Nevím zda se některé osobní auto jmenovalo Buccegi, ale už v roce 1968 jsem brigádně jezdil auto tohoto názvu - jenže to byl náklaďák!! Modrá mu slušela, jezdil na benzin se spotřebou kolem 16lt/100km, ale bylo to na naše poměry "žihadlo" na silnici. Až na zpátečku, která ráda vyhazovala "šaltpáku" z kulisy se s ní jezdilo krásně.
pozitivní je, že Dacia si narozdíl od svých navoněných šmejdobratrů z Francie na nic nehraje. Ano, je to zastaralé, nekvalitní a mizerné auto s programově nízkou životností. Typický rendlík. Outsider na první pohled a každý to ví. Přesto se kupuje. Protože nabízí iluzi auta a je za pár šestáků. :-!
Zastaralé v zmysle použitej výbehovej techniky Renaultu možno áno, ak niekto potrebuje za každú cenu len najnovšie technológie a kopec tupých a často nefunkčných asistentov. Na druhej strane je práve výbehová technológia väčšinou spoľahlivejšia, pretože je časom očistená od množstva chýb, ktoré s každou novinkou súvisia. Programovú nízku životnosť nebudem komentovať, pretože túto filozofiu zdieľajú všetky automobilky, inak by nemali pre koho vyrábať, nemyslíš? A čo sa týka kvality ako takej, Dacia v poruchovosti podľa dostupných štatistík, ale aj množstva spokojných majiteľov v ničom nevybočuje z bežného priemeru. Naopak, relatívne jednoduchá konštrukcia a použitá technika je na poruchy náchylná výrazne menej, ako modely „štandardných“ výrobcov. Jediná vec, ktoré mne osobne vadí, je riešenie a spracovanie interiéru, vo zvyšku nevidím žiadny problém. A dôvod úspechu v bohatých západných krajinách? Množstvo solventných zákazníkov v SK, alebo CZ si auto „menejcennej“ značky v rodine nevie predstaviť, nová X6 je predsa pre študentku na dochádzanie do 15 km vzdialenej školy lepšou voľbou, navyše neutrpí ani ego otecka. Poznám finančne veľmi dobre zabezpečeného Švajčiara, ktorý svokrovcom jazdí do SK na MB triedy R a Maserati Ghibli a predstav si, že na bežné nákupy majú doma aj lacného Dustera. Komplexy výhodných zbohatlíkov totiž vo svete nefungujú :-) J
mozem potvrdit viac tvojich myslienok - a fakt je aj to, ze v Nemecku alebo spominanom Švajciarsku som priatelku x-krat upozornoval na Dacie a prave sme riesili tu temu, ze v post soc krajinach je to hamba jazdit s takym autom... :-!
teraz ked tak rozmyslam, tak si uvedomujem, ze tie nove Renaulty su celkom podarene a pekne auta! Neviem ako je to s kvalitou, ale tvarovo su fajne... :-!
Tak to ešte nikto nevie, ukáže to až čas. Ale ten už napríklad ukazuje, že posledná Laguna je spoľahlivá, no napriek tomu zaznávaná kvôli predošlej generácii.
Čo sa spracovania týka, tak na interiéroch súčasných modeloch už vidieť, že si dali záležať.
Pokud konkurence Lada zůstane za branami EU (jakože si to asi mateřský Renault přeje), tak Dacia má úspěch zaručen. Lidi prostě nechtějí (resp. nepotřebují) auta, která mají výbavu luxusního obýváku a asistenty pro opici za volantem a vědí, za jak dlouho bude na příštích 10 křižovatkách červená...
Takže jen aby Dacia zůstala věrna své myšlence a nehnala se dál za moderními TCe apod. Klasické železo, jednoduchá technika, základní pohodlí. Nízké provozní náklady a spolehlivost. To je to, co Dacia umí a co se cení. Dacia není jen auto, ale celá filozofie, která dává smysl.
Chtělo by to možná ještě větší SUV a možná by to mohla zkusit i ve střední třídě. Takový rumunský Superb za 300 by možná byl zajímavý ;-)
rusky krapy tady nechceme
jeste putin prohlasi, ze vsechny silnice, kde jezdej rusky auta je rusky uzemi a posle sem tanky se zelenejma muzickama aby je osvobodil
dacie mi je sympaticka ze vstala z popela, na nic si nehraje a jak pises, ma svoji filosofii
nikdy nevis ty trumbero, co se tomu KGBackymu silencoj v kremlu honi v palici a jaka bude záminka na napadeni další sousedni země.
ty bys byl nejspis mezi prvnima, co by ho vitali s vlajeckama
jistě, napadne ČR, protože je potřeba ochránit majitele ruského pokladu na 4 kolech Lada, že >:D >:D >:D >:D >:D No, já myslím, že dostatečný důvod pro napadení naší země je už jen to, že máme na vlajce stejný barvy jako Putinistán >:-[]
To se ti fakt povedlo. Jo moment, Že ty jsi to myslel vážně >:-[]8-s >:-[]
hm, v rusku ich vyrábajú, technika od renaultu, manazment vyroby a kvality od renaultu. No ja neviem. A na margo Putina a zelenych muzickov - komu by tak asi potom predaval ropu a zemny plyn z ktoreho zije ?
Aha. Si ale zabudol ze spriatelene krajiny platili za suroviny inym tovarom vyrobenym v statnych podnikoch. Takze Putin ktoremu nada dengi to potom moze rovno rozdavat. Vysledok pre ekonomiku Ruska plus minus rovnaky.
Dacii nic jiného, než TCe nezbyde, protože atmosféry za chvíli nebudou plnit šílené papírové euronormy. Už teď je nasazuje ve velkém.
Ale jinak... možná mé budoucí auto taky bude Dacia, a co ušetřím, radši vrazím do bajku.
aktualni zpusob mereni spotreby uz pristi rok nebude aktualni
atmosfericka mazda 6 ma podobnou papirovou spotřebu jako podobne vykonny preplnovany superb
CO2 není zavazujici narozdil od emisi
a co to znamena ty trumbero??
ze to zavazujici není.
navíc jestliže to pujde dale dolu, ani preplnovanej motor se do toho nevejde aniz by neplatil a bude muset nastoupit ve velkym hybridni technologie.
jak u preplnovanych, tak u atmosférických motoru.
vraz ty peníze do vzdelani, místo do bajku, at nepises takovyhle bajky >:D >:D >:D
Není to zavazující? Ale ano, je... Je to nařízení EU, ne nějaké doporučení nebo návrh. A každou pokutu co? Platíš v ceně nového auta... nebude pokuta, bude levněji.
Asi bys do toho vzdělání měl investovat sám, ale u tebe se obávám, že efekt bude nulový, tobě není pomoci. A tím tuto debatu za sebe uzavírám.
haha
je to zavazujici tak moc, ze se z toho muzes vykoupit >:D >:D >:D
to je jako ze nesmis nikoho zapíchnout, ale když si to zaplatíš ...
ty ses fakt trumbera
pravda je, ze 1.4tsi je asi hodne usporne, je az s podivem, ze jen o malo vykonnejsi 1.8tsi ma normonovanou spotřebu vyssi o litr.
a Sandera zas dela rozdil mezi atmosférou a turbem kolem 1 litru v neprospech atmosfery, u fabie to je hodne podobny
s pozadavkem na další pokles CO2 kazdopadne musí novy technologie prijit, tomu se nevyvaruje jak turbo tak atmosféra.
a v okamziku kdy spalovaci motor bude vpodstate jen na udrzovani rychlosti a dynamiku bude delat zejména elektromotor, je otázka co bude lepsi...
K tomu prvému odstavcu, áno...Ale na druhej strane si dnes už málokto odoprie nejaký ten luxus. Ani Topper by už dnes nebral Feliciu, hoci má vždy sentimentálne reči.
Väčšina dnes chce mať čo najbohatšiu výbavu v aute, ideálne samozrejme za čo najmenej peňazí. To, čo všetko sa považuje za luxus je veľmi individuálne. Nie je to tak dávno keď to bola dnes už štandardná klimatizácia.
Sú to zákazníci, ktorí tlačia na výrobcov áut, aby im boli schopní ponúknuť čo najviac. Načo je niekomu kožou obšitá prístrojovka a výbavy ako Vignale či Initial Paris? Je po nich zrejme dopyt, takže to, či nepotrebujú luxus je veľmi relatívne.
Vidno to aj pri Dacii. Načo je niekomu dotykový Media Nav v Dusteri? Tu je podľa mňa zaujímavá práve tá flexibilita. Niekto si môže kúpiť Fabiu v plnej výbave s najslabším motorom, iný zas malé Clio s kožou obšitou prístrojovkou.
Takže netreba paušalizovať čo ľudia ešte potrebujú alebo už nepotrebujú, ale či im automobilka vie vyhovieť.
Kůží obšitá (a jinak vyšperkovaná) přístrojovka dovede výrazně zlepšit pocit z interiéru, a v něm trávíme 90 % času stráveného s autem. Takže v tomhle jsou mi Initiale a Vingale docela sympatické. Na druhou stranu, ceny za ně jsou už hodně na pováženou.
uměla by automobilka rendlík a syn dodat třeba nového Sharana model 2008 ve verzi 4x4? Pokud není schopná dodávat auta, která lidi chtějí, tak ať se jde vycpat.
Príbeh Dacie je myslím celkom zaujímavý a taktiež jej budúcnosť. Už súčasný modelový rad ponúka bohatú výbavu, tak som zvedavý ako sa bude pozíciovať v budúcnosti. Zrejme zastúpi doterajšiu pozíciu Renaultu, lebo ten už s novými modelmi mieri na movitejšiu klientelu.
Do toho ešte Lada, ktorá podľa mňa nebude vyslovene určená pre východné trhy, ale aj ako doplnenie portfólia Dacie. Potom nejasná budúcnosť slovinského Revozu, ktorý je strategický pre EMEA trh, ale podľa mňa má nevyužitý potenciál (Twingo ani Forfour predajne nie sú veľká sláva).
V každom prípade, éra výbehových modelov pod označením Storia, je už preč a neprešlo by to ani Škode.
Osoba s nickem tekvica mne vytočit nedokáže. Chápu, že si připadáš trapně. Vždyť prodávat rendlíky je jako prodávat exkrementy. Mělo by to být trestné!
Dacia v minulých letech za pomocí Renaultu dokázala perfektně uspět i na náročných trzích, to nemůžou popřít ani největší škarohlídové typu Ády. K nízkým cenám, dobré nabídce prostoru a osvědčené jednoduché technice bych přidal ještě jedno plus - nejnovější generace Dacií mají opravdu sympatický vnější design - nejen Duster, ale i druhá generace Loganu/Sandera i třeba Dokker prostě zvenční designově nijak neuráží, a to je pro evropské zákazníky také velmi důležité. Uživatel vozů této značky samozřejmě musí citelně ubrat z nároků na ergonomii, jízdní komfort i jízdní vlastnosti, jak se ale ukazuje, nezanedbatelné části zákazníků to zase tolik nevadí. :-!
Nemáš pravdu. To, že Dacia uspěla je výsledek nikoli za pomoci rendlíku, ale naopak úspěch navzdory rendlíku, protože vozidla s tím vaginálním znakem patří už desetiletí mezi nejhorší šmejdy, které lze na evropském trhu potkat. A proto patří Dacii dvojnásobný obdiv za tento úspěch, ale také by to mělo vyvolat ostražitost zákazníků, protože teď může dojít k období "katování kostů" a Dacia se přiřadí po bok rendlíku s jeho úžasnou pověstí. Jen snad nebude tak ošklivá jako ty francouzské "zázraky". :-!
Ich sedadlá sú síce možno pohodlné, nemajú však absolútne žiadne bočné vedenie. Vyskúšané na Logane MCV - v zákrute prejdenej rýchlejšie som sa musel nohami zapierať aby som ostal v sedačke. A to porovnávam s mojím Meganom II, ktorý takisto nemá nejako úžasné bočné vedenie, ale k niečomu podobnému tam nedochádza. Napriek tomu som si Logana objednal - holt nové auto je nové auto.