Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu ve Frankfurtu 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Do Frankfurtu přivezla automobilka Daihatsu, která patří do koncernu Toyota, koncepty OFC-1 a HSC. Ty se na jejím stánku představily vedle sériových modelů Sirion a Cuore.

Do Frankfurtu přivezla automobilka Daihatsu, která patří do koncernu Toyota, koncepty OFC-1 a HSC. Ty se na jejím stánku představily vedle sériových modelů Sirion a Cuore.

Daihatsu OFC-1

Daihatsu představilo svou vizi směru, kterým se budou v příštích letech ubírat výrobci malých lehkých roadsterů. Základní myšlenkou je nabídnout malé lehké a agilní auto, schopné převézt dva cestující včetně jejich bagáže. Proto se objem zavazadlového prostoru ani po složení střechy nikterak nezmenší.

Skládací trojdílná střecha si zaslouží pozornost. Je totiž vyrobena z průhledné tkaniny, vrchní skleněný panel střechy je navíc možné dle potřeby ztmavit či zesvětlit pomocí tekutých krystalů. I při natažené střeše by tak měla posádka vozu mít pocit volnosti a vzdušnosti.

Protože je automobil lehký (pohotovostní hmotnost jen 820 kg), není třeba k jeho pohonu agregát s velkým zdvihovým objemem. Pod kapotou našel své místo zážehový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 658 cm³ s čtyřventilovou technikou rozvodu. Podává nejvyšší výkon 47 kW (64 k) při 6000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 103 Nm při 3000 ot./min. O přenos sil od motoru k sedmnáctipalcovým kolům se stará převodovka CVT se sedmi stupni. Požadovaný převodový stupeň je volen páčkami pod volantem.

Koncept se pohybuje na sedmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik o rozměru 165/50 R 17. Ve výbavě malého roadsteru jsou kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a elektronicky nastavitelné tlumiče.

Kompaktní vozidlo (3395 x 1475 x 1290 mm) se spokojí pouze s 4,6 l benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu. To znamená velmi příznivou hodnotu emisí CO2 100,9 g/km.

Daihatsu HSC

Daihatsu vedle konceptu sportovního vozu OFC-1 do Frankfurtu přivezlo také svou vizi malého automobilu pro příští generaci, který je pojmenován HSC a výrobce jej prezentuje jako vozidlo přátelské k životnímu prostředí i k lidem.

Koncept HSC je dlouhý 3395 mm, široký 1475 mm, vysoký 1550 mm a má rozvor náprav 2490 mm. K pohonu mu slouží zážehový tříválec o objemu 658 cm³, poskytující maximální výkon 43 kW (58 k) při 7200 ot./min. a točivý moment 65 Nm při 4000 ot./min. Výrobce neuvádí údaje o rychlosti a zrychlení vozu o hmotnosti 740 kg, ale vyzdvihuje spotřebu paliva 4,1 litru na 100 km a emise CO2 95 g/km.

Karoserie Daihatsu HSC se může pochlubit elegantními liniemi, chybějícím B sloupkem a dveřmi otevíranými proti sobě. Toto řešení vytváří velký vstupní otvor do čtyřmístného interiéru, kde se usadí čtveřice dospělých cestujících. Díky propracované aerodynamice a spodní části vozu ve stylu katamaranu dosahuje koeficientu aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)