Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Daimler a Bosch se bouří proti nestandardním dobíjecím stanicím Tesly

Elon Musk má s Teslou velké plány v Německu a automobilka musí vybudovat potřebnou infrastrukturu pro dobíjení svých elektromobilů. Tady ale naráží.
Zpět na článek
26. 3. 2014 18:42
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2014 20:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2014 20:10
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2014 19:17
27. 3. 2014 10:06
26. 3. 2014 20:19
27. 3. 2014 07:36
28. 3. 2014 12:26
26. 3. 2014 20:41
26. 3. 2014 20:57
26. 3. 2014 21:28
26. 3. 2014 23:14
27. 3. 2014 08:27
27. 3. 2014 11:50
27. 3. 2014 13:17
27. 3. 2014 14:55
26. 3. 2014 21:42
27. 3. 2014 08:47
27. 3. 2014 08:49
27. 3. 2014 10:15
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 3. 2014 10:29
27. 3. 2014 19:08
27. 3. 2014 11:53
27. 3. 2014 08:57
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2014 18:42
Trosku trapny postoj
Daimler je vo vyrobe elektrickych aut oproti Tesle trpaslik, v podstate bezvyznamny hrac.

Takze Tesla ma plne pravo ustanovit standard.
Rozbalit vlákno
14
26. 3. 2014 18:47
Re: Trosku trapny postoj
Přesně tak, nechápu, proč se zrovna Daimler bouří, když (pokud vím) nemají jediný elektromobil. A když mají akciový podíl v Tesla, proč si od nich typizovanou zástrčku pro budoucí elektromobily prostě nekoupí? Tím by právě stanovili standard a ostatní výrobci by se museli přizpůsobit jim (což takový problém nebude - elektromobily zatím tolik značek nevyrábí ve velkém měřítku)
26. 3. 2014 20:03
Re: Trosku trapny postoj
Ano, zahoďme standard, na kterém se dohodli Němci, Francouzi a Britové, přijala ho ACEA, EU a zmařme investice zainteresovaných. Daimler se podílel na specifikaci konektoru, který byl nakonec standardizován. Protože si uvědomovali, že je potřeba standard už v době, kdy jen plánovali elektromobily. U Daimleru šlo o Smart, u BMW myslím o Mini a přispěly i další firmy. Němci to očividně brali vážně, protože o několik let předběhli mezinárodní normu - je to přeci jen zdlouhavý proces.
Avatar - John Doe
26. 3. 2014 18:49
Re: Trosku trapny postoj
Ak dobre čítam, Tesla to stavia tak aby iné elekromobily u nej "nenatankovali"! Čiže absolútne nejde o nejaké ustanovenie štanadardu - predpokladám, že nejaký štandard už existuje: [odkaz]
Trápny postoj ale Tesly...
27. 3. 2014 08:48
Re: Trosku trapny postoj
Podľa mňe nejde v prípade Tesly o žiadny trápny postoj. Kúpou Tesly s 85 kWh baterkou prispievaš na stavbu superchargerov (pri 60 kWh baterky si na to priplácaš). Prečo by potom mali umožniť iným elmobilom nabíjať u nich, keď to nemajú zaplatené.
Inak - neviete niekto, či by bolo vôbec možné a bezpečné pripojiť napr. taký Leaf, alebo BMW i3 k 135 kW superchargeru? Nepoškodilo by to baterku, alebo také niečo?
Avatar - John Doe
27. 3. 2014 09:15
Re: Trosku trapny postoj
Nemyslím, ze v dnešnej dobe je problém spoplatniť nabíjanie akéhokoľvek auta. A tesly by to mohli mať stále "zadara"... A šte na to Tesla zarobí.
27. 3. 2014 09:55
Re: Trosku trapny postoj
Nemyslíš, že ich to ASI napadlo? Nejaký dôvod tam je, možno práve ten s vysokým výkonom ...
27. 3. 2014 15:24
Re: Trosku trapny postoj
Za předpokladu, že by existoval adaptér? Ano, je možné, že by to auta podporující nabíjení stejnosměrným proudem zvládla. Pokud v řešení Tesly není nějaký háček, který by tomu bránil. Ale předpokládám, že konektor mají chráněný a bez jejich svolení tak nikdo adaptér nevyrobí.
26. 3. 2014 19:34
Re: Trosku trapny postoj
Standardy existují a kdybys o tom něco věděl, tak víš, že jejich vývoj sahá minimálně do 90. let. V té době žádná Tesla nebyla. Snaží se o to jen proto, aby jejich síť nemohl využívat nikdo jiný.
26. 3. 2014 19:55
Re: Trosku trapny postoj
Tesla proda rocne 20tisic aut, asi tolik co bmw skutru a to jeste diky velkemu subvencovani jako napr. v norsku. Mluvit o tesle jako o velkem hraci je zatim uplny nesmysl. Je samozrejme hloupost aby kazda automobilka vyrabela vlastni pumpu, taky si myslim, ze azijske a nemecke automobilky prodaji dohromady vic elektrickych aut jako tesla, bmw i3 je vyprodane na rok dopredu
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2014 20:09
Re: Trosku trapny postoj
Nevsimol som si, ze by ina automobilka

1) predavala take mnozstvo elektromobilov
2) stavala na vlastne naklady kompletny ekosystem vratane hot-swap stanic
3) hot swap neumoznuje ZIADNY iny vyrobca.

Takze ak bude BMW vyrabat viac elektromobilov ako Tesla, bude moct do toho hovorit.

Android telefonov je viac ako iPhonov, rovnako plati, ze 30 vyrobcov vyrobi viac aut ako jeden.
26. 3. 2014 20:21
Re: Trosku trapny postoj
Nevyrábí nejvíce elektromobilů náhodou Renault-Nissan?
27. 3. 2014 19:06
Re: Trosku trapny postoj
Tak jest.
Avatar - wakantanka
27. 3. 2014 10:37
Re: Trosku trapny postoj
Nebudem obhajovať ani Teslu ani nikoho iného, ale ak by sa boli automobilky dohodli na spoločnom štandardnom konektore, tak by sa tie elektromobily rozšírili rýchlejšie aj z dôvodu lepšej dostupnosti dobíjacích staníc. Takto to Tesla robí spôsobom, ja som spravil a vy sa prispôsobte alebo si stavajte sami, čo asi nebude najlepšie riešenie pre nikoho.
Avatar - white label
26. 3. 2014 20:46
Re: Trosku trapny postoj
Tesla v Evropě prodává asi tolik elektromobilů, jako Daimler jízdních (elektro)kol s trojcípou hvězdou. >:-[] ;-)
26. 3. 2014 18:50
pouhá půlhodinka
pouhá půlhodinka ve spojení s veřejnou čerpací/nabíjeci stanicí zní docela vtipně
Rozbalit vlákno
10
26. 3. 2014 18:58
Re: pouhá půlhodinka
Stačí, když člověk chytne na konvenční pumpě 2 auta před sebou, pak tankuje plnou a uvnitř si dá kafe... A je z toho rázem 20 minut jako fík :-)
Avatar - Kolouš
26. 3. 2014 19:18
Re: pouhá půlhodinka
člověk , co si dává na pumpě kafe zatím co jeho auto stojí u stojanu je dle mého blbec
Nic hodného obdivu
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2014 20:10
Re: pouhá půlhodinka
Je to blbec. A su ich plne pumpy.
27. 3. 2014 08:45
Re: pouhá půlhodinka
Jeste lepsi jsou ti, co si dojdou jeste nakoupit do blizkeho supermarketu.
27. 3. 2014 11:42
Re: pouhá půlhodinka
Aj to sa stáva... nie je každý dokonalý.
Avatar - white label
26. 3. 2014 20:42
Re: pouhá půlhodinka
Tak si představ, že chytneš 2 auta před sebou na dobíjecí stanici, kde jedno auto tankuje "jen" půl hodiny! Neboj, dáš si šest káv a za hodinu půl jsi "hotový". :-O >:-[]
27. 3. 2014 09:58
Re: pouhá půlhodinka
Preto majú supercharger stanice na frekventovaných trasách viac nabíjačiek, niekde aj 8. Pravda však je, že zvyšovaním počtu elmobilov k tomu čakaniu aj tak dôjde. Ak medzitým nevymyslia niečo na ešte rýchlejšie nabíjanie.
27. 3. 2014 10:56
Re: pouhá půlhodinka
>:D >:D hyper řidiči elektromobilů >:D
27. 3. 2014 11:43
Re: pouhá půlhodinka
Podľa mňa elektrické "čerpačky" musia vyzerať úplne inak ako tie dnešné - ak sa elektromobily viac rozšíria, dobíjacia stanica bude musieť byť vpodstate parkovisko s dostatočnou kapacitou a prípojkou ku každému miestu. Dobíjacie miesta nakoniec budú pri každom supermarkete, zaplatíš kartou, necháš dobíjať a medzitým pôjdeš na nákup.
27. 3. 2014 07:31
Re: pouhá půlhodinka
Rozdil je v tom, ze to kafe je jeho rozhodnuti, zatimco nabijeni je vynucene autem. Takze pokud specham, kafe si nedam nebo si ho vypiji v aute, s Teslou proste musim cekat az se nabije.
26. 3. 2014 19:17
čichám
...čichám strach z toho, že Dai + Bosh jsou pozadu,jak s vývojem, tak s expanzí el.stanic.
Tesla v čistě el.autech udává směr a ostatní se začínají bát (ne že bych věřil tomu, že všichni budem jednou jezdit v el.autech), kdybych to měl přirovnat, iPhone má taky origo nabíječku a jediný, kdo má právo se zlobit je sám uživatel nikdo jiný. >:-[]

Tesla si své prosadí pokud se do toho nezatáhne EU, která začne vymýšlet nesmysly, jak to zatrhnout, protože Tesla nemá evropského majitele a to že je dál, je přeci tak nefér...
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2014 10:06
Re: čichám
Tesla si v Evropě proti Němcům vůbec nic neprosadí. Co Němci nechtějí to v Evropě neprojde.
Avatar - Ham.
26. 3. 2014 19:34
Daimler i Bosch mohou být v klidu
tak si holt Tesla postaví svou síť kam nikoho nepustí a Daimler s ostatními německými výrobci nebo zrovna s tím Boschem si postaví také svou síť, kam nepustí Teslu. Uvidíme, kdo bude mít víc prostředku aby postavil víc stanic. :-)
Tesla je v Evropě druhořadý hráč a prodává velké kulové, prodeje v Evropě (1-11 2013 elektro a plug-in hybridy) jsou sice zoufalé, ale i v té bídě Tesla nic neznamená.
1. Nissan Leaf - 9 833
2. Renault Zoe - 8 138
3. Renault Kangoo ZE - 5 836
4. Volvo V60 Plug-In - 5 010
5. Toyota Prius Plug-In - 3 648
6. Mitsubishi Outlander PHEV - 3 096
7. Renault Twizy - 2 841
8. Tesla Model S - 2 641
9. Smart ForTwo ED - 2 457
10. Opel Ampera - 2 257
11. Chevrolet Volt - 884
12. Mitsubishi i-MiEV - 815
13. BMW i3 - 788
14. Bollore BlueCar - 611
15. Citroën C-Zero - 551
Rozbalit vlákno
4
26. 3. 2014 20:21
Re: Daimler i Bosch mohou být v klidu
Jsou v těch číslech Tesly i nějaké individuální dovozy? Nebo se jedná o počet prodaných kusů prostřednictvím oficiálního zastoupení značky v Evropě?
Avatar - Ham.
26. 3. 2014 20:40
Re: Daimler i Bosch mohou být v klidu
Tak to netuším, tady jsou celoroční prodeje 2013. U čísel Tesly je uvedeno "rough", asi přesná čísla tají.
[odkaz]
27. 3. 2014 07:12
Re: Daimler i Bosch mohou být v klidu
Čekal bych, že vychází z registrací.
27. 3. 2014 08:52
Re: Daimler i Bosch mohou být v klidu
Indivindi dovoz v Európe je imho blbosť - nemohli by nabíjať na superchargeroch. Americká koncovka je iná ako používaná v EU.
26. 3. 2014 20:19
Co je ser.?
Když nemůžou oni dobíjet u Tesly tak Tesla nemůže dobíjet u nich. >:D Ať si udělají vlastní síť s unifikovaným konektorem a můžou se Tesle vysmívat. Tady jde spíš o to, že by kluci chtěli zadarmo (respektive za peníze tesly) dobíjecí stanice. >:-[]
Ve výsledku je tahle taškařice velké - pro koncového zákazníka. ;-\
Rozbalit vlákno
3
27. 3. 2014 07:36
Re: Co je ser.?
Samozřejmě. Nicméně Tesla cizí auta u svých stanic netoleruje v žádném případě, pokud vím. Otázka je, jestli standardizovaný konektor nebude dělat Tesle problémy. Typ 2 (Mennekes) má ze všech standardizovaných největší limit, pokud vím, ale pořád je to (prozatím) "jen" 44 kW. Ke všemu Supercharger je DC, palubní nabíječka zvládá jen 10 kW (za příplatek ti nainstalují druhou), Sc je 120 kW. Tedy obchází palubní nabíječku a baterie nabíjí přímo. A na DC došlo později. Mezinárodní standard by měl být hotový, ale musel bych se podívat. Tam návrhy myslím končily na 1 kV/ 400 A.

Tenhle rozchod je, řekl bych, daný tím, že Tesla potřebuje rychlé nabíjení, protože má velké auto. Kdežto zbytek se spíš zaměřuje na města. Supercharger je dál než například plán Německa pro rok 2020. Jde o přístup. Standard je potřeba. Nabíjení může být klidně na kartu, to už je jejich věc.

Jinak Tesla ke svým autům dodává adaptér, co vím, takže můžeš využívat standardizované stanice. Ale v Evropě nevyužiješ jejich plný potenciál, protože Tesla (zatím) nenabízí dostatečně silnou nabíječku.
27. 3. 2014 11:46
Re: Co je ser.?
Toto môže jedoduchým zákonom regulovať štát, ak budeš diskriminovať nejakú skupinu záujemcov a neumožníš im u seba dobíjať, nedostaneš na stavbu stanice povolenie. Ani na vlastnom pozemku. A bude "po ptákách"...
28. 3. 2014 12:26
Re: Co je ser.?
Tak elektrická zařízení jsou obecně regulovaná. Stejně tak, co může dostat značky. Nemluvě o tom, že jsou v tomhle zapojené i energetické společnosti. Takže s tebou můžou vytřít podlahu více než jedním způsobem, když budou chtít. Je možné, že se časem zapojí EU, protože vysílala signály, že do budoucna jiné konektory nebude tolerovat.
Avatar - EauRouge
26. 3. 2014 20:41
Ano i ne
Ono se na to dá dívat dvěma pohledy. První - pokud je Deutsche Bahn třeba státní podnik nebo něco podobného, tak by bylo namístě aby ty nabíječky byly přípustné pro všechny typy hybridů a elektromobilů. Prostě princip běžné čerpací stanice, jak je to popsáno v článku.

Druhý pohled - jestliže je DB jen spoluinvestor bez vazby na stát nebo nějakou veřejnou organizaci, tak to může člověk považovat jen za hloupé a nelogické řešení. Ta zařízení si přece postavila sama Tesla pro Teslu. Přirovnání k tankování na benzínce pak není úplně přesné - spíš bych to viděl jako autorizovanou asistenční službu, kdy mi daná značka poskytne služby pro produkt stejné značky. Tesla si zafinancovala nějakou službu pro své zákazníky a proto chce aby jí využívali právě její zákazníci. Kdybych přijel na stojan Tesly s Leafem, tak by to bylo jako přijet do nového servisu BMW s Mercedesem a divit se proč mi nechtějí servisovat auto, vždyť je to taky servis.

Ano ano, chápu že je to špatné rozhodnutí a že tím poškozuje sebe a komplikuje jenom pozici hybridů a elektro mobilů atd. A ne, nejsem praštěný ekolog.
Rozbalit vlákno
7
26. 3. 2014 20:57
Re: Ano i ne
Každý odběratel elektřiny má právo si vybrat dodavatele a stejně tak má právo rozhodnout o tom koho ke své zásuvce pustí. Já bych taky nenechtěl aby si u mě nabíjel každý kolemjdoucí. Jednání Tesly je naprosto legální, ale nelogické. Mohli by pouštět nabíjet i jiné vozy a kasírovat. I když Tady jde ale spíše o to neposkytnout konkurenci vlastní síť dobíjecích stanic a znevíhodnit tak konkurenci která tu síť nemá nebo ne tak velkou. Tesla tímto krokem podpoří prodejnost svých vozů a znevíhodní ostatní minimálně do té doby než vybudují větší síť dobíjecích stanic. Kdo má větší síť, více prodává svých vozů.
Avatar - EauRouge
26. 3. 2014 21:28
Re: Ano i ne
Přesně první věc, co mě napadla - proč to konkurenci nenechat za poplatek. Služba zajištěna, nikdo není utlačován a navíc můžu ukazovat jak si konkurence nabíjí auta "u nás". Ono neposkytnutí vlastních prostředků konkurenci je základní faktor v konkurenčním boji, no ne? Když budu mít větší zázemí a lepší služby(teoreticky), tak to není moje chyba, ale nedostatek u konkurence. Není to fér vůči světu hybridů a elektromobilů, ale nepopíratelné právo Tesly chránit svůj zájem tu pořád je. Ač si myslím, že rozšíření nabíjecí sítě by obecně zvýšilo obecný zájem o elektromobily a hybridy a z toho obecného koláče zájmu by si určitě i Tesla ukousla svoje.

PS: S podivným jednáním má Tesla své zkušenosti, viz. zákaz prodávat vozy Tesla bez prostředníka(dealera) ve vybraných státech USA. Americké férové konkurenční prostředí ve své celé kráse.
26. 3. 2014 23:14
Re: Ano i ne
Na tomhle se určitě shodneme. Tesle evidentně nějaké ukusování z koláče nestačí, Tesla chce pekárnu! Podle tabulky kolegy nahoře Tesla neprodává tolik kolik by asi chtěla a ta širší síť by mohla trochu zvednout prodeje tím spíš, že by konkurence tuto sít neměla možnost využívat kvůli nestandardním konektorům. Konkurence to moc dobře ví a tak křičí.
27. 3. 2014 08:27
Re: Ano i ne
Protože by se zvedla průměrná délka čekání.
27. 3. 2014 11:50
Re: Ano i ne
Prahe supermarket, a na svoje parkovisko nepustím iné autá, len francúzskych značiek, a bude to v poriadku...?
27. 3. 2014 13:17
Re: Ano i ne
Teoreticky ano pokud tomu supermarketu nevadí že krachne. >:D
U Tesly je to jinak. Nabízí daleko rychlejší nabíjení které konkurence nemá a tak si to může dovolit a navíc tak zvýšit prodejnost svých vozů protože nabízí něc navíc. Pokud Tesla poskytne svoje dobíjecí stanice konkurenci tak o tuto výhodu přijde a tak trochu si podřeže větev sama pod sebou. Krok Tesly chápu, pro nás jako potencionální zákazníky je to ale nevýhoda.
27. 3. 2014 14:55
Re: Ano i ne
Otázka je, jestli vůbec nějaké auto na trhu může využít nabíječek Tesly. Bez úprav asi žádné, nehledě na konektor.

Evropské automobilky nemají zájem ani o CHAdeMO, které sice nedosahují rychlosti Superchargerů, ale pořád jsou rychlejší. A to jich je v Evropě přes tisíc v porovnání se snad 14 Superchargery.
26. 3. 2014 21:42
snadny
pokud je me znamo, tak dobijeni na dobijeckach pro Tesly nic nestoji, prijedete a zadarmo si nabijete

dalsim faktem je, ze stejne jako jsou diskvalifikovani ostatni na dobijeckach Tesly, tak je Tesla diskvalifikovana na dobijeckach vsech ostatnich

to jim tak strasne vadi ze si Tesla jde svou vlastni cestou a musi nato sama vynalozit penize? nebo jim proste vadi ze je to zadarmo a pomalu jim tak roste konkurence? zatim v EU Tesla znamena kulove, nojo ale co treba za 10-20 let as tady nebude jen 14 stanic, ale treba 400 stanic?
Rozbalit vlákno
7
27. 3. 2014 08:47
Re: snadny
Druhý odstavec není pravdivý. Alespoň v USA Tesla dodává adaptéry, abys mohl nabíjet i ze standardních stojanů a zásuvek. Pokud jim jde jen o to, aby tam nenabíjel nikdo jiný, můžou použít karty/ čipy, jako všichni ostatní. Z dlouhodobého hlediska takhle jen vytváří problém.
Avatar - John Doe
27. 3. 2014 08:49
Re: snadny
A keď bude tých staníc 400 - myslíš, že budú zadarmo?! Myslíš, že projekt Tesla je charitatívny?! 8-s
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 3. 2014 10:15
Re: snadny
Nie je. Ale s autom si kupujes aj sluzby - vola sa to ekosystem.

Apple to chape, Tesla to chape, Amazon to chape.
Avatar - John Doe
27. 3. 2014 10:29
Re: snadny
>:D čo ti dá taký Apple, okrem stoviek nepoužiteľných free aplikácii, zadarmo?
27. 3. 2014 11:53
Re: snadny
A aký je problém nabíjať Tesly zdarma a iných za poplatok? Cenu si každý určuje sám a jednoducho ňou môže regulovať počet "cudzincov" pri svojich stojanoch. A nebolo by okolo toho také haló. Možno... ;-)
27. 3. 2014 08:57
Re: snadny
Ako som už písal vyššie, nie je to zadarmo. S 60 kWh baterkou si priplácaš pri objednávaní 1700 € (dodatočne 2100 €). Až pri kúpe Tesly s 85 kWh baterkou to máš v cene.
Edit: plus daň, samozrejme.
26. 3. 2014 22:14
Nejaka logika tam predsa len je
Najskôr by som chcel poopraviť autora Tesla Model S sa za pol hodinu nabije na 320km jazdy čo je cca 80% kapacity batérie.

Prečo nechce Tesla sprístupniť (zatiaľ) stanice Supercharger pre iných výrobcov ???

1. Pretože stanice Supercharger sú dnes najvýkonnejšie dobíjacie stanice 120kW (niektoré 135kw ) vs druhá najvýkonnejšia dobíjacia stanica s Chademo konektorom s výkonom 62,5 kW čiže stanice Tesly sú raz tak silné ako ostatné stanice = lepší image, rýchlejšie nabíjanie, kratší čaš na dobitie, konkurenčná výhoda.

2. Je to ich technológia pre ich vozidlá tak prečo by to sprístupnili ostatným keď to stavajú za vlastné peniaze (u 85 kWh verzie tvorí poplatok za SC cca 2000 USD a je započítaný už v cene vozidla, u 60 kWh verzie sa dopláca poplatok 2000 USD ). Je to analógia ako bolo spomenuté v diskusií u BMW Vám tiež neservisujú Audi a tiež sa tomu nikto nečuduje.

3. Marketing Tesla Supercharger je v podstate menší billboard nikto si to s nčím iným nespletie v USA sa stavajú SC spolu s fotovoltarickou strechou (dodáva energiu do SC iba z malej časti) = lepšie ekologické vnímanie, pekná vychytávka konkurencia toto tiež nemá.

4. Pretože je to technológia nastavená na ich vozidlá (Model S, Model X, Roadster nie ) ich vozidlá majú na nabíjanie s takým veľkým výkonom prispôsobené batérie a najmä battery management systém. Velmi by ma zaujímalo čo by spravil Supercharger keby bolo možné nabíjať v ňom napr BMW i3, Nissan Leaf pochabujem že ich komponenty sú stavané na také výkonné nabíjanie a to nehovorím o životnosti ich batérií (používajú iné technológie batérií ako Tesla )

5. Pretože Teslu môžete nabíjať v Superchargery ale aj v iných dobíjacích staniciach = výhoda oproti konkurencií ktorá nemá prístup k SC. Už existuje redukcia pre Teslu aj na CHademo konektor.

6. Pretože prístup k ich dobíjacím staniciam môžu v budúcnosti pekne spoplatniť pre ostatných výrobcov automobilov = načo dávať svoju technológiu/výhodu druhým zadarmo keď môžu na to v budúcnosti pekne zarobiť.

Samozrejme si niekto zase bude myslieť že som eko fanatik a objímam stromy ale nieje to tak. Áno som fanušíkom Tesly lebo mám s ňou praktické skúsenosti viackrát som sa v nej viezol zajímam sa o túto značku a v budúcnosti si od nich plánujem kúpiť auto. Až na niektoré nevýhody (menej elektronickým systémov, miestami horšia kvalita spracovania) sa dá s týmto vozidlom už dnes bežne fungovať (nabijem ho v noci doma, cez deň keď budem v práci, alebo sa pri nákupoch zastavím tam kde je nabíjacia stanica) ale tí ludia ktorý si budú tvrdiť svoje tak týmto vozidlám nepochopia lebo väčšina ludí je až velmi zvyknutá na dnešné (už pomerne zastarané) spalovacie motory.
Rozbalit vlákno
3
26. 3. 2014 23:19
Re: Nejaka logika tam predsa len je
No páni :yes: Naprosto vyčerpávající informace! Děkuji :yes:
27. 3. 2014 10:17
Re: Nejaka logika tam predsa len je
Celý ten blábol sis mohl odpustit a rovnou napsat jsem fanouškem Tesly a elmobilů a taky ekoteroristou. ;-\
27. 3. 2014 10:21
Re: Nejaka logika tam predsa len je
Ty si si to mohol odpustiť takisto. Stačilo napísať "Som blb a potrebujem trochu trollovať!"
Avatar - jozephko
27. 3. 2014 03:06
Zmiešané pocity z rozhodnutia Tesly
To, že Tesla chce, aby jej dobíjacie stanice mohli používať len jej vlastní zákazníci, sa mi zdá normálne. Je to jeden z jej najväčších marketingových ťahákov. Možnosť prejsť Európu krížom-krážom od jednej nabíjačky k druhej a "tankovať" pritom pohodlne a zadarmo. Ak by Tesla sprístupnila nabíjačky aj konkurencii, bežne by sa potom stávalo, že zákazník Tesly by nemusel čakať pol hodiny, ale napr. 2 hodiny - kým sa uvoľní miesto.
Vadia mi ale tie odlišné konektory - nie kvôli konkurencii, ale kvôli majiteľom Tesly. Tí budú mať trochu sťažený prístup pri dobíjaní na iných než tesláckych staniciach.
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2014 08:59
Re: Zmiešané pocity z rozhodnutia Tesly
Na väčšinu iných dobíjacích staníc sa dajú kúpiť v Tesle konektory.
27. 3. 2014 09:06
DŮVODNÉ E-BOUŘENÍ
Hoši se bouří velmi důvodně. A bouří se v zájmu současných a především pak budoucích zákazníků. Dojet s vycucanou baterkou ke stojanu, který se mi pro nekompatibilitu přípojky dokonale vysměje je realita, po níž může toužit jen velmi prostý jezdec.

Pokud se v budoucnu nezdaří způsob "čerpání" přímou výměnou baterek, a že tahle cesta je už asi definitivně slepá, pak unifikované čerpačky jsou zcela přirozeným požadavkem. Nebudou-li, nebudou ve velkém ani garážoví baterkáři.

Cesta je však nevratná, a tak jako se nám dnešní děti smějí, když říkáme - šlápni na "plyn", budou se děti našich dětí smát svým otcům, kteří budou muset zajet s e-autem přece k "pumpě". Ovšem dnes... dnes si ještě pořiď něco třeba v kompaktu s přeplňovaným benzínovým dvoulitrem. Uvidíš, že na baterku si vzpomeneš jenom, když tě v kapse přestane kopat tvoje elektronická mobilní placka.

BRAVO BENZÍN :yes: :-!
Rozbalit vlákno
6
27. 3. 2014 09:29
Re: DŮVODNÉ E-BOUŘENÍ
Ale tohle není problém Tesly. Jak zde píší kolegové výše tak vozy Tesla lze nabíjet jak systémem dobíjení od Tesly tak i unifikovaným evropským způsobem. Bohužel ten evropský za tím co má Tesla je hodně pozadu. ;-)

P.S. Vítej zpět, dlouho tě tu nebylo vidět. :-)
27. 3. 2014 09:42
Re: DŮVODNÉ E-BOUŘENÍ
CHAdeMO je japonský systém, ne evropský. Byť je i v Evropě. A jestli budou Tesly kompatibilní s budoucími DC nabíječkami, kdo ví. Jen se jich v blízké době neobjeví stovky. Že ty stanice nikdo nestaví, neznamená, že musíš jít proti standardu, ten myslí i na budoucnost.

PS: Pokud vím, Evropský parlament CHAdeMO do budoucna v EU zakázal. Alespoň pro nás je to jen dočasné řešení. Stojí za ním mimo jiné Nissan, ale nepodporuje ho ani Renault a to jsou v jedné alianci.
27. 3. 2014 10:19
Re: DŮVODNÉ E-BOUŘENÍ
Máš ode výjimečně palec nahoru. :yes:
27. 3. 2014 11:52
Re: DŮVODNÉ E-BOUŘENÍ
Ale no ták, jsme Češi, ne?
Prostě s sebou napakujem pár drátků a u to stojanu to nějak zauzlíkujem, mi neřkej, že si neumíš napíchnout elektriku?!
>:D
27. 3. 2014 11:56
Re: DŮVODNÉ E-BOUŘENÍ
Súhlas. Ja sa len divím, jak sa naši slávni euroúradníci serú do všetkého, a na takéto, z dlhodobého hľadiska zásadné veci, kašlú. Na mobilné telefóny nám už jednotné konektory predpísali, nie?
27. 3. 2014 19:58
Re: DŮVODNÉ E-BOUŘENÍ
EU si vybrala typ 2 jako standardní konektor pro dobíjecí stanice, pokud vím.
27. 3. 2014 09:57
Technologii mame, staci jen chtit ji realizovat
... pokud staci tu jejich technologii realizovat, tak at ji realizuji a nedivi se Tesle, ze radsi obsadi trh tvrdou hrou misto aby cekali roky a roky, nez se milion ruznych stran dohodne.
Vite, oni ti Americani se s vama moc parat nebudou - oni si nechteji povidat, oni to proste jdou udelat ted hned. Jestli s nimi chteji evropani hrat, tak sebudou muset snazit. Zname evropske struktury - beztak chteji licencni poplatky, podminky, atestace, kraviny, byrokracii. Beztak by to Teslu prislo 3x tak draho - a Elon Musk neni zadnej hej pockej, ten se rohlikem opijet nenecha.

Ostatne nevite, jestli ta evropska standardizovana technologie dokaze nabit baterky takove kapicity, jakou ma Tesla S, za 30 minut? Ja o tom tak trochu pochybuju...
Tim nemam na mysli, co je nekde na papire, ale jestli skutecne fyzicky takova zarizeni maji a dokazou je vyrabet v dostatecnem poctu.

Jinak by samozrejme bylo super jet podle normy a standardu, ale obavam se, ze to bychom se dockali nekdy v roce 2020...
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2014 13:10
Vyvoj a riesenia
Cely problem ma niekolko urovni, v skratke:
1. Standard schvaleny je pre potreby cisteho elektromobilu velmi malo vykonny, tesla sa nim nabija 48 hodin, takze co takto zaviest nieco vykonnejsie, napriklad sa inspirovat u tej tesly ktora nabija 1h a vie ako na to? Tiez nepouzivame 8bit standard pre pocitace, ale sme na 32, 64 bitoch.
2. Ked staviam nabijaciu stanicu tak ju staviam z mojich penazi a pre pohodlie mojich zakaznikov (a ty urcite uprednostnia 1h nabijania pred 48 hodinami, rovnako nechcem aby tem nejaky menej 'schopny' elektromobil okupoval nabijacie miesto 10h koli jeho pomalemu nabijaciemu obvodu a baterkam)
3. Tesla je spatne kompatibilna, takze komu to robi dobre moze ju nabijat miesto 1h 48h
4. Mercedesu usiel vlak, tak sa ho snazi nejako pribrzdit aby zlepsil sancu na dobehnutie dobehol :-)

PS: Nechcem provokovat, ale pozrite sa na mapu nabijacich stanic v CZ - nikde neuvadzaju standarizovane mena a konektory, vzdy pisu 'ludovy' nazov :-)
Rozbalit vlákno
2
27. 3. 2014 13:20
Re: Vyvoj a riesenia
A este doplnenie k nakladom - naklady na vystavbu su obrie ked mate elektromobil s dojazdom 100km, ale pri 400km uz zase tak velka ta Europa nieje :-)
Nechapem toto strkanie hlavy do piesku, vyvoj ide dalej a potrebujeme novy standard na rychle nabijanie, tak ho treba co najskor zaviest a nie mavat starym
27. 3. 2014 15:40
Re: Vyvoj a riesenia
To by mě zajímalo, kde žiješ, že bys Teslu nabíjel ze zásuvky 48 hodin. To snad i vysavač potřebuje víc. Že vy perete ještě v neckách? >:-[]

Teď vážně. Když se podívám na tu mapu, tak vidím CHAdeMO a Mennekes.
28. 3. 2014 08:02
Zvládli by to baterky?
Je tu jeden aspekt, už sem-tam spomenutý, ktorý by mal byť zvážený pri posudzovaní "nekalej" praktiky Tesly ohľadom iného štandardu konektora - rovnaký konektor by zvádzal majiteľov iných elmobilov nabíjať zo stojanov Tesly. Iste, teoreticky by sa dalo nejako ošéfovať platenie za nabíjanie, ale je tu jeden problém: sú na to baterky napríklad Leafu, i3, Golfa-E atď prispôsobené? Treba si uvedomiť, že "riadiaca jednotky" čo má na starosti baterky v Tesle je na to prispôsobená a prispôsobené sú aj samotné baterky - ktoré sú navyše chladené. Mám taký dojem, že žiadny z iných elmobilov baterky aktívne chladené nemá, nie? Na youtube je celkom pekne ukázané, že pri nabíjaní z "nuly", keby stojan tlačí do baterky stovky A a stovky V, hučia ventilátory chladenia baterky ako o život. Ste si istý, že by to baterky, napr. Leafu a podobne zvládli? Ja by som to teda dobrovoľne ani neskúšal.
Rozbalit vlákno
1
28. 3. 2014 12:20
Re: Zvládli by to baterky?
Součástí normy je i komunikační protokol, pokud vím. Pokud by se jí drželi, nebyl by problém. Bezpečnost není něco, co se v tomhle světě podceňuje. Tím spíš, když si hraješ se stovkami voltů a ampér. Auto si řekne, co potřebuje, jednoduše řečeno. Maximálně by nabíjecí stanice mohla odmítnout auto nabít, pokud by nedokázala vyhovět požadavkům - nevím, co na takovou situaci říká norma.

Co se týče chlazení, nemám přehled, ale třeba Focus má kapalinou chlazené baterie. Elektronika ti ale těžko dovolí baterie přehřát, maximálně nebudeš schopen využít plného potenciálu stojanu.

Je spíš otázka, která auta vůbec podporují nabíjení stejnosměrným proudem. Například Zoe je jen AC, i3 umí AC i DC.