Daihatsu Cuore: Sedmá generace přijíždí do Evropy
Na autosalonu v Ženevě představí nejstarší japonská automobilka Daihatsu již sedmou generaci modelu Cuore. Vůz dostal oproti předchozí generaci modernější tvary karoserie a také nové bezpečnostní prvky. Cuore je už na první pohled oproti předchozí generaci „baculatější“ a také větší. Na délku získalo k dobru 5 cm a měří tak celkem 3,46 m. Vnitřní prostor se zvětšil ještě podstatněji, o rovných 21 cm, a o 5 cm narostl vůz i do šířky.
Pro pohon zvolilo Daihatsu osvědčený zážehový tříválec známý z modelu Sirion. Motor má objem 1 l a podává maximální výkon 51 kW (70 k) při 6 000 ot./min. Se sériovou pětistupňovou manuální převodovkou by měl vůz podle Daihatsu dosáhnout průměrné spotřeby 4,4 l / 100 km. Emise CO2 dosahují podle Daihatsu 104 g/km. Cuore bude alternativně dostupné také v tzv. verzi Eco. V tomto případě je vůz vybaven systémem automatického vypínání motoru při delších zastaveních. Spotřeba paliva by tak měla klesnout na udávaných 4,2 l/100 km, odpovídající emise CO2 na 99 g/km.
Novinkou je možnost vybavit Cuore stabilizačním systémem ESP nebo až sedmi airbagy. Cuore se v pětidveřovém provedení dostane na evropský trh v druhé polovině tohoto roku. Na třídveřovou verzi a verzi Eco si bude Evropa muset počkat až do roku 2008. Cena prozatím nebyla stanovena.
Daihatsu je jednou z mála automobilek, které v současnosti nemají zastoupení na českém trhu.