Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne

Již samotné použití tříválcové devítistovky pro 4,5 metru dlouhé kombi je dostatečně kontroverzní. A co teprve když jej ještě pohání plyn.
Zpět na článek
17. 5. 2016 14:09
17. 5. 2016 15:03
17. 5. 2016 15:50
17. 5. 2016 17:43
17. 5. 2016 18:11
Avatar - Googelit
17. 5. 2016 14:09
etalon doby
Inženýři všech automobilek, styďte se. Jak to tak poslední dobou vidím, etalonem poslední doby bude Dáča s geny od Renaultu. Kdo by to byl dříve řekl >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
17. 5. 2016 15:03
Re: etalon doby
Pokud by i byla tak blbá doba, inženýři za to nemůžou :-)
Avatar - _Karel_
17. 5. 2016 17:06
Re: etalon doby
Etalonem čeho?
17. 5. 2016 14:45
Velké překvapení
V dřívějších recenzích to 0.9 TCe vždy tvrdě schytal. Zdá se, že Renaultu se nyní povedlo motor lépe vyladit. A tu úplně nejlepší verzi dostane ten, kdo si připlatí za LPG verzi - překvapuje jak vysokým výkonem, tak nízkou spotřebou LPG.
Mně by na motoru vadily jen dvě věci. První věcí je, že křivky výkonu a momentu vypadají jako u maloobjemových turbodieselů, takže v nižších otáčkách bude motor "padat" do hluboké turbodíry. Někomu to vadí, jinému ne. A druhou věcí je čistě ego - tři válce, devět deci objemu - asi by mi bylo stydno odpovídat na otázky "co tam máš za motor?".
Pak mě také překvapuje dost vysoká cena filtru plynné fáze, zdá se mi vysoká. Taky je otázkou, jaké další "skryté" servisní položky skýtá LPG od Dacie. Reduktor a vstřikovače většinou nejsou beúdržbové.
Rozbalit vlákno
16
17. 5. 2016 15:35
Re: Velké překvapení
Filtr plynné fáze měním u všech vozů na LPG v rodině vždy pro jistotu co 15tkm a ne až co 20tkm (LPG vstřiky jsou totiž mnohem dražší než protahovaná výměna filtru) a jeho cena se pohybuje do 400kč dle typu motoru vozidla, výrobce LPG systému a cen prodejce. Samotná výměna není nic náročného, ale víc než 300kč za výměnu je zlodějna a ta cena je u té Dacie poněkud přestřelená, jako by to byla minimálně nějaká V8 na LPG. Filtr kapalné fáze měním pro jistotu co 30tkm a ty jsou ještě levnější, proto ty ceny filtrů u tohoto motoru fakt nechápu.
LPG vstřiky jsou bezúdržbové, ale mají velmi rozdílnou životnost a to dle výrobce a modelu. Některé třeba jenom 30tkm, jiné dají bez problémů i 100 -120tkm a to právě ovlivňuje i výslednou cenu přestavby LPG, kdy se mnohdy montují šunty co s bídou vydrží 30tkm. Existuje sice i způsob jejich čistění ultrazvukem, ale dle odezvy to jejich nutnou výměnu o moc neprodlouží.
17. 5. 2016 16:12
Re: Velké překvapení
Když jsem si nechal dělat přestavbu, tak jsem se ptal, jestli se dá připlatit za něco kvalitního a řekli mi, že význam má připlatit si právě za vstřikovače, konkrétně AEB I-Plus. Tak jsem souhlasil. Letos na jaře jsem byl na LPG prohlídce po 120 tkm, přeměřili je a jsou pořád OK. Filtry jsem ze začátku taky měnil po 15 resp. 30 tkm (krylo se to se záručními prohlídkami LPG systému) a vždycky mi říkali, že byly "čisté". Teď méně častěji, přešel jsem na roční interval spojený s povinnou revizí LPG. Ale jelikož se mi pořád zvětšuje roční nájezd, tak uvažuju, jestli nejezdit co půlrok.
17. 5. 2016 17:22
Re: Velké překvapení
Je velmi rozumné právě na LPG vstřicích nešetřit, protože se to nevyplatí. Takovou hloupost udělal jeden můj kamarád a věčně něco s LPG řešil a kontrolka check mu blikala jako vánoční stromeček :-) Mě třeba na mém hlavním voze s boxerem od Subaru, který je celkem dosti choulostivý na vyladěnost LPG systému vydrželi LPG vstřiky 120 tkm a pak jsem postupně musel měnit po 1ks všechny (výrobce přímo BRC), protože to nebyla zrovna láce a to jsem je kupoval ještě přes německého prodejce, protože ten český byl neskutečný šizung. Naštěstí jdou měnit i po jednom kuse a práce tak na 10 minut. Sice to jezdilo, ale sem tam při prudším sešlápnutí plynu už se rozsvítila kontrolka check a pak třeba zhasla, nebo už to mělo i nepravidelný volnoběh. Ale těch 120tkm, které uváděl výrobce to opravdu dalo. Před nedávnem jsem pro manželku zakoupil výhodně Fabii I 2.0 a dal to také do LPG a musím říci, že jsem měl už problém něco rozumného vybrat (kvalita vs. cena). Třeba můj oblíbený výrobce BRC se rozhodl ušetřit 2 relátka a řešil to tyrystory přímo v ŘJ. Bohužel sem tam se to odporoučí a nová ŘJ stojí kolem 7000kč bez jistoty, že se to nebude opakovat. Také se rozhodl zdražit ceny filtrů u novějších LPG systémů, taky super. Nakonec jsem šel do jistoty Landi Renzo, coby poslední mohykán, který ještě nezačal šetřit na nepravém místě, i když ceny jeho systémů nejsou nejlevnější, ale hardware i mapy má kvalitní a odladěné a dle informací jednoho pisatele u jiného článku o této Dacii Logan se stejným motorem je použit také systém výrobce Landi Renzo, takže věřím, že to bude odladěné a vydrží to jezdit spolehlivě hodně km, než bude potřeba řešit spotřební materiál.
18. 5. 2016 19:36
Re: Velké překvapení
Landi :yes: :yes: :yes:
19. 5. 2016 07:53
Re: Velké překvapení
životnost lpg vstrekovacov sa udava v cykloch - kolko dokazu urobit a to sa da prepocitat na zivotnost v km, jeden cas som taky udaj dost zhanal, napr. japnske vstrekovace Keihin Injectors, ktore predava prins ako oem maju 290mil. cyklov / 240 tis. km (ale pri urcitej rychlosti, niekde som na to natrafil, ze je to 60km/h - co je normalne, ak budete motor velmi casto dusit 150km/h na dialnici, tak teoreticky ta vydrz bude mozno ani nie 90tis.km - vsteky sa porucaju a vy budete nadavat, ake smejdy ste kupily) - [odkaz]

napr. vstrekovace matrix maju zovotnost 500 mil. cyklov ( [odkaz] ), ekv. cca 400 tis. km, podobnu zivotnost maju aj vstrekovace HANA, u landy renzo som sa dopracoval k udaju nieco okolo 320-350 tis. cyklov, ale na ich www o tom nie je ani zmienka, ani v ich oficialnych materialoch
19. 5. 2016 09:21
Re: Velké překvapení
já měl Punto LPG a najel jsem 350.000 km za šest let. Žádný problém.
Když jsem ho prodával, mechanik měřil hodnoty motoru a byly výborné.
Nechápu, jak někdo může opovrhovat LPG.
Je to nejlepší palivo.
Hi hi a hlavně je za 10,90 juchů.
jo, a jak píšu níže, mám Logan MCV 0.9 TCe LPG a psal jsem, že na "estu do Ostravy je to méně pohodlný vůz, ale kolem Prahy super, tak jsem zapoměl zdůraznit, že z Prahy do Ostravy, těch 380 km, jsem s Logánkem jel za 190 kč, v pohodlné Oktávce za 430.000 bych to jel za 580 Kč, čili tam a zpět úspora skoro 800 Kč a to se opravdu vyplatí jet i méně pohodlným vozem.
Zkrátka na LPG zvláště s tímto ultraúsporným motorem nic nemá. Hi hi
17. 5. 2016 15:42
Re: Velké překvapení
Filtr se dá sehnat přes šikovný sevis za polovinu (paradoxně u některých přestaveb se vůbec nemontuje - bývají to ty nejlevnější). Co se týká kontrol úniků a seřízení, mám předepsané po 25.000km, ale pokud nepozoruju nějaké problémy, tak na kontroly jezdím co cca 40.000km a stejně je vždy vše OK. Jen po první kontrole se mi začalo vypínat LPG na benzín a to tehdy, když jsem auto hodil víc jak 20 vteřin pod plynem. Ale servisák to vyřešil přeštelováním řídící jednotky, ať není tak citlivá na kontrolní čidla a od té doby jen začne ledka blikat, že se něco děje, ale jede se na LPG. Výkon je stále stejný, takže se vším maximální spokojenost.

Ještě bych dodal, že 12.2Kč je celkem "dost". Od tohoto víkendu se dá v Opavě na MOLu tankovat za 11.2Kč. Ostrava něco pod 10.9Kč myslím. ;-)
17. 5. 2016 16:02
Re: Velké překvapení
"paradoxně u některých přestaveb se vůbec nemontuje - bývají to ty nejlevnější" To myslíš vážně? Předpokládám, že to máš pouze popletené, neboť takového šílence plynaře bych opravdu nechtěl potkat, natož aby se mě v motoru s LPG nástavbou vrtal. LPG filtr plynné fáze se nepoužíval pouze u starých systému se směšovačem, tzv. mix, protože neměl LPG vstřikovače, což bylo většinou u motorů do Euro 2. U novějších systémů (od motorů s Euro 3), kde se používají LPG vstřiky je filtr plynné fáze podstatná součást LPG systému, protože bez toho filtru moc spokojených km nikdo nenajezdí. Asi jsi nikdy neviděl, co za humus se dokáže na tom filtru usazovat (vypadá to jako drobné částečky grafitu), pokud někdo zanedbává jeho výměnu. Takže všem doporučuji v zájmu jejich peněženky měnit filtr plynné fáze nejpozději co 20tkm, i když opticky se zdá být ok. Nové vstřikovače pak totiž vycházejí podstatně dráže a někteří výrobci je dělají dokonce tak blbě, že třeba nejdou ani samostatně vyměnit a musí se najednou třeba kvůli jednou vstřiku vyměnit všechny 4ks, čili celá lišta. Je také rozdíl v kvalitách plynu na jednotlivých LPG stanicích, ale všeobecně v ČR, co jsem se tak bavil s "plynaři" je ta kvalita LPG horší.
Sice netuším o jaké kontrolní ledce píšeš, ale předpokládám, že tím nemáš na mysli kontrolku Check na palubovce? Pokud ano, tak věř, že to normální není ;-)
17. 5. 2016 16:15
Re: Velké překvapení
Tak pojďme si to rozebrat. ;-)

Bez filtru jsme měli Doblo 1.2 první generace (tedy euro2 myslím) a nikdy v něm nebyl problém.

OK omrknu a uvidím jak bude ten filtr vypadat (a pamatuju, měnit častěji :-) )

No o kontrolce, která je na zapínání a vypínání LPG. Vedle bývá tlačítko a pod ním další ledky s indikací množství plynu v nádrži. Na palubce ne, to by byl fakt průser. Ještě bych podotknul, že bliká zeleně.

Není možné, že by třeba v takovém zatížení motor přidával trochu benzínu? Jeho spotřebu mám ale furt stejnou a navíc děje se tak možná při 1% jízdy.
17. 5. 2016 17:20
Re: Velké překvapení
A to Doblo už mělo LPG vstřiky a nebo obyčejný směšovač-mix, když to mělo Euro 2? Pokud směšovač, tak tam se filtr plynné fáze nedával, protože by tam k ničemu nebyl. U LPG vstřiků by jsi vážně na ně moc nepojezdil v přímé úměře s kvalitou tankovaného plynu. Jinak rozdíl v LPG systémech je vidět názorně třeba tady: [odkaz]
Aha, ten přepínač na LPG, ten ale běžně zobrazuje pouze stav pohonu, čili zda je provoz na benzín nebo na LPG a samozřejmě ta dnes již standardní stupnice z LED, coby orientační stav plynu v nádrži (vyhodnocuje stav plováku v LPG nádrži) a pak ještě má v sobě zvukovou signalizaci v podobě pieza, když LPG dojde a většinou začnou všechny LED na něm i blikat. Nějaká systémová kontrolka tam ale běžně není, viz. nejčastější typy [odkaz]
Mám ale dojem, že některý výrobce LPG systému, tam měl možnost aktivace v ŘJ na upozornění servisní prohlídky po nastaveném počtu ujetých km.
Nepíšeš jaký máš motor. Pokud je s turbem a nebo s benzín. vstřiky, které se musí chladit benzínem, jako má třeba i ta Dacie Logan z článku, pak přístřik benzínu máš také. Klasické atmosféry běžně přístřik benzínu nepotřebují, proto jim dávám vždy přednost. Někdo má i dnes celkem dosti používaný přímaz ventilů, ale ten podtlakový jsou vyhozené peníze a smysl má pouze elektronický pomocí čerpadla, viz. [odkaz]
17. 5. 2016 18:46
Re: Velké překvapení
U toho Dobla nevím co mělo. A pokud mělo filtr, tak se ani jednou za 200.000km neměnil. Z toho usuzuji, že tam nebyl.

Mám 1.4 bez turba. Přímaz jsem si tam nechal dát, ale jen ten podtlakový. A ten typ mám úplně ten vlevo. Vedle toho tlačítka B/G je indikační dioda o zanutém plynu a ta v tu určitou chvíli začne zeleně blikat.

U Dobla by nějaký starý systém tlačítko to není ani jedno z nich (jen pro info).
17. 5. 2016 23:39
Re: Velké překvapení
To Doblo určitě nemělo LPG vstřiky, ale obyčejný směšovač, kdyby ano, tak 200tkm ti žádný LPG vstřik nevydrží a už vůbec ne bez filtru plynné fáze. Ten systém byl hodně jednoduchý, ale zase to více papalo LPG než novější sekvenční vstřikování.
Pokud je to blikání LED na ovladači od LPG už při skoro prázdné nádrži způsobeno prudším sešlápnutí plynového pedálu, tak to není problém, protože ŘJ správně přepne motor na benzín, aby se motor nedusil z důvodu malého množství LPG v nádrži, protože aby motor akceleroval, potřebuje mít i dostatek paliva.
U toho podtlakového mazání je totiž jeden podstatný problém a tím je skutečnost, že to maže pouze při volnoběhu, jinak je to nefunkční, čili při běžné jízdě se ten motor nemaže a při delší jízdě to může časem motor poškodit, i když tam ten "přímaz" je. Má to také citelně vyšší spotřebu maziva v závislosti na nastavení frekvence dávkování. Pro lepší představu u elektronického přímazu na 5L balení maziva v pohodě ujedeš cca. 50 000km v ceně cca. 1200kč za balení, což u podtlakového přímazu ani omylem, takže to trochu i leze do peněz, pokud je to dobře nastaveno.
18. 5. 2016 06:23
Re: Velké překvapení
To blikání se děje i při plné nádrži a když polevím v tempu, tak do 5 vteřin zase přestane a svítí trvale zeleně. Na plyn jede furt. Když dojde plyn a přepne se, tak mi to 3x zahvízdá, ale to určitě znáš. Stejně tak, když se plyn sepne, tak to pípne.
Avatar - Flai
18. 5. 2016 15:02
Re: Velké překvapení
Tento motor je ale bez přímého vstřikování pouze má turbo :-) takže nepotřebuje přívstřik benzínu je to popsáno i v článku
17. 5. 2016 16:02
Re: Velké překvapení
Samozřejmě, že ten filtr (stejně jako jiný díl na auto) lze mimo oficiálního dealera sehnat levněji. Ale prostě mě ta cena překvapila.
A Bohumín 10,30 ;-)
Avatar - Dzakobo
17. 5. 2016 17:51
Re: Velké překvapení
Co by, řekneš 100 koňský zážehový, hotovo. Když se bude blb ptát na obsah motoru, tak řekneš, že nevíš. (protože se jedná o objem >:D )
17. 5. 2016 15:50
Nálepka LPG
Pane Vaculíku, jakto, že nemáte na 5. dveřích LPG nálepku? Pak si někteří místní diskutéři myslí, že těch aut vlastně moc nejezdí. >:D

Opak je ale pravdou a poznávací znamení typu děravý nárazník s hrdlem již není poznávací znamení. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
17. 5. 2016 17:43
dobrý?
Jeden náš udržbář to má a přes prvotní výsměch okolí si to celkem chválí. Tak nevím ... :*)
Rozbalit vlákno
0
17. 5. 2016 18:11
Neuvěřitelné
Opravdu tady vidím test vozidla na LPG, ve kterém jsou tabulky, srovnání a informační hodnota? Oproti té sračce od Fokta z minulého týdne velmi příjemné překvapení.

Za sebe dodám pár postřehů z 30 tisíc ujetých km v mým Leonu na LPG.
Spotřebu mám dlouhodobě okolo 8,5-9 litrů plynu na 100 km, ovšem za to může můj samotný Leon, pač jezdím většinou po dálnici a GPS 130 km/h znamená 4500 tisíce otáček, což znamená opravdu vítr v nádrži. I tak to dělá při ceně cca 11 korun za litr zhruba korunu na kilometr, což je opravdu bomba. Kdybych to měl do práce po normální cestě s rychlostí do 100 km/h, tak věřím, že se s tím dá jezdit za 7,5 litru plynu..

Vy tady máte všichni moc vysoké intervaly. Já musím jezdit do servisu podle knížky co 10 tisíc kilometrů. Jako ono je to 230 korun na prohlídnu, což je nic, ale i tak na to člověk musí myslet.

Jinak auto mi na studený motor 4 km na benzin opravdu nejede. To možná v zimě když mrzlo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - _Karel_
17. 5. 2016 18:52
Re: Neuvěřitelné
A jaký motor v Leonu? A pokud novější, tedy TSI, jaký systém LPG?
18. 5. 2016 00:12
Re: Neuvěřitelné
To vážně Leon při 130km/h točí tolik, čili 4500 otáček i na nejvyšší rychlostní stupeň? To je nějak moc, ne? A co ti na tom autě co 10tkm vlastně dělají? Ono běžně u nové LPG nástavby stačí zajet na kontrolu po prvních najetých 1000 km na doseřízení a pokud je vše ok, tak 1x ročně na revizi LPG a dodržovat intervaly na výměnu filtrů a svíček, ale přiznám se, že i tu revizi si dělám čmuchačem a hodně poctivě sám, přece jenom u tří vozů v rodině je to už nákladnější.
18. 5. 2016 06:53
Re: Neuvěřitelné
Je to minulá generace se starou 1,6 75 kW a pětistupňovou převodovkou a fakt to točí zbytečně moc. V servisu sem řešil, jestli by s tím nešlo něco udělat, ale výměna pátého stupně by znamenala snížení otáček tak o 200 a shánet nějakou jetou převodovku z Octavky a strkat do toho skoro dvacet tisíc se mi nechtělo.

Co 10 tisíc vyloženě jenom kontrola toho, jestli nikde nic neunika. Výměny filtrů už mají interval normální. Je to otázka pěti minut a stojí to dvě kila, tak to neřeším. Když už ten výrobce takový "LPG techničák" vytiskl, tak s tím nenadělám nic.
18. 5. 2016 19:41
Re: Neuvěřitelné
To sis to nechal přestavit u Neptuna na Harfě, ne? Tam mě taky nutili u BRC platit za servis každých 10tkm... tak jsem nechal druhé auto udělat přímo ve Strakonicích... ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2016 20:29
Dotaz na redakci
Chtěl bych se zeptat, jestli ošetření spodní části karoserie proti korozi tím černým nástřikem je z prvovýroby, nebo od prodejce, nebo dodatečně? Protože moc nerozumím tomu, proč takhle neošetřili celý spodek, když už...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2016 20:36
Ekologické zlato
Dacie přestavěné na LPG dávají větší ekologický a ekonomický smysl než všechny Priusy, Leafy, e-Golfy a e-Passaty dohromady.

LPG je rozšířený, je dostupný, provoz je výrazně levnější než diesely, motory s kvalitní přestavbou nemají problém s životností... Doteď nechápu, že Češi propadli dieselmánii 8-s 8-s Ale za to asi může modla dovozová Oktávka f tédéí coby synonimum úspěchu a nízké spotřeby...
Rozbalit vlákno
5
18. 5. 2016 01:09
Re: Ekologické zlato
Souhlas.

Osobně jsem LPG nikdy neměl a jen tak mít nebudu kvůli zákazu vjezdu do garáží. V Praze téměř nepoužitelné :-(
18. 5. 2016 06:29
Re: Ekologické zlato
A kdo ti to dokáže? S LPGéčkama se normálně jezdí do podzemních garáží. Pokud nemáš vzadu na dveřích logo, tak bych to neřešil. Já mám ještě schované hrdlo nádrže po krytkou od benzínu, takže na první ani druhý pohled nejde nic poznat.
18. 5. 2016 13:52
Re: Ekologické zlato
To mě samozřejmě také napadlo, ale mám s tím dva problémy:

1) Spoléhat se na to, že budu porušovat nějaké nařízení se mi moc nelíbí

2) Nemá být vozidlo na LPG povinně označeno tou nálepkou?
18. 5. 2016 15:35
Re: Ekologické zlato
1, jistě, pokud ti to svědomí nedovolí, tak budiž (já to přežiju >:D ). Jen tak mimo, podzemní parkoviště obecně bývá soukromý pozemek a tam tě čerti bezdůvodně nemůžou pokutovat a nějak buzerovat, pouze na popud majitele či správce pozemku. Stejně, jako na většině parkovištích u obchoďáků (pozor, ty někdy mívají obecní komunikace a tam mohou).

2, jj myslím, že by se mělo, ale ani jednou mi to čerti nekontrolovali a to ji máme sundanou na 3 autech a pokud by něco chtěli, tak se mi to třeba sundalo v myčce... a vnitřní si dávat nebudu, jelikož mám tmavé zadní sklo (na všech třech vozech), stejně by to vidět nešlo... a kdyby šli do extrému, tak to kilo, co bych jim zaplatil na pokutě mám díky LPG za den ušetřené. :-!

A když už mě čerti buzerují, tak moc nemají čas řešit, na co to auto jezdí, ale řeší technickou a zelenou knížku (i u 1/2 roku starého auta blb'čci) a hlavně alkohol, samozřejmě vždy negativní ;-)

A jak můžeš vidět i sám pan redaktor jezdí bez.
18. 5. 2016 16:08
Re: Ekologické zlato
Jasný, chápu :-)
17. 5. 2016 21:14
servis lpg zariadenia
chýba mi info aký je tam systém, aká je možnosť pozáručného servisu ale hlavne: kto bude riešiť prípadné problém počas záruky.... Zachytil som už niekoľko postrehov že u zabudovaných "origo" systémov si v autorizovaných servisoch veľmi nevedia rady... problémy hľadajú v plyne.... chápem že sú to klasický servismeni a LPG má svoje špecifiká takže ako?
Rozbalit vlákno
1
17. 5. 2016 23:57
Re: servis lpg zariadenia
Údajně má Dacia Logan LPG systém výrobce Landi Renzo, čili top výrobce, ale model netuším, snad Evo. V servise i značkovém si s LPG systémem běžně nevědí rady a ani mnohdy netuší, co všechno se musí kontrolovat a měnit. Většinou to pro automobilky a její servisy dělají právě smluvní partneři, kteří se montáží LPG profesně zabývají a nezřídka ty "origo" nástavby provádějí právě oni. U té Dacie, ale to údajně montují přímo na výrobní lince, ale ověřené to nemám, pouze mi tu informaci poskytl jeden pisatel. Třeba Hyundai (mám ověřeno) to řešil tak, že do motoru dával při požadavku na LPG odolnější díly, především sedla a LPG nástavbu (BRC) namontoval jeho smluvní partner a v autosalonu si zákazník převzal auto už s LPG. Ale bez funkčního přímazu ventilů se přesto žádný novější Hyundai i tak neobejde. Pokud si někdo v době záruky LPG u této značky vozů svévolně namontuje, automaticky přichází o záruku, protože to servisy mají povinnost kontrolovat, to jen tak pod čarou.
18. 5. 2016 22:57
Logan MCV 0.9 TCe LPG
já toho krasavce mám. Je to nejlepší auto, jaké jsem měl. A víte proč? Najezdím po Praze cca 200 km denně a stojí mně to 135 až 140 Kč.
spotřeba 6,2 LPG na 100 km.
LPG stojí 10,90 na asi pěti pumpách, jinde netankuju.
Jasně, mohl jsem si koupit Oktávku, ale nechci jezdit za 1,50 na kilometr, opravdu nechci.
A že jsou majitelé Dacií chudáci? To ne, spíš jsou chytří, zbyde jim víc peněz na důležitější věci.
LPG a motoru 0.9 TCe zdar!
(byl jsem s ním 3x v Ostravě, a to uznávám, že jsem byl rozlámaný, ale po Praze a okolí je to špičkový vůz. Neřeším pohonné hmoty, to je tak levný provoz, že jezdím furt.)
Rozbalit vlákno
1
18. 5. 2016 23:01
Re: Logan MCV 0.9 TCe LPG
vychází mi kilometr na 66 haléřů
To je nejúspornější vůz na trhu.
je úspornější i než elektromobily.
13. 7. 2016 21:58
Posledni 3 clanky o Dacii
Tak musim rict, ze serie 3 poslednich clanku o Dacii mi udelala opravdu radost. Jezdim Sanderem ´11 1,6 (dodatecne na LPG) a Loganem ´15 1,2 LPG a ted se navic ukazuje, ze do budoucna by nemel byt problem ani s tim turbo motorkem.
Rozbalit vlákno
0