reklama


Daihatsu Pico: Dvoumístný koncept s peprným jménem

Daihatsu Pico: Dvoumístný koncept s peprným jménem

 
 

Se svou vizí na téma dvoumístného městského elektromobilu se v Tokiu pochlubilo také Daihatsu. U něj myslí i na živnostníky a důchodce.

Jméno konceptu od Daihatsu Čechům připomíná jistý vulgarismus, jen ten háček nad c chybí. Výklad názvu si ale japonský specialista na městské automobily nechává pro sebe. Pico navíc není vulgární, spíše jde o roztomilý dvoumístný elektromobil určený primárně pro městský provoz. Na stejném místě v Tokiu představuje něco podobného Suzuki (Q-Concept) a stejný počin známe také ze sériové výroby (Renault Twizy).

Ano, Pico je na půlce cesty mezi motorovým kolem nebo skútrem a lehkým automobilem. Dvojice pasažérů sedí v tandemu za sebou. Nic nového, podobné řešení vyznávaly už německé bubliny před skoro šedesáti lety. Jenže Pico jezdí, jak současná móda velí, na elektřinu a uvnitř najdeme moderní komunikační techniku.

Pico se totiž dle slov výrobce přizpůsobuje změnám v sociální sféře a životním prostředí. Co to ale vlastně znamená? Úzké miniautíčko se totiž nejen všude protáhne, takže je ve městě opravdu mrštné. Do ovzduší nevypouští jedovaté výfukové zplodiny (emise CO2 raději ponechme stranou). Pokud v něm bude sedět pouze jediný pasažér, může uvézt i nějaký ten náklad. Přestavba na dodávečku by neměla být alespoň podle skic velkým problémem, byť některé návrhy mají i delší rozvor.

Pro drobné živnostníky, kurýry nebo rozvoz rychlého občerstvení tedy ideální stav. Světová populace také stárne, zdaleka se nejedná jen o Japonce z Okinawy. Důchodcům by pak mohlo vyhovovat snadné nastupování, protože podlaha vozu je nízko položená a rovná. Dveře navíc supluje jen jakási závora, žádná velká námaha tedy není třeba.

Pico je tedy určeno hlavně pro krátké vyjížďky. Jak také jinak, akumulátory určitě dlouho energii motoru poskytovat nedokážou. Na přístrojové desce najdeme před řidičem základní obrazovku s nejdůležitějšími údaji (rychlost, stav nabití baterií atd.). Vlevo je volič převodného ústrojí, jehož režim se zobrazuje také na prostředním displeji. Vpravo je pak další velkoplošný, který integruje navigaci, hudební přehrávač a připojení na internet, bezdrátová komunikace s okolím je samozřejmostí. Kromě toho je Pico vybaveno i jízdním asistentem s pokročilým radarem.

Více informací o své tokijské studii Daihatsu neprozradilo, konkrétní čísla a parametry bohužel také chybí. Má-li obecně elektromobil alespoň nějakou šanci na větší rozšíření, pak jsou přeplněné metropole jeho hlavní doménou. Takovýto koncept by mohl být do několika málo let životaschopný.

Daihatsu.auto.cz: přehled všech článků o vozech Daihatsu na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama