Daihatsu zmizí ze starého kontinentu v roce 2013
Pro toto poměrně drastické opatření existuje několik pádných důvodů. Prvním z nich je zvyšující se konkurence v Evropě. Daihatsu se orientuje na miniautomobily a malé vozy a v těchto kategoriích boj za posledních pár let ohromě vzrostl.
Zatímco dříve zde působilo jen několik značek, dnes jich je v minisegmentu požehnaně: Fiat, Citroën, Peugeot, Renault, Hyundai, Chevrolet, Kia, Suzuki, Toyota, Subaru a cenově se poněkud vymykající Smart a zejména Mini. A chystá se sem i koncern Volkswagen.
Náklady na vývoj nových malých modelů jsou stejné jako u větších automobilů, protože ty musí splňovat přísné evropské bezpečnostní normy. Daihatsu navíc nemá továrny ani vývojové kapacity v Evropě a nové vozy dovážené z Japonska jsou zatíženy cly. Jen je navíc velmi silnou měnou a dále je prodražuje.
Ukončení evropských aktivit se netýká ostatních trhů mimo starý kontinent, kde se automobily Daihatsu prodávají. Služby včetně záručního i pozáručního servisu ale zůstanou zachovány. O náhradní díly nemusí mít zákazníci strach, neboť každý výrobce je má povinnost dodávat pro každý model ještě deset let po ukončení jeho produkce.
V loňském roce prodalo Daihatsu v celé Evropě 18.000 nových aut, například v Německu jich bylo 5.317, v Nizozemí pak 2.029. Přitom za rok 2009 se na silnicích u našich západních sousedů objevilo 10.600 vozů se stylizovaným písmenem D ve znaku a v zemi tulipánů 4.618. Ve Spolkové republice sice úřadovalo šrotovné, ale i tak jsou ztráty markantní.
Z českého trhu značka Daihatsu oficiálně zmizela již v roce 1997. V současnosti tyto vozy prodává jediný dealer, liberecká společnost V. J. Cars. Ve statistikách za rok 2010 se ovšem objevilo pouhých pět kusů.