Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: DAF bude Tatře dodávat ekologičtější motory Euro 6

Motory ve vozech Tatra budou ekologičtější. Dodávat je bude nizozemská společnost DAF Truck.
Zpět na článek
22. 8. 2014 16:12
Avatar - petrumr
22. 8. 2014 16:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
22. 8. 2014 17:37
A čo bude vyrábať Tatra?
Kolesá?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - WinDiesel
22. 8. 2014 17:50
Re: A čo bude vyrábať Tatra?
Třeba nic když by nebrala motory a kabiny od Dafu.
Motory Tatry - by plnily Euro 6 jen ve snech.
Kdo by dodával převodovky?
Kabiny Tatra - zoufalství ....

Ale třeba máš lepší nápad.
Avatar - petrumr
22. 8. 2014 18:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 8. 2014 18:42
Re: A čo bude vyrábať Tatra?
Bohužel jiná cesta není, taky mě to mrzí, ale zvolená strategie je podle mě správná. Konkurence je neskutečná a Tatra neměla a nemá peníze na vývoj všech komponentů, v krizi se musíš soustředit na core business a ten je u Tatry na podvozku, tam má patenty, tam je její unikátnost. Do vlastního vývoje se může pouštět až na to budou penízky.
Nedávno se tu psalo, že už teď vyprodali celoroční kapacitu, tak snad to jde správným směrem a za sebe musím říct, že potkat na cestě Phoenixe už není taková rarita jako ještě před rokem.
22. 8. 2014 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rokyta.p
22. 8. 2014 21:31
Re: A čo bude vyrábať Tatra?
no rozhodně ta jeho má větší smysl než tvá >:D víš puso
23. 8. 2014 02:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 8. 2014 19:34
Re: A čo bude vyrábať Tatra?
No hlavní podle mého je, že bude vyrábět a že bude prodávat...
22. 8. 2014 20:15
Re: A čo bude vyrábať Tatra?
V USA je toto bežná prax. Volvo ponúka svoje motory ako aj motory Cummins. Kopec súčiastok ako sú nádrže, podvozkové časti a pod sú spoločné pre viaceré automobilky na trhu. Freightliner zase používa motory Mercedesu a tiež svoje Detroit Diesel. Pri nákladných autách existuje pomerne veľká kooperácia vo výrobe. Tatre sa ekonomicky neoplatí vyvýjať vlastné motory iba čisto pre jednu modelovú radu. Inde ich nemá kde použiť.
Avatar - WinDiesel
23. 8. 2014 06:41
Re: A čo bude vyrábať Tatra?
U DAFu je takovato kooperace spise vyjimkou. Pokud by se jednalo pouze o motory je tu urcite Cummins ale i vsichni ostatni hraci. Tatra ale potrebovala i kabinu a prevodovka z toho vyplynula tak nejak ..... logicky.
Je mile potkavat Tatry zase kolem stavenist a na silnici.
Jen je treba nezapomenout TATRA NEZNA BRATRA.
Jedna takova mi na silnici zabila sefa, pred 15 lety....
22. 8. 2014 20:59
Re: A čo bude vyrábať Tatra?
A co vyrábějí výrobci osobních aut ? Nakupují elektroniku, skla, pneumatiky, klimatizace, převodovky, mnohdy motory, všechny možné elektromotorky, atd. >:D >:D
Tam ti to nevadí ?
Prostě pochop, že dnes je hodně výroby (automobilové nevyjímaje) takové větší lego. Vybereš komponenty a poskládáš je. Um je v tom vybrat ty správné.
22. 8. 2014 22:10
Hlavne prežiť
Hlavné je, že žijú a prežijú. Aj keď je smutné, že vývoj sa obmedzil prakticky len na hľadanie vhodných kombinácií nakúpených dielov. Ale aj tak sa dá. Možno ich to opäť postaví na nohy a budú môcť časom myslieť aj na vlastný vývoj aspoň niektorých alebo špeciálnych komponentov. Tatra bola svojho času priekopníkom a bolo by škoda, keby sa jej na túto tradíciu nepodarilo nadviazať. Ale aby to bolo možné, musí najprv prežiť. A o tom to teraz je. Držím jej všetky palce.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - T613
22. 8. 2014 23:14
Re: Hlavne prežiť
děláš jako by tatra kupovala všechny komponenty na všechny modelové řady :-)
Avatar - petrumr
23. 8. 2014 09:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dolfi
24. 8. 2014 13:55
Z kolika % je to ještě TATRA?
"Tatra je výrobcem podvozku, DAF dodává kabinu, motor a převodovku."... ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
25. 8. 2014 10:56
Re: Z kolika % je to ještě TATRA?
Pouze pro Phoenix ovšem. Pro Terrno.1, Jamal a další si dělá kabiny sama Tatra, převodovky berou od kdekoho, třeba Eaton a motory sou tatra nebo různé jiné (Deutz třeba). Bylo by zajímavé mít čísla, kolik z roční produkce sou Phoneixy, ale hádám že jestli 40%, tak je to hodně...