reklama


Daewoo Nubira sedan 2.0 CDX - o třídu výš

Daewoo Nubira sedan 2.0 CDX - o třídu výš

 
 

Za několik posledních let prodělaly vozy Daewoo něco, co se dá v domácích podmínkách srovnat jen s vývojovým skokem mezi Favoritem a Fabií. Původně málo nápadité, často licenční karosérie a malá spolehlivost odradily jistě už nejednoho motoristu.

V posledních dvou letech se tedy, i přes vlastní problémy, pokouší automobilka o znovudobytí českého trhu. Zcela se jí to podařilo s modelem Matiz, který se stal nejprodávanějším zahraničním autem vůbec, ale na stále vybíravějšího zákazníka čekají i další změny.

Modelem Nubira oslovuje automobilka především zájemce o vůz střední třídy, který nepotřebuje nebo nechce investovat do zavedenějších značek a jde mu o slušnou kvalitu za nižší cenu.

Námi testovaný čtyřdveřový sedan dává na předchozí nelichotivou pověst automobilky zapomenout už zvenčí. Design evropského stylu (Giorgetto Giugiari) upoutává hlavně v přední části odvážnými liniemi, spojujícími tradiční masku chladiče Daewoo se sdruženými světlomety s čirou optikou, které snad nejvíce připomínají Ford Scorpio. Nubira je ale svá. Výrazným designérským "podpisem" je například rovná horní hrana zadního blatníku nebo víko kufru s odtokovou hranou. Kromě zužujících se zpětných zrcátek se na autě ale nedá najít výrazný "úlet", který by model odsunul ze zorného úhlu potenciálních zákazníků - nižších a středních manažerů.

Vnitřek vozu zaujme především nezvyklou prostorností. Dokonce i tři spolujezdci na zadních sedadlech nalezli dost místa pro nohy i nad hlavou. Jednou z největších zbraní Nubiry je ale pracovní prostor řidiče. Před nastavitelným volantem nalezne optimální polohu na všestranně nastavitelných sedadlech skutečně každý - ale ani se svými 195 centimetry jsem neměl pocit, že sedím "nadoraz". K dokonalosti chyběly jen loketní opěrky.

Přístrojová deska je u Nubiry zpracována tradičně, nezvyklý je snad jen výrazně menší otáčkoměr. Námi testovaný model byl vybaven obložením palubní desky imitací dřeva, což k optickému dojmu z vozu vyšší třídy jen napomáhalo. Použité plasty a čalounění neurážejí a poměrně snadno se čistí. Výhrady lze mít jen k občasným pazvukům zpod palubní desky a zpětným zrcátkům, která díky nezvyklému tvaru zčásti omezují výhled vzad. Příjemným detailem je i anténa autorádia, integrovaná do zadního okna. Zavazadlový prostor je nadprůměrný jak v běžném stavu, tak při sklopených sedadlech. Nakládací hrana je sice poměrně nízko, ale na víku chybí jakýkoli úchyt pro zavírání, navíc jeho vzpěry po uzavření zasahují do zav. prostoru.

Testované Daewoo bylo vybaveno dvoulitrovým motorem (dodává se i do modelu Leganza) a manuální převodovkou. Čtyřválec o výkonu 98 kW se při jízdě nebránil vyšším otáčkám, ale maximálního točivého momentu 184Nm při 4400 otáčkách jsme v testu využili jen málo. Tunu a čtvrt vážící auto totiž motor stačil "obsluhovat" dosti svižně i v nižším rozsahu otáček a výkonovou rezervu jsme tak mohli ocenit jen při rychlejším předjíždění. Kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem na 8,4 litru nebylo možno spolehlivě ověřit. Je sice pravda, že jsme nejezdili jinde než v hustém městském provozu a po dálnici, ale námi naměřenou téměř dvanáctilitrovou spotřebu lze přičíst na vrub hlavně tomu, že testovaný vůz měl najeto pouhých 500 kilometrů a využívali jsme (po svolení od dovozce) jeho plný výkon. Zkušenosti ostatních novinářů se staršími testovacími vozy ale dokazují, že spotřeba kolem osmi a půl litru se dá dosáhnout bez problémů.

Při jízdě se Nubira chová neutrálně s mírným sklonem k přetáčivosti a díky měkkému odpružení má také tendenci k velkým bočním náklonům. Při žádném manévru jsme ale kontrolu nad autem neztratili. Kotoučové brzdy na všech kolech mají příjemně měkký nástup, auto se ale při prudším brždění velmi výrazně zhoupne - je to ale otázka zvyku. Menší výhrady ale máme k citlivosti na boční vítr ve vysokých rychlostech a lehce "rozviklané" řadicí páce.

Modelem Nubira může automobilka Daewoo výrazně zabodovat i ve třídě, kde byla dosud spíše přehlížena. Kromě neotřelého designu nabízí tento model slušný prostor a komfort. Relativně velmi nízká cena přitom v tomto případě není známkou nižší kvality.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 529 900 Kč Cena v testované výbavě: 539 900 Kč

Základní výbava:2 airbagy, ABS+EBD, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarm, automatická klimatizace, posilovač řízení, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka a okna, dělená zadní sedadla, palubní deska imitace dřeva, přední mlhovky, integrovaná anténa v zadním okně, 6 reproduktorů

Výbava testovaného vozu:+ metalíza, autorádio

Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta

Stále víc Čechů tráví vánoční svátky v teple u moře,…

ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017 ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017

Evropská centrální banka prodlouží program nákupů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / 900
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1322 / 538
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4550
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1466
f) rozchod vzadu (mm): 1450
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 830 / 1020
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Daewoo Gentra: Letitá Nubira nekončí a jezdí dál Daewoo Gentra: Letitá Nubira nekončí a jezdí dál

Značka Daewoo na českém trhu nefunguje od října 2004. V…

Nubira station wagon - praktické Daewoo Nubira station wagon - praktické Daewoo

Automobilka Daewoo, spadající pod křídla GM, pokračuje v…

 



 
Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Dnes 16:50

Luxusní auto schopné jízdy v terénu se silným motorem pod kapotou není výmysl posledních let. Mercedes ho postavil už na konci sedmdesátých let.




Blesk.cz

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim nastěhovaly zakrslé antilopy

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim…

Zoo Praha se pyšní dalším přírůstkem do své rozmanité zvířecí rodiny. Jeden z výběhů spolu s hrabáčem Dracem…

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Co se týče lásky, věčně usměvavé herečce Yvettě Blanarovičové (53) se lepí smůla na paty. Těsně před Vánocemi se…

 

iSport.cz

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále čekají Finsko či Dánsko

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále…

Čeští florbalisté vyhráli ve čtvrtfinále MS v Rize nad Estonskem 8:2 a v sobotu od 15:30 SEČ budou bojovat o…

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne jako čtvrtý náhradník

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne…

V Tomsku pravidelně hrál a vyzkoušel si náročnou ruskou ligu, jenže klub neplatil. Lukáš Droppa tak sbalil kufry…

 

Reflex.cz

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Kriminalita imigrantů z loňské migrační vlny utěšeně a dle očekávání stoupá. Poslední exces, znásilnění a vražda…

 
 
reklama