Dacia ve Frankfurtu 2007

Dacia ve Frankfurtu 2007

 
 

Rumunská značka si dělala ambice především na úspěch na trzích východní Evropy, ale překvapivé úspěchy sklízí i na vyspělých západoevropských trzích.

Rumunská značka si dělala ambice především na úspěch na trzích východní Evropy, ale překvapivé úspěchy sklízí i na vyspělých západoevropských trzích a jasně tak ukazuje, že tamní zákazníci nejsou zase tak zhýčkaní a zatížení na zavedené značky, jak se tvrdí, tím spíš, že Dacia nabízí na svá auta tříletou záruku. Sedan Logan doplňuje velmi praktické kombi Logan MCV a také verze Van, která se letos začala nabízet na rumunském a bulharském trhu a stala se tam nejprodávanějším užitkovým autem, přestože na celkových prodejích modelové řady Logan má pouze 5% podíl.

Logan 1.5 dCi (63 kW)

Paleta pohonných jednotek pro Logan i Logan MCV se rozroste o nový turbodiesel 1.5 dCi s výkonem 63 kW, který následuje po agregátu o stejném objemu, ale s výkonem 50 kW a je tak druhým vznětovým motorem v nabídce Dacie.

Tato pohonná jednotka má objem 1461 cm³, poskytuje výkon 63 kW (85 k) při 3750 ot./min a točivý moment 200 Nm při 1900 ot./min, přičemž 90 % je dostupných již při 1500 ot./min. Motor 1.5 dCi je vybaven druhou generací vstřikování paliva systémem Common Rail. Turbodmychadlo pracuje s tlakem 2,3 bar, což je o 0,4 více než u stejného agregátu s výkonem 50 kW (70 k). Síla motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Dacia Logan s tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 167 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,0 s, kombinované spotřeby paliva 4,6 litru na 100 km a emise dosahují hodnoty 120 g/km.

Dacia Logan MCV rovněž vybavená touto pohonnou jednotkou vyvine maximální rychlost 163 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 14,3 s, má kombinovanou spotřebu paliva 5,2 litru na 100 km a emise dosahují hodnoty 137 g/km.

Všechny modely Logan i Logan MCV s motorem 1.5 dCi o výkonu 63 kW (85 k) splňují normu Euro IV a mají mít záruku na tři roky nebo 100.000 ujetých kilometrů.

Logan Pick-Up

V roce 2004 došlo s příchodem modelu Logan k znovuzrození značky Dacia. Dva roky po představení sedanu, přišel model MCV, který je nabízen jako kombi s místem až pro sedm cestujících nebo v užitkovém provedení. Posledním do rodiny se tak stává Pickup.

Nový člen rodiny Logan navazuje na své starší sourozence Logan a Logan MCV, s nimiž sdílí kompletní přední polovinu a stejně jako oni bude poháněn benzinovými i vznětovými motory. Platformu má shodnou s modelem MCV. Protože jde o užitkový model, ve Frankfurtu k vidění nebyl, ale výrobce jej z pochopitelných důvodů představil těsně před IAA.

Dacia Logan Pickup se bude snažit zájemce o tento druh vozu přilákat především svou užitnou hodnotou. Korba nabídne prostor vhodný pro převoz předmětů dlouhých až 1,8 metru, uveze náklad o hmotnosti až 800 kg a navíc Pickup nabídne v kabině zavazadlový prostor za sedadly řidiče a spolujezdce, který má objem 300 litrů.

Prodej Dacie Logan Pickup se má rozběhnout v roce 2008.

A_CZ


Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
Zdroj: redakce

Štítky Dacia Frankfurt 2007

 

Přidat názorDiskuse: Dacia ve Frankfurtu 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…