Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

 
 

V jednom z našich prvních testů, který proběhl již před několika lety jsme testovali Daewoo Lanos 1,6 16V v provedení sedan. Dnes, po čtyřech letech jsme dostali k dispozici od importéra na test vůz velmi podobný, ale po facelifu zadní části.

Při pročítání onoho testu jsem zjistil, že výsledek testu současného Lanose se prakticky vůbec neliší od zkušenosti, kterou jsem získal tenkrát. Tehdy však šlo o novinku na trhu, zatímco dnes je tento model v druhé polovině svého výrobního cyklu. Splňuje tedy Daewoo Lanos stále nároky kladené na současný moderní vůz své třídy? Předně se dá říct, že tento automobil má nenápadný, ale čistě střižený design (vznikal u italského ItalDesignu), který se "neohledí", což dokazuje i to, že stále vypadá na pohled dobře. Interiér je "střižen" v klasickém "asijském" stylu. To znamená maximálně jednoduchý a účelný bez náznaků nějakých výstředností. Starší datum vzniku napovídají i klasické mechanické počítadla kilometrů, což se dnes už často nevidí. Přední sedadla jsou pohodlná, ale boční vedení by mohlo být ještě výraznější. Poměrně dobrá je i nabídka místa pro cestující vzadu.

Víko zavazadlového prostoru doznalo proměnu designu a původní vodorovné svítilny se změnily na svislé. Zavazadlový prostor sedanu má své výhody i nevýhody. K výhodám patří podstatně tužší karosérie oproti hatchbacku a někomu se sedany i více líbí. Nevýhoda je v jeho menší praktičnosti a využitelnosti. V Lanosu navíc nejsou příliš šťastně řešeny úchyty víka zav. prostoru, které při zavření mohou narazit na zavazadel. Po sklopení opěradel dojde k dalšímu zvětšení objemu. Opěradla se však dostatečně nesklopí (viz foto.

Ovladatelnost vozu je dobrá, jízdní vlastnosti také, podvozku by však slušelo tvrdší naladění, protože v prudkých zatáčkách dochází k většímu naklánění. Brzdy bez ABS mají dobrý účinek. Řazení bohužel není dostatečně přesné a neladí tak s velmi agilním motorem. Šestnáctistovka v proměnnou délkou sání a s leštěnými kanálky dosahuje slušného nejvyššího výkonu 78 kW. Motor je velmi živý a ve středních a vyšších otáčkách dosahuje velmi dobrého zrychlení vozu. Toto je však dáno velmi "lehkým" zpřevodováním, což má za následek vysoké otáčky motoru na dálnici. Vždyť už ve 130 km/h motor točí 3900 otáček za minutu. Motor je naštěstí poměrně dobře odhlučněn. Spotřeba během testu nepřesáhla 7,4 l na 100 km, což je rozumná hodnota.

Co říci na závěr. Daewoo Lanos sedan dnes představuje klasického zástupce své kategorie. Není příliš nápadný, má dobré zpracování a poměrně prostorný interiér. Silný a úsporný motor je bohužel sklouben s nevhodným zpřevodováním.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 359 900 Kč Cena v testované výbavě: 392 900 Kč

Základní výbava:2x airbag, nárazníky v barvě karosérie, el. ovládání předních oken, el. ovládané vnější zrcátko u spolujezdce, tónovaná skla, digitální hodiny, otáčkoměr, dělená zadní sedadla 60: 40, příprava pro rádio, anténa, centrální zamykání, akustická signalizace při nezhasnutých světlech

Výbava testovaného vozu:klimatizace (+25.000.- Kč), metalíza (+8.000,-)

Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 6.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 322 / 958
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1056 / 539
Rozměr pneu:185/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1678
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1405
f) rozchod vzadu (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 




Daewoo Lanos (1997-2002) - korejská škola Daewoo Lanos (1997-2002) - korejská škola

Po létech licenčně vyráběných Opelů se korejský…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…