Dakar připraven na ostrý start

Dakar připraven na ostrý start

 

Večerním prologem začal včera v Marseille oficiálně Telefonica Dakar 2003. Trať prologu je uměle vytvořená pomocí hlíny a bahna. Nechybí brod, spousta zatáček a několik nepříjemných skoků.

1.etapa Telefonica Dakar 2003

Středa 1. ledna 2003 Etapa 1 : MARSEILLE - NARBONNE Země : Francie Prolog : 1 km         Celkem : 265 km

Večerním prologem začal včera v Marseille oficiálně Telefonica Dakar 2003. Trať prologu je uměle vytvořená pomocí hlíny a bahna. Nechybí brod, spousta zatáček a několik nepříjemných skoků. Celý prolog vyžaduje velmi opatrnou jízdu. Dráha je paralelní, tzn. že startují vždy dvě posádky najednou.

Technickými a administrativními přejímkami nakonec prošlo 490 vozidel, které pojedou letošní pouštní maratón. Jedná se o nejvyšší počet zúčastněných posádek za posledních 15 let a čtvrtý nejvyšší počet za celou historii této africké soutěže, po rekordních letech 1988 (603 vozidel), 1985 (550 vozidel) a 1987 (539 vozidel). Odpoledne po 17. hodině začaly vyjíždět na trať prologu první motocykly (celkem 162) a později také automobily (130) a kamióny (51). Harmonogram odjezdů se poněkud zdržel oproti plánu, díky rozhovorům se slavnými posádkami. Do cíle první etapy v Narbonne se vydalo také 147 doprovodných vozidel (73 automobilů a 74 kamiónů). Pro 53 (12%) ze 490 posádek není start na Dakaru nic neznámého, protože jej jeli v minulosti již aspoň jednou.

Mnoha desítkám tisíc Francouzů se při prologu představilo 162 motocyklů (z toho 15 čtyřkolek). 58% startovního pole jede na rakouských strojích KTM (celkem 95 motocyklů), následováno Hondami (32+1 čtyřkolka), Yamahami (6+8 čtyřkolek), BMW (7), Bombardiery (6 čtyřkolek), Kawasaki (1), Toufarech (1) a Alter (1).

Výsledné časy na kilometrovém prologu se nebudou započítávat do celkového pořadí, ale slouží jen pro určení pořadí, ve kterém jezdci vyjedou na trať druhé etapy z Narbonne do Castellonu.

Mezi automobily kralují japonské značky, když 92 ze 130 automobilů nese visačku Made in Japan (39 x Toyota, 25 x Nissan, 24 x Mitsubishi, 2 x Honda a 2 x Suzuki). Německé značky jsou zastoupeny následovně : 8 x Mercedes, 5 x BMW a 5 x Volkswagen. Dále jsou na trati 3 Chevrolety, 2 Hyundai, 2 Schlesser-Ford, 2 Peugeoty, 1 Volvo, 1 Land-Rover, 1 Jeep, 1 Comarth a 7 speciálů.

Mezi kamióny má nejširší zastoupení Mercedes-Benz (21), dále MAN (11), Renault (7), DAF (3), Kamaz a naše Tatra (2), Ginas, Hino, Iveco, Liaz Scania (1).

Skutečné závodění však čeká posádky teprve dnes ve druhé etapě z Narbonne do Castellonu, na 43 km dlouhé speciální rychlostní zkoušce.

Pořadí po 1. etapě:

Automobily:                                                    čas        ztráta [s]
1.       SHINOZUKA     NISSAN PICK UP                          0:01:43       
2.       PETERHANSEL   MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:44       0:00:01
3.       MASUOKA       MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:44       0:00:01
4.       BIASION       MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION     0:01:46       0:00:03
5.       HENRARD       VOLKSWAGEN TAREK                        0:01:49       0:00:06
6.       FONTENAY      MITSUBISHI PAJERO /MONTERO EVOLUTION    0:01:50       0:00:07
7.       MAGNALDI      HONDA CIVIC                             0:01:51       0:00:08
8.       SCHLESSER     SCHLESSER FORD Raid                     0:01:51       0:00:08
9.       SERVIA        SCHLESSER FORD Raid                     0:01:52       0:00:09
10.      VATANEN       NISSAN PICK UP                          0:01:53       0:00:10                     

Motocykly: čas ztráta [s] 1. DESPRES KTM 00:01:39 2. ROMA KTM 00:01:40 00:00:01 3. RAYNAL KTM 00:01:41 00:00:02 4. ULLEVALSETER KTM 00:01:42 00:00:03 5. SALA KTM 00:01:42 00:00:03
52. Macháček Yamaha 00:02:06 00:00:27 63. Bražina Honda 00:02:07 00:00:28

Kamióny : čas ztráta [s] 1. DE AZEVEDO / TOMECEK Tatra 0:02:33 2. DE ROOY / GEUSENS DAF CF85 4x4 0:02:34 0:00:01 3. PATTONO / SANTORO Mercedes Unimog 0:02:36 0:00:03 4. BAUERLE / KAZBERUK Mercedes Unimog 0:02:37 0:00:04 5. VISMARA / PANSERI Mercedes Unimog 0:02:39 0:00:06 6. LOPRAIS / KALINA Tatra 0:02:40 0:00:07 38. Macik/Zak Liaz 0:03:15 0:00:42

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov

Ve Formanově filmu Amadeus je scéna, která se skvěle hodí…

Konečné výsledky ve Francii: Macron zvítězil jen těsně Konečné výsledky ve Francii: Macron zvítězil jen těsně

V nedělním prvním kole prezidentských voleb ve Francii…

ODS cílí na podnikatele a učitele, chce zrušit zákaz kouření ODS cílí na podnikatele a učitele, chce zrušit zákaz kouření

Strana představila 190 programových návrhů, které budou…

Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

„Naše fasáda také nemočí na Vašeho psa!“ Lidé bojují proti pejskařům

„Naše fasáda také nemočí na Vašeho psa!“ Lidé bojují…

Lidé stále častěji přicházejí s originálními cedulemi, kterými bojují proti čůrajícím a kakajícím psům. Po Praze…

Volby ve Francii ovládla Le Penová a Macron: Ona chce změnu, on stmelit zemi

Volby ve Francii ovládla Le Penová a Macron: Ona…

V prvním kole francouzských prezidentských voleb se ve vedení usadila Marine Le Penová a Emmanuel Macron.…

 

iSport.cz

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka, klanil se Vatajeluovi

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka,…

Pod vedením Petra Rady velké zápasy fotbalistům Sparty jdou. V nedělním šlágru 25. kola ePojisteni.cz ligy doma…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Z prvního kola postupují Macron a Le Penová, shodují se odhady

Z prvního kola postupují Macron a Le Penová, shodují…

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil centristický kandidát Emmanuel Macron, do druhého kola…

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…