Dakar připraven na ostrý start

Dakar připraven na ostrý start

 

Večerním prologem začal včera v Marseille oficiálně Telefonica Dakar 2003. Trať prologu je uměle vytvořená pomocí hlíny a bahna. Nechybí brod, spousta zatáček a několik nepříjemných skoků.

1.etapa Telefonica Dakar 2003

Středa 1. ledna 2003 Etapa 1 : MARSEILLE - NARBONNE Země : Francie Prolog : 1 km         Celkem : 265 km

Večerním prologem začal včera v Marseille oficiálně Telefonica Dakar 2003. Trať prologu je uměle vytvořená pomocí hlíny a bahna. Nechybí brod, spousta zatáček a několik nepříjemných skoků. Celý prolog vyžaduje velmi opatrnou jízdu. Dráha je paralelní, tzn. že startují vždy dvě posádky najednou.

Technickými a administrativními přejímkami nakonec prošlo 490 vozidel, které pojedou letošní pouštní maratón. Jedná se o nejvyšší počet zúčastněných posádek za posledních 15 let a čtvrtý nejvyšší počet za celou historii této africké soutěže, po rekordních letech 1988 (603 vozidel), 1985 (550 vozidel) a 1987 (539 vozidel). Odpoledne po 17. hodině začaly vyjíždět na trať prologu první motocykly (celkem 162) a později také automobily (130) a kamióny (51). Harmonogram odjezdů se poněkud zdržel oproti plánu, díky rozhovorům se slavnými posádkami. Do cíle první etapy v Narbonne se vydalo také 147 doprovodných vozidel (73 automobilů a 74 kamiónů). Pro 53 (12%) ze 490 posádek není start na Dakaru nic neznámého, protože jej jeli v minulosti již aspoň jednou.

Mnoha desítkám tisíc Francouzů se při prologu představilo 162 motocyklů (z toho 15 čtyřkolek). 58% startovního pole jede na rakouských strojích KTM (celkem 95 motocyklů), následováno Hondami (32+1 čtyřkolka), Yamahami (6+8 čtyřkolek), BMW (7), Bombardiery (6 čtyřkolek), Kawasaki (1), Toufarech (1) a Alter (1).

Výsledné časy na kilometrovém prologu se nebudou započítávat do celkového pořadí, ale slouží jen pro určení pořadí, ve kterém jezdci vyjedou na trať druhé etapy z Narbonne do Castellonu.

Mezi automobily kralují japonské značky, když 92 ze 130 automobilů nese visačku Made in Japan (39 x Toyota, 25 x Nissan, 24 x Mitsubishi, 2 x Honda a 2 x Suzuki). Německé značky jsou zastoupeny následovně : 8 x Mercedes, 5 x BMW a 5 x Volkswagen. Dále jsou na trati 3 Chevrolety, 2 Hyundai, 2 Schlesser-Ford, 2 Peugeoty, 1 Volvo, 1 Land-Rover, 1 Jeep, 1 Comarth a 7 speciálů.

Mezi kamióny má nejširší zastoupení Mercedes-Benz (21), dále MAN (11), Renault (7), DAF (3), Kamaz a naše Tatra (2), Ginas, Hino, Iveco, Liaz Scania (1).

Skutečné závodění však čeká posádky teprve dnes ve druhé etapě z Narbonne do Castellonu, na 43 km dlouhé speciální rychlostní zkoušce.

Pořadí po 1. etapě:

Automobily:                                                    čas        ztráta [s]
1.       SHINOZUKA     NISSAN PICK UP                          0:01:43       
2.       PETERHANSEL   MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:44       0:00:01
3.       MASUOKA       MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:44       0:00:01
4.       BIASION       MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:46       0:00:03
5.       HENRARD       VOLKSWAGEN TAREK                        0:01:49       0:00:06
6.       FONTENAY      MITSUBISHI PAJERO /MONTERO EVOLUTION    0:01:50       0:00:07
7.       MAGNALDI      HONDA CIVIC                             0:01:51       0:00:08
8.       SCHLESSER     SCHLESSER FORD Raid                     0:01:51       0:00:08
9.       SERVIA        SCHLESSER FORD Raid                     0:01:52       0:00:09
10.      VATANEN       NISSAN PICK UP                          0:01:53       0:00:10                     

Motocykly: čas ztráta [s] 1. DESPRES KTM 00:01:39 2. ROMA KTM 00:01:40 00:00:01 3. RAYNAL KTM 00:01:41 00:00:02 4. ULLEVALSETER KTM 00:01:42 00:00:03 5. SALA KTM 00:01:42 00:00:03
52. Macháček Yamaha 00:02:06 00:00:27 63. Bražina Honda 00:02:07 00:00:28

Kamióny : čas ztráta [s] 1. DE AZEVEDO / TOMECEK Tatra 0:02:33 2. DE ROOY / GEUSENS DAF CF85 4x4 0:02:34 0:00:01 3. PATTONO / SANTORO Mercedes Unimog 0:02:36 0:00:03 4. BAUERLE / KAZBERUK Mercedes Unimog 0:02:37 0:00:04 5. VISMARA / PANSERI Mercedes Unimog 0:02:39 0:00:06 6. LOPRAIS / KALINA Tatra 0:02:40 0:00:07 38. Macik/Zak Liaz 0:03:15 0:00:42

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na hladině 27 korun za euro

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na…

Bankovní rada České národní banky bude pokračovat v režimu devizových intervencí s cílem udržet kurz koruny…

 

iSport.cz

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před Spartou užíval volno

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před…

Před Pražským hradem bývá středem pozornosti právě slavná památka či krásný výhled na město. Ve čtvrtek…

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků, které může překonat

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků,…

V lize patřící čím dál víc bleskově se pohybujícím mladíkům je Jaromír Jágr zjevením. Perfektně udržovaným…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…