto. Za 180 tisíc v základu to je schopná nabídka, určitě lepší než nějaká ojetina nebo mikroauto.