Dakar připraven na ostrý start

Dakar připraven na ostrý start

 

Večerním prologem začal včera v Marseille oficiálně Telefonica Dakar 2003. Trať prologu je uměle vytvořená pomocí hlíny a bahna. Nechybí brod, spousta zatáček a několik nepříjemných skoků.

1.etapa Telefonica Dakar 2003

Středa 1. ledna 2003 Etapa 1 : MARSEILLE - NARBONNE Země : Francie Prolog : 1 km         Celkem : 265 km

Večerním prologem začal včera v Marseille oficiálně Telefonica Dakar 2003. Trať prologu je uměle vytvořená pomocí hlíny a bahna. Nechybí brod, spousta zatáček a několik nepříjemných skoků. Celý prolog vyžaduje velmi opatrnou jízdu. Dráha je paralelní, tzn. že startují vždy dvě posádky najednou.

Technickými a administrativními přejímkami nakonec prošlo 490 vozidel, které pojedou letošní pouštní maratón. Jedná se o nejvyšší počet zúčastněných posádek za posledních 15 let a čtvrtý nejvyšší počet za celou historii této africké soutěže, po rekordních letech 1988 (603 vozidel), 1985 (550 vozidel) a 1987 (539 vozidel). Odpoledne po 17. hodině začaly vyjíždět na trať prologu první motocykly (celkem 162) a později také automobily (130) a kamióny (51). Harmonogram odjezdů se poněkud zdržel oproti plánu, díky rozhovorům se slavnými posádkami. Do cíle první etapy v Narbonne se vydalo také 147 doprovodných vozidel (73 automobilů a 74 kamiónů). Pro 53 (12%) ze 490 posádek není start na Dakaru nic neznámého, protože jej jeli v minulosti již aspoň jednou.

Mnoha desítkám tisíc Francouzů se při prologu představilo 162 motocyklů (z toho 15 čtyřkolek). 58% startovního pole jede na rakouských strojích KTM (celkem 95 motocyklů), následováno Hondami (32+1 čtyřkolka), Yamahami (6+8 čtyřkolek), BMW (7), Bombardiery (6 čtyřkolek), Kawasaki (1), Toufarech (1) a Alter (1).

Výsledné časy na kilometrovém prologu se nebudou započítávat do celkového pořadí, ale slouží jen pro určení pořadí, ve kterém jezdci vyjedou na trať druhé etapy z Narbonne do Castellonu.

Mezi automobily kralují japonské značky, když 92 ze 130 automobilů nese visačku Made in Japan (39 x Toyota, 25 x Nissan, 24 x Mitsubishi, 2 x Honda a 2 x Suzuki). Německé značky jsou zastoupeny následovně : 8 x Mercedes, 5 x BMW a 5 x Volkswagen. Dále jsou na trati 3 Chevrolety, 2 Hyundai, 2 Schlesser-Ford, 2 Peugeoty, 1 Volvo, 1 Land-Rover, 1 Jeep, 1 Comarth a 7 speciálů.

Mezi kamióny má nejširší zastoupení Mercedes-Benz (21), dále MAN (11), Renault (7), DAF (3), Kamaz a naše Tatra (2), Ginas, Hino, Iveco, Liaz Scania (1).

Skutečné závodění však čeká posádky teprve dnes ve druhé etapě z Narbonne do Castellonu, na 43 km dlouhé speciální rychlostní zkoušce.

Pořadí po 1. etapě:

Automobily:                                                    čas        ztráta [s]
1.       SHINOZUKA     NISSAN PICK UP                          0:01:43       
2.       PETERHANSEL   MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:44       0:00:01
3.       MASUOKA       MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:44       0:00:01
4.       BIASION       MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:46       0:00:03
5.       HENRARD       VOLKSWAGEN TAREK                        0:01:49       0:00:06
6.       FONTENAY      MITSUBISHI PAJERO /MONTERO EVOLUTION    0:01:50       0:00:07
7.       MAGNALDI      HONDA CIVIC                             0:01:51       0:00:08
8.       SCHLESSER     SCHLESSER FORD Raid                     0:01:51       0:00:08
9.       SERVIA        SCHLESSER FORD Raid                     0:01:52       0:00:09
10.      VATANEN       NISSAN PICK UP                          0:01:53       0:00:10                     

Motocykly: čas ztráta [s] 1. DESPRES KTM 00:01:39 2. ROMA KTM 00:01:40 00:00:01 3. RAYNAL KTM 00:01:41 00:00:02 4. ULLEVALSETER KTM 00:01:42 00:00:03 5. SALA KTM 00:01:42 00:00:03
52. Macháček Yamaha 00:02:06 00:00:27 63. Bražina Honda 00:02:07 00:00:28

Kamióny : čas ztráta [s] 1. DE AZEVEDO / TOMECEK Tatra 0:02:33 2. DE ROOY / GEUSENS DAF CF85 4x4 0:02:34 0:00:01 3. PATTONO / SANTORO Mercedes Unimog 0:02:36 0:00:03 4. BAUERLE / KAZBERUK Mercedes Unimog 0:02:37 0:00:04 5. VISMARA / PANSERI Mercedes Unimog 0:02:39 0:00:06 6. LOPRAIS / KALINA Tatra 0:02:40 0:00:07 38. Macik/Zak Liaz 0:03:15 0:00:42

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…