Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

V jednom z našich prvních testů, který proběhl již před několika lety jsme testovali Daewoo Lanos 1,6 16V v provedení sedan. Dnes, po čtyřech letech jsme dostali k dispozici od importéra na test vůz velmi podobný, ale po facelifu zadní části.

Při pročítání onoho testu jsem zjistil, že výsledek testu současného Lanose se prakticky vůbec neliší od zkušenosti, kterou jsem získal tenkrát. Tehdy však šlo o novinku na trhu, zatímco dnes je tento model v druhé polovině svého výrobního cyklu. Splňuje tedy Daewoo Lanos stále nároky kladené na současný moderní vůz své třídy? Předně se dá říct, že tento automobil má nenápadný, ale čistě střižený design (vznikal u italského ItalDesignu), který se "neohledí", což dokazuje i to, že stále vypadá na pohled dobře. Interiér je "střižen" v klasickém "asijském" stylu. To znamená maximálně jednoduchý a účelný bez náznaků nějakých výstředností. Starší datum vzniku napovídají i klasické mechanické počítadla kilometrů, což se dnes už často nevidí. Přední sedadla jsou pohodlná, ale boční vedení by mohlo být ještě výraznější. Poměrně dobrá je i nabídka místa pro cestující vzadu.

Víko zavazadlového prostoru doznalo proměnu designu a původní vodorovné svítilny se změnily na svislé. Zavazadlový prostor sedanu má své výhody i nevýhody. K výhodám patří podstatně tužší karosérie oproti hatchbacku a někomu se sedany i více líbí. Nevýhoda je v jeho menší praktičnosti a využitelnosti. V Lanosu navíc nejsou příliš šťastně řešeny úchyty víka zav. prostoru, které při zavření mohou narazit na zavazadel. Po sklopení opěradel dojde k dalšímu zvětšení objemu. Opěradla se však dostatečně nesklopí (viz foto.

Ovladatelnost vozu je dobrá, jízdní vlastnosti také, podvozku by však slušelo tvrdší naladění, protože v prudkých zatáčkách dochází k většímu naklánění. Brzdy bez ABS mají dobrý účinek. Řazení bohužel není dostatečně přesné a neladí tak s velmi agilním motorem. Šestnáctistovka v proměnnou délkou sání a s leštěnými kanálky dosahuje slušného nejvyššího výkonu 78 kW. Motor je velmi živý a ve středních a vyšších otáčkách dosahuje velmi dobrého zrychlení vozu. Toto je však dáno velmi "lehkým" zpřevodováním, což má za následek vysoké otáčky motoru na dálnici. Vždyť už ve 130 km/h motor točí 3900 otáček za minutu. Motor je naštěstí poměrně dobře odhlučněn. Spotřeba během testu nepřesáhla 7,4 l na 100 km, což je rozumná hodnota.

Co říci na závěr. Daewoo Lanos sedan dnes představuje klasického zástupce své kategorie. Není příliš nápadný, má dobré zpracování a poměrně prostorný interiér. Silný a úsporný motor je bohužel sklouben s nevhodným zpřevodováním.

Cena základní sestavy 359 900 Kč
Výbava základní sestavy 2x airbag, nárazníky v barvě karosérie, el. ovládání předních oken, el. ovládané vnější zrcátko u spolujezdce, tónovaná skla, digitální hodiny, otáčkoměr, dělená zadní sedadla 60: 40, příprava pro rádio, anténa, centrální zamykání, akustická signalizace při nezhasnutých světlech Kč
Cena testované sestavy 392 900 Kč
Výbava testované sestavy klimatizace (+25.000.- Kč), metalíza (+8.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3400 - 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 6.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 322 / 958
Objem nádrže (l): 48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1056 / 539
Rozměr pneu: 185/60 R14
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1678
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1405
f) rozchod vzadu (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano