První kapitola automobilové revoluce jménem Dacia pomalu končí. V Německu, které je nejdůležitějším trhem rumunské automobilky, se přestal prodávat model Logan.
V Nemecku si zamestnanec zarobi MINIMALNE 1.600 Euro (minimalna mzda tu neexistuje). V Cesku je minimalna mzda 309 Euro, na Slovensku 308 Euro.
Ako dlho musi pracovat Nemec na novy Logan v hodnote 7.000 Euro a ako dlho nasinec?
No, například guvernér ČNB asi dvě minuty. Probuď se, mzda není určována státní plánovací komisí, nýbrž dohodou se zaměstnavatelem. Jsou lidé, kteří na toho Logana zde vydělají za měsíc. Uznávám ovšem, že by je nikdy ani nenapadlo si Logana koupit...
Asi tak - v priamom porovnaní zodpovedajúcich vrstiev ľudí ešte vychádzame na nižších priečkach dosť biedne...
Na druhú stranu, pokiaľ by sme mali zarábať rovnako ako Nemci, tak nebudeme pre investorov zaujímaví, výroba by bežala v lacnejších krajinách a tí naši "bežní" a "obyčajní" ľudia by ako nezamestnaní nemali ani na to, na čo dnes majú...
Taxes vybrecel z vlastni neschopnosti a ted honem zase zpatky do hospody za kamosema ke krygliku nadavat na vladu, jak se tu diky tem nahore mame blbe, zatimco jinde v evrope si kupujou co pul roku novou karu.
Jestli chces odpoved tak asi takhle: Nasinec si na Logana zarobi klidne i 5x rychleji nez nemec, pokud nebude smrdet na socce a platit dluhy, ale bude na sobe makat. ;-)
Súhlasím aj s tebou a čiastočne aj s "nalimer-om". On asi chcel povedať to, že akú nákupnú silu má obyvateľstvo u nás a v Nemecku. Ale vyplakávať sa asi nemá veľký význam, buď niečo chceš a pôjdeš za tým alebo buď spokojný s tým čo máš a nepindaj... 8-s
Keď rozdávali blbosť a aroganciu, ty si stál v rade 2x, pravda... Trochu zrelého nadhľadu by nezaškodilo, veci nie sú vždy tak priame a jednoduché ako je tvoja predstava.
Jenomže Fabia se dá těžko srovnávat se Sanderem nebo dokonce MCV. Hlavním důvodem je mnohem větší šířka Dacií a reálná obsaditelnost 5 lidmi, Fabia se už proporcemi blíží opticky spíš k užovkám typu Spark a dozadu se prostě 3 dospělí nevejdou ani náhodou.
Jinak Sandero se dost povedlo, když stojí v řadě aut, vypadá hodně robustně - široké, vysoké auto. Za 180 tisíc v základu to je schopná nabídka, určitě lepší než nějaká ojetina nebo mikroauto.