DAF uvádí nové čtyřnápravové modely XF a CF Euro 6
Po spuštění výroby prvních provedení modelových řad CF a XF Euro 6 začátkem loňského roku, začal letos DAF s rozšiřováním své nabídky o nové konfigurace podvozků, odpružení a možnosti nástaveb.
První novinky pro řady Euro 6 CF a XF byly odhaleny již na začátku letošního roku a nyní přicházejí další v podobě čtyřnápravových provedení pro nejtěžší pracovní nasazení. Tyto nové verze mají nabídnout široký výběr konfigurací řízených a poháněných náprav tak, aby specifikace vozidla vždy plně vyhovovaly potřebám zákazníka.
Nabídku nových čtyřnápravových verzí zahajuje DAF s konfigurací 8x2. zákazníci mohou volit dvojici předních řízených náprav v kombinaci s třetí poháněnou nápravou a čtvrtou vlečenou nebo vlečenou řízenou nápravou.
U obou provedení poslední nápravy je u modelové řady CF celková hmotnost 37 tun a je tak mimo jiné vhodné pro přepravu těžkých průmyslových strojů nebo velkých odpadních kontejnerů. Za kabinu lze navíc namontovat nakládací jeřáb.
Pro speciální aplikace jsou pro modely CF a XF k dispozici čtyřnápravové podvozky 8x2 s trojnápravou Tridem. Tu tvoří přední řízená náprava (8 tun), střední poháněná náprava (13 tun) a zadní řízená náprava (7,5 tun). Celková hmotnost těchto vozidel je 36 tun a DAF u nich vyzdvihuje velmi dobrou ovladatelnost v omezených prostorech.
Další novinkou je speciální tahač těžkých nákladů DAF Euro 6 XF s konfigurací náprav 8x4. Ten má dvě první nápravy řiditelné a dvě zadní nápravy jsou poháněné. Ideální je pro dopravu nadměrných nákladů a poradí si i s návěsy o hmotnosti okolo 120 tun.
K pohonu nových čtyřnápravových vozidel DAF Euro 6 CF a XF jsou určeny motory PACCAR MX-13 o objemu 12,9 l s výkony 303 kW až 375 kW a nový 10,8-litrový PACCAR MX-11 s výkonem 320 kW. Pouze pro Euro 6 CF je určen motorm MX-11 o výkonu 291 kW.