Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia v Paříži 2006

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Neuvěřitelně úspěšný Logan předčil svými prodeji všechna očekávání; od září 2004 do června 2006 se jich na celém světě prodalo více než 291 tisíc a úspěchu se dočkal i na trzích, pro něž původně nebyl určen.

Logan Prestige - cesta za lepším standardem

Proto se od roku 2005 nevyrábí pouze v rumunském Pitesti, ale také v Rusku, Kolumbii a Maroku, kde se Dacia v březnu 2006 stala nejprodávanější značkou. Zájem však stále převyšuje nabídku, proto se od příštího roku spustí výroba i v Íránu, Indii a Brazílii a stávající závody budou zvyšovat výrobní kapacitu.

Pod dojmem těchto příjemných zpráv se vedení Renaultu rozhodlo k novému modelovému roku k mírné modernizaci. Po ní dostane Logan od verze Ambiance nahoru nové koncové svítilny s diamantovým efektem, Lauréate se pak odliší novým spoilerem na víku kufru a celobarevnou maskou. Všechny verze pak dostanou jedno významné praktické plus - víko kufru, otevírané zvenčí tlačítkem, nikoliv klíčkem. Nechybí nabídka nových barev - modrá Mineral, šedá Platinum, šedá Comet a béžová Tundra - a nové vzory 15" litých kol.

Uvnitř čekají pozměněné čalounící materiály, nové rohože a změněný tvar řadící hlavice řadicí páky ve stylu Renaultu. Lauréate dostane novou odkládací plochu, která je součástí středové konzole a všechny verze ozvučí nová řada rádií Blaupunkt mj. s možností přehrávání formátu MP3. Novinkou je čtvrtá, vrcholná úroveň výbavy, nazvaná Prestige. Zahrnuje lakované všechny vnější detaily, specifická zpětná zrcátka a ozdobnou lištu v masce. Uvnitř čekají kliky, lemy výdechů ventilace a středová konzola v matném hliníkovém dekoru, kůží potažený volant (!) a hlavice řadicí páky a přístroje se stříbrným podkladem a červeným displejem palubního počítače. Pouze pro Prestige jsou určena volitelná kola "Bolshoi", volit lze ze čtyř metalických (šedé Platinum a Comet, modrá Mineral a červená Toreador) a jedné nemetalické barvy (modrá Marine).

Největší novinkou je ale nový - již čtvrtý - motor, volitelný výhradně pro nejvyšší Prestige. Šestnáctiventilová zážehová šestnáctistovka Renault vyvíjí 77 kW a 148 Nm a relativně lehký Logan rozjede na 183 km/h a na stovku za 10,2 s, což ji řadí na vrchol motorové palety. Je ekonomičtější než dosavadní nejsilnější osmiventilová šestnáctistovka nejen kvůli nižší spotřebě (7,1 l/100 km), ale i kvůli prodlouženým intervalům výměny oleje na 30.000 km. Spojena je s novou pětistupňovou převodovkou JH s lepší synchronizací a především lanovody místo pák, zajišťující tišší a exaktnější řazení.

Logan MCV - druhá rumunská revoluce

Již v dubnu tohoto roku bylo potvrzeno, že se v Paříži světu představí Dacia Logan ve verzi kombi nebo jako MCV (Multi Convivial Vehicle, tj. všemožně pohostinný automobil), jak ho označuje samotná rumunská automobilka. Vůz se začne v Rumunsku prodávat hned v říjnu letošního roku, na evropské trhy se ale dostane až počátkem roku 2007.

Oproti sedanu má MCV delší rozvor o 27 cm (celkově 2 905 mm !) a nabízí více prostoru a také různé varianty uspořádání interiéru. Obsahuje i třetí řadu sedadel pro dva pasažéry. Podle Dacie by se do třetí řady sedadel měli bez problémů vměstnat osoby měřící i 190 cm. Naše zkušenost velký prostor na všech třech řadách sedadel potvrzuje. Pětimístný Logan MCV nabízí Logan zavazadlový prostor o velikosti 700 litrů, který je při sklopení druhé řady sedadel rozšířen až na 2 350 litrů. Celková délka vozu je 4 450 mm, šířka (včetně vnějších zrcátek) činí 1 993 mm a na výšku vůz měří 1 640 mm. Zpracování interiérů vystavených vozů nebylo příliš přesvědčivé, zvědaví jsme na jízdní vlastnosti vozu s extrémně dlouhým rozvorem a velkou výškou.

V nabídce pohonných jednotek najdeme tři benzínové agregáty a jeden diesel. Základním agregátem je benzínová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW a maximálním točivým momentem 112 Nm. Větší šestnáctistovka má výkon 64 kW a kroutící moment 128 Nm. Oba motory jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou známou i z Renaultu Mégane II. Nejvýkonnějším benzínovým agregátem je šestnáctiventilová šestnáctistovka podávající výkon 77 kW a maximální točivý moment 148 Nm. S tímto motorem by měl Logan kombi zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,8 s. Spotřeba paliva je přitom u tohoto motoru stejná jako u čtrnáctistovky, a to zhruba 7,5 l/100 km v kombinovaném režimu. Dieselový agregát zastupuje motor 1.5 dCi s druhou generací přímého vstřikování common rail od Renaultu. S tímto motorem dosahuje průměrná spotřeba vozu 5,3 l/100km. Motor podává výkon 50 kW a maximální točivý moment 160 Nm je dostupný od 1 700 ot./min.

Do standardní základní výbavy patří např. systémy ABS a EBD, přední airbagy pro řidiče a spolujezdce nebo 15palcová ocelová kola. Standardem nejvyššího stupně výbavy pak není např. ani autorádio, ale najdeme tam dálkové ovládání dveří, palubní počítač nebo podélné střešní nosníky.

V přípravě jsou také další modely, nejbližší odvozenou variantou Loganu bude užitkový automobil, v roce 2009 má výrobní program obsahovat 6 různých modelů.


Ondřej Láník
Diskuze (17)
10. 10. 2006 07:28
GOOOOOOL
Kombi LOGAN, to je gol. Dnesne dacie su robustne a spolahlive. A o to ide. Dizajn a luxus, to nie je prvorade, urcenie auta je uplne inde. Ak ma pohodlne odvezie po meste po tych deravych a znicenych cestach, nalozim do neho rodinu s kopou batoziny, a nebudem kazdu chvilu stat na benzinke, potom je Logan jasna volba. Som si isty, ze Logan nebude najrychlejsi, ani najistejsi v zakrutach, ale ja nezavodim. Hlavne je, ze aj ked sa trochu pohojdam, jamy na ceste budem citit menej nez v Passate a tlmice mi vydrzia o dost dlhsie, pretoze Logan je stavany prave na take podmienky. Myslim, ze podobne auto zacnu robit aj ini. Podaktori to skusaju. VW s vacsim autom na podvozku Fox, Peugeot spravil sedan z modelu 206, Honda hodila sondu menom City...Jednoduche, robustne a lacne auta maju, zda sa, na mnohych trhoch zelenu.