Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero Stepway II: Silnější motor a větší luxus pro rumunský allroad

David Bureš
Diskuze (29)
Ceny za modernizované rumunské skoro-SUV začínají na částce 9.990 euro, v nabídce se objevily nové motory.

Dacia zveřejnila první informace o modernizovaném Sanderu s o 20 mm zvýšeným podvozkem. Nabídka motorizací pro tento model se rozšířila o benzinovou šestnáctistovku o výkonu 77 kW. Zatím není jasné, kdy (a jestli) bude Sandero Stepway II uvedeno na český trh.

Cena za základní verzi se zážehovým motorem 1,6 MPI o výkonu 62 kW kombinovaným s pětistupňovým manuálem činí u našich západních sousedů i nadále 9.990 eur, tedy zhruba 246 tisíc korun.

Výbava však byla rozšířena o elektrické stahování předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Bez příplatku je navíc nyní dodáván Design Paket Rot, jehož součástí je čalounění kombinující textil a kůži, interiér doplňují červené detaily.

Základní výbava dále zahrnuje přední airbagy, 16palcová kola z lehkých slitin, střešní ližiny z matného chromu, zatmavená okna či přípravu na rádio. Klimatizace je v rámci paketu Klang & Klima dodávána spolu s rádiem s CD/MP3 přehrávačem, USB a AUX vstupem, Bluetooth a ovládáním na volantu za 950 euro (cca 23.400 Kč).

Vrcholem nabídky se stal benzinový agregát 1,6 16V o výkonu 77 kW spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou, který je schopen spalovat i etanol. Sandero Stepway II s tímto motorem zrychlí z 0-100 km/h za 11,8 sekund a jede maximální rychlostí 171 km/h, kombinovaná spotřeba činí 6,9 l/100 km. Automobil s touto jednotkou je u našich západních sousedů nabízen za 10.590 euro (zhruba 261 tisíc korun).

Nabídka motorizací v Německu dále zahrnuje 1,6 MPI (62 kW) spalující LPG a turbodiesel 1,5 dCi 90 s výkonem 65 kW. Prvně jmenovaný je nabízen za 10.790 eur (asi 265 tisíc korun), druhý pak za 11.990 eur (cca 295 tisíc korun).

David Bureš
Diskuze (29)
26. 3. 2012 08:50
Re: Zlepšej ty plasty trakci na polní cestě?
by si sa divil ake je dobre aj dvojkolkove sandero v terene, aj ked samozrejme stvorkolkam nevyrovna, aj ked napriklad s tymto kopcom by sandero nemalo problem (od 10:00):

[odkaz]

Mam na sandere artica cosi nalietane a to aj sneh, zaveje a tereny a musim povedat, ze prejazdnost ma fakt vybornu, koli nizkej vahe a vysokemu podvozku, napriklad do dediny kde byvam ide jedna z ciest ktore sa v zime neudrzuje, ked tam navialo zaveje, tak som bol jedina dvojkolka, ktora presla bez zapadnutia(aj ked som mal niekedy na male). Prejst 7km mi trvalo 3 hodiny, lebo som pomahal vytahovat zapadnute auta(blokovali cestu), medzi nimi napr pasat 4x4, ktory lezal na podvozku a vsetky 4 sa mu tocili naprazdno. Dokonca som nemal problem v asi 10-20cm rozjadnenom snehu obist auto cez jarok, aj ked som ho musel potom vycuvat, ci nacuvat do cca 40cm zaveju a potom sa z neho dostat bez pomoci.
26. 3. 2012 08:33
Re: Pekne
mne sa sice stepway paci tiez viac ako obycajne sandero, ale osidenu vybavu by som uz netoleroval, kedze mam skoro 2m, tak by som proste vyskovo nastavitelne sedadlo neprekusol, kedze v defaultnom nastaveni je prilis vysoko a bolo by to pre mna vysoko nekonfortne. Neprekusol by som ani palubny pocitac. A uz vobec nie vyssiu cenu len koli plastom.
Preto obycajne sandero je lepsie volba podla mojho nazoru. Jedine pozitivum su 16"pneu, ktore davaju o cosi lepsiu svetlu vysku.
26. 3. 2012 08:28
Re: super sprava pre super auto
mal som sandero 2 roky a co pises je pravda len z casti. Navyse ty to podsuvas do podstatnej roviny, pricom tieto negativne vlastnosti su zanedbatelne.

Podme na argumenty:

vibracie do volantu neexistuju, nijake som nikdy nezaznamenal, riadenie nie je ani preposilovane a ani tazke(v najvyssiej verzii artica).
vibracie do plynoveho pedalu su v okoli otacok 3000 pri plnom plyne(tj nie pri beznej jazde pri ustalenej rychllsti), ale je to len take drnenie, ktore zase nie je vazne.
vibracie do radiacej paky, to je pravda, trasie sa aj na volnobehu, v rozmadzi asi tak 5-7mm, sice to nejako nevadi, ale esteticky to nie je prilis privetive. Asponze radenie je ok, paka ide lahko, presne, trochu gumovo, co ale neberiem ako na skodu, kedze preradit sa da aj dvoma prstami.
K felicii by som sandero nikdy neprirovnaval. Skor k fabii 1. S tym, ze okrem tych vibracii je uz oproti fabii1 minus iba dizajn palubovky. Vsetko ostatne je minimalne na rovnakej urovni ako fabia1. S fabiou 2 sa sandero neda porovnavat, kedze uzitkovymi vlastnostami a aj dizajnom je to auto horsie ako fabia 1.
Plusy sandera su vo svetlej vyske, ktora v kombinacii s nizkou vahou a aj rozlozenim hmotnosti (u 1,6 benzinu) dava velmi dobru prejazdnost, dynamiku, spotrebu(bohuzial od roku 2011 boli motory priskrtene, treba ich cipnut aby to slo), ale aj spolahlivost, stary motor 1,6 8v ma jediny problem a to, ze cievky vydrzia 150-200 000km, lebo su dve na 4 valce, ale su velmi dobre pristupne a diel sa vymeni za diel, ktory je lacny.
Dalsim plusom je velkost auta, 320l kufor, vysoky posed(komfort nadtupovania/vystupovania je ovela lepsi ako u nizsich aut), 3 roky/100 000km zaruka.
Ja az nerozumiem, ako si niekto v B segmente nekupi sandero, ale ide radsej do drahsiej trojvalcovej fabie 2 s nizsou vybavou a velkostou, zarukou, spolahlivostou, pneu(fakt sa vam zdaju uzke pneu u sandera 185/65/r15? Pozrite sa na fabiu htp so 14kami).
BTW, po prikupeni bocnych bagov za 180eur je aj hviezdickova bezpecnost na rovnakej urovni ako fabia 2(ak sa mame hrat na hviezdicky), pasivna bezpecnost je lepsia.

Avatar - -TEAC-
23. 3. 2012 08:28
Re: Pekne
Jo jo to je ono! >:D :yes:
Avatar - Ronault.
22. 3. 2012 23:07
Re: Zlepšej ty plasty trakci na polní cestě?
Na autě je zbytečných spoustu věcí, třeba chromované lišty na náraznících, ozdobné lišty v interiéru, měkčené plasty strukturované plasty, chromované masky, litá kola, poklice na plecháčích, různé doplňková osvětlení interiéru... kde co... a?

Jde jen o to, že pro někoho to je hraní si na tereňák... a kolik běžných HTP si hraje spojlerem na sporťák? Jo, kdyby byly v modě kukavozy, tak bude mít každé auto vzadu nášlapy. (a to už neříkám nic o tom, že ty plastové lemy jsou v městě docela užitečné, ne jen designové)