Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia slaví, ve Francii prodala už 600 tisíc aut

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Novodobé Dacie počínaje Loganem měly být určeny původně jen pro východní Evropu a rozvojové trhy. Marketingoví experti Renaultu ale záhy své původní záměry přehodnotili. A udělali dobře!

V „domovské“ Francii totiž rumunská značka prodala už 600 tisíc aut. Proč domovské? Pochopitelně vzhledem k majiteli Dacie, Renaultu. Vždyť tato auta se mnohde prodávají a vyrábějí právě s „diamantem“ ve znaku, například v Latinské Americe. Kdo mohl v roce 1999 tušit, že Dacia bude produkovat svá auta třeba v Maroku? Vždyť z rumunské továrny tehdy vycházely deriváty Renaultu 12 a modernější malé Novy, ale to bylo všechno. Po mezitypu Solenza přišel před dekádou Logan. První exempláře sice již sežrala koroze a ani novějším nevydržel povětrnostní podmínky lak, ale co naplat, Dacia je obchodně velmi úspěšná.

Nikdo netušil, že po levných vozech z Rumunska zatouží i Němci nebo Britové. Na francouzský trh vstoupila Dacia už v červnu 2005 právě s tříprostorovým Loganem, v úvodu zmíněnou metu tedy překonala za devět let. Slušný výkon! Země galského kohouta je dokonce jejím největším odbytištěm! I Francouzi oceňují celkem spolehlivou techniku za rozumný peníz, nevadí jim drobné ergonomické prohřešky, ani omezené možnosti výbavy. Nějaká kvalita interiérových plastů je podružná záležitost, na plasty přece auto nejezdí! A skutečně jsou veškeré moderní vychytávky potřeba? I když v těchto vozech dnes najdeme i informační systém a malé turbomotory... A jsou-li na někoho současné modely příliš velké, může se těšit na mini vzešlé z druhé generace Twinga .

Nejúspěšnějším modelem je aktuálně Sandero, právě jubilejní kus pocházel z této řady. A vlastně i za celé období. Prodalo se jich totiž v obou generacích 232 tisíc. Následuje Duster se 150 tisíci exempláři, Loganů MCV si tamní zákazníci koupili sto tisíc a klasických sedanů 57 tisíc Kromě všech těchto řad se momentálně nabízí ještě MPV Lodgy a z něj odvozené dodávky Dokker. Zdá se to k nevíře, ale Dacia má dnes nejmladší výrobní program ze všech evropských automobilek! Překvapení, že?

Loni se ve Francii dostala na páté místo mezi značkami - a v České republice je tomu momentálně mimochodem obdobně. Jenže to, co se prodá u nás za rok, si místní koupí za jediný měsíc... Rumunské vozy oslovují hlavně soukromé francouzské majitele, ve firemních flotilách je prakticky nepotkáte.

Sandero je koneckonců nejoblíbenějším autem maloobchodních zákazníků v této zemi, samotná značka byla v dubnu 2014 v tomto ohledu až čtvrtá. Největší výrobní základnou však i nadále zůstává Rumunsko.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
10. 6. 2014 08:44
Re: Prý "diamantem"...
Ta sedla panečku
10. 6. 2014 05:57
Re: Co lidé vlastně chtějí
Na tomto příkladu se krásně ukazuje, že velká a rozhodně nezanedbatelná masa lidí vůbec nestojí o moderní výstřelky techniky se všemi vymoženostmi, ale pouze o jednoduché auto, které je přepraví z A do B. A když výstřelek ? Tak snad jen podstatná klimatizace. A tito lidé vůbec nestojí o nějaké zbytečné (drahé) zhovadilosti vymyšlené v EU typu e-Call, či start-stop system.
9. 6. 2014 20:09
Go Dacia Go
Len tak ďalej, držím palce.
9. 6. 2014 16:29
Re: Prý "diamantem"...
To víš, někdo má na kapotě ve znaku Vohlý Widle, někdo vypelichanou slepici, jinej diamant... A někdo dokonce tři... ;-)
9. 6. 2014 15:41
Re: Prý "diamantem"...
Fatazii se meze nekladou. Videl jsem postarsiho prassta, kde si majitel udlelal znak VW ze tri rozkrocenych Barbie :-)