Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v říjnu 2008: Podíl Škody Fabia klesl ke 35 %, Dacia Sandero v Top 10

Říjnový žebříček nových registrací malých vozů na českém trhu zaznamenal několik změn. Ford Fiesta povyskočil na páté místo, šestá skončila C3 od Citroënu, Dacia Sandero to dotáhla už na spodní hranici první desítky.
Zpět na článek
9. 11. 2008 20:04
10. 11. 2008 06:45
9. 11. 2008 20:52
9. 11. 2008 21:24
10. 11. 2008 10:22
9. 11. 2008 22:34
10. 11. 2008 08:31
14. 11. 2008 01:07
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
10. 11. 2008 17:05
neregistrovaný "507--"
14. 11. 2008 01:16
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
10. 11. 2008 08:36
14. 11. 2008 01:12
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
10. 11. 2008 10:26
10. 11. 2008 13:08
10. 11. 2008 22:10
14. 11. 2008 01:22
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
10. 11. 2008 02:45
10. 11. 2008 17:14
neregistrovaný "507--"
10. 11. 2008 17:16
neregistrovaný "507--"
10. 11. 2008 22:48
neregistrovaný "matysekul"
10. 11. 2008 19:22
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 11. 2008 20:10
10. 11. 2008 22:17
9. 11. 2008 20:04
Lada Kalina
Každý zboží ma svého kupce, ale proboha kdo si koupí kalinu >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - twistedTSD
9. 11. 2008 21:27
Re: Lada Kalina
no....aspon je docela hezka :-)
9. 11. 2008 21:32
Re: Lada Kalina
No ale ta servisní síť >:D navíc za ty peníze.... zakladní kalina je myslím přez 220 000. A to nemluvím o případném prodeji. Kalina by v bazaru stála asi hodně dlouho.
9. 11. 2008 21:38
Re: Lada Kalina
Já spíš počítám, že na tohle auto ti stačí ten vercajk od vietnamce za dvě kila ;-)
9. 11. 2008 21:41
Re: Lada Kalina
>:D >:D >:D >:D
jedna perlička: Lada na Kalinu nabízí 32 odstínů laku
10. 11. 2008 06:45
Re: Lada Kalina
No vidíš, a je jasné, v čom to väzí... >:D
9. 11. 2008 20:05
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
9. 11. 2008 20:16
Re: jo jo zbavit se zastaraleho mysleni da zabrat
kde vidíš 10%?
Avatar - R32
9. 11. 2008 20:52
Hmm...
No žiaľ, konkurencia šla za posledných desať rokov brutálne hore, kvalitatívne a cenové rozdiely medzi značkami sa zmenšili a stará garda embéčkarov sa zmenšuje. Mladý ľudia nie sú na Škodu "naviazaný" takže zákonite musí Škoda ustupovať. Nehovoriac o tom, že nová fabka je dosť kontroverzná minimálne z pohľadu designu. Škoda sa pri všetkých modeloch sústreďuje na úžitkové hodnoty (batožinový priestor) no toto nieje pri kúpe vozidla rozhodujúce kritérium nakoľko je dnes bežné mať v rodine dve a viac áut ktoré majú zväčša rozdielne zameranie... ;-\
Rozbalit vlákno
6
9. 11. 2008 21:24
Re: Hmm...
Spíš bych řekl, že lidi dostávají rozum a nejdou do prvního showroomu škoda pro první skladovku kterou uvidí, ale vybírají a porovnávají.
Avatar - chlapecx
10. 11. 2008 10:22
Re: Hmm...
jj to můžu potvrdit... Nu ale nakoenc když sme to tak porovnávali jak to cenově vychází tak i cenově dravej renault, vycházel o maličko dráž... dal velkou slevu na leasing, a pak to v rámci leasingu doplatíš...
takže sme skončili u tý fabie, protože eště vloni na podzim to cca vycházelo všecko stejně...
dneska je to všecko jinak a ušetřili bysle jen na tý fobii cca 90 tisíc ;-)
9. 11. 2008 22:34
Re: Hmm...
No tak s tymi dvoma autami v rodine si teda velky optimista. Podla mna tak 10-20% rodin si to mozno moze dovolit. Vacsinou je ale v rodine jedno auto, a "vdaka" velkemu kufru sa za rodinne auto povazuje aj Fabia...
Avatar - R32
10. 11. 2008 08:31
Re: Hmm...
Mal som na mysli aj rodiny kde jeden (alebo aj obaja) majú firemné auto ktoré môžu používať aj na súkromné účely. A keď už riešiš ten kufor, nové Fabka má objem tuším 300 litrov čo je top v danej triede. Chceš tým povedať, že auto ktoré má "len" 280 litrov už nespĺňa požiadavky rodiny?
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
14. 11. 2008 01:07
Re: Musím Tě sklamat,
Fobie není top, co se týče objemu kufru v dané třídě, tam je Sandero, který je minimálně o 10 cm širší a má stejnej rozvor jako Octáfka. Takže objem kufru Sandera je jen 320 litrů :-(
neregistrovaný "507--"
10. 11. 2008 17:05
Re: Musím Tě sklamat,
Embéčkari si kupujú Octavie, Fabie, Roomstery. A tiež Superby...
9. 11. 2008 22:55
Škoda že tu není Dacia Logan
ale je pravda že to už je auto velikostně spíš na úrovni oktávky, ale zase v základu pod 200 tisíc, tak by se sem celkem hodilo... :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
10
9. 11. 2008 23:02
Re: Škoda že tu není Dacia Logan
To určitě ano, navíc teď po faceliftu už vypada přijatelněji pro vic lidí. Prodeje Loganu dost klesly, uvidíme co s tím uděla facelift.
9. 11. 2008 23:12
Re: Škoda že tu není Dacia Logan
I přesto, že nevypadá úplně strašně, tak si myslim, že Dacia dospívá do stadia, kdy naplnila určitý segment zákazníků. Proto bude její prodej stagnovat.
9. 11. 2008 23:20
Re: Škoda že tu není Dacia Logan
I to je možný protože tohle auto lidé nekupují na tři roky, tak je to dost možný. Vážně zajímavá idea takhle sem nepřemýšlel :yes: :yes:
9. 11. 2008 23:38
Re: Škoda že tu není Dacia Logan
Tak víš co...Pořád jedou ty dražší auta a Dacii beru, jako z nouze cnost... Pokud auto opravdu potřebuješ a nemáš finančního východiska, tak je to dobrá volba, ale asi si jí nekupujou lidi na 2-3 roky...
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
14. 11. 2008 01:16
Re: Kecáte.
Co takhle Fobie nebo Octávka na 60 měsíců splátek? To by asi za 3 roky nešlo prodat, že jo? A že je těch zoufalců co to takhle pořídili.... Logana teď po 3 letech prodám a jdu pro MCV 7 míst s 1,6 16V.
Avatar - R32
10. 11. 2008 08:36
Re: Kecáte.
Dalo by sa takto uvažovať no segment sa nenaplní nikdy. Tak ako sa postupne z ciest začali vytrácať š105-120 sa začali vytrácať aj Favority a pomali začnú Feldy... ;-)
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
14. 11. 2008 01:12
Re: Kecáte.
Její prodej by už stagnoval, stejně jako u VW a jeho satelitů, jenže Dacia je od začátku cenově posazená velmi příznivě a bude pokračovat dál. Ten určitej segment klientů se nezaplnil, naopak, lidi se naučili počítat. Mám doma Logana a Sandero = 500.000,- Kč útrata, zkus mi nakombinovat cenu / výkon třebas u Škodovky. Image můžeme nechat stranou, protože Škoda je například v Německu LowEnd. A o vo vo vo tom to je.
Avatar - chlapecx
10. 11. 2008 10:26
Re: Kecáte.
protože je to hatchback, táta říkal už tehdy vloni, bejt logan hatchback, nerozmejšlel bych se ani minutu...
10. 11. 2008 13:08
Re: Kecáte.
Ještě postřeh: hledal jsem kolik stojí Logan pickup a dealer v ČR ho snad ani nemá v nabídce, což je divný... Jinak Sandera bych se nebál - je sice menší než Logan, ale je to léty prověřená konstrukce, stejný auto jezdí v jižní americe jako Renault Sandero už pěkných pár let.
10. 11. 2008 22:10
Re: Kecáte.
Logan je řazen o třídu výše, do nižší střední. MCV pak řadíme mezi střední MPV - proč, to už jsem několikrát vysvětloval :-) Říjnové registrace základního sedanu nic moc.... Sandero je na tom lépe.
10. 11. 2008 02:36
Ford Fiesta záruka na 5 let
Fiesta Fashion za 239 990 Kč. Záruka na 5 let ceně vozu! :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
10. 11. 2008 03:15
Re: Ford Fiesta záruka na 5 let
Ale fiesta nenabídne tolik vnitřního prostoru a tak velký kufr. Sandero ma vyšší podvozek a při případné nehodě budou díly za hubičku. Tohle jsou atributy které chudý chalupář ocení.
Fiestu kup své přítelkyní na nákupy ;-) ta ji naopak ocení víc než sandero.
Avatar - chlapecx
10. 11. 2008 10:28
Re: Ford Fiesta záruka na 5 let
respektive při případné neo dě ti ze sandera a z tvýho živůtku moc nezbyde....
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
14. 11. 2008 01:22
Re: Si se upsal, ne?
Sandero je dokonce širší než Logan a je jen o 20 cm kratší, to by do něj musel vrazit Tatra 815 aby z něj nic nezbylo, to samý se stane i Fusionu, Octávce apod. Jen v tý Octáfce Tě pohřbí s image >:D .
Avatar - VDC
10. 11. 2008 02:45
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
24
10. 11. 2008 02:48
Re: Tak trochu nechapu
Možná by jsme to pochopili, kdyby si nám řekl, co máš ty za auto :yes: Teda jestli neskáčeš přes svihadlo s klukama za školou... ;-)
Avatar - VDC
10. 11. 2008 02:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 11. 2008 10:43
Re: Tak trochu nechapu
Mě spíš zajímá, jak skáčeš s tim švihadlem
Avatar - VDC
10. 11. 2008 12:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 11. 2008 14:15
Re: Tak trochu nechapu
V Bukurešti jí neskáčeme, to by si musel za náma přijet do Evropy.
Avatar - VDC
10. 11. 2008 14:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 11. 2008 14:42
Re: Tak trochu nechapu
To je ten, jak si hraje v televizi s autodráhou? To ti přijde vtipný?
Avatar - VDC
10. 11. 2008 16:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 11. 2008 17:52
Re: Tak trochu nechapu
Moje krevní skupina je leda ta jeho ségra. Tu bych si klidně dal v našem kedlubnovym poli, nebo ve stodole. Ty estrádní polokomici v čele s Petrem Novotnym jsou spíš k pláči. S nima si skoč panáka, bude sranda.
neregistrovaný "507--"
10. 11. 2008 17:14
Re: Tak trochu nechapu
>:D :yes:
10. 11. 2008 03:18
Re: Tak trochu nechapu
Člověku kterej do tohoto auta přesedá z felicie to jistě vadit nebude. ;-)
A člověk kterej chce ojetyho golfa jde prostě pro golfa pro takového je sandero vulgárním slovem. >:D
10. 11. 2008 11:55
Re: Tak trochu nechapu
Zajímalo by mě, jestli u Dacie ta záruka existuje i prakticky, ne jako u Fordu - udělal jsem tu chybu, že jsem se nechal zlákat fusionem. Teď už si jen nadávám a reklamace jsem už vzdal, protože Ford je neuzná a ještě mě ostouzí. Chápu, proč si lidi koupí nové auto, ale nevěděl jsem, že stejně jako u ojetiny je důležité si proklepnout i následné servisáky (respektive dealera).
10. 11. 2008 12:48
Re: Tak trochu nechapu
tak to trochu rozveď, myslím že A1 apod. záruka je důležitý faktor při koupi.... čím Tě třeba ostouzí?
10. 11. 2008 13:16
Re: Tak trochu nechapu
Od koupě (říjen 2007) mám problémy s řazením - stává se mi (ne vždy, ale většinou), že nemůžu, když třeba dojíždím na křižovatku apod., podřadit z pětky nebo z neutrálu na trojku - řadička klade odpor a přiměřenou silou ho nepřekonám, musím nejprve dát čtyřku a pak i trojku. Kromě toho se od zadní nápravy ozývají vrzavé zvuky. Na jaře mi dealer řekl, že mám tomu řezení dát čas, že se to poddá, jinak by se musela měnit převodovka. Na nápravě prostříkl silentbloky a přestat to vrzalo - asi na 500 km. Když jsem měl v srpnu najetých 10 000 a vrzalo to zase, k tomu i sedadlo spolujezdce a řazení furt stejné, chtěl jsem toto všecko reklamovat. Uznáno bylo pouze sedadlo, po prasečí testovací jízdě mi technik řekl, že řazení je dle něj v pořádku a že vrže každé auto, tedy vrzání zezadu je taky normální. Namíchnul jsem se a sepsal "zkušenost uživatele" pro TipCars. V odpovědi od Fordu jsem se dozvěděl, že jsem to já, kdo neumí řadit, že jsem technikovi vyhrožoval zostuzením na TipCarsu, když mi nevyhoví, a že jsem jej nutil k nestandardním praktikám za testovací jízdy (navíc k něčemu jinému, než co jsem sám reklamoval). Dohodl jsem se s redakcí, že to nebudeme publikovat vůbec. Na roční garančku jsem jel k jinému dealerovi - vrzání znovu reklamováno, stejná oprava, efekt žádný, řazení odmítnuto k reklamaci, údajně je na vině Medvěd Blok. Garančka zámku zpátečky u jeho výrobce - technik, který systém vyvíjí, konstatoval, že řazení je špatné, ale že v žádném případě nemůže být chyba v Medvědu Blok - a názorně mi to ukázal a zjistil, že i u stojícího vozu nelze například přímo ze zpátečky trojku zařadit (a není důvod, proč by to jít nemělo, i když za jízdo to nikdo neudělá). Navíc volal k dealerovi, kde bylo auto zakoupeno - šéfovi. Odkázán na technika, díky kterému jsem u Fordu za "", ale přitom to je on, kdo lže, jak když tiskne. Tento technik odkázal pracovníka Medvěda Blok do (ne)patřičných míst, že to řešit nebude. Od ředitele mám sice papír, že zámek zpátečky nemůže omezit řazení, ale s tím se můžu tak leda vyfotit... Záruka je mi tedy naprd a ve výsledku mám sice "nové auto", ale takové, za které se můžu akorát stydět, protože vrže mnohokrát víc, než moje punto z roku 1997 - druhé auto, se kterým se mi jezdí líp než s tím fusionem. Mluvil jsem i se soudním znalcem, podle něj to vadné je, ale posudek by mě stál 5 tisíc a byl mi platný jako ten první papír, protože Ford by si udělal jiný a táhlo by se to kdovíjak dlouho. Jen se bojím, že se mi to po záruce rozsype a za 50 000 si budu muset převodovku stejně nechat vyměnit. "Díky", Forde!
10. 11. 2008 13:56
Re: Tak trochu nechapu
hmm, tak to Tě lituju. Reklamovat vrzání to nemá smysl. Na to mám citlivé uši taky, ale pomůže na to jediná věc, a to zkušený mechanik (ani nemusí být od Fordu) který slyší co to je a odkud to jde. Mě třeba na Mondeu taky něco vrzalo a byl to utržený lanovod, který stačilo připevnit k ramenu svorkou.
Co se týče toho řazení, když zámek blokuje zpátečku, tak nezávisle dává logiku aby při montáži někdo třeba ohnul táhla, a převodovka nebude řadit jak má, pravdu se už asi nedozvíš. Každopádně i s tím řazením mají pravdu, sice logicky nemáš sekvenční převodovku, ale na neutrál se nejezdí, a 5 na 3 asi jo ale už jenom ten pohyb je nepřirozený. Každopádně rozborka sborka převodovky není ani složitá ani nákladná, skoro bych to viděl na přiohnutá táhla od řadící páky, ale nech si to zpravit na vlastní náklady a máš po problému.
10. 11. 2008 17:35
Re: Tak trochu nechapu
Hmm v rodine Fusion 1,4 Fashion 2008 a zadne uvedene zavady se nekonaji, zatim byla jen jedna mala reklamace, v zaruce, bez problemu dokonale vyresena trochou lepidla u dealera, bezplatne, jak jinak. ;-)

Tak tomu ze neumis radit a nebo ze kecas, bych hodne veril!!!!!

V TUV 2007 je Fusion na druhem miste!!!!
[odkaz]
10. 11. 2008 17:44
Re: Tak trochu nechapu
Fascinující je, jak to můžeš, stejně jako dealer, prohlásit, aniž bys se mnou někdy jel. A ten technik, co vyvíjí zámky řazení, i ten soudní znalec, ti si to co - taky vymysleli?

BTW, taky se ti odlepovali boční lišty? Mi taky, ale ty mi bez remcání přilepili v červenci (obě levé a pravá zadní). Neudělali to nijak extra precizně, když se auto umyje, jde to trochu vidět, ale aspoň už nemám vpředu odlepených 20 cm.

Na vše, co jsem tu napsal, existují svědci. Chápu, že můžu prostě jen mít špatný kousek, ale proto mě tím spíš zaráží přístup servisu i zastoupení Fordu v ČR. Kolega od otce koupil v dědickém řízení fusion s motorem 1.25, sice v holovýbavě, ale jinak je spokojen. Proto jsme nečekali, že se u toho našeho (Ford Fusion 1.4 Duratec Ebony) tohle bude dít.

Jo a když se podíváš, existuje i podle slavného TÜV 2,8 % fusionů s vážnou závadou - tedy ne každý fusion je bezchybný, čili možná nekecám, co myslíš? ;-)
12. 11. 2008 19:19
Re: Tak trochu nechapu
No vcera jsem nahodou asi 100 km testoval a sledoval na Fusion razeni a uplne v pohode, i s Constructem bez problemu, sla i spatecka na poprve.

Nevim od koho mas ten zamek ty ale u jinych vyrobcu Defend Lock nefunguje tak dobre a muze se projevovat pri spatne montazi horsi chod razeni. Vlastni zkusenost na Focusu s Defend Lockem.

Dolepeni tesneni u steracu, prkotina.
13. 11. 2008 07:30
Re: Tak trochu nechapu
Fusion byl zakoupen a do srpna servisován u Ford Malý a Velký Ostrava, kde byl namontován i Medvěd Blok. Podle vyjádření technika firmy, která ten systém vyrábí a vyvíjí, byla montáž provedena v pořádku, stejně jako je v pořádku i ten zámek.

Garanční prohlídka byla provedena u Ford Dankar Ostrava. Shodou okolností jsem tam včera kvůli tomu řazení znovu byl a mám přijet 5. ledna, kdy to znovu dají na řadicí vidlici a zkontrolují - udělali to prý už při garančce a mírně seřídili táhla řazení. Technik z Dankaru mi řekl, že má fusion oproti fiestě táhlové řazení a je proto možné, že se někdy nedaří zařadit požadovanou rychlost, obzvláště jedničku a zpátečku, která nemá synchrony (to pro mě byla nová informace). Víc než seřízení táhel pro mě prý udělat nemohou, reklamaci převodovky bych musel řešit s ohledem na českou legislativu tam, kde bylo auto zakoupeno - tedy u Ford Malý a Velký Ostrava. S ohledem na to, že je u nich jediný přijímací technik pro auta v záruce, se kterým se nelze (viz výše) domluvit, tak jsou možné už jen dvě varianty:
1.) Dankaru se v lednu podaří seřídit táhla a budu relativně happy.
2.) Dankaru se to nepovede, čili budu muset nechat stávající vyjádření soudního znalce dát na papír do posudku a jít do soudního sporu s Ford Malý a Velký Ostrava.

Já jsem si včera zkusil v showroomu sednout do stejného fusionu, který tam stál na placu, a zkusil jsem udělat to, co mi ukázal technik od Medvěda blok - zařadit zpátečku a z ní rovnou na trojku - šlo to naprosto hladce ve všech 10 pokusech. Pak jsem totéž na parkovišti zkusil u svého auta - nešlo to ani jednou. Můžeš to zkusit u fusionu, co máte v rodině. :-)

Takže teď čekám do 5. ledna, to se rozhodne.
10. 11. 2008 13:14
Re: Tak trochu nechapu
Předváděčku by si koupil jedině idiot, je sice o trochu levnější než funglovka, ale lidi se k nim chovají hrozně, někdy to dealer třeba i naboří, opraví a pak střelí nějaké lamě co s tím má potom problémy. Kdepak, nový je nový a i co se týká bezpečnosti, Logan na to není špatně, crashtest Sandera jsem ale ještě neviděl. Nějaká super výbava taky není nutná, co tam není, to se nepokazí, jeden známej má krásnou C5 ale už měl jubileum - 70 závad v záruce, schválně všude nosí servisku, jinak mu to nikdo nevěří :-)
neregistrovaný "507--"
10. 11. 2008 17:16
Re: Tak trochu nechapu
Len aby mu ju neukradli ako suvenír do vitrínky. :-)
10. 11. 2008 21:07
Re: Tak trochu nechapu
Předváděčku jsem si koupil už dvakrát a udělám to klidně znova, ona je to spíš o tom jaké jsou podmínky koupě, já jsem obě auta, i když byla předváděcí koupil s plnou zárukou jako u nového auta. Na prvním úspora 130 000 a u druhého 320 000. Nezlob se, ale to už je pro mě celkem dost peněz.
neregistrovaný "matysekul"
10. 11. 2008 22:48
Re: Tak trochu nechapu
To je hezká sleva.To by si měl golfa určitě zadarmo,když je tak levný a vybavený. Teď vážně,takovouhle slevu dostaneš v trochu jiné cenové relaci,než je Sandero.A taky dost záleží,jak se k té předváděčce přistupovalo,když je tam takováhle sleva.
11. 11. 2008 20:21
Re: Tak trochu nechapu
Samozřejmě, nešlo o auta v ceně Sandera a podobně. Mě auta v téhle relaci nezajímají. Tím levná auta neodsuzuji, pokud mají nahradit Š105, Žiguly a podobné modely tak pro všechny účastníky provozu jen dobře. Ty slevy byly na autech v cenové relaci 600-800 tisíc.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 11. 2008 19:22
Sandero
Na Sanderu něco bude. Za svou cenu odvede velký kus práce. Takto má vypadat skutečný Volkswagen.
Rozbalit vlákno
2
10. 11. 2008 20:10
Re: Sandero
:yes: :yes: :yes: ano zde by byl nazev Volkswagen na pravém místě
10. 11. 2008 22:17
Re: Sandero
Souhlas... :-) No on se nám ten segment "volkswagenů" časem rozroste a možná se dočkáme i v Evropě. A teď zrovna nemám na mysli Tatu Nano... :-) Logan a Sandero všem ostatním leží v žaludku....