Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2009: 9.000 km závodění v Jižní Americe

Diskuze (12)
Patrice Clerc, ředitel Rally Dakar, oznámil, že příští ročník se bude pořádat v Argentině a Chile. Závod proběhne 3. až 18. ledna 2009 a bude mít celkovou délku zhruba 9.000 km.

Letošní ročník Rally Dakar byl po teroristických útocích v Mauretánii z obav o bezpečnost závodníků na poslední chvíli odvolán. Pořadatelská organizace Amaury Sport Organisation (ASO) místo něj připravila náhradní závod Dakar Series v délce 3.000 km, který se uskuteční v dubnu na území Maďarska a Rumunska. Ale už pro příští rok je nachystán dlouhý závod v náročných podmínkách. Změní se jen kontinent – místo západní části Afriky se bude závodit v Argentině a Chile.

ASO připouští, že v posledních letech už s představiteli obou zemí jednala. Argentina i Chile totiž mohou závodům poskytnout to, co bylo pro Dakar vždy charakteristické – extrémní podmínky, přejezdy rozsáhlých plání a obtížnou navigaci v terénu. Zároveň je zde hrozba terorismu minimální. Trať povede napříč kontinentem z hlavního města Argentiny Buenos Aires, přes Patagonii a Andy do Valparaísa na břehu Pacifiku v Chile a zpět. Cíl bude opět v Buenos Aires.

Registrace začne 18. května. Týmy, které se registrovaly do zrušené soutěže, budou upřednostněny a mají zaručené startovné ve stejné výši jako bylo letos. Start závodu bude 3. ledna v Buenos Aires. Kdy a zda vůbec se Rally Dakar vrátí zpět do Afriky není v tuto chvíli vůbec jasné, zejména v souvislosti s dalším teroristickým útokem, ke kterému došlo v hlavním městě Mauretánie před dvěma týdny. Naopak Dakar Series by měla pokračovat i v příštím roce.

Diskuze (12)
13. 2. 2008 14:48
Dakar,......Dakar ?
Dlho som tu nebol, a dovodom je tak trochu aj to co sa deje okolo Dakaru... :-( (...a mna to mrzi, je v tom kus mojho zivota / detstva a az teraz, ked Dakar uz nezije si zacinam uvedomovat ake stastie som mal, ze som mohol zazivat stare rocniky tejto rallye, ale aj rallyovu skupinu B, alebo Camel Trophy v casoch jej najvacsej slavy - dnes je to uz bohuzial vsetko prec)

Chcem ale napisat nieco k novej lokalite. To, ze bol Etienne Lavigne v kontakte s usporiadatelmi Rallye Patagonia Atacama som vedel uz na jar minuleho roka. Rovnako aj to, ze Dakar je v Afrike z bezpecnostnych dovodov dlhodobo neudrzatelny (aj ked som necakal, ze smrt pride prakticky okazmite). Ono, vlastne aj Dakar uz cca. od roku 1993 v mnohych ohladoch upadal (myslim, ze sa to v mnoho kryje so zakazom na reklamu tabakovych vyrobkov, ktora v prevaznej miere Dakar zivila). Otazkou ale je ci Dakar v juznej Amerike (J.A.) bude este Dakarom. Podla mna nie. Aj ked ostanu zachovane pustne etapy, charakter krajiny sa zmeni...uz to nebudu tie okuzlujuce africke scenerie. Este vaznejsie otazkty ale vyvstavaju v pripade ucastnikov. To, ze sa prihlasia KTM, Mitsu, VW, X-raid, alebo dobre (statom) financovany Kamaz, ci "domaci" Andre de Azevedo (ale uz nie s Tatrou, ale s jeho hlavnym zavodnym strojom Mercedes) sa asi da cakat. Ale co tradicne, stredne velke, alebo male teamy a sukromnici. Co team Loprais Tatra, LETKA Racing, MAN, de Rooy, Ginaf Rallye Power? Najdu dost penazi na to aby mohli cestovat hore-dole na druhy koniec sveta, len preto, aby tam odjazdili jednu rallye. Myslim si, ze v dnesnom svete, kde je aj povodny Dakar len jednou z moznych atraktivnych moznosti pre sponzorov ... asi tazko... ;-\ A nova sutaz bude z hladiska marketingoveho vyuzitia este "sterilnejsia". Chapem, preto, ze usporiadatel sa bude za kazdu cenu snazit udrazat aj na tejto inej sutazi obchodny nazov "Dakar". Ale pomoze to?! ;-\ Naviac sa bojim, ze pouzitim nazvu Dakar sa dost ztazi cesta k navratu do Afriky (az bude lepsia situacia). Bude ASO ochotny v tom case opustit tiez uz tradicnu lokalitu J.A. a vratit sa naspat do Afriky?!
Z obchodneho hladiska tiez chapem vznik serialu "Dakar Series", ale podla mna ide len o dalsie kreovanie podobnych "beckovych" rallye, ako su Tunis, Faraoni, atd... (ak nepojde v pripade toho pripravovaneho podniku v Madarsku a Rumunsku dokonca o "C-kategoriu" typu Baja Italia, Baja Espana, ...) Osobne si ale myslim, ze triestit Rallye Raid scenu na nepreberne mnozstvo podnikov asi nie je to najlepsie.

Andre_Fux hore pise, ze dobrym teritorom nahradzajucim Dakar by bola pust Gobi. S tym sa neda nesuhlasit. Lenze tu je zas problem , ze to je pre Europu dost daleko. Ja by som mozno riesenie videl v superrraly Transorientale, ktoru chysta Rene Metge. Napad ist z EU do Pekingu (ako pri povodnej 1992 Paris-Moskva-peking a neskor pri Master rallye je fajn). Lenze aj tu je jeden problem - sportova kvalita sutaze. Obzvlast v kategorii kamionov. Team Kamaz, ktory je za normalnych podmienok neporazitelny na neutralnej pode v Afrike, nebude na uzmemi Ruska (a Kazachstanu) porazitelny uz duplom (ako sa to ukazalo uz v 1992, kedy na Kamazy 6x6 nemali na domacej pode ani specialy Perlini 4x4/4). Otazkou tak je preco by Loprais, Tom Tomecek, Stacey, de Rooy mali ist robit na tuto rallye "statistov" do defile teamu Kamaz?! Ak teda nebude stacit vyrobcom Tatier, Manov, Ginafov iba to, ze sa predstavia na velkom cinskom trhu...(co moze byt tiez legitimny motiv).
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 09:40
Re: Dakar?
Nie je to spatny nazor.len zrejme Gobi neposkytuje taku rozmanitost ako rally v Chile...necham sa aj ja prekvapit ako to dopadne kazdopadne by to mali premenovat, pretoze Dakar to uz nie je
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 09:16
Dakar
Zmena je zivot...