Daihatsu ve Frankfurtu 2007

Daihatsu ve Frankfurtu 2007

 
 

Do Frankfurtu přivezla automobilka Daihatsu, která patří do koncernu Toyota, koncepty OFC-1 a HSC. Ty se na jejím stánku představily vedle sériových modelů Sirion a Cuore.

Do Frankfurtu přivezla automobilka Daihatsu, která patří do koncernu Toyota, koncepty OFC-1 a HSC. Ty se na jejím stánku představily vedle sériových modelů Sirion a Cuore.

Daihatsu OFC-1

Daihatsu představilo svou vizi směru, kterým se budou v příštích letech ubírat výrobci malých lehkých roadsterů. Základní myšlenkou je nabídnout malé lehké a agilní auto, schopné převézt dva cestující včetně jejich bagáže. Proto se objem zavazadlového prostoru ani po složení střechy nikterak nezmenší.

Skládací trojdílná střecha si zaslouží pozornost. Je totiž vyrobena z průhledné tkaniny, vrchní skleněný panel střechy je navíc možné dle potřeby ztmavit či zesvětlit pomocí tekutých krystalů. I při natažené střeše by tak měla posádka vozu mít pocit volnosti a vzdušnosti.

Protože je automobil lehký (pohotovostní hmotnost jen 820 kg), není třeba k jeho pohonu agregát s velkým zdvihovým objemem. Pod kapotou našel své místo zážehový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 658 cm³ s čtyřventilovou technikou rozvodu. Podává nejvyšší výkon 47 kW (64 k) při 6000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 103 Nm při 3000 ot./min. O přenos sil od motoru k sedmnáctipalcovým kolům se stará převodovka CVT se sedmi stupni. Požadovaný převodový stupeň je volen páčkami pod volantem.

Koncept se pohybuje na sedmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik o rozměru 165/50 R 17. Ve výbavě malého roadsteru jsou kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a elektronicky nastavitelné tlumiče.

Kompaktní vozidlo (3395 x 1475 x 1290 mm) se spokojí pouze s 4,6 l benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu. To znamená velmi příznivou hodnotu emisí CO2 100,9 g/km.

Daihatsu HSC

Daihatsu vedle konceptu sportovního vozu OFC-1 do Frankfurtu přivezlo také svou vizi malého automobilu pro příští generaci, který je pojmenován HSC a výrobce jej prezentuje jako vozidlo přátelské k životnímu prostředí i k lidem.

Koncept HSC je dlouhý 3395 mm, široký 1475 mm, vysoký 1550 mm a má rozvor náprav 2490 mm. K pohonu mu slouží zážehový tříválec o objemu 658 cm³, poskytující maximální výkon 43 kW (58 k) při 7200 ot./min. a točivý moment 65 Nm při 4000 ot./min. Výrobce neuvádí údaje o rychlosti a zrychlení vozu o hmotnosti 740 kg, ale vyzdvihuje spotřebu paliva 4,1 litru na 100 km a emise CO2 95 g/km.

Karoserie Daihatsu HSC se může pochlubit elegantními liniemi, chybějícím B sloupkem a dveřmi otevíranými proti sobě. Toto řešení vytváří velký vstupní otvor do čtyřmístného interiéru, kde se usadí čtveřice dospělých cestujících. Díky propracované aerodynamice a spodní části vozu ve stylu katamaranu dosahuje koeficientu aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

 
Zdroj: redakce

Štítky Daihatsu Frankfurt 2007

 

Přidat názorDiskuse: Daihatsu ve Frankfurtu 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani dvě nuly po sobě

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani…

Patrik Rybár si dál drží vynikající formu. Maže jednoho soupeře za druhým. A že se přesekla jeho série…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…