Dacia zvyšuje výrobu v Maroku, zájem o její auta je obrovský
Dacia je jednou z nemnohých automobilek, jejíž prodeje na evropských trzích i v době krize rostou. O levná auta mají zákazníci takový zájem, že je rumunská značka nestačí vyrábět. Proto rozšíří svoji továrnu v marockém Tangeru.
Po dokončení výstavby druhé montážní linky vzroste v příštím roce výrobní kapacita továrny na 340.000 aut ročně. S takovou kapacitou Dacia počítala už při zahájení budování tohoto závodu. Nyní v Tangeru může být za rok vyrobeno až 200.000 aut.
Na nové lince bude montován hatchback Sandero, včetně jeho zvýšené varianty Sandero Stepway. Automobil se zde bude vyrábět po boku modelů Lodgy a Dokker.
Kvůli rozšíření výroby bylo přijato 1.400 nových pracovníků. V komplexu tak bude nově pracovat 5.000 lidí. Expanze továrny automobilku přijde na 400 milionů eur, což je asi 10 miliard korun.
Více než 90 procent vyrobených aut zamíří z Maroka na evropské trhy. Sandero pro starý kontinent se vyrábí také v domovském závodě Dacie v rumunském Pitesti, jehož roční kapacita činí 400.000 aut ročně.
Důvodem rozšíření marockého závodu je fakt, že kapacita Pitesti už Dacii nestačí. Výhodou výroby v Maroku je relativní blízkost Evropy a nízké platy zdejších zaměstnanců. Jejich mzda je údajně poloviční ve srovnání s pracovníky z Pitesti.
Pro Renault je Maroko důležitým odbytištěm, francouzská automobilka zde začala prodávat své vozy již v roce 1928. Není tak velkým překvapením, že zde začala vyrábět i Dacia. Ta vedle Tangeru montuje své vozy také v továrně SOMACA v Casablance.