Daimler Buses: Bezplatná aplikace pro telematický systém FleetBoard

Daimler Buses: Bezplatná aplikace pro telematický systém FleetBoard

 

Daimler FleetBoard nabízí aplikaci pro iPhone a iPad firmy Apple určenou k řízení vozového parku a analýzu jeho nasazení

Provozovatel autobusů získá s touto aplikací přehled o nasazení svých vozidel, pracovní době svých řidičů, o spotřebě pohonných hmot svých autobusů a způsobu jízdy řidičů. Zobrazit lze poslední jízdu a dokonce i stav dveří a rampy.

Předpokladem pro používání aplikace FleetBoard je vozidlo vybavené systémem FleetBoard se smlouvou o poskytování služby FleetBoard. Novou FleetBoard App lze pro určité období získat zdarma. Pro nákladní vozidla a dodávky je aplikace k dispozici již delší dobu.

Autobusy Mercedes-Benz a Setra po celé Evropě mohou být vybaveny systémem FleetBoard již z výroby nebo dodatečně jako autobusy jiných výrobců.

Sledování polohy

Pracovník odpovědný za vozový park může pomocí digitální mapy z jakéhokoliv počítače s připojením k internetu kdykoli vyvolat aktuální polohu vozidla nebo detailní sledování jeho trasy v 30sekundových intervalech. Je možné přepínat mezi uličním a satelitním náhledem nebo zvolit kombinaci obou těchto náhledů.

Při mapování se jako doplnění polohy autobusu zobrazují také důležité body na trase, výstražná a stavová hlášení. Pomocí funkce Geofencing je možné definovat určité vjezdové a výjezdové oblasti. Kromě informací o harmonogramu autobusu a řidiče to v případě krádeže představuje výrazné zvýšení bezpečnosti.

Vyhodnocení způsobu jízdy

Pomocí systému FleetBoard může firma optimalizovat ekonomičnost svého provozu, protože spotřebu pohonných hmot i opotřebení vozidla lze změnou stylu jízdy snížit až o 10 %.

FleetBoard přitom interpretuje údaje týkající se řidiče a vozidla na základě oznámkování způsobu jízdy a stupně obtížnosti nasazení. Rychlost, otáčky motoru, silné brzdění a další informace tvoří objektivní základ při posuzování zacházení s autobusem.

Toto vyhodnocení pak poskytuje řidiči zpětnou vazbu, jaká opatření musí učinit, aby byl jeho styl jízdy lepší a především bezpečnější. Interní šetření v rámci koncernu Daimler ukázala, že zlepšení způsobu jízdy na známku více než 9,0 dokáže snížit četnost nehod až o 90 %.

Záznam o jízdě

Pomocí stávajících údajů lze přesně stanovit, kdy a kde autobus stál či jel. Firma může zjistit, zda byly přitom dveře otevřené či zavřené. Na tomto základě lze v případě dotazu cestujících například přesně vysledovat, zda byl určitý autobus skutečně připraven na zastávce k nastupování. Firmy podnikající v autobusové dopravě mohou rovněž prokázat údaje o využívání rampy pro osoby s omezenou pohyblivostí.

Pomocí definovaných tlačítek může řidič odesílat standardizované zprávy pro centrálu. A naopak je možné zasílání zpráv z firmy na displej sdruženého přístroje na palubní desce autobusu.

Časový management

Služba časového managementu nabízí optimální plánování na základě aktuální doby odpočinku a zbývající doby řízení řidičů. Příslušné údaje je možné automaticky přenášet do mzdového účetnictví.

Se systémem FleetBoard lze provádět zákonem předepsané stahování údajů z karty řidiče přímo z autobusu, nezávisle na čase nebo jeho poloze. Kromě toho FleetBoard umožňuje automatický přenos údajů z velkokapacitní paměti digitálního tachografu v autobusu na dálku. Zejména v případě delší nepřítomnosti autobusů to představuje velkou úsporu času i nákladů.

Vyhodnocení provozních dat

Prostřednictvím systému FleetBoard se zobrazují veškerá podstatná provozní data autobusu, například stav tachometru nebo stav hladiny nádrže. Kromě toho jsou z vozidla předávána vybraná výstražná hlášení. To umožňuje rychlý servisní zásah.

Přenášením dalších hlášení o vozidle lze vyhodnocovat například využívání retardéru a dobu zapojení přídavného topení nebo klimatizace. Na jejich základě je možné vyvozovat závěry o stavu vozidla i o ekonomičnosti nebo pohodlí pro cestující. Se systémem FleetBoard mohou provozovatelé vozového parku efektivně plánovat údržbu a časově podmíněné kontroly vozidla.

Údaje o vozidle jsou evidovány prostřednictvím standardizovaného FMS rozhraní v autobusu. Ve vozidle se údaje před přenosem ukládají do palubního počítače FleetBoard. Přenos dat probíhá přes mobil na centrální FleetBoard server. Registrovaní uživatelé služby FleetBoard se přes internet dostanou na Bus-Client se všemi údaji a vyhodnoceními.

Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU

Německá kancléřka Angela Merkelová a francouzský…

Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát

Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán (ANO) se…

Češi si pletou demokracii se svobodou jezdit na Bahamy, říká Josef Mašín Češi si pletou demokracii se svobodou jezdit na Bahamy, říká Josef Mašín

Jméno rodiny Mašínů v poslední době znovu rezonuje…

 
Zdroj: EvoBus

Štítky Mercedes-Benz EvoBus Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Královna Alžběta se raduje! Další porod v paláci jí dal už 7. pravnouče!

Královna Alžběta se raduje! Další porod v paláci jí…

Nejstarší vnučka královny Alžběty (92) Zara Phillipsová (37) má druhou dceru. Oznámil to Buckinghamský palác s…

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na jedno« přišel i Mozart!

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na…

Běchovická tvrz se o víkendu vrátila do časů své slávy. Do podoby, kdy sloužila jako přepřahací stanice pro…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

LIGA NARUBY TOP 10: Coufalova pusa, beton v Edenu a kosa na Baroše

LIGA NARUBY TOP 10: Coufalova pusa, beton v Edenu a…

Také sezonou 2017 – 2018 vás provázel pravidelný pořad Liga naruby, který se zaměřuje na kuriózní a jinak…

 

Reflex.cz

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo obrazy autora slavného Výkřiku Edvarda Muncha

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo…

Edvard Munch (1866–1944) je považován za jednoho z nejvýznamnějších expresionistů. Jeho obraz Výkřik se v roce…

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí za 3500 světelných let

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí…

Známý syntetický hlas fyzika Stephena Hawkinga, který kvůli nevyléčitelné chorobě přišel o hlas, byl v pátek…