reklama


Daimler Buses: Bezplatná aplikace pro telematický systém FleetBoard

Daimler Buses: Bezplatná aplikace pro telematický systém FleetBoard

 

Daimler FleetBoard nabízí aplikaci pro iPhone a iPad firmy Apple určenou k řízení vozového parku a analýzu jeho nasazení

Provozovatel autobusů získá s touto aplikací přehled o nasazení svých vozidel, pracovní době svých řidičů, o spotřebě pohonných hmot svých autobusů a způsobu jízdy řidičů. Zobrazit lze poslední jízdu a dokonce i stav dveří a rampy.

Předpokladem pro používání aplikace FleetBoard je vozidlo vybavené systémem FleetBoard se smlouvou o poskytování služby FleetBoard. Novou FleetBoard App lze pro určité období získat zdarma. Pro nákladní vozidla a dodávky je aplikace k dispozici již delší dobu.

Autobusy Mercedes-Benz a Setra po celé Evropě mohou být vybaveny systémem FleetBoard již z výroby nebo dodatečně jako autobusy jiných výrobců.

Sledování polohy

Pracovník odpovědný za vozový park může pomocí digitální mapy z jakéhokoliv počítače s připojením k internetu kdykoli vyvolat aktuální polohu vozidla nebo detailní sledování jeho trasy v 30sekundových intervalech. Je možné přepínat mezi uličním a satelitním náhledem nebo zvolit kombinaci obou těchto náhledů.

Při mapování se jako doplnění polohy autobusu zobrazují také důležité body na trase, výstražná a stavová hlášení. Pomocí funkce Geofencing je možné definovat určité vjezdové a výjezdové oblasti. Kromě informací o harmonogramu autobusu a řidiče to v případě krádeže představuje výrazné zvýšení bezpečnosti.

Vyhodnocení způsobu jízdy

Pomocí systému FleetBoard může firma optimalizovat ekonomičnost svého provozu, protože spotřebu pohonných hmot i opotřebení vozidla lze změnou stylu jízdy snížit až o 10 %.

FleetBoard přitom interpretuje údaje týkající se řidiče a vozidla na základě oznámkování způsobu jízdy a stupně obtížnosti nasazení. Rychlost, otáčky motoru, silné brzdění a další informace tvoří objektivní základ při posuzování zacházení s autobusem.

Toto vyhodnocení pak poskytuje řidiči zpětnou vazbu, jaká opatření musí učinit, aby byl jeho styl jízdy lepší a především bezpečnější. Interní šetření v rámci koncernu Daimler ukázala, že zlepšení způsobu jízdy na známku více než 9,0 dokáže snížit četnost nehod až o 90 %.

Záznam o jízdě

Pomocí stávajících údajů lze přesně stanovit, kdy a kde autobus stál či jel. Firma může zjistit, zda byly přitom dveře otevřené či zavřené. Na tomto základě lze v případě dotazu cestujících například přesně vysledovat, zda byl určitý autobus skutečně připraven na zastávce k nastupování. Firmy podnikající v autobusové dopravě mohou rovněž prokázat údaje o využívání rampy pro osoby s omezenou pohyblivostí.

Pomocí definovaných tlačítek může řidič odesílat standardizované zprávy pro centrálu. A naopak je možné zasílání zpráv z firmy na displej sdruženého přístroje na palubní desce autobusu.

Časový management

Služba časového managementu nabízí optimální plánování na základě aktuální doby odpočinku a zbývající doby řízení řidičů. Příslušné údaje je možné automaticky přenášet do mzdového účetnictví.

Se systémem FleetBoard lze provádět zákonem předepsané stahování údajů z karty řidiče přímo z autobusu, nezávisle na čase nebo jeho poloze. Kromě toho FleetBoard umožňuje automatický přenos údajů z velkokapacitní paměti digitálního tachografu v autobusu na dálku. Zejména v případě delší nepřítomnosti autobusů to představuje velkou úsporu času i nákladů.

Vyhodnocení provozních dat

Prostřednictvím systému FleetBoard se zobrazují veškerá podstatná provozní data autobusu, například stav tachometru nebo stav hladiny nádrže. Kromě toho jsou z vozidla předávána vybraná výstražná hlášení. To umožňuje rychlý servisní zásah.

Přenášením dalších hlášení o vozidle lze vyhodnocovat například využívání retardéru a dobu zapojení přídavného topení nebo klimatizace. Na jejich základě je možné vyvozovat závěry o stavu vozidla i o ekonomičnosti nebo pohodlí pro cestující. Se systémem FleetBoard mohou provozovatelé vozového parku efektivně plánovat údržbu a časově podmíněné kontroly vozidla.

Údaje o vozidle jsou evidovány prostřednictvím standardizovaného FMS rozhraní v autobusu. Ve vozidle se údaje před přenosem ukládají do palubního počítače FleetBoard. Přenos dat probíhá přes mobil na centrální FleetBoard server. Registrovaní uživatelé služby FleetBoard se přes internet dostanou na Bus-Client se všemi údaji a vyhodnoceními.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska

Ministr dopravy Dan Ťok se zhlédl v roce 2025. Právě v…

 
Zdroj: EvoBus
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Dnes 18:51

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Z Fica podplukovník, z šéfa Sněmovny kapitán: Vojáci zuří, internet se baví

Z Fica podplukovník, z šéfa Sněmovny kapitán: Vojáci…

Slovenský ministr obrany Peter Gajdoš nezmění svůj rozkaz, kterým loni na podzim potichu povýšil šéfa parlamentu…

Torture porno ve virtuální realitě! Recenze Resident Evil 7: Biohazard

Torture porno ve virtuální realitě! Recenze Resident…

Resident Evil byl tou sérií, která nás naučila se při hraní bát. Etablovala žánr survival hororu a patřila vždy…

 

iSport.cz

Už nemám důvod nehrát v Česku, hlásí útočník Beauguel, posila Zlína

Už nemám důvod nehrát v Česku, hlásí útočník…

V milionové Praze se mu stýskalo po Marseille, postrádal své nejbližší. Trpěl, jeho výkonnost postupně klesala.…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama