Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2014: Den volna v Saltě

Vitek
Diskuze (0)
Řidiči a jezdci 83 motocyklů, 17 čtyřkolek, 70 automobilů a 52 nákladních aut se sešli v polovině závodu v Saltě.

Celková klasifikace zatím ukazuje tyto lídry: Marc Coma v motocyklech, Nani Roma – osobní automobily, Sergio Lafuente na čtyřkolce a Gerard De Rooy jako řidič kamiónu. Dosažení dne volna je malým cílem každého Dakaru. Někteří z nováčků, kteří vědí, jak těžké tohle dobrodružství je, ho dokonce mohou považovat za malé vítězství.

Stav po první polovině závodu

Překvapením závodu motorek je značka Sherco, na které Alain Duclos vévodí průběžnému pořadí. Naopak Cyril Despres může druhou polovinu závodu rallye strávit maximálně testováním své Yamahy na příští ročník – po sérii technických a navigačních chyb nabral už dvouhodinovou ztrátu.

Ve výsledkové listině se příliš nemusí hledat jméno Pabiška. V letošním ročníku se Davidovi daří nejlépe v historii a průběžně figuruje na 19. místě.

V kategorii čtyřkolek panovala různorodost – šest etap, pět různých vítězů – Casale, Patronelli, dvakrát Sonik, Husseini a Lafuente a čtyři vedoucí – Casale, Patronelli, Sonik a Lafuente. První týden byl plný změn, překvapení a vzrušení. Naděje byla vkládána do velkých jmen včetně dvojnásobného vítěze Marca Patronelliho, který ze závodu vypadl už ve třetí etapě. Všechno je tedy úplně jinak, než se čekalo.

V osobním automobilu je nejrychlejší Katalánec Nani Roma, i když nic není zatím úplně jisté, na záda mu stále dýchají dva silní soupeři – Terranova a zkušený Peterhansel.

Velkým zklamáním první poloviny Dakaru v kategorii aut byly buginy. Na špici tabulky, v top 10, je k vidění pouze ta Carlose Sainze. Skoro se ztrácí mezi pěti Mini a třemi Toyotami.

Během volného dne by se měla vyřešit otázky pokračování Josefa Macháčka v závodě.

Po dni volna bude za volantem kamiónu soupeřit vedoucí Gerard De Rooy se třemi za ním jedoucími Kamazy. Jejich posádku budou spolupracovat, aby dosáhli úspěchu, a vedoucí pilot to nebude mít jednoduché.

Našeho Martina Kolomého až doposud provázeli technické problémy. Do čtvrté etapy se mu dařilo, dokonce dojel na čtvrtém místě, i když kvůli nedostatku vody dehydrovaný. Následovalo ale „peklo“. V dalším dni Kolomému odešel kompresor, v šesté ulomil pravé přední kolo, dokonce inkasoval hodinovou penalizaci. To všechno ho posunulo až na průběžné 28. místo a ztráta se vyšplhala na 11 hodin. Loprais se stále drží, jeho posádka je zatím na 6. pozici.

Ale co mechanici?

222 – tolik strojů a jejich jezdců a posádek celkem dosáhlo polovičního vítězství v Rallye Dakar 2014 tím, že v pořádku dorazili do bivaku v Saltě a mohli si „užít“ zasloužený den volna a odpočinku. Kdo ale na Dakaru neodpočíval ani tento den, to byli týmoví mechanici. Bez nich by totiž závodníci vůbec nemohli pomýšlet na úspěch. A přitom se o nich skoro vůbec nemluví. Dřou do noci, někdy nespí vůbec, jindy hodinu nebo dvě. Jedním takovým je i Daniel Kozlovský z Loprais týmu. Na Dakaru je letos poprvé.

„Je to trošku hardcore, za pět dní co tu jsem, jsem se jednou vyspal ve stanu a jinak jsem během dne spal po hodině nebo po dvou, takže tady toho člověk skutečně moc nenaspí a musí ještě řídit, dávat pozor na cestu. Nesmí se nic stát a auto musí být hotové.“

Prostě toho takový člověk musí zvládnout dost. A jak vypadá den mechanika na Rallye Dakar? Prozradí stránky Zelené vlny Radiožurnálu.

Vitek
Diskuze (0)