Diskuse

Dakar 2008: kamiony na Dakaru – dosavadní vrchol nabídky

3.1.2008

Letošní Dakar bude opravdu vrcholným menu pro fajnšmekry sledující kategorii kamionů. Počet skutečně elitních posádek je sice zhruba stejný jako vloni, ale zavedení nové kategorie Superproduction vnáší do zápolení těch nejlepších zcela novou dimenzi.

 

  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "expert0001" [89.24.53.XXX] 03.01.2008  11:08

    bez peněz na Dakar nelez

    Letos budou tatrováci rádi, když se alespoň jeden dostane do první desítky.

    Nechápu co to Karel blábolil o vítězství malého Aleška.....

    Tomeček sand ani neposunul motor podle nových pravidel a nástavbu má jak kdyby chtěl pašovat kostelecké uzeniny... nechápu.....
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "nalim kopřivnice" [217.196.212.XXX] 03.01.2008  13:32

      « Re: bez peněz na Dakar nelez

      Řekneme si o tom něco znova 20. ledna.... ;-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "expert0001" [89.24.53.XXX] 03.01.2008  14:03

        « Re: Re: bez peněz na Dakar nelez

        myslíš jako že se sem přijdu škodolibě radovat, že jsem měl pravdu? ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 03.01.2008  19:56

          « Re: Re: Re: bez peněz na Dakar nelez

          za pravdu? no proti továrním teamům mají malou šanci, ale pokud vím vždy zasahovali do první pětky!
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "nalim kopřivnice" [217.196.212.XXX] 04.01.2008  09:16

            « Re: Re: Re: Re: bez peněz na Dakar nelez

            vždy mě pobaví názory lidí, co se o Dakar začnou zajímat v lednu a nemají vůbec přehled, jak se na těch autech maká celý předešlý rok a kolik práce je schováno pod tou "starou nástavbou"
            Nevím kolik závodních týmů jezdí na Dakar z okolních zemí kolem ČR, ale když jsme jednou vezli T 815 4x4 dakarku po nějaké výstavě ve světě z přístavu v Něm. zpátky domů, tak nás zdravilo víc cizích, než našich řidičů kamionů, naše "malá" česká povaha (nulová hrdost na to,co umíme) se i na tomto příkladu ukazuje v celé své nahotě
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "expert0001" [89.24.110.XXX] 04.01.2008  09:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: bez peněz na Dakar nelez

              no a opakem je potom naprostá ztráta soudnosti. Já jen napsal, že budou rádi, když se jedna Tatra dostane do první desítky, což je vzhledem k síle a početnosti jednotlivých týmů docela optimistické očekávání.
              • 00 Reagovat !

                foto T613

                T613 04.01.2008  14:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez peněz na Dakar nelez

                ale no tak. Nejsem nesoudný člověk. Konkurence je ostrá, ale pokud se Tatra pohybuje vždy v první desítce tak neočekávám žádnou změnu (v budoucnu, když se letos nepojede).Pochybuju, že by si Loprais kreslil doma v Cadu, tohle mu myslím dělá Kopřivnice. A Dakar je sakra dobrá reklama pro tyhle specializované firmy. A i podvozek Tater se vyvíjí kupředu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "expert0001" [89.24.53.XXX] 03.01.2008  11:11

    mrkejte na Ginaf

    a jeho nápravy - proti tomu působí ta tatrovácká trubka (která se navíc při prvním menším nárazu ohne a hřídel v ní uložená pak zákonitě prasken) skoro až směšně....... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Special-line

      Special-line 03.01.2008  16:23

      « Re: mrkejte na Ginaf

      Opravdu mě bavíš svými znalostmi o Tatře. Viděls někdy tu trubku prasknout? Ta rupne jedině když s jeřábem chytneš o most. Když si Tatra sedne na rouru roura drží hřídel taky. Ale nechtěl bych vidět když si takový auto s tuhejma nápravama žuchne na kardan....nevím no. U Tatry je hřídel chráněn 100%ně u jinejch aut takřka 0%.
      • 00 Reagovat !

        foto T613

        T613 03.01.2008  20:02

        « Re: Re: mrkejte na Ginaf

        vysvětlím ti jeho myšlení: "Ty br´do ten Ginaf je ale vysokej, a takovej mohutnej. A ta Tatra taková vobyč. Navíc roura je stará. Za to rám a tuhé nápravy to se dělá teprve od počátku věků! Tak to musí být přeci lepší!" U něj bych to čekal. Co na tom že Tatra má největší výkyv náprav a pokud si nesedne na rouru vyjede vše.
        • 00 Reagovat !

          foto maraaa

          maraaa 03.01.2008  20:22

          « Re: Re: Re: mrkejte na Ginaf

          Neprijde mi, ze ty zluty Ginafy tymu Vink maji tuhy napravy. Spise to vypada na nezavisle zaveseni vsech kol na trojuhlenikovych ramenech. Taky me to dost na fotkach zaujalo, jako experta...
          • 00 Reagovat !

            foto T613

            T613 03.01.2008  20:36

            « Re: Re: Re: Re: mrkejte na Ginaf

            ono je to jedno.. jen nemám rád, když se někdo naváží do konstrukce, která je roky a tvrdou praxí (sibiř, afrika, indie atd.) ověřená denním provozem v těch nejhorších podmínkách jak v civilních, tak i vojenských. Izraelci na Tatry (byť je koupili pod značkou ATC) nedají dopustit. Rusové rovněž. Jen u nás kydají "experti" urážky stylu až jim praskne roura, prehistorická konstrukce apod. :no:
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "expert0001" [89.24.121.XXX] 03.01.2008  21:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: mrkejte na Ginaf

              pozor! já se vůbec nebavím o sériových autech. Bavíme se o závodních autech pro Dakar. A tady prostě určitý hendikep na straně Tatry je. Spočívá v tom, že i když má Tatra závodní tlumiče, tak podvozek jako takový je sériový. A co je v běžném provozu prakticky nezničitelné, v závodě prostě nestačí (běžné osobní auto bez zpevnění rámem je taky pro závody ať už rally nebo na okruzích nepoužitelné - rozpadlo by se záhy). Že to nestačí se v posledních ročnících ukazuje pravidelně - Tatry už několikrát odstoupily a nebo nabraly obrovské ztráty právě kvůli ohnutí poloosy na přední nápravě a následnému prasknutí hnací hřídele. Výhodou tuhé nápravy je, že její uložení můžete pořádně vytunit - zpevnit oproti sériovému provedení. To co používá Ginaf je potom v podstatě závodní zavěšení už z principu...
              • 00 Reagovat !

                foto T613

                T613 03.01.2008  22:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: mrkejte na Ginaf

                ale no tak bavme se vážně. Jasně, že Tatra odstoupila. Nemá takové zázemí jako Kamaz, že se po příjezdu do depa na ně vrhne desítka mechaniků! Prostě Loprais a spol. nemají takové zázemí. Ale přesto dokáží Tatry řádně šlapat na paty. Dlouho to bylo, o tom že se Tatry naháněly s Kamazy. Ano Kamazy jsou lepší, ale především díky "šíleným" jezdcům a výbornému zázemí. To že se mezi ně dostal GINAF ještě nic neznamená. A na to, že Aleš jel poprvé dosáhl obrovského úspěchu! Takže bych Tatru nezatracoval. I s málem dokáže hodně.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  neregistrovaný: "nalim kopřivnice" [217.196.212.XXX] 04.01.2008  08:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mrkejte na Ginaf

                  Pokud jsem dobře četl,co říkal Radek Smolka před závodem, tak LRT má letos pevnější př. nápravu. Nevím jestli zvětšili prům. spojovačky a nebo jinak posílili celou poloosu, ale určitě se v následujících 14 dnech vše dozvíme. Navíc, letos je podle itineráře návrat ke kořenům závodu k maratonským etapám a to víc nahrává jednoduchosti a odolnosti kontrukce aut, což tatrovky s rezervou splňují.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "anonym" [89.24.121.XXX] 03.01.2008  22:04

        « Re: Re: mrkejte na Ginaf

        asi jsme si nerozuměli (trochu blbě jsem to napsal) - já nemyslel centrální nosnou rouru, ale rouru ve smyslu poloosy, která se na Dakaru na přední nápravě prostě dost často ohýbá a v ní uložená hnací hřídel potom praská...
  • 00 Reagovat !

    foto cuisine

    cuisine 03.01.2008  11:23

    hmmm

    ale u macíků museli vyměnit novou tedomáckou kabinu za abinu ze staré lízy jinak by je fia nepustila do soutěže :-(
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "expert0001" [89.24.53.XXX] 03.01.2008  11:24

      « Re: hmmm

      jj a z hezkého kamionu je obluda.....
      • 00 Reagovat !

        foto major

        major 03.01.2008  19:10

        « Re: Re: hmmm

        Mne už pri predstavení nového špeciálu nesedelo, že na štartovej listine je u Macíka písaný LIAZ, hoci prestavili TEDOM. Z prečítaného sa mi zdá, že chyba bola u Macíkov.

        Zmeniť zapísané auto (resp. značku) asi nejde (možno to ide, ale treba to spraviť v dostatočnom predstihu) a hoci je kategória Superproduction dosť benevolentná, tak kabína musí byť taká, akú značku bude mať na nej auto - čo je logická požiadavka.

        Ak macíkovci prihlásili LIAZ a nezmenili to, musia štartovať s LIAZom. TEDOM snáď o rok.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "pandan" [81.30.253.XXX] 03.01.2008  13:26

    redakci

    "Kategorie se početně rozrostla až na rovnou stovku přihlášených strojů, ale nejužší špička s opravdovými ambicemi je početně stejně početná."
    Ja vím, stane se to. Jen vás upozorňuji, abyste si to nějak upravili.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…