Koncern Daimler AG očekává, že ještě v letošním roce získá potřebná povolení k testování svých nákladních vozidel s autonomním systémem řízení na německých dálnicích.
...se autonomnimu rizeni smeju u osobnich aut (jak rekl James May: "Auto, ktere se ridi samo, je uz davno vymyslene a rika se mu taxi."), tak u kamionu mi to dava smysl. Po dalnici jede samo, na sjezdu k mestu si prebere rizeni ridic a dojede odpocaty do cile, to je ono :yes:
v zásade s tebou súhlasím, avšak tá posledná veta sa dá veľmi ľahko aplikovať aj u mnohých osobných áut. Proste dosť ľudí vníma šoférovanie auta ako nutné zlo a takýto systém by im vedel výrazne uľahčiť život. A ten čo ho to baví si ten "autopilot" nezapne.
proc se zabejvat rizenim treba na nudne dalnicni trase 200 a vice km?
taxik je moznost do par desitek km, a bohuzel luxusni verejna doprava je v CR jen sen, kdesto auto s autopilotem bude prave neco jako soukroma luxusni verejna doprava a taxi v jednom, kdy do auta nastoupime tam kde ho mame zaparkovane a vystoupime tam kam mu urcime ze ma dojet
aneb proc platit nejakyho "taxikare" kdys muzu jet mnohem bezpecneji vlastnim soukromim taxikem? a ze nekteri taxikari jsou desny prasata
vzhledem k tomu jakou nehodovost maji autonomni vozidla vsude po svete kde se testuji, tak by se zakazat melo spise rizeni samotnym ridicem, a ze ti lidsti ridici maji za stejny najezd km asi tak o 99% vice nehod >:D
strasnou vyhodou techto samoridicich aut je ta, ze maji naprosto presne zaznamy o nehode ktera se stane, a z toho se da snadno vycist kdo za nehodu muze a jake predpisy pri te nehode porusoval
Možná už se to změnilo, ale autonomní auto od Googlu mělo nehodu cca každých 100k km. Sice žádnou nezavinilo, ale zajímalo by mě jestli by k nim došlo, kdyby tam seděl řidič. Navíc jsem ho ještě pořád neviděl na úzké klikaté okresce, jízdu po rovné široké dálnici zvládne i cvičená opice.
muzes sem dat nejaky relevantni odkaz na ty nehody "cca každých 100k" ?
pac Google se schavsta tim ze jejich autonomni auta najezdili bez nehod za 6 let jiz prez milionu mil a za celou dobu meli jen 11 nehod a ani jedna nebyla z jejich zavineni, + jednu nehodu kde v dobe nehody ridil pracovnik Google a nikoliv auto samo
Nechcem nikomu kaziť ilúzie ... ale v leteckej doprave lietajú lietadlá s pomocou autopilotov už dlhé roky ... ale za podmienky neustálého dozoru PROFÍKA .....
Nenašiel sa ešte blázon, ktorý by pustil lietadlá lietať sám .....dokonca nik nepustí do vzduchu ani s jedným pilotom ....
V preklade na pomery na zemi .... bez dozoru vodiča nepôjde žiadny kamión .... a ak ho má dozorovať .... tak ho môže i riadiť ....
Mimo to je letecký priestor oproti zemi totálne priehľadný a ľahko monitorovateľný ..... čo nie je možné na zemi dosiahnuť ani teoreticky ....
Co letecka doprava, ale takova zeleznice. To je algoritmicky ten nejjednodussi system pro automatizaci, v podstate posun jen v jednom rozmeru, predem znama trasa, predem znama poloha, presne urcena rychlost, vozidla komunikujici navzajem, centralni dispatching, oddelena od ostatnich druhu dopravy a stejne je v kazdem vlaku strojvedouci kdyby neco.
Problem je co udelaji s tim ridicem. Uz ted pri soucasnych kamionech co maji udrzovani pruhu a adaptivni tempomat je problem jak udrzet pozornost ridice, ktery nema fakticky moc co na praci. Po nemeckych dalnicich jezdi policejni dodavky co filmuji a nasledne pokutuji ridice kamionu, kteri za volantem hraji hry, ctou si knizky, honi si ho nad porno casopisem a venuji se dalsim zajmovym cinnostem pro ukraceni dlouheho casu. Jak pak chteji udrzet pozornost ridice, ktery fakticky uz v tom aute nebude mit co na praci a bude muset osm hodin jenom cumet na dalnici?