reklama


Daewoo Kalos - Hodně svěží vítr

Daewoo Kalos - Hodně svěží vítr

 
 

Automobilce Daewoo sice chvíli trvalo, než zjistila, že Evropa na baculatá a nevýrazná auta moc není, ale podle dvojice studií Kalos to vypadá, že si vzala ponaučení k srdci.

Je asi zbytečné připomínat, že produkce automobilů s rozpínající se zeměkoulí ve znaku započala licenční výrobou automobilu Opel Kadett, který pod názvem Nexia průběžně modernizovala. Nástupce tohoto modelu je 'současný Lanos, který se mírně zmenšil a zamířil tak spíše do nižší třídy, respektive na hranici mezi ní a nižší střední. Tento vůz bude pravděpodobně již velmi záhy nahrazen ještě o něco menším nástupcem, který již neoddiskutovatelně zamíří do nižší třídy po bok Peugeotu 206, Renaultu Clio a Škody Fabia. Zmíněný vůz existuje momentálně jako pětidveřová studie Kalos, stupeň jejího propracování však naznačuje, že se od sériového vozu zas tak moc lišit nebude. Tento automobil se představil i v provedení sedan, kterému se budeme věnovat v závěru článku.

Svou délkou 3855 mm a šířkou 1665 mm patří hatchback Kalos k běžnému průměru své kategorie, je však o něco vyšší než bývá obvyklé - 1495 mm a má také dlouhý rozvor - 2480 mm. Uvedené míry napovídají, že bude svým interiérem patřit k nejprostornějším vozům své třídy, což jsme si ověřili již na ženevském autosalonu při jeho zkoumání, poněkud skromnější je ale zavazadlový prostor, který pojme pouze 200 l nákladu. Přístrojová deska je na Korejce nezvykle nápaditá, i když jednoduchá, překvapí zejména ztvárnění kapličky a přístrojů v ní, stejně tak jako kulaté vnitřní kličky dveří a stejně tvarované výdechy ventilace. Také sedadla jsou výrazně lepší, než u lanosu.

Auta ale většinou neprodává interiér, ale především vnější vzhled, a právě zde se návrháři opravdu vyřádili. Přídi automobilu dominují efektní rozměrné světlomety a nově stylizovaná maska chladiče, patřičný sportovní švih vozu propůjčuje též tmavě lakovaný klín, táhnoucí se od masky k nárazníku. Právě ten ale nejspíš sériový model nosit nebude. Vyloženě sportovní švih má klínovitý profil vozu, který zaujme krátkým zadním převisem, výrazným prolisem na dveřích, vytaženými blatníky a na vzhledu přidá i decentní spoiler nad zadním oknem. Mírné prodloužení zádě ve prospěch zavazadlového prostoru by ale rozhodně nebylo na škodu. Ti, kteří se namlsali atraktivními tvary přídě a profilu nezklame ani záď, kde se nacházejí nezvykle tvarovaná zadní světla a již zmíněný spoiler. Podtrženo, sečteno, Kalos od nás za design získává devět bodů z deseti.

Podvozek využívá v této kategorii poměrně obvyklou konfiguraci, tedy vzpěry McPherson vpředu, zadní nápravu potom tvoří polotuhá náprava. Efektní patnáctipalcová litá kola jsou obuta do pneumatik 185/55, pro sériový model se však plánuje použití plášťů 155/80 R 13 a 175/70 R 13, na přání bude k dispozici též rozměr 185/60 R 14.

Daewoo dalo studii Kalos do vínku trojici motorů. Základem je dvanáctistovka s výkonem 52 kW při 5500/min a točivý moment 102 N. m při 4000/min, která zvládne rychlost 150 km/h, středem nabídky je čtrnáctistovka o výkonu 59 kW při 5600/min a točivém momentu 115 N. m při 3200/min. Pěkně nejspíš dokáže zacvičit s 1044 kg vážícím vozem zážehová šestnáctistovka, která se rozhodně nemusí stydět za výkon 77 kW při 5600/min a točivý moment 149 N. m při 3400/min. Všechny jednotky budou v nabídce s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením, k dispozici však bude s výjimkou motoru 1.2 též čtyřstupňový automat.

Jak již bylo zmíněno na začátku, Kalos se bude vyrábět též jako sedan a těžko říci, kterému z obou modelů to sluší více, protože superlativy na vzhled této karosářské varianty taktéž není nutno šetřit. Kalos sedan sice nemá takový sportovní švih jako hatchback, ale zase sází na eleganci. Zajímavé je to, že se oba vozy shodují pouze po konec předních dveří, sedan má již jinak tvarovaný prolis na zadních dveřích, ale odlišný je i tvar zadního blatníku. Na rozdíl třeba od fabie zdařile ztvárněný "zadeček" nese tentokráte již střízlivěji pojatá, nicméně pohledná zadní světla. Na rozdíl od hatchbacku se zdá být příď sedanu již ve finální podobě, nicméně zástupci značky na ženevské výstavě tvrdili, že i "čumák" modelu 5D je již konečný. K pohonu sedanu by měla sloužit dvojice silnějších motorů, ovšem nic v tomto ohledu zatím není jisté, neboť tisková mapa ze Ženevy hovořila pouze o jednotkách 1,2 l a 1,4 l.

Pokud jde o bezpečnost, Daewoo předpokládá čtyřhvězdičkové ocenění v bariérových testech EuroNCAP, brzdy bude možné doplnit o ABS s EBD, cestující na předních sedadlech bude chránit podle přání až čtveřice airbagů. Na podzimním pařížském autosalonu bude s největší pravděpodobností jasno zejména ohledně vzhledu přídě hatchbacku, ale i co se pohonných jednotek týče.



Spolupracujeme s TipCars.com
Filipínský prezident platil vlastní komando, mělo zabíjet jeho politické odpůrce Filipínský prezident platil vlastní komando, mělo zabíjet jeho politické odpůrce

Filipínský prezident Rodrigo Duterte v době, kdy byl…

V Německu jsou nemovitosti téměř o třetinu předražené, uvádí Bundesbanka V Německu jsou nemovitosti téměř o třetinu předražené, uvádí Bundesbanka

Obytné nemovitosti ve velkých německých městech jsou o 15…

Práce bez stresu: Je to bláhový sen, nebo skutečnost? Práce bez stresu: Je to bláhový sen, nebo skutečnost?

Nervy na pochodu, obtěžování a násilí na pracovišti - s…

Komentář Martina Čabana: Bohumínské usnesení Komentář Martina Čabana: Bohumínské usnesení

Bohumínské usnesení, hovořící o „nepřípustnosti…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 






 
Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

Dnes 12:50

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná Škoda Octavia z roku 2001 s černou karoserií a béžovým interiérem. Proč je však dražší než nový Superb?




Blesk.cz

Evakuace u Palackého náměstí v Praze: Hořel byt, lidé se nadýchali kouře

Evakuace u Palackého náměstí v Praze: Hořel byt,…

V Trojanově ulici v Praze 2 začal v pondělí 20. února dopoledne hořet byt v jednom z domů. Na místo dorazili…

V Jemenu unesli dvanáct pracovníků norské organizace. Pomáhali uprchlíkům

V Jemenu unesli dvanáct pracovníků norské…

Dvanáct místních pracovníků norské humanitární organizace unesli šíitští povstalci v Jemenu. Oznámil to v…

 

iSport.cz

Američanka Vaughnová bude hrát za Česko! Loni mluvila proti Trumpovi

Američanka Vaughnová bude hrát za Česko! Loni…

Česká reprezentace basketbalistek získala před domácím mistrovstvím Evropy výraznou posilu. Americká pivotka Kia…

Přes milion pro Koukalovou, ale i 13,5 tisíce. Kolik vydělali Češi na MS

Přes milion pro Koukalovou, ale i 13,5 tisíce. Kolik…

Zlato + stříbro + bronz + dvě čtvrtá místa = 1,4 milionu korun. Zhruba tolik (před zdaněním) si vydělala…

 

Reflex.cz

Svobodní vyzývají živnostníky k symbolickému protestu proti EET

Svobodní vyzývají živnostníky k symbolickému…

Strana svobodných občanů vyzývá živnostníky, aby 1. března v poledne na tři minuty symbolicky zavřeli své…

Podivné zákony: Děláte občas obličeje na psa? Můžete jít i do vězení!

Podivné zákony: Děláte občas obličeje na psa? Můžete…

Říkáte si, že náš právní systém je zastaralý a některé zákony nesmyslné? Asi byste se divili, ale zjistili jsme,…

 
 
reklama