Daewoo L4X koncept australské luxusní limuzíny pro Koreu
Pod zavedenou značkou Daewoo vyrobilo GM především pro domácí korejský trh asi 115 tisíc vozů. I když většina ostatního světa již Daewoo koupit nemůže, v Koreji se totální rebranding asi nechystá. Soudíme tak podle nových modelů, které jsou prezentovány na autosalonu v Soulu.
Australská odnož General Motors, automobilka Holden pravděpodobně nebude stát pouze za vybranými modely pro USA a Velkou Británií, ale vypomůže i v Jižní Koreji. Daewoo L4X se sice prezentuje jako koncept, ale ve skutečnosti je to vlastně upravený Holden Commodore.
V Daewoo se příliš neobtěžovali vytvářením vlastního designu karoserie a hlavní změnou je nová mřížka masky chladiče. Karoserie limuzíny je při rozvoru náprav 3009 mm dlouhá 5164 mm, široká 1900 mm a vysoká 1480 mm. Nápravy mají rozchod kol 1592 mm vpředu a 1608 mm vzadu.
Pod kapotou pracuje šestiválcový motor o objemu 3,6 litru, poskytující výkon 190 kW (258 k) při 6500 ot./min a točivý moment 335 Nm při 3200 ot./min. Přes pětistupňovou automatickou převodovku jsou poháněna kola zadní nápravy.
Ani v interiéru se tvůrci nepouštěli do žádných větších akcí a omezili se pouze na výměnu loga Holdenu na volantu za své Daewoo. V souladu s posláním vozu jako konceptu luxusní limuzíny je interiér vybaven automatickou klimatizací, navigačním systémem, nastavitelnými zadními sedadly s vyhříváním a masážní funkcí, hlavovými airbagy nebo bi-xenonovými světlomety.
Je velmi pravděpodobné, že v případě kladných reakcí veřejnosti se L4X stane sériovým vozem, přestože volant je vlevo, zůstane určen pouze pro domácí trh. Holden, převlečený za Daewoo a následně přejmenovaný na Chevrolet by mohl zajímavě oživit nabídku modelů pro Evropu.