Daihatsu Pico: Dvoumístný koncept s peprným jménem

Daihatsu Pico: Dvoumístný koncept s peprným jménem

 
 

Se svou vizí na téma dvoumístného městského elektromobilu se v Tokiu pochlubilo také Daihatsu. U něj myslí i na živnostníky a důchodce.

Jméno konceptu od Daihatsu Čechům připomíná jistý vulgarismus, jen ten háček nad c chybí. Výklad názvu si ale japonský specialista na městské automobily nechává pro sebe. Pico navíc není vulgární, spíše jde o roztomilý dvoumístný elektromobil určený primárně pro městský provoz. Na stejném místě v Tokiu představuje něco podobného Suzuki (Q-Concept) a stejný počin známe také ze sériové výroby (Renault Twizy).

Ano, Pico je na půlce cesty mezi motorovým kolem nebo skútrem a lehkým automobilem. Dvojice pasažérů sedí v tandemu za sebou. Nic nového, podobné řešení vyznávaly už německé bubliny před skoro šedesáti lety. Jenže Pico jezdí, jak současná móda velí, na elektřinu a uvnitř najdeme moderní komunikační techniku.

Pico se totiž dle slov výrobce přizpůsobuje změnám v sociální sféře a životním prostředí. Co to ale vlastně znamená? Úzké miniautíčko se totiž nejen všude protáhne, takže je ve městě opravdu mrštné. Do ovzduší nevypouští jedovaté výfukové zplodiny (emise CO2 raději ponechme stranou). Pokud v něm bude sedět pouze jediný pasažér, může uvézt i nějaký ten náklad. Přestavba na dodávečku by neměla být alespoň podle skic velkým problémem, byť některé návrhy mají i delší rozvor.

Pro drobné živnostníky, kurýry nebo rozvoz rychlého občerstvení tedy ideální stav. Světová populace také stárne, zdaleka se nejedná jen o Japonce z Okinawy. Důchodcům by pak mohlo vyhovovat snadné nastupování, protože podlaha vozu je nízko položená a rovná. Dveře navíc supluje jen jakási závora, žádná velká námaha tedy není třeba.

Pico je tedy určeno hlavně pro krátké vyjížďky. Jak také jinak, akumulátory určitě dlouho energii motoru poskytovat nedokážou. Na přístrojové desce najdeme před řidičem základní obrazovku s nejdůležitějšími údaji (rychlost, stav nabití baterií atd.). Vlevo je volič převodného ústrojí, jehož režim se zobrazuje také na prostředním displeji. Vpravo je pak další velkoplošný, který integruje navigaci, hudební přehrávač a připojení na internet, bezdrátová komunikace s okolím je samozřejmostí. Kromě toho je Pico vybaveno i jízdním asistentem s pokročilým radarem.

Více informací o své tokijské studii Daihatsu neprozradilo, konkrétní čísla a parametry bohužel také chybí. Má-li obecně elektromobil alespoň nějakou šanci na větší rozšíření, pak jsou přeplněné metropole jeho hlavní doménou. Takovýto koncept by mohl být do několika málo let životaschopný.

Daihatsu.auto.cz: přehled všech článků o vozech Daihatsu na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů

Novela silničního zákona platí od začátku října a již…

 

Štítky Daihatsu Design

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…