Daimleru hrozí, že kvůli emisím svolá více než 600.000 aut
Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) již tento týden Daimleru nařídil svolat k úpravě více než 6000 dodávkových vozů Mercedes Vito s naftovým motorem o objemu 1,6 litru, který má plnit emisní normu Euro 6. Dospěl totiž k závěru, že systém kontroly emisí v těchto vozech porušuje předpisy.
Podle úřadu dvě naprogramované funkce v systému kontroly emisí nejsou v souladu s platnými předpisy. Tyto funkce jsou součástí komplexního systému kontroly emisí, který má zajistit plné čištění výfukových plynů při různých podmínkách řízení a po celou dobu životnosti vozidla. Daimler podle svého prohlášení s rozhodnutím úřadu nesouhlasí a odvolá se proti němu a je připraven se bránit i u soudu. Nicméně s úřadem plně spolupracuje.
Majitelé automobilů budou informováni, že se mají dostavit k bezplatné aktualizaci softwaru, jakmile bude k dispozici. Podle agentury DPA se problém týká 6300 vozidel po celém světě, z toho 1370 v Německu.
Od roku 2015, kdy Volkswagen přiznal manipulace při emisních testech vozů s naftovými motory v USA, čelí němečtí výrobci aut, včetně Volkswagenu, Daimleru a BMW, odporu vůči naftové technologii, do které investovaly miliardy eur.
Německá prokuratura již více než rok vyšetřuje Daimler kvůli podezření z lživé reklamy a možné manipulaci při emisních kontrolách. Podle německého týdeníku Bild am Sonntag pak vyšetřovatelé v USA zkoumají palubní software aut Mercedes-Benz, který mohl pomáhat vozům projít emisními testy, napsala agentura Reuters.
Úřad nyní podle listu prověřuje další naftové modely Daimleru, včetně vozů Mercedes třídy C a G, u kterých má rovněž podezření na nepřípustnou manipulaci s emisemi. Prověřované automobily jsou vybaveny podobnými motory jako dodávkové vozy Vito, píše Der Spiegel.
Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře německého koncernu Volkswagen kolem manipulací s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy nainstaloval zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě.