Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu zmizí ze starého kontinentu v roce 2013

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Japonská automobilka Daihatsu ukončí prodej na evropských trzích za dva roky, v lednu 2013.

Pro toto poměrně drastické opatření existuje několik pádných důvodů. Prvním z nich je zvyšující se konkurence v Evropě. Daihatsu se orientuje na miniautomobily a malé vozy a v těchto kategoriích boj za posledních pár let ohromě vzrostl.

Zatímco dříve zde působilo jen několik značek, dnes jich je v minisegmentu požehnaně: Fiat, Citroën, Peugeot, Renault, Hyundai, Chevrolet, Kia, Suzuki, Toyota, Subaru a cenově se poněkud vymykající Smart a zejména Mini. A chystá se sem i koncern Volkswagen.

Náklady na vývoj nových malých modelů jsou stejné jako u větších automobilů, protože ty musí splňovat přísné evropské bezpečnostní normy. Daihatsu navíc nemá továrny ani vývojové kapacity v Evropě a nové vozy dovážené z Japonska jsou zatíženy cly. Jen je navíc velmi silnou měnou a dále je prodražuje.

Ukončení evropských aktivit se netýká ostatních trhů mimo starý kontinent, kde se automobily Daihatsu prodávají. Služby včetně záručního i pozáručního servisu ale zůstanou zachovány. O náhradní díly nemusí mít zákazníci strach, neboť každý výrobce je má povinnost dodávat pro každý model ještě deset let po ukončení jeho produkce.

V loňském roce prodalo Daihatsu v celé Evropě 18.000 nových aut, například v Německu jich bylo 5.317, v Nizozemí pak 2.029. Přitom za rok 2009 se na silnicích u našich západních sousedů objevilo 10.600 vozů se stylizovaným písmenem D ve znaku a v zemi tulipánů 4.618. Ve Spolkové republice sice úřadovalo šrotovné, ale i tak jsou ztráty markantní.

Z českého trhu značka Daihatsu oficiálně zmizela již v roce 1997. V současnosti tyto vozy prodává jediný dealer, liberecká společnost V. J. Cars. Ve statistikách za rok 2010 se ovšem objevilo pouhých pět kusů.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - zdekajinek
18. 1. 2011 01:03
okrem toho
daihatsu je piata najvacsia automobilka v japonsku takže o jej zánik sa bať nemusim..nahradne suciastky su aj budu,, :-)
Avatar - zdekajinek
18. 1. 2011 01:01
daihatsu versus toyota
skor si myslim že je to dohoda s toyotou..su v jednom koncerne a navyse vyraba pre subaru model justy -daihatsu sirion...ako mestke auto je neprekonatelné..vlastne som aj rad lebo už teraz je daihatsu rarita...a ludia sa otáčaju čo je to za auto..
16. 1. 2011 19:51
Daihatsu
Vzdyt je to jen brand Toyota motor company, takze se nic nedeje. Maximalne si to, o co bude zajem, koupite pod znackou Toyoty. Novy perspektivni brand bude ... Prius.
16. 1. 2011 19:32
A hotovo...
Bohuzial, tento krok sa dal cakat. Nijak inak to ani dopadnut nemohlo. Maly pocet predanych aut na malom trhu (vramci EU, kde Daihatsu obsadzovalo len niektore krajiny), ktore naviac museli byt v Japonsku konvertovane z RHD na LHD - co vsetko vyhanalo ceny Daihatsu v EU neprimerane vysoko. V poslednom case naviac zdrziavanie vymeny/opustenia Copenu, nepredstavenie noveho Sirionu, aj ked v Japonsku sa vyse roka predaval...no, vselico to naznacovalo....

Tipujem ale, ze Terios sa nevytrati nadlho. Viem si velmi dobre predstavit, ze v portfoliu EU Toyoty by dobre nahradil Urban Cruiser, ktory je predajne dost velka slabota.
16. 1. 2011 19:32
Moje zkušenost s Daihatsu
Pri výběru ojetiny pro přítelkyní se jí se zalíbilo Daihatsu YRV......Na fotkách bazaru nevypadalo špatně, originální doplňky atd. Po prohlédnutí auta naživo, bída....Stáří 3 roky, ale koroze bujela docela slušně a byla šikovně schovaná právé tím originálním oplastováním. Podvozek velmi tvrdý, nepohodlný, motor 1,3 téměř neodhlučněn, papírový výkon super, reálně to bylo líné a jelo to slušně až od 4500 ot...., materiály v interíéru nic moc. Cena se od lepších aut moc nelišila. Takže z mojí zkušenosti se konci v evropě se moc nedivím.