Daimler Buses: Bezplatná aplikace pro telematický systém FleetBoard

Daimler Buses: Bezplatná aplikace pro telematický systém FleetBoard

 

Daimler FleetBoard nabízí aplikaci pro iPhone a iPad firmy Apple určenou k řízení vozového parku a analýzu jeho nasazení

Provozovatel autobusů získá s touto aplikací přehled o nasazení svých vozidel, pracovní době svých řidičů, o spotřebě pohonných hmot svých autobusů a způsobu jízdy řidičů. Zobrazit lze poslední jízdu a dokonce i stav dveří a rampy.

Předpokladem pro používání aplikace FleetBoard je vozidlo vybavené systémem FleetBoard se smlouvou o poskytování služby FleetBoard. Novou FleetBoard App lze pro určité období získat zdarma. Pro nákladní vozidla a dodávky je aplikace k dispozici již delší dobu.

Autobusy Mercedes-Benz a Setra po celé Evropě mohou být vybaveny systémem FleetBoard již z výroby nebo dodatečně jako autobusy jiných výrobců.

Sledování polohy

Pracovník odpovědný za vozový park může pomocí digitální mapy z jakéhokoliv počítače s připojením k internetu kdykoli vyvolat aktuální polohu vozidla nebo detailní sledování jeho trasy v 30sekundových intervalech. Je možné přepínat mezi uličním a satelitním náhledem nebo zvolit kombinaci obou těchto náhledů.

Při mapování se jako doplnění polohy autobusu zobrazují také důležité body na trase, výstražná a stavová hlášení. Pomocí funkce Geofencing je možné definovat určité vjezdové a výjezdové oblasti. Kromě informací o harmonogramu autobusu a řidiče to v případě krádeže představuje výrazné zvýšení bezpečnosti.

Vyhodnocení způsobu jízdy

Pomocí systému FleetBoard může firma optimalizovat ekonomičnost svého provozu, protože spotřebu pohonných hmot i opotřebení vozidla lze změnou stylu jízdy snížit až o 10 %.

FleetBoard přitom interpretuje údaje týkající se řidiče a vozidla na základě oznámkování způsobu jízdy a stupně obtížnosti nasazení. Rychlost, otáčky motoru, silné brzdění a další informace tvoří objektivní základ při posuzování zacházení s autobusem.

Toto vyhodnocení pak poskytuje řidiči zpětnou vazbu, jaká opatření musí učinit, aby byl jeho styl jízdy lepší a především bezpečnější. Interní šetření v rámci koncernu Daimler ukázala, že zlepšení způsobu jízdy na známku více než 9,0 dokáže snížit četnost nehod až o 90 %.

Záznam o jízdě

Pomocí stávajících údajů lze přesně stanovit, kdy a kde autobus stál či jel. Firma může zjistit, zda byly přitom dveře otevřené či zavřené. Na tomto základě lze v případě dotazu cestujících například přesně vysledovat, zda byl určitý autobus skutečně připraven na zastávce k nastupování. Firmy podnikající v autobusové dopravě mohou rovněž prokázat údaje o využívání rampy pro osoby s omezenou pohyblivostí.

Pomocí definovaných tlačítek může řidič odesílat standardizované zprávy pro centrálu. A naopak je možné zasílání zpráv z firmy na displej sdruženého přístroje na palubní desce autobusu.

Časový management

Služba časového managementu nabízí optimální plánování na základě aktuální doby odpočinku a zbývající doby řízení řidičů. Příslušné údaje je možné automaticky přenášet do mzdového účetnictví.

Se systémem FleetBoard lze provádět zákonem předepsané stahování údajů z karty řidiče přímo z autobusu, nezávisle na čase nebo jeho poloze. Kromě toho FleetBoard umožňuje automatický přenos údajů z velkokapacitní paměti digitálního tachografu v autobusu na dálku. Zejména v případě delší nepřítomnosti autobusů to představuje velkou úsporu času i nákladů.

Vyhodnocení provozních dat

Prostřednictvím systému FleetBoard se zobrazují veškerá podstatná provozní data autobusu, například stav tachometru nebo stav hladiny nádrže. Kromě toho jsou z vozidla předávána vybraná výstražná hlášení. To umožňuje rychlý servisní zásah.

Přenášením dalších hlášení o vozidle lze vyhodnocovat například využívání retardéru a dobu zapojení přídavného topení nebo klimatizace. Na jejich základě je možné vyvozovat závěry o stavu vozidla i o ekonomičnosti nebo pohodlí pro cestující. Se systémem FleetBoard mohou provozovatelé vozového parku efektivně plánovat údržbu a časově podmíněné kontroly vozidla.

Údaje o vozidle jsou evidovány prostřednictvím standardizovaného FMS rozhraní v autobusu. Ve vozidle se údaje před přenosem ukládají do palubního počítače FleetBoard. Přenos dat probíhá přes mobil na centrální FleetBoard server. Registrovaní uživatelé služby FleetBoard se přes internet dostanou na Bus-Client se všemi údaji a vyhodnoceními.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
Zdroj: EvoBus

Štítky Mercedes-Benz EvoBus Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…