Říjnový žebříček nových registrací malých vozů na českém trhu zaznamenal několik změn. Ford Fiesta povyskočil na páté místo, šestá skončila C3 od Citroënu, Dacia Sandero to dotáhla už na spodní hranici první desítky.
No ale ta servisní síť >:D navíc za ty peníze.... zakladní kalina je myslím přez 220 000. A to nemluvím o případném prodeji. Kalina by v bazaru stála asi hodně dlouho.
No žiaľ, konkurencia šla za posledných desať rokov brutálne hore, kvalitatívne a cenové rozdiely medzi značkami sa zmenšili a stará garda embéčkarov sa zmenšuje. Mladý ľudia nie sú na Škodu "naviazaný" takže zákonite musí Škoda ustupovať. Nehovoriac o tom, že nová fabka je dosť kontroverzná minimálne z pohľadu designu. Škoda sa pri všetkých modeloch sústreďuje na úžitkové hodnoty (batožinový priestor) no toto nieje pri kúpe vozidla rozhodujúce kritérium nakoľko je dnes bežné mať v rodine dve a viac áut ktoré majú zväčša rozdielne zameranie... ;-\
jj to můžu potvrdit... Nu ale nakoenc když sme to tak porovnávali jak to cenově vychází tak i cenově dravej renault, vycházel o maličko dráž... dal velkou slevu na leasing, a pak to v rámci leasingu doplatíš...
takže sme skončili u tý fabie, protože eště vloni na podzim to cca vycházelo všecko stejně...
dneska je to všecko jinak a ušetřili bysle jen na tý fobii cca 90 tisíc ;-)
No tak s tymi dvoma autami v rodine si teda velky optimista. Podla mna tak 10-20% rodin si to mozno moze dovolit. Vacsinou je ale v rodine jedno auto, a "vdaka" velkemu kufru sa za rodinne auto povazuje aj Fabia...
Mal som na mysli aj rodiny kde jeden (alebo aj obaja) majú firemné auto ktoré môžu používať aj na súkromné účely. A keď už riešiš ten kufor, nové Fabka má objem tuším 300 litrov čo je top v danej triede. Chceš tým povedať, že auto ktoré má "len" 280 litrov už nespĺňa požiadavky rodiny?
Fobie není top, co se týče objemu kufru v dané třídě, tam je Sandero, který je minimálně o 10 cm širší a má stejnej rozvor jako Octáfka. Takže objem kufru Sandera je jen 320 litrů :-(
I přesto, že nevypadá úplně strašně, tak si myslim, že Dacia dospívá do stadia, kdy naplnila určitý segment zákazníků. Proto bude její prodej stagnovat.
Tak víš co...Pořád jedou ty dražší auta a Dacii beru, jako z nouze cnost... Pokud auto opravdu potřebuješ a nemáš finančního východiska, tak je to dobrá volba, ale asi si jí nekupujou lidi na 2-3 roky...
Co takhle Fobie nebo Octávka na 60 měsíců splátek? To by asi za 3 roky nešlo prodat, že jo? A že je těch zoufalců co to takhle pořídili.... Logana teď po 3 letech prodám a jdu pro MCV 7 míst s 1,6 16V.
Dalo by sa takto uvažovať no segment sa nenaplní nikdy. Tak ako sa postupne z ciest začali vytrácať š105-120 sa začali vytrácať aj Favority a pomali začnú Feldy... ;-)
Její prodej by už stagnoval, stejně jako u VW a jeho satelitů, jenže Dacia je od začátku cenově posazená velmi příznivě a bude pokračovat dál. Ten určitej segment klientů se nezaplnil, naopak, lidi se naučili počítat. Mám doma Logana a Sandero = 500.000,- Kč útrata, zkus mi nakombinovat cenu / výkon třebas u Škodovky. Image můžeme nechat stranou, protože Škoda je například v Německu LowEnd. A o vo vo vo tom to je.
Ještě postřeh: hledal jsem kolik stojí Logan pickup a dealer v ČR ho snad ani nemá v nabídce, což je divný... Jinak Sandera bych se nebál - je sice menší než Logan, ale je to léty prověřená konstrukce, stejný auto jezdí v jižní americe jako Renault Sandero už pěkných pár let.
Logan je řazen o třídu výše, do nižší střední. MCV pak řadíme mezi střední MPV - proč, to už jsem několikrát vysvětloval :-) Říjnové registrace základního sedanu nic moc.... Sandero je na tom lépe.
Ale fiesta nenabídne tolik vnitřního prostoru a tak velký kufr. Sandero ma vyšší podvozek a při případné nehodě budou díly za hubičku. Tohle jsou atributy které chudý chalupář ocení.
Fiestu kup své přítelkyní na nákupy ;-) ta ji naopak ocení víc než sandero.
Sandero je dokonce širší než Logan a je jen o 20 cm kratší, to by do něj musel vrazit Tatra 815 aby z něj nic nezbylo, to samý se stane i Fusionu, Octávce apod. Jen v tý Octáfce Tě pohřbí s image >:D .
Moje krevní skupina je leda ta jeho ségra. Tu bych si klidně dal v našem kedlubnovym poli, nebo ve stodole. Ty estrádní polokomici v čele s Petrem Novotnym jsou spíš k pláči. S nima si skoč panáka, bude sranda.
Člověku kterej do tohoto auta přesedá z felicie to jistě vadit nebude. ;-)
A člověk kterej chce ojetyho golfa jde prostě pro golfa pro takového je sandero vulgárním slovem. >:D
Zajímalo by mě, jestli u Dacie ta záruka existuje i prakticky, ne jako u Fordu - udělal jsem tu chybu, že jsem se nechal zlákat fusionem. Teď už si jen nadávám a reklamace jsem už vzdal, protože Ford je neuzná a ještě mě ostouzí. Chápu, proč si lidi koupí nové auto, ale nevěděl jsem, že stejně jako u ojetiny je důležité si proklepnout i následné servisáky (respektive dealera).
Od koupě (říjen 2007) mám problémy s řazením - stává se mi (ne vždy, ale většinou), že nemůžu, když třeba dojíždím na křižovatku apod., podřadit z pětky nebo z neutrálu na trojku - řadička klade odpor a přiměřenou silou ho nepřekonám, musím nejprve dát čtyřku a pak i trojku. Kromě toho se od zadní nápravy ozývají vrzavé zvuky. Na jaře mi dealer řekl, že mám tomu řezení dát čas, že se to poddá, jinak by se musela měnit převodovka. Na nápravě prostříkl silentbloky a přestat to vrzalo - asi na 500 km. Když jsem měl v srpnu najetých 10 000 a vrzalo to zase, k tomu i sedadlo spolujezdce a řazení furt stejné, chtěl jsem toto všecko reklamovat. Uznáno bylo pouze sedadlo, po prasečí testovací jízdě mi technik řekl, že řazení je dle něj v pořádku a že vrže každé auto, tedy vrzání zezadu je taky normální. Namíchnul jsem se a sepsal "zkušenost uživatele" pro TipCars. V odpovědi od Fordu jsem se dozvěděl, že jsem to já, kdo neumí řadit, že jsem technikovi vyhrožoval zostuzením na TipCarsu, když mi nevyhoví, a že jsem jej nutil k nestandardním praktikám za testovací jízdy (navíc k něčemu jinému, než co jsem sám reklamoval). Dohodl jsem se s redakcí, že to nebudeme publikovat vůbec. Na roční garančku jsem jel k jinému dealerovi - vrzání znovu reklamováno, stejná oprava, efekt žádný, řazení odmítnuto k reklamaci, údajně je na vině Medvěd Blok. Garančka zámku zpátečky u jeho výrobce - technik, který systém vyvíjí, konstatoval, že řazení je špatné, ale že v žádném případě nemůže být chyba v Medvědu Blok - a názorně mi to ukázal a zjistil, že i u stojícího vozu nelze například přímo ze zpátečky trojku zařadit (a není důvod, proč by to jít nemělo, i když za jízdo to nikdo neudělá). Navíc volal k dealerovi, kde bylo auto zakoupeno - šéfovi. Odkázán na technika, díky kterému jsem u Fordu za "", ale přitom to je on, kdo lže, jak když tiskne. Tento technik odkázal pracovníka Medvěda Blok do (ne)patřičných míst, že to řešit nebude. Od ředitele mám sice papír, že zámek zpátečky nemůže omezit řazení, ale s tím se můžu tak leda vyfotit... Záruka je mi tedy naprd a ve výsledku mám sice "nové auto", ale takové, za které se můžu akorát stydět, protože vrže mnohokrát víc, než moje punto z roku 1997 - druhé auto, se kterým se mi jezdí líp než s tím fusionem. Mluvil jsem i se soudním znalcem, podle něj to vadné je, ale posudek by mě stál 5 tisíc a byl mi platný jako ten první papír, protože Ford by si udělal jiný a táhlo by se to kdovíjak dlouho. Jen se bojím, že se mi to po záruce rozsype a za 50 000 si budu muset převodovku stejně nechat vyměnit. "Díky", Forde!
hmm, tak to Tě lituju. Reklamovat vrzání to nemá smysl. Na to mám citlivé uši taky, ale pomůže na to jediná věc, a to zkušený mechanik (ani nemusí být od Fordu) který slyší co to je a odkud to jde. Mě třeba na Mondeu taky něco vrzalo a byl to utržený lanovod, který stačilo připevnit k ramenu svorkou.
Co se týče toho řazení, když zámek blokuje zpátečku, tak nezávisle dává logiku aby při montáži někdo třeba ohnul táhla, a převodovka nebude řadit jak má, pravdu se už asi nedozvíš. Každopádně i s tím řazením mají pravdu, sice logicky nemáš sekvenční převodovku, ale na neutrál se nejezdí, a 5 na 3 asi jo ale už jenom ten pohyb je nepřirozený. Každopádně rozborka sborka převodovky není ani složitá ani nákladná, skoro bych to viděl na přiohnutá táhla od řadící páky, ale nech si to zpravit na vlastní náklady a máš po problému.
Hmm v rodine Fusion 1,4 Fashion 2008 a zadne uvedene zavady se nekonaji, zatim byla jen jedna mala reklamace, v zaruce, bez problemu dokonale vyresena trochou lepidla u dealera, bezplatne, jak jinak. ;-)
Tak tomu ze neumis radit a nebo ze kecas, bych hodne veril!!!!!
Fascinující je, jak to můžeš, stejně jako dealer, prohlásit, aniž bys se mnou někdy jel. A ten technik, co vyvíjí zámky řazení, i ten soudní znalec, ti si to co - taky vymysleli?
BTW, taky se ti odlepovali boční lišty? Mi taky, ale ty mi bez remcání přilepili v červenci (obě levé a pravá zadní). Neudělali to nijak extra precizně, když se auto umyje, jde to trochu vidět, ale aspoň už nemám vpředu odlepených 20 cm.
Na vše, co jsem tu napsal, existují svědci. Chápu, že můžu prostě jen mít špatný kousek, ale proto mě tím spíš zaráží přístup servisu i zastoupení Fordu v ČR. Kolega od otce koupil v dědickém řízení fusion s motorem 1.25, sice v holovýbavě, ale jinak je spokojen. Proto jsme nečekali, že se u toho našeho (Ford Fusion 1.4 Duratec Ebony) tohle bude dít.
Jo a když se podíváš, existuje i podle slavného TÜV 2,8 % fusionů s vážnou závadou - tedy ne každý fusion je bezchybný, čili možná nekecám, co myslíš? ;-)
No vcera jsem nahodou asi 100 km testoval a sledoval na Fusion razeni a uplne v pohode, i s Constructem bez problemu, sla i spatecka na poprve.
Nevim od koho mas ten zamek ty ale u jinych vyrobcu Defend Lock nefunguje tak dobre a muze se projevovat pri spatne montazi horsi chod razeni. Vlastni zkusenost na Focusu s Defend Lockem.
Fusion byl zakoupen a do srpna servisován u Ford Malý a Velký Ostrava, kde byl namontován i Medvěd Blok. Podle vyjádření technika firmy, která ten systém vyrábí a vyvíjí, byla montáž provedena v pořádku, stejně jako je v pořádku i ten zámek.
Garanční prohlídka byla provedena u Ford Dankar Ostrava. Shodou okolností jsem tam včera kvůli tomu řazení znovu byl a mám přijet 5. ledna, kdy to znovu dají na řadicí vidlici a zkontrolují - udělali to prý už při garančce a mírně seřídili táhla řazení. Technik z Dankaru mi řekl, že má fusion oproti fiestě táhlové řazení a je proto možné, že se někdy nedaří zařadit požadovanou rychlost, obzvláště jedničku a zpátečku, která nemá synchrony (to pro mě byla nová informace). Víc než seřízení táhel pro mě prý udělat nemohou, reklamaci převodovky bych musel řešit s ohledem na českou legislativu tam, kde bylo auto zakoupeno - tedy u Ford Malý a Velký Ostrava. S ohledem na to, že je u nich jediný přijímací technik pro auta v záruce, se kterým se nelze (viz výše) domluvit, tak jsou možné už jen dvě varianty:
1.) Dankaru se v lednu podaří seřídit táhla a budu relativně happy.
2.) Dankaru se to nepovede, čili budu muset nechat stávající vyjádření soudního znalce dát na papír do posudku a jít do soudního sporu s Ford Malý a Velký Ostrava.
Já jsem si včera zkusil v showroomu sednout do stejného fusionu, který tam stál na placu, a zkusil jsem udělat to, co mi ukázal technik od Medvěda blok - zařadit zpátečku a z ní rovnou na trojku - šlo to naprosto hladce ve všech 10 pokusech. Pak jsem totéž na parkovišti zkusil u svého auta - nešlo to ani jednou. Můžeš to zkusit u fusionu, co máte v rodině. :-)
Předváděčku by si koupil jedině idiot, je sice o trochu levnější než funglovka, ale lidi se k nim chovají hrozně, někdy to dealer třeba i naboří, opraví a pak střelí nějaké lamě co s tím má potom problémy. Kdepak, nový je nový a i co se týká bezpečnosti, Logan na to není špatně, crashtest Sandera jsem ale ještě neviděl. Nějaká super výbava taky není nutná, co tam není, to se nepokazí, jeden známej má krásnou C5 ale už měl jubileum - 70 závad v záruce, schválně všude nosí servisku, jinak mu to nikdo nevěří :-)
Předváděčku jsem si koupil už dvakrát a udělám to klidně znova, ona je to spíš o tom jaké jsou podmínky koupě, já jsem obě auta, i když byla předváděcí koupil s plnou zárukou jako u nového auta. Na prvním úspora 130 000 a u druhého 320 000. Nezlob se, ale to už je pro mě celkem dost peněz.
To je hezká sleva.To by si měl golfa určitě zadarmo,když je tak levný a vybavený. Teď vážně,takovouhle slevu dostaneš v trochu jiné cenové relaci,než je Sandero.A taky dost záleží,jak se k té předváděčce přistupovalo,když je tam takováhle sleva.
Samozřejmě, nešlo o auta v ceně Sandera a podobně. Mě auta v téhle relaci nezajímají. Tím levná auta neodsuzuji, pokud mají nahradit Š105, Žiguly a podobné modely tak pro všechny účastníky provozu jen dobře. Ty slevy byly na autech v cenové relaci 600-800 tisíc.
Souhlas... :-) No on se nám ten segment "volkswagenů" časem rozroste a možná se dočkáme i v Evropě. A teď zrovna nemám na mysli Tatu Nano... :-) Logan a Sandero všem ostatním leží v žaludku....