Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF LF nastupuje s řadou novinek v technice i designu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
DAF si pro svou nejmenší modelovou řadu připravil řadu inovací, mezi něž patří mimo jiné nový motor PACCAR s obsahem 3,8 litru a sladění designu exteriéru a interiéru s novými modely CF a XF.

Společnost DAF představuje celou řadu inovací své modelové řady LF, díky nimž má i nadále patřit mezi špičku nákladních vozidel ve třídě 7,5 až 19 tun.

Mezi hlavní inovace patří nový motor PACCAR PX-4 s obsahem 3,8 litru, který je k dispozici pro 7,5tunovou verzi modelu LF ve dvou výkonových variantách. Volit lze 115 kW (156 k) a 127 kW (172 k) s maximálním točivým momentem 500 a 600 N.m v rozmezí 1200 až 2000 min-1.

Společnost DAF zavádí nový motor speciálně do modelu LF City pro použití v lehkých aplikacích rozvozu zboží ve městě, pro které je motor se zdvihovým objemem těsně pod 4,0 l optimální.

Pro vyšší výstupní výkony jsou k dispozici motory PACCAR PX-5 s obsahem 4,5 litru o výkonu 135 kW (185 k) až 157 kW (213 k) a PACCAR PX-7 s obsahem 6,7 litru s výkony 172 kW (234 k) až 239 kW (325 k).

Tyto motory byly na konci roku 2016 vylepšeny novým softwarem a optimalizovaným řízením tepla a vzduchu. V důsledku toho je maximální točivý moment obou motorů o 5 až 12 % vyšší, než byl dříve, a dochází k němu v otáčkách nižších o 100–200 min-1.

Maximální točivý moment motorů PX-5 a PX-7 je nyní 850 N.m při 1200 až 1500 min-1 a 1200 Nm při 1100 až 1700 min-1. Došlo i ke zvýšení výkonu motoru PACCAR PX-7 o 8 kW (11 k).

Díky využití nových rychlejších převodových poměrů zadní nápravy až do 3,31:1 jsou otáčky motoru při cestovní rychlosti sníženy o 150 až 200 min-1. V kombinaci s inovacemi motoru přináší tato optimalizace poháněcí soustavy úspory paliva až o 6 %, zatímco pohodlí řidiče je dále vylepšeno díky nižší hlučnosti motoru.

Společnost DAF nabízí pro řadu LF široký výběr z manuálních a automatizovaných 5-, 6-, 9- a 12stupňových převodovek. Kromě toho jsou k dispozici plně automatické převodovky a nyní je také možné zvolit automatickou převodovku Allison na nejvýkonnějších verzích motoru PX-7.

Skutečnost, že model DAF LF lze nakonfigurovat podle individuálních potřeb zákazníka, je rovněž potvrzena širokou škálou dostupných rozvorů o délce až 6,90 m. Díky tomu lze převážet náklady o délkách více než 9 m, a tedy dosáhnout maximální kapacity. Dlouhý rozvor vytváří prostor pro palivové nádrže s objemem až 1 240 l.

V souladu s filozofií DAF Transport Efficiency zavádí společnost DAF také inovace, které usnadní montáž nástaveb. Patří sem nové moduly pro výrobce nástaveb, které usnadňují uchycení nástavby a ostatních zařízení. Kromě toho jsou nyní k dispozici specifické přípravy pro upevnění skříňové nástavby se zadní zvedací plošinou, cisterny s pomocným rámem nebo sklápěčky.

Design exteriéru řady LF nyní sdílí mnoho společných rysů s modely CF a XF. Příbuzenské vazby na větší modelové řady odhaluje především provedení předních partií. Novinkou je i volitelné dolní okno na dveřích spolujezdce. Díky němu má mít řidiči v městském prostředí optimální výhled a může vidět cyklisty a chodce pohybující se v blízkosti vozidla.

Interiér nabídne nové provedení přístrojové desky, které obsahuje nový font písma, přispívající k lepší čitelnosti.

Vozidla modelové řady DAF LF (od celkové hmotnosti vozidla 8 tun a u vozidel se vzduchovým odpružením na zadní nápravě) jsou standardně vybavena systémem nouzového brzdění (AEBS), varováním před blížící se kolizí (FCW), adaptivním tempomatem (ACC) a systémem varování před opuštěním jízdního pruhu (LDWS).

Společnost DAF nyní nabízí u řady LF službu DAF Connect, představující systém pro správu vozového parku, který provozovateli nabízí informace o využití vozidel a řidičů v reálném čase. Informace o pozici vozidla, spotřebě paliva, ujetých kilometrech, úrovni využití vozového parku a době volnoběhu jsou přehledně prezentovány na on-line portálu, který je možné nakonfigurovat podle požadavků a přání zákazníka.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)