Daimler chce v Číně prodejem Mercedesů překonat Audi a BMW
Německá automobilka Daimler čeká, že její značka Mercedes-Benz letos na čínském trhu překoná co do prodeje konkurenční německé výrobce luxusních vozů Audi a BMW. Dopomoci k tomu by jí měl nový model třídy S v rámci nové strategie společnosti na znovuzískání přední pozice v Číně. Listu Frankfurter Allgemeine Zeitung to řekl člen představenstva společnosti Hubertus Troska, který má ve firmě na starosti čínský trh.
"S novým modelem třídy S naše konkurenty znovu překonáme. A rok 20145 bude ještě lepší," řekl Troska podle výňatků z pondělního vydání listu, které zveřejnila agentura Reuters. Podle něj tak už nese plody nová strategie pro největší automobilový trh světa.
Mercedes-Benz v Číně v segmentu luxusních vozů kraloval do roku 2012, od té doby ale jeho tamní odbyt zaostává za německými konkurenty. Loni v srpnu firma představila novou strategii, která počítá s uvedením asi dvacítky nových nebo inovovaných modelů na čínský trh během dvou let. Cílem je zvýšit prodej značky Mercedes-Benz v Číně do roku 2015 o třetinu na více než 300.000 vozů.
Daimler doufá, že do konce tohoto desetiletí předstihne domácí konkurenty Audi a BMW. Mercedes by se tak stal jedničkou na celém světovém trhu luxusních automobilů.