reklama


Daihatsu - D-Compact 4x4, HVS Concept, Copen ZZ ve Frankfurtu 2005

Daihatsu - D-Compact 4x4, HVS Concept, Copen ZZ ve Frankfurtu 2005

 
 

V roce 2004 Daihatsu prodalo 820 000 automobilů, z čehož 268 000 ks zakoupili japonští zákazníci, zbytek zákazníci čínští a indičtí, pouze malé procento ze všech prodaných vozů skončilo v Evropě.

Jedna z nejstarších japonských automobilek chce, aby o ní bylo na starém kontinentu více slyšet, a proto rok co rok zvětšuje na evropských autosalonech svou expozici a snaží se ukazovat nejnovější kompaktní vozy. Letos Daihatsu připravilo dvě resp. tři zajímavé studie, které určitě vzbudí pozornost zhýčkaných Evropanů a nakonec možná pomohou Daihatsu zvýšit prodeje z nynějších 32 000 vozů na plánovaných 80 000 v roce 2008.

D-Compact 4x4

Záliba evropských zákazníků v kompaktních SUV přerůstá v obsesi, a tak není divu, že i vzdálený japonský výrobce připravil návštěvníkům frankfurtské autoshow podobný dáreček. Studie D-Compact 4x4 ukazuje možnou podobu budoucího malého SUV, s nímž se japonský výrobce nepochybně, tedy v případě sériové výroby, pokusí prosadit i v Evropě. Design studie naznačuje svazek Daihatsu s Toyotou, mnohými křivkami připomíná starou RAV-4 (nová byla představena ve Frankfurtu).

Daihatsu stavělo D-Compact 4x4 nejen s ohledem na dobré vlastnosti v lehkém terénu a mimo městském provozu, ale také výbornou ovladatelnost v městském provozu. Tím v sobě nezapřelo známého výrobce kompaktů. Vůz stojí na podvozku s velkým rozvorem 2580 mm, jeho celková délka činí 4075 mm, šířka 1745 mm a výška 1760 mm. Palubní deska, ač vytvarovaná z tvrdých plastů, vypadá moderně, také ergonomii můžeme na základě živého setkání pouze pochválit.

Hodně nepraktické se jeví sportovní sedačky Recaro se silným bočním vedením sedáku, které tlačí při nastupování do stehen. Pod kapotu Daihatsu umístilo zážehový čtyrválec s objemem 1.5 litru, výkonem 77 kW při 6000 otáčkách a točivým momentem 140 Nm při 4400 otáčkách. Jako správné SUV disponuje D-Compact pohonem 4x4 s mechanickou uzávěrou diferenciálu, točivý moment se na kola přenáší skrze pětistupňovou manuální převodovku. Kombinovaná spotřeba exponátu stojícího na 18palcových s pneumatikami 235/55 kolech je 8,6 litru.

HVS Concept

Daihatsu se v posledních letech prezentuje coby výrobce, jemuž leží na srdci ochrana životního prostřední a ve Frankfurtu sbírku ekologických produktů ještě rozšířil. Tentokrát se jedná o koncept dvoumístného sporťáku s hybridním pohonem. Přes 3.7 metru dlouhá studie poskytuje ve výsledku výkon odpovídající vozu s dvoulitrovým motorem, spotřeba ovšem zůstává na úrovni motoru jednolitrového.

Kouzlo vysokého výkonu a nízké spotřeby spočívá v kombinaci nové zážehové jednotky 1.5 litru DVVT o výkonu 77 kW/6000 ot./min. a točivém momentu 140 Nm/4400 ot./min. s třemi elektromotory. Dva elektromotory poskytující výkon 36 kW jsou umístěny vpředu a roztáčí přední kola, třetí elektromotor s výkonem 20 kW posílá přes elektromagnetickou spojku sílu na zadní kola.

Podle Daihatsu tento systém neomezuje sportovní vlastnosti vozu, takže HVS rychle akceleruje a může uhánět vysokou rychlostí (jakou výrobce neuvádí), přitom spotřebuje pouze 4,1 litru benzínu v kombinovaném cyklu.

Copen ZZ

Z nového modelu Copen vychází studie Copen ZZ se skládací střechou neboli Copen kabrio. Proti standardnímu provedení měří Copen ZZ o 110 mm více na délku a 125 mm na šířku. V motorovém prostoru se hřeje stejný agregát jako v ostatních frankfurtských studiích, tedy zážehový čtyřválec 1.5 litru. ¨


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: redakce
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama