Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF odhaluje LF 2016 Edition

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
DAF si pro svou nejmenší modelovou řadu připravil řadu inovací, které nyní představuje jako LF 2016 Edition.

Novinky, s nimiž přichází modelová řada LF 2016 Edition, plně odpovídají filozofii programu DAF Transport Efficiency, zaměřenému na snižování provozních nákladů a maximalizaci zisku z každého ujetého kilometru pro majitele vozidla.

Na prvním místě lze představit úpravy, které jsou viditelné již při pouhém pohledu na novinku. DAF pro LF 2016 Edition vyvinul nové boční límce kabiny a zcela nový střešní spoiler pro kabinu Day Cab. Tyto nové aerodynamické prvky mají přispívat ke snížení spotřeby paliva až o čtyři procenta ve srovnání se současným provedením.

Střešní spoilery jsou k dispozici ve více provedeních, odpovídajících nízkým i vysokým nástavbám a společně s novými bočními límci jsou ideálními doplňky k nástavbám o šířce 2,50 m a 2,55 m. Vedle těchto karosářských dílů patří k viditelným novinkám i zadní LED svítilny, které bylo doposud možné objednávat pouze pro vozidla modelových řad CF a XF.

Následující změny sice již nejsou tolik vidět, ale jsou ještě zásadnější. Pro snížení provozních nákladů byla výrazně optimalizována poháněcí soustava řady LF 2016 Edition.

Upravený řídicí software, zdokonalené proudění vzduchu a udržování provozní teploty v systému úpravy emisí snižuje spotřebu paliva u 4,5-litrového čtyřválcového motoru PACCAR PX-5 s výkony od 112 kW (152 k) do 157 kW (213 k) až o pět procent.

Šestiválcový motor PACCAR PX-7 o objemu 6,7 litru s výkony od 164 kW (223 k) do 231 kW (314 k) je nyní nově k dispozici i v kombinaci s automatizovanou dvanáctistupňovou převodovkou AS Tronic. Celková hmotnost soupravy se v porovnání se stávající automatizovanou šestistupňovou převodovkou zvýšila až na 32 t, což přispívá k efektivitě a využitelnosti vozidla.

Nové sání vzduchu za kabinou u všech verzí má zajistit optimální proudění vzduchu a současně umožňuje montáž střešního spoileru, chladicích zařízení montovaných nad kabinou a případně i montáž spacích nástaveb na kabinu.

Rozšířením nabídky o dalších sedm variant rozvorů náprav až do délky 6,90 m lze navrhnout podvozek pro různé typy provozu a nástaveb. DAF uvádí, že LF 2016 Edition si poradí i s náklady dlouhými přes devět metrů. Delší rozvor vedle rozšíření kapacitních možností pro převoz nákladu vytvořil i prostor pro palivové nádrže s objemem až 1240 litrů.

Ke změnám došlo i ve výbavě a na displeji přístrojové desky s automatickým nastavením jazyka podle použité karty řidiče jsou nově zobrazovány informace z tachografu. To umožňuje řidiči efektivněji sledovat rychlost vozidla, naplánovat si dobu řízení a odpočinku a eliminovat tak porušování předpisů.

Na displeji se dále zobrazuje upozornění na blížící se servisní prohlídku vozidla a lze na něm sledovat i informace o nástavbě a pomocných zařízeních. Například to, že jeřáb nebo zadní zvedací čelo ještě nejsou zcela složeny nebo že nejsou zajištěny podpěrné nohy. Prostřednictvím centrální sběrnice vozidla CAN lze navíc ovládat pomocný pohon PTO a otáčky motoru, a to jak z nástavby, tak z kabiny.

Kromě nejlehčích verzí s celkovou hmotností osm tun a modelů bez pneumatického odpružení zadní nápravy je DAF LF 2016 Edition standardně vybaven systémem nouzového brzdění (AEBS), varováním před blížící se kolizí (FCW), adaptivním tempomatem (ACC) a systémem varování před opuštěním jízdního pruhu (LDWS).

DAF plánuje spuštění výroby vozidel LF 2016 Edition na prosinec letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)