Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

 
 
10.12. 2001

V jednom z našich prvních testů, který proběhl již před několika lety jsme testovali Daewoo Lanos 1,6 16V v provedení sedan. Dnes, po čtyřech letech jsme dostali k dispozici od importéra na test vůz velmi podobný, ale po facelifu zadní části.

Při pročítání onoho testu jsem zjistil, že výsledek testu současného Lanose se prakticky vůbec neliší od zkušenosti, kterou jsem získal tenkrát. Tehdy však šlo o novinku na trhu, zatímco dnes je tento model v druhé polovině svého výrobního cyklu. Splňuje tedy Daewoo Lanos stále nároky kladené na současný moderní vůz své třídy? Předně se dá říct, že tento automobil má nenápadný, ale čistě střižený design (vznikal u italského ItalDesignu), který se "neohledí", což dokazuje i to, že stále vypadá na pohled dobře. Interiér je "střižen" v klasickém "asijském" stylu. To znamená maximálně jednoduchý a účelný bez náznaků nějakých výstředností. Starší datum vzniku napovídají i klasické mechanické počítadla kilometrů, což se dnes už často nevidí. Přední sedadla jsou pohodlná, ale boční vedení by mohlo být ještě výraznější. Poměrně dobrá je i nabídka místa pro cestující vzadu.

Víko zavazadlového prostoru doznalo proměnu designu a původní vodorovné svítilny se změnily na svislé. Zavazadlový prostor sedanu má své výhody i nevýhody. K výhodám patří podstatně tužší karosérie oproti hatchbacku a někomu se sedany i více líbí. Nevýhoda je v jeho menší praktičnosti a využitelnosti. V Lanosu navíc nejsou příliš šťastně řešeny úchyty víka zav. prostoru, které při zavření mohou narazit na zavazadel. Po sklopení opěradel dojde k dalšímu zvětšení objemu. Opěradla se však dostatečně nesklopí (viz foto.

Ovladatelnost vozu je dobrá, jízdní vlastnosti také, podvozku by však slušelo tvrdší naladění, protože v prudkých zatáčkách dochází k většímu naklánění. Brzdy bez ABS mají dobrý účinek. Řazení bohužel není dostatečně přesné a neladí tak s velmi agilním motorem. Šestnáctistovka v proměnnou délkou sání a s leštěnými kanálky dosahuje slušného nejvyššího výkonu 78 kW. Motor je velmi živý a ve středních a vyšších otáčkách dosahuje velmi dobrého zrychlení vozu. Toto je však dáno velmi "lehkým" zpřevodováním, což má za následek vysoké otáčky motoru na dálnici. Vždyť už ve 130 km/h motor točí 3900 otáček za minutu. Motor je naštěstí poměrně dobře odhlučněn. Spotřeba během testu nepřesáhla 7,4 l na 100 km, což je rozumná hodnota.

Co říci na závěr. Daewoo Lanos sedan dnes představuje klasického zástupce své kategorie. Není příliš nápadný, má dobré zpracování a poměrně prostorný interiér. Silný a úsporný motor je bohužel sklouben s nevhodným zpřevodováním.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 359 900 Kč Cena v testované výbavě: 392 900 Kč

Základní výbava:2x airbag, nárazníky v barvě karosérie, el. ovládání předních oken, el. ovládané vnější zrcátko u spolujezdce, tónovaná skla, digitální hodiny, otáčkoměr, dělená zadní sedadla 60: 40, příprava pro rádio, anténa, centrální zamykání, akustická signalizace při nezhasnutých světlech

Výbava testovaného vozu:klimatizace (+25.000.- Kč), metalíza (+8.000,-)

FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 6.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 322 / 958
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1056 / 539
Rozměr pneu:185/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1678
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1405
f) rozchod vzadu (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Daewoo Lanos (1997-2002) - korejská škola Daewoo Lanos (1997-2002) - korejská škola

Po létech licenčně vyráběných Opelů se korejský…

 



 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Dnes 18:48

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Jihlava po sestupu nezáří. Šéf Ščerban o rozpočtu i zastaralém stadionu

Jihlava po sestupu nezáří. Šéf Ščerban o rozpočtu i…

Extraligovou pohádku psali jen jedinou sezonu. Dukla Jihlava je znovu v první lize, po utkáních se Spartou či v…

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se zlobí na Patáka

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se…

Šlágr ČFL, první s druhým. A poražené Dobrovice se zlobí, že je na hřišti vedoucího mužstva v Zápech zařízl…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…