reklama


Daihatsu: mikrospecialista v Ženevě

Daihatsu: mikrospecialista v Ženevě

 
 

Japonská automobilka Daihatsu se prosazuje v Japonsku s malými automobily. Loni výroba dosáhla asi 430 tisíc vozů, což je podobné číslo jako u domácí škodovky. Jako jedna z mála automobilek nemá Daihatsu u nás prodejní zastoupení.

Japonská automobilka Daihatsu se prosazuje v Japonsku s malými automobily. Loni výroba dosáhla asi 430 tisíc vozů, což je podobné číslo jako u domácí škodovky. Jako jedna z mála automobilek nemá Daihatsu u nás prodejní zastoupení, proto se pojďme blíže podívat na to, co v Evropě nabízí.

D-Bone
Své „mini“ zaměření potvrdilo Daihatsu v Ženevě konceptem D-BONE. Jedná se o kompaktní čtyřmístný vůz pro volné chvíle v přírodě i ve městě. Jeho rozměry jsou 3395x1475x1370 (délka x šířka x výška), ale rozvor je plných 2420 mm. Díky svému neotřelému vzhledu kombinujícímu prvky terénních buggy a motocyklů, jistě zaujme především mladé. Je vybaven trvalým pohonem všech kol s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, která se ovládá tlačítkem na přístrojové desce. O jeho pohon se stará přeplňovaný zážehový tříválec s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec o objemu 659 cm3. Díky turbu však produkuje 47 kW při 6400 ot/min a 107 Nm při 3600 ot/min. Ve spojení s hmotností pouhých 890 kg nabídne jistě zajímavou dynamiku.

Inteligentní katalyzátor
Daihatsu prezentovala na svém stánku také technickou inovaci třícestného katalyzátoru. Problém běžných katalyzátorů-jejich degradaci, zmenšování činné plochy - vyřešili konstruktéři zavedením nové keramické krystalové mřížky se strukturou typu ABO3. Průchodem výfukových plynů katalyzátorem se z krystalové mřížky v redukčním prostředí uvolňuje Palladium, které vytváří aktivní mikročástice. Následně se Palladium vrací do krystalové mřížky v oxidačním procesu a tak je zajištěna přirozená regenerace činné vrstvy katalyzátoru. V praxi to znamená, že výkon katalyzátoru není závislý na jeho stáří. Neméně pdstatná je také úspora vzácných prvků, používaných na aktivních vrstvách katalyzátoru.

Cuore
Sériová produkce představená v Ženevě začíná mikroautem Cuore, které je momentálně ve výrobě s překvapivě nejaponsky hranatou karosérií se třemi nebo pěti dveřmi. Cílem konstruktérů bylo zřejmě maximální využití obestavěného prostoru, protože délka 3410 mm a rozvor 2375 mm ukazují na minimální převisy vpředu i vzadu. Čelní profil karosérie je spíše obdélník. Z fotografií by člověk usoudil, že dveře jsou z rovného plechu a že skla bočních dveří snad tvoří také rovinu. To sice není právě v módě, ale 1475 mm široké karosérii to umožňuje nabídnout dostatek vnitřní šířky pro cestující v interiéru. Litrový tříválec má výkon 43,5 kW. Na švýcarském trhu je Cuore druhým nejlevnějším vozem (11990 CHF). Jeho cenovým konkurentem je Suzuki Alto a u nás oblíbené Daewoo Matiz (9999 CHF).

YRV
Sportovně navržený automobil je na hranici mezi kategorií kombi a mini-MPV. V nabídce je buď stejný litrový tříválec jako v Cuore nebo čtyřválec 1,3 16 V (64 kW), který 890 kg těžkému vozu propůjčuje slušné jízdní výkony (0-100 km/h za 11,2 s). Na japonském trhu je k dostání turbodmychadlem přeplňovaná ostrá verze stejného motoru o výkonu 95 kW. Ta zrychluje na stovku za 8,4 s.

Terios
V roce 1997 uvedený automobil pro volný čas přišel v době, kdy boom SUV teprve začínal. Nyní je nabízen se stejným čtyřválcem 1,3 16V (63 kW) jako je v YRV. Standardní je stálý pohon všech kol.

Sirion
Rodinné zaměření modelu Sirion je patrné z přátelsky kulatých tvarů. Pětidveřová karosérie (vnější rozměry 3695 x 1595 x 1450 mm) může mít hnací ústrojí s trvalým pohonem všech kol. Motory jsou opět dva: litrový tříválec a větší čtyřválec 1,3 16V.

Copen
Srce příznivců roadsterů zaplesá při pohledu na otevřený Copen. Když vedle něj stojíte vypadá spíše jako hračka. Neskutečně krátká karosérie (3395 mm) pojme sotva dva cestující, pokud jedete se střechou nad hlavou, máte povoleno ještě jedno zavazadlo (úložný proctor celkem 210 l). Elektricky ovládaný mechanismus ukryje střechu do zádě za 20 sekund. 830 kilogramů těžký miniroadster je poháněn přeplňovaným čtyřválcem 660 cm3, který má výkon 50 kW při 6000 ot./min a největší točivý moment 100 Nm při 3200 ot/min. Maximální rychlost činí 170 km/h, ale zřejmě vše nad předpisových 130 km/h musí být vzhledem k rozvoru 2230 mm velkou životní zkušeností. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 s není příliš oslnivá hodnota, ale vnímání světa z minikokpitu Copenu bude mít svá specifika, čas v něm jistě plyne jiným tempem.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

Ivana Trumpová má silný PR potenciál, říká Hynek Kmoníček Ivana Trumpová má silný PR potenciál, říká Hynek Kmoníček

Česká republika je pro Ameriku zajímavá, pokud má nějaké…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 






 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Dnes 08:00

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku Schneiderovou kostkou másla?

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku…

Digitální herci budou super, protože nebudou remcat a bonzovat na úchylné režiséry. Vítejte u Týdenní…

 
 
reklama