Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BYD a Daimler budou vyrábět v Číně nový elektromobil: Nemůžeš-li soupeře porazit, spoj se s ním

V automobilovém světě bývají uzavírána překvapivá partnerství. Tím posledním je společný podnik německého Daimleru a čínské firmy BYD na výrobu elektromobilů.
Zpět na článek
29. 5. 2010 18:08
neregistrovaný "walkeer"
30. 5. 2010 19:25
31. 5. 2010 00:08
29. 5. 2010 13:56
Cinske technologie
Daimler kupuje moderni technologie od Cinanu, protoze svoje nema. Byly doby, kdy tomu bylo naopak. Potom ovsem evropske, a zejmena nemecke, automobilky usnuly naftovym spankem. Dnes sklizi plody.
Rozbalit vlákno
7
29. 5. 2010 15:41
Re: Cinske technologie
Tak černě bych to neviděl nicméně tisíckrát vysmívaná Čína (a to i na tomto webu kde se většina snaží tvářit jako odborníci přes automobilovou problematiku) má co říct a budeme o ni slýchat čím dal častěji. ;-)
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2010 15:51
Re: Cinske technologie
no nevím jestli je to zrovna případ BYDu... :-)
30. 5. 2010 19:14
Re: Cinske technologie
Presne o tebe Petrko píše...
Avatar - twistedTSD
30. 5. 2010 20:57
Re: Cinske technologie
nemuzu si pomoct, ale uz u toho obrazku F8 se musim smat >:-[] ...ale necham se prekvapit ;-)
30. 5. 2010 22:55
Re: Cinske technologie
Veď hovorím, presne o tebe petrko písal - to bol zásah priamo do stredu terča. O to lepší, že si akosi nepochopil...
30. 5. 2010 13:50
Re: Cinske technologie
On je to trochu paradox. Cina stale jeste nemuze konkurovat s klasickymi auty. 100 let vyvoje spalovacich motoru dalo Evrope naskok, ktery je tezke dohnat. To oni dobre vedi. Ale s prichodem novych (elektrickych) technologii, se kterymi maji evropske automobilky prakticky nulove zkusenosti stejne jako ty cinske, se pro Cinu otevíra nova prilezitost. Zde jsou s temi evropskymi na stejne starovni care a bohuzel pro Evropu, si to Cina uvedomila a vrhla se na elektromobily drive a usilovneji. Proto dnes Daimler kupuje technologie od nich. Je to velmi zradne, myslet si, ze Evropa ma spolehlivy naskok. Ma naskok ve starych odchazejicich technologii. Co se tyka novych technologii nema vubec nic, spise naopak.
neregistrovaný "walkeer"
29. 5. 2010 18:08
siemens
Skoda ze nevyuziji dlouhodobe zkusenosti siemensu na poli 3-phase assynchronich motoru, siemens ma v nabice jeden specialne do aut utrceny o vykonu 200kW, kontroller by k nemu jiste take udelat umeli.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Falco
30. 5. 2010 19:25
Re: siemens
Pokud chceš v Číně vyrábět elektromobil, respektive automobil, musíš mít čínského partnera. Nic neobvyklého.

Ale jak vidíš, někdo to může interpretovat jako porážku/neschopnost. ;-)
30. 5. 2010 23:03
Re: siemens
Jakeho cinskeho partnera ma Skoda??
Avatar - Falco
31. 5. 2010 00:08
Re: siemens
SVW [odkaz] Společný podnik Volkswagen Group a SAIC, založený v roce 1984.

Akcionáři: Volkswagen AG (40%), VW (China) Invest (10%), SAIC (50%)

[odkaz]
31. 5. 2010 20:44
Re: siemens
No jo. Uplne jsem na to zapomel. Takova jsou pravidla komunistu. Kdo u nich chce vyrabet, musi jen pres spolecny zavod. Vychytrale.

Nicmene zde vidim zasadni rozdil. Dosud to bylo tak, ze zapadni strana dodala sve auto a Cina zavod a delniky. Konstrukce byla zapadni, samozrejme se nakupovali nektere mistni dily. Zatimco v tomto pripade je to tak, ze zapadni partner elektrotechnologii, srdce elektromobilu, nema a kupuje ji u Cinanu. Jednoduse se role meni. Zatimco drive Cina nakupovala pokrocilou technologii ze zapadu, v tomto pripade je v pozici "cinanu", kteri si musi koupit vyspele technologie Daimler. Mne to prijde sakra neobvykle az alarmujici.