reklama


Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

 
 

V jednom z našich prvních testů, který proběhl již před několika lety jsme testovali Daewoo Lanos 1,6 16V v provedení sedan. Dnes, po čtyřech letech jsme dostali k dispozici od importéra na test vůz velmi podobný, ale po facelifu zadní části.

Při pročítání onoho testu jsem zjistil, že výsledek testu současného Lanose se prakticky vůbec neliší od zkušenosti, kterou jsem získal tenkrát. Tehdy však šlo o novinku na trhu, zatímco dnes je tento model v druhé polovině svého výrobního cyklu. Splňuje tedy Daewoo Lanos stále nároky kladené na současný moderní vůz své třídy? Předně se dá říct, že tento automobil má nenápadný, ale čistě střižený design (vznikal u italského ItalDesignu), který se "neohledí", což dokazuje i to, že stále vypadá na pohled dobře. Interiér je "střižen" v klasickém "asijském" stylu. To znamená maximálně jednoduchý a účelný bez náznaků nějakých výstředností. Starší datum vzniku napovídají i klasické mechanické počítadla kilometrů, což se dnes už často nevidí. Přední sedadla jsou pohodlná, ale boční vedení by mohlo být ještě výraznější. Poměrně dobrá je i nabídka místa pro cestující vzadu.

Víko zavazadlového prostoru doznalo proměnu designu a původní vodorovné svítilny se změnily na svislé. Zavazadlový prostor sedanu má své výhody i nevýhody. K výhodám patří podstatně tužší karosérie oproti hatchbacku a někomu se sedany i více líbí. Nevýhoda je v jeho menší praktičnosti a využitelnosti. V Lanosu navíc nejsou příliš šťastně řešeny úchyty víka zav. prostoru, které při zavření mohou narazit na zavazadel. Po sklopení opěradel dojde k dalšímu zvětšení objemu. Opěradla se však dostatečně nesklopí (viz foto.

Ovladatelnost vozu je dobrá, jízdní vlastnosti také, podvozku by však slušelo tvrdší naladění, protože v prudkých zatáčkách dochází k většímu naklánění. Brzdy bez ABS mají dobrý účinek. Řazení bohužel není dostatečně přesné a neladí tak s velmi agilním motorem. Šestnáctistovka v proměnnou délkou sání a s leštěnými kanálky dosahuje slušného nejvyššího výkonu 78 kW. Motor je velmi živý a ve středních a vyšších otáčkách dosahuje velmi dobrého zrychlení vozu. Toto je však dáno velmi "lehkým" zpřevodováním, což má za následek vysoké otáčky motoru na dálnici. Vždyť už ve 130 km/h motor točí 3900 otáček za minutu. Motor je naštěstí poměrně dobře odhlučněn. Spotřeba během testu nepřesáhla 7,4 l na 100 km, což je rozumná hodnota.

Co říci na závěr. Daewoo Lanos sedan dnes představuje klasického zástupce své kategorie. Není příliš nápadný, má dobré zpracování a poměrně prostorný interiér. Silný a úsporný motor je bohužel sklouben s nevhodným zpřevodováním.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 359 900 Kč Cena v testované výbavě: 392 900 Kč

Základní výbava:2x airbag, nárazníky v barvě karosérie, el. ovládání předních oken, el. ovládané vnější zrcátko u spolujezdce, tónovaná skla, digitální hodiny, otáčkoměr, dělená zadní sedadla 60: 40, příprava pro rádio, anténa, centrální zamykání, akustická signalizace při nezhasnutých světlech

Výbava testovaného vozu:klimatizace (+25.000.- Kč), metalíza (+8.000,-)

EGAP pojistí vývoz turbíny do Indonésie, řeší i problémy v Turecku EGAP pojistí vývoz turbíny do Indonésie, řeší i problémy v Turecku

Kromě nových pojistek musí garant českého exportu řešit…

Lego poprvé v historii povede šéf jiné národnosti než dánské Lego poprvé v historii povede šéf jiné národnosti než dánské

 Šéfem dánského výrobce stavebnic Lego se poprvé v…

Jak funguje dispečink RegioJetu? Noční můrou pracovníků jsou opravy D1 Jak funguje dispečink RegioJetu? Noční můrou pracovníků jsou opravy D1

Práce dispečera rozhodně není jednoduchá. Zvlášť když…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 6.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 322 / 958
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1056 / 539
Rozměr pneu:185/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1678
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1405
f) rozchod vzadu (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 




Daewoo Lanos (1997-2002) - korejská škola Daewoo Lanos (1997-2002) - korejská škola

Po létech licenčně vyráběných Opelů se korejský…

 



 
Noční můra ruských gangsterů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Noční můra ruských gangů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Dnes 12:07

K vykolejení vlaku došlo v neděli odpoledne. Nikdo nebyl zraněn, úplně nové bavoráky jsou však nyní na odpis.




Blesk.cz

Čecha zatkli za ubodání blonďaté krásky, schovával se ve sněhu při mrazech –30 stupňů Celsia

Čecha zatkli za ubodání blonďaté krásky, schovával…

To je ona, krásná blonďatá dívka ze Skotska, která byla ve Finsku brutálně ubodána. V chladné zemi pracovala…

Národní galerie uvede nejdráže prodávajícího umělce. Gerharda Richtera

Národní galerie uvede nejdráže prodávajícího umělce.…

Výstava německého malíře Gerharda Richtera bude obsahovat nejdražší dílo poválečného umění. Expozice bude jedním…

 

iSport.cz

Nový Sport GÓÓÓL je tady! Skvělý Ronaldův rok, zázrak Realu i příběh Defoea

Nový Sport GÓÓÓL je tady! Skvělý Ronaldův rok,…

Nadupané vydání časopisu Sport GÓÓÓL! je právě v prodeji. Hlavním tématem posledního dílu v roce není nikdo jiný…

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato, píší italská média

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato,…

Báječný týden má za sebou český útočník Patrik Schick. Dvacetiletý talent vstřelil za Sampdorii Janov nejprve…

 

Reflex.cz

Posloucháte audioknihu a máte chuť na pivo. To jsou Hrabalovy Postřižiny v nové podobě

Posloucháte audioknihu a máte chuť na pivo. To jsou…

Režisér Jiří Menzel svým populárním filmem Postřižiny pořádně zavařil všem, který se po něm pokoušejí nějak…

Konec vstřícné Merkelové, chce zakázat zahalování obličeje v Německu

Konec vstřícné Merkelové, chce zakázat zahalování…

Německá kancléřka Angela Merkelová, která měla dosud poměrně vstřícný postoj k přílivu imigrantů do Německa,…

 
 
reklama