Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

Daewoo Lanos 1,6 16V sedan

 
 

V jednom z našich prvních testů, který proběhl již před několika lety jsme testovali Daewoo Lanos 1,6 16V v provedení sedan. Dnes, po čtyřech letech jsme dostali k dispozici od importéra na test vůz velmi podobný, ale po facelifu zadní části.

Při pročítání onoho testu jsem zjistil, že výsledek testu současného Lanose se prakticky vůbec neliší od zkušenosti, kterou jsem získal tenkrát. Tehdy však šlo o novinku na trhu, zatímco dnes je tento model v druhé polovině svého výrobního cyklu. Splňuje tedy Daewoo Lanos stále nároky kladené na současný moderní vůz své třídy? Předně se dá říct, že tento automobil má nenápadný, ale čistě střižený design (vznikal u italského ItalDesignu), který se "neohledí", což dokazuje i to, že stále vypadá na pohled dobře. Interiér je "střižen" v klasickém "asijském" stylu. To znamená maximálně jednoduchý a účelný bez náznaků nějakých výstředností. Starší datum vzniku napovídají i klasické mechanické počítadla kilometrů, což se dnes už často nevidí. Přední sedadla jsou pohodlná, ale boční vedení by mohlo být ještě výraznější. Poměrně dobrá je i nabídka místa pro cestující vzadu.

Víko zavazadlového prostoru doznalo proměnu designu a původní vodorovné svítilny se změnily na svislé. Zavazadlový prostor sedanu má své výhody i nevýhody. K výhodám patří podstatně tužší karosérie oproti hatchbacku a někomu se sedany i více líbí. Nevýhoda je v jeho menší praktičnosti a využitelnosti. V Lanosu navíc nejsou příliš šťastně řešeny úchyty víka zav. prostoru, které při zavření mohou narazit na zavazadel. Po sklopení opěradel dojde k dalšímu zvětšení objemu. Opěradla se však dostatečně nesklopí (viz foto.

Ovladatelnost vozu je dobrá, jízdní vlastnosti také, podvozku by však slušelo tvrdší naladění, protože v prudkých zatáčkách dochází k většímu naklánění. Brzdy bez ABS mají dobrý účinek. Řazení bohužel není dostatečně přesné a neladí tak s velmi agilním motorem. Šestnáctistovka v proměnnou délkou sání a s leštěnými kanálky dosahuje slušného nejvyššího výkonu 78 kW. Motor je velmi živý a ve středních a vyšších otáčkách dosahuje velmi dobrého zrychlení vozu. Toto je však dáno velmi "lehkým" zpřevodováním, což má za následek vysoké otáčky motoru na dálnici. Vždyť už ve 130 km/h motor točí 3900 otáček za minutu. Motor je naštěstí poměrně dobře odhlučněn. Spotřeba během testu nepřesáhla 7,4 l na 100 km, což je rozumná hodnota.

Co říci na závěr. Daewoo Lanos sedan dnes představuje klasického zástupce své kategorie. Není příliš nápadný, má dobré zpracování a poměrně prostorný interiér. Silný a úsporný motor je bohužel sklouben s nevhodným zpřevodováním.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 359 900 Kč Cena v testované výbavě: 392 900 Kč

Základní výbava:2x airbag, nárazníky v barvě karosérie, el. ovládání předních oken, el. ovládané vnější zrcátko u spolujezdce, tónovaná skla, digitální hodiny, otáčkoměr, dělená zadní sedadla 60: 40, příprava pro rádio, anténa, centrální zamykání, akustická signalizace při nezhasnutých světlech

Výbava testovaného vozu:klimatizace (+25.000.- Kč), metalíza (+8.000,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 6.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 322 / 958
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1056 / 539
Rozměr pneu:185/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1678
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1405
f) rozchod vzadu (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Daewoo Lanos (1997-2002) - korejská škola Daewoo Lanos (1997-2002) - korejská škola

Po létech licenčně vyráběných Opelů se korejský…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci testují pevnost českých hranic

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci…

Odolá Česko přílivu migrantů? Na hranicích se Slovenskem začalo cvičení policie, vojáků a celníků zaměřené na…

Banky lanaří lidi na úvěry, „sypou“ lépe než hypotéky. Češi končí v dluzích

Banky lanaří lidi na úvěry, „sypou“ lépe než…

I když v současné době panuje v Česku boom hypoték, současně s nimi stoupá počet spotřebitelských úvěrů. Pro…

 

iSport.cz

Kdo může vést Spartu? Nejblíže je Guľa, ve hře Trpišovský i Kotal

Kdo může vést Spartu? Nejblíže je Guľa, ve hře…

Éra trenéra Zdeňka Ščasného ve Spartě po porážce v derby skončila, hledá se jeho nástupce. Kdo patří mezi…

Čech oslnil báječným zákrokem. Ale nedělá je na efekt, chválí Seaman

Čech oslnil báječným zákrokem. Ale nedělá je na…

Moc si nezachytal, přesto brankář Arsenalu Petr Čech slyšel chválu. Jediným excelentním zákrokem si při sobotním…

 

Reflex.cz

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým činitelům, včetně korunního prince

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým…

Saúdskoarabský král Salmán je od roku 2015 králem Saúdské Arábie. Zastává funkci ministra obrany země a má…

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované děti: Leckdy od nás děti ani nechtějí domů…

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované…

V aktuálním Excellentu, který vyšel jako příloha Reflexu, vám představujeme osm žen, jejichž projekty stojí za…