Dacia Logan MCV - ještě větší auto za málo peněz

Dacia Logan MCV - ještě větší auto za málo peněz

 
 

Po dvou letech od zahájení prodeje sedanu, jehož se prodalo více než 300.000 kusů, přichází na trh další karosářská varianta tohoto populárního modelu Dacie. Zbourá Logan MCV trh?

Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) je nadstandardně prostorné kombi s velkým zavazadlovým prostorem, které neztratilo nic z dobrých vlastností sedanu, k tomu však přidává variabilní interiér a univerzálnost. Logan MCV nabízí až sedm míst pro dospělé cestující, což je v této třídě poměrně revoluční řešení. Předpremiéra Loganu MCV se konala během podzimního autosalónu v Paříži, prodej odstartoval v Rumunsku během října. Na začátku roku 2007 se auto objeví na nejdůležitějších trzích.

V jednoduchosti je síla

Podobně jako sedan i Logan MCV byl navržen s vědomím, že auto bude provozováno v nejrůznějších podmínkách. Hlavním kritériem volby jednotlivých řešení byl proto důraz na životnost a jednoduchost. Koncepce palubní desky vyrobené z jednoho kusu plastu zůstala zachována, protože toto řešení se ukázalo jako spolehlivé a kvalitní. Rovněž výplně dveří jsou z jednoho kusu materiálu.

obrázek [300 x 170] Pokud jde o části karosérie, také zde byly použity prvky, které Loganu sedan zajistily jméno trvanlivého a spolehlivého vozu. Spodní část vozu chrání dodatečný nástřik, ošetřeny byly rovněž dutiny. Protože je Logan MCV univerzálním autem, které bude používáno ještě různoroději než sedan, konstruktéři Dacie se rozhodli ochranu některých částí ještě zvýšit.

Logan MCV například dostal nové, mnohem širší boční lišty.

Auto je rovněž vybaveno panelem, který zespodu chrání motor a novým utěsněním převodovky a pohonného ústrojí. Ve spojení s velkou světlou výškou (155 mm), o 20 mm větší než je evropský standard, a velkým rozsahem odpružení si Logan MCV troufne vyjet na nejhorší silnice. Modifikované větrání a optimalizované průduchy zvýšily v porovnání se sedanem cirkulaci vzduchu o 40 kg/h, díky čemu se zlepšily klimatické podmínky v autě.

Paleta moderních motorů

Logan MCV bude vybaven stejnými motory, které zajistily úspěch sedanu. Paleta motorů pro Logan MCV je složena ze tří zážehových (1,4 a 1,6 MPI, 1,6 16V) a jedné vznětové (1,5 dCi) jednotky a odpovídá potřebám různých trhů a různých skupin zákazníků. Motory o objemu 1,4 MPI a 1,6 MPI přesně odpovídají charakteru Loganu. Obě jednotky jsou osmiventilové a ideálně plní požadavky na nízkou spotřebu, životnost a jednoduchost konstrukce.

Charakteristickým rysem těchto jednotek je dobrý točivý moment při nízkých otáčkách, dosahovaný mezi 3000 a 5000 ot./min. I když je Logan MCV velkým autem, jeho hmotnost zůstala relativně nízká. Základní verze váží jen 1165 kg(!). Díky výhodnému poměru hmotnosti a výkonu motoru jsou jízdní výkony uspokojivé a spotřeba se drží na nízké úrovni. Motor 1,4 dosahuje výkonu 55 kW (75 k) při 5500 ot./min a točivého momentu 112 Nm při 3000 ot./min.

Jednotka o objemu 1,6 l disponuje 64 kW (87 k) při 5500 ot./min a točivým momentem 128 Nm při 3000 ot./min. Oba motory spolupracují s 5stupňovou, ručně řazenou převodovkou známou z modelů Laguna II a Mégane II. První tři stupně jsou ve všech případech krátké a zajišťují nadprůměrnou dynamiku auta během rozjezdu. Čtyřka a pětka jsou odstupňovány tak, aby snížily spotřebu a hluk.

obrázek [300 x 217] Motor 1,6 16V uděluje Loganu MCV dobrou dynamiku. Maximální výkon 77 kW (105 k) při 5750 ot./min a maximální točivý moment 148 Nm při 3750 ot./min umožňují dlouhému kombi zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,8 s a dosáhnout maximální rychlosti 174 km/h. Kombinovaná spotřeba podle Renaultu nepřekročí 7,5 l/100 km. Model 1,6 16V je vybaven pětistupňovou převodovkou JH s vylepšeným systémem synchronizace.

Interval výměny oleje v zážehových motorech Loganu MCV je 30.000 km. Vznětová jednotka 1,5 dCi rovněž pochází od Renaultu. Jde o moderní jednotku vybavenou přímým vstřikováním paliva common-rail druhé generace, jež zajišťuje kultivovaný projev při nízké spotřebě. Logan MCV 1,5 dCi spotřebuje v průměru 5,3 l/100 km, do ovzduší přitom vypustí pouze 140 g CO2 na km.

Pro motor jsou charakteristické kompaktní rozměry a nízká hmotnost (127 kg s olejem). Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo s nízkou setrvačností, což eliminuje turbo efekt a zvyšuje komfort a pružnost jednotky. Patnáctistovka vyvine maximální výkon 50 kW (68 k) při 4000 ot./min a maximální točivý moment 160 Nm při 1700 ot./min, přičemž 85 procent maxima je dostupných od 1500 do 3500 ot./min.

Motor spolupracuje s pětistupňovou bezúdržbovou manuální převodovkou. Delší převody dovolují využít potenciál vznětové jednotky. Při vývoji motoru se konstruktéři soustředili na nízkou spotřebu paliva, snížení hluku, a zároveň výkonnost.

Bezpečnost

Stejně jako sedan i MCV stojí na podvozkové platformě B vyvinuté v rámci alianční spolupráce, která splňuje bezpečnostní standardy Renaultu. Přední náprava typu McPherson s trojúhelníkovými rameny pochází z modelu Clio II, zatímco zadní nápravu ve tvaru „H“ s torzní příčkou a vertikálními stabilizátory používají všechny modely postavené na této podvozkové plošině.

Brzdový systém se skládá z kotoučových brzd vpředu a bubnových vzadu. Verze vybavené systémem ABS používají nejnovější generaci Bosch 8.0 s elektronickým korektorem brzdné síly EBV, známou z Meganu II. Pokud jde o pasivní bezpečnost, výbava Loganu MCV odpovídá evropským standardům. Celkově může být vybaven čtyřmi airbagy. Dva přední airbagy, nabízené v sériové výbavě, výrobce opatřil vypouštěcím ventilem snižujícím tlak v airbagu a tím pádem i tlak na těla cestujících.

Později se na seznamu příplatkové výbavy objeví také boční airbagy. K dalším prvkům bezpečnostní výbavy patří tříbodové pásy a opěrky hlavy na všech sedadlech (včetně třetí řady v sedmimístném provedení). Optimální rozložení komponentů v motorovém prostoru způsobí, že se při čelním střetu jednotlivé díly vzájemně deformují. Stejně důležitým prvkem bezpečnosti při čelním střetu je palubní deska.

Její struktura pláství medu, provedena z polypropylenu schopného vstřebávat velké množství energie nárazu, umožňuje snížit nebezpečí poranění nohou částmi desky. Tvar spodní části a víko schránky před spolujezdcem jsou navrženy tak, aby rovnoměrně vstřebávaly energii. Konstrukce sedadel během nárazu udržuje pánev v nejvhodnější pozici.

Speciální výplně umístěné pod chodidly pasažérů rovněž pohlcují část energie a chrání tak posádku. Během bočního nárazu zajišťuje pánvi ochranu konstrukce středového sloupku, která doplňuje ochrannou funkci sedadel a pohlcování energie výplněmi dveří. Pozornost Renault věnoval i nárazům zezadu. Nádrž nalezla umístění pod podlahou, daleko od zadní nápravy, což snižuje riziko deformace komponenty podlahy nebo zadní nápravy.

Místo pro sedm osob

Už Logan v provedení sedan se chlubil velkým vnitřním prostorem a dlouhým rozvorem, u Loganu MCV Renault zašel dokonce ještě dál. Rozvor narostl o neuvěřitelných 27 cm, což umožnilo nainstalovat třetí řadu sedadel. Dvě poslední místa jsou optimální pro osoby do 1,90 m výšky. Tak výborného výsledku mohlo být dosaženo pouze zvolenými stylistickými ústupky. Šířka ve výšce područek je 1421 resp. 1287 mm, a poloměr ve výšce kolen je 170 resp. 174 mm.

obrázek [300 x 238] Výška od sedadla ke stropu může být ve druhé řadě sedadel až 934 mm. Logicky tak vznikla velká plocha oken, takže interiér je dobře prosvětlen. Výklopná zadní okénka dovolují cestujícím v třetí řadě pustit dovnitř trochu čerstvého vzduchu. Cestující obou zadních řad nasedají přes zadní boční dveře. Přístup do poslední řady je umožněn sklopením krajních sedadel v prostřední řadě páčkou v horní části opěradla.

Velký kufr

Objem zavazadlového prostoru má rekordní hodnoty. V pětimístném uspořádání lze do Loganu MCV naložit až 700 l nákladu, v dvoumístném uspořádání pak 2350 l. Pouze v sedmimístném provedení se kufr Loganu MCV smrskne na necelých 200 l. Samozřejmě nemusíte hned otevírat kufr, chcete-li v autě uložit drobné předměty. Celkový objem všech schránek a přihrádek je až 54 l.

obrázek [300 x 218] Logan MCV je dobrým partnerem početné rodiny. Díky variabilitě lze interiér přizpůsobit podle aktuálních potřeb. V sedmimístné verzi lze složit opěradla zadní lavice (v některých verzích rozdělena v poměru 1:1). Lze také složit celou lavici a opřít ji o sedadla druhé řady. Samozřejmě lze třetí řadu sedadel zcela vyjmout. Tuto operaci ulehčují ergonomické úchyty a relativně nízká hmotnost (16,7 kg). Přístup k zavazadlovému prostoru ulehčuje řešení zadních dveří. Jsou asymetricky dělené v poměru 1:2.

Další karosářské verze na cestě

MCV je druhou karosářskou verzí Loganu, podle plánu Renaultu však bude modelová paleta složena z šesti modelů. Logan MCV potvrzuje ambice Dacie/Renaultu expandovat na mezinárodní trhy. Logan MCV se vyrábí v závodě v rumunském Pitesti. Výrobní kapacita Loganu MCV je 360 vozů denně. Aby byla výroba v Pitesti možná, byly nákladem 110 milionů Eur rozšířeny výrobní kapacity.

Prodej Loganu MCV začal v Rumunsku během října 2006, a na začátku příštího roku se auto objeví na zbývajících evropských trzích (od Španělska po Turecko) a na vybraných trzích Afriky a Jižní Ameriky. Zatím jedinou nezodpovězenou otázkou zůstává cena. V

Tip: Několik testů Dacie Logan (sedan) najdete zde.

Rozměry

obrázek [525 x 335]
OBJEM ZAVAZADLOVÉHO PROSTORU (l) 5/7 místná verze700/198
ROZMĚRY (mm)
A - Rozvor2 905
B - Délka4 450
C - Přední převis769
D - Zadní převis769
E - Rozchod kol vpředu1 481
F - Rozchod kol vzadu1 458
G - Šířka1993
H - Výška / s hagusy1 640 /1674
J - Výška hrany zavazadlového prostoru564
K - Světlá výška naloženého auta160
L - Podélný prostor (od pedálů do opěradel druhé řady/třetí řady)1678 / 2573
M - Vnitřní šířka nad područkami vpředu1407
M1 - Vnitřní šířka nad područkami ve druhé řadě sedadel1432
M2 - Vnitřní šířka nad područkami ve třetí řadě sedadel1192
N - Vnitřní šířka mezi područkami vpředu1 388
N1 - Vnitřní šířka mezi područkami ve druhé řadě sedadel1 421
N2 - Vnitřní šířka mezi područkami ve třetí řadě sedadel1 287
P1 - Výška vpředu od sedadla ke stropu pod úhlem 14°954
P2 - Výška vpředu od sedadla ke stropu pod úhlem 14° ve druhé řadě sedadel934
P3 - Výška vpředu od sedadla ke stropu pod úhlem 14° ve třetí řadě sedadel871
Y - Šířka otvoru zavazadlového prostoru1 047
Y3 - Šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy1 009
Z1 - Maximální delka zavazadlového prostoru1 500
Z2 - Výška zavazadlového prostoru906
Z3 – Minimální délka zavazadlového prostoru450

TECHNICKÉ ÚDAJE

Zážehovépř. vznětový
MotorK7JK7MK4MK9K
PřevodovkaManuálníManuálníManuálníManuální
Emisní normaEuro 4Euro 4Euro 4Euro 4
Počet míst k sedění55 (7)5 (7)5 (7)
MOTOR
Typ motoruK7J 710K7M 710K4M 690K9K 792
Zdvihový objem (cm3)1 3901 5981598 1 461
Vrtání x zdvih (mm)79,5 x 7079,5 x 80,579,5 x 80,576 x 80,5
Počet válců4444
Kompresní poměr9,59,59,817,9
Počet ventilů88168
Maximální výkon kW / KM55 / 7564 / 9077 / 10550 / 70
při ot./min5 5005 5005 7504 000
Maximální točivý moment Nm112128148160
při ot./min3 0003 0003 7501 700
Typ vstřikováníVícebodovéVícebodovéVícebodovéPřímé Common Rail + vícebodové
PřeplňováníxxxTurbo + mezichladič vzduch-vzduch
PalivoBenzínBenzínBenzínNafta
KatalyzátorStandardStandardStandardStandard
PŘEVODOVKA
TypJH1JH3 (JR5)JR5JR5
Počet stupňů vpřed55 (5)55
ŘÍZENÍ
Prům. otáčení (m)11,25
Počet otáček volantem mezi krajními polohami (bez/s posilovačem)4,5 / 3,2
PODVOZEK
Přední nápravaTypu McPherson s trojúhelníkovm ramenem
Zadní nápravaVe tvaru „H“ s torzní příčkou
KOLA - PNEUMATIKY
Kola 6,0 J 15
Standardní pneumatiky vpředu/vzadu 185/65 R 15
Zážehovépř. vznětový
SILNIKK7JK7MK4MK9K
PřevodovkaManuálníManuálníManuálníManuální
Emisní normaEuro 4Euro 4Euro 4Euro 4
Počet míst k sedění55 (7)5 (7)5 (7)
BRZDOVÝ SYSTEM
TypDvouokruhový
A.B.S. Bosch 8.0Standard
Korektor brzdné sílyStandard
Vpředu: kotoučové (mm) 259
Vzadu: bubnové (palce) 8”
PROVOZNÍ VLASTNOSTI
Maximální rychlost (km/h)155167 (167)174 (174)150 (150)
0 - 100 km/h (s)15,613,4 (13,7)11,8 (12,1)17,7 (18)
1000 m z pevného startu (s)36,935 (35,2)33,6 (33,8)38,8 (39)
AERODYNAMIKA
Cx 0,36
SPOTŘEBA PALIVA PODLE NORMY ES č. 93/116 (l/100 km)
CO2 (g/km)179184 (189)178 (178)140 (140)
město (l/100 km)10,010,4 (10,6)9,8 (9,8)6,2 (6,2)
mimo město (l/100 km)6,26,3 (6,5)6,3 (6,3)4,8 (4,8)
kombinovaná (l/100 km)7,67,8 (8,0)7,5 (7,5)5,3 (5,3)
OBJEM
Nádrž (l) 50
HMOTNOST (kg)
Pohotovostní hmotnost11651165 (1195)1195 (1225)1205 (1245)

USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila

Spojené státy po letech zpoždění a nečekaného prodražení…

Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily…

Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější

Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život

Dá se s předokolkou vybavenou ESP driftovat? Ale jistě!…

Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne

Již samotné použití tříválcové devítistovky pro 4,5 metru…

 



 
Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Dnes 08:00

V Česku jsou dlouhé úseky dálnic a tunelů, na kterých zejména za mokra sundejte nohu z plynu. Jejich povrch je místy tak hladký, jako by po nich právě přejela rolba na úpravu ledové plochy!




Blesk.cz

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

Přechod studené fronty tentokrát vyšel na neděli, ale i přes to, že oblačnosti i srážek bude více než v sobotu,…

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik to vyjde

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik…

Klasické dovolené s poležením na pláži a fakultativními výlety začíná i v Česku konkurovat nový trend. Jde o…

 

iSport.cz

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat smíchu u lavičky

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat…

Poprvé se postavil na lavičku Sokolova v soutěžním zápase a svůj tým v poklidu dovedl do druhého kola…

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky, zamířil i na stadion

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky,…

Útočník Jaromír Jágr je zpět v Česku, kam přiletěl v pátek odpoledne. V sobotu se česká legenda objevila na…

 

Reflex.cz

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální anorexií trpí i muži

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální…

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli mohou mít muži mentální anorexii. Můj velmi dobrý známý měl matku…

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Fotograf Martin Straka se na Colours of Ostrava vyskytoval i závěrečný den festivalu. A opět z něj přinesl…