Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu: záplava novinek z východu

Ondřej Láník
Diskuze (8)
V Ženevě se Evropa dočká mikroroadsteru Copen s volantem na levé straně, spatříme poprvé excentrické modely Trevis a D-Compact Wagon a malý Sirion se představí s pohonem všech kol. Zdá se, že nastává čas kdy můžeme litovat, že Daihatsu u nás nekoupíte.

Roadster Copen s miniaturními vnějšími rozměry se do Evropy dosud dovážel pouze s volantem na pravé straně a přeplňovaným maloobjemovým motorem, ale od letoška se to změní. Zanedlouho se totiž představí konečně také verze, která usnadní nejen registraci ve většině evropských zemí, ale také orientaci jeho řidiče v provozu. Od poloviny roku 2002, kdy se v Japonsku začal Copen prodávat, se našlo více než 33 tisíc zákazníků, kteří jsou vozem zpravidla velmi nadšeni.

Nové provedení má pod kapotou atmosférický čtyřválec 1,3 l o výkonu 64 kW. Daihatsu tento model vybavilo také svým inteligentním katalyzátorem, který má schopnost samočištění, takže jeho funkce je stále optimální po celou dobu životnosti automobilu. V sousedním Německu je Copen nabízen za 17.200 Euro.

Z Japonska bude do Evropy přivezen poněkud excentrický model Trevis, v domovině prodávaný pod jménem Mira Gino. Pětidveřová, ale jen 3,4 metru dlouhá karosérie v retrostylu, ukrývá litrový tříválec o výkonu 43 kW. Na trh se v Německu Trevis dostane na konci léta letošního roku.

Nový Sirion zaznamenal v minulém roce na německém trhu výrazný úspěch a nejinak tomu bylo i jinde v Evropě, kde se toto nové Daihatsu objevilo. Nyní přichází verze s pohonem všech kol s viskózní mezinápravovou spojkou. Na trh příjde model již letos na jaře a to buď s manuální pětistupňovou převodovkou nebo se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Světovou premiéru bude mít v Ženevě velkoprostorový koncept D-Compact Wagon. Jeho úkolem je proniknout mezi vozy nižší střední třídy, k čemuž mu bude pomáhat délka 3,8 m, pětimístná karosérie s variabilním interiérem a snad také nezaměnitelný styling, který je odlišný od všeho obvyklého hlavně téměř plochou kapotou motorového prostoru vpředu.

Ondřej Láník
Diskuze (8)