Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rally Dakar 2010 (6. etapa) – výborná jízda Jakeše, Ital Manca bojuje o život (+fotogalerie)

Slovák Jakeš si dnes dojel pro výborné 6. místo. Dařilo se i Martinu Macíkovi, který dojel pátý. Na seznamu odstoupivších se objevilo další české jméno – Miroslav Zapletal. Smolařem dne je Italský motocyklista Luca Manca, který je po těžkém pádu v kómatu.
Zpět na článek
8. 1. 2010 09:33
8. 1. 2010 10:26
8. 1. 2010 15:29
9. 1. 2010 13:05
neregistrovaný "Kajfik"
8. 1. 2010 20:14
9. 1. 2010 13:07
neregistrovaný "Kajfik"
9. 1. 2010 13:11
neregistrovaný "Kajfik"
10. 1. 2010 10:39
8. 1. 2010 09:33
Kamaz
Nezbyva nez konstatovat, ze tym Kamazu opravdu umi. Dva Kamazy neustale (uz je to trochu nuda) s naskokem vedou a treti Mardeev je v podstate servisni vozidlo, ktere veze tem prvnim dvema nahradni dily!
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2010 10:26
Re: Kamaz
Je to obdobně jako VW mezi osobáky. I Lopraisovi se jezdilo jinak, když mu továrna stavěla auto a zajišťovala asistenci. Teď jsou osádky s Tatrami na úrovni většiny ostatních. Dobrodruzi, kteří staví auta, jak se dá a objíždějí s nimi různé soutěže. Úspěchem by pro ně mělo být Dakar dojet, ne se roztřískat v úvodu bezhlavou jízdou. To je pak pro firmu antireklama. Výhodou Kamazu je i ruská tradice závodů náklaďáků a dostatek míst k tréninku.
8. 1. 2010 15:29
Kde jsou vsichni?
Kde jsou vsichni co tu na zacatku zavodu kriceli, ze TATRA dojizdi pravidelne do 5. mista a ze jim to staci? Kde jsou ti, co psali, ze KAMAZ postavi pres noc nove auto a ze je to vsechno o penezich? Ja vam reknu kde jsou:...............
Rozbalit vlákno
9
8. 1. 2010 16:02
Re: Kde jsou vsichni?
To, ze Kamaz postavi pres noc nove auto, tu tvrdi kazdy. Chci se ale zeptat, protoze to nevim: nejedou nahodou 3 kamazy, 2 ostre a jeden spis servisni, a v kazdem z nich je jeden mechanik? V cem je teda ten rozdil, krome zazemi tovarny behem pripravy? Mam trochu pocit, ze jsou to vymluvy.

Jinak Tatra je skvele auto, ale nekdy je holt nekdo lepsi. V tomhle pripade asi Kamaz.
8. 1. 2010 16:46
Re: Kde jsou vsichni?
Samozrejme, ze to jsou vymluvy. Porad same vymluvy. Tak si to vysvetlime tak, ze Kamaz klidne postavi pres noc nove auto, no a co s tim ti nasi kutilove muzou delat, ze? No jo, poslednich 20 let je to porad ta sama pisnicka. Nejlepsi jsou ovsem historky prispevovatelu jak Kamaz potreboval nejaky dil, tak pro neho zaleteli vrtulnikem do Ruska.
Prestoze jsou vykony kamionu obestreny tajemstvim, neni to az takova novina, ze Lopraisuv vuz ma vykon dokonce vyssi nez Kamazy, ovsem ono to neni jenom o vykonu, samozrejme. Je to i o zazemi, ktere (jak tady neustale nekteri znalci podotykaji), ktere ma Kamaz mnohem lepsi, muzeme jmenovat: sauna, virivky, klimatizovany hotel, 56 mechaniku, sklad nahradnich dilu z kterych stavi nova auta pres noc, nove spolecnice kazdy den z Moskvy apod.
Avatar - T613
8. 1. 2010 21:09
Re: Kde jsou vsichni?
nevím proč by lítali do Ruska pro náhradní díly, když na tom je ruská jen budka :-)

"Kamaz: nápravy Sisu, Holandské tlumiče Reiger, uložení listových per a vodících tyčí, jako kdyby to okoukali od Macíka, převodovka ZF, spojka Sachs, motor JAMZ (výhledově Cummins)" zdroj - Truckforum
9. 1. 2010 11:31
Re: Kde jsou vsichni?
Ta historka sa viaze k niektoremu z rocnikov 1990-1992 (teraz neviem, ktory - musel by som to ist hladat). Vtedy jazdili este so sestkolkami a nemali poriadneho sponzora - teda okrem vlastnej fabriky. Ktora vtedy do toho tiez liala obrovske peniaze aby sa uchytila. Skutocne vtedy poslali z Ruska nejake lietadlo s potrebnymi nahradnymi dielmi do Afriky.

Inak to ale nie je nijaka specialita. Uz v 1988 sa to iste realizovalo aj u Tatroviek. Tiez sa kdesi v Tamanrassete (ci kde?) cakalo na nejake diely, ktore mali byt letecky poslane od franczuskeho zastupcu, pana Stragera.
Avatar - Special-line
10. 1. 2010 16:29
Re: Kde jsou vsichni?
Tenkrát praskala listová pera a přesně ta si nechali poslat. Tenkrát na tom vypadla Tatra 6x6 a 8x8.
10. 1. 2010 17:05
Re: Kde jsou vsichni?
Ano. To bolo ono... ;-)
Avatar - T613
8. 1. 2010 20:59
Re: Kde jsou vsichni?
Toto napsal Marko (ano, náš Marko na liaz forum)
"Toff: myslis mechanikov, alebo cely realizacny team? Mechanikov by mali mat asi 6ks. Plus Semjon Jakubov ako sef teamu + nejaky asistent. Plus by mali mat asi 2-3 ludi v BA (alebo priamo s teamom? - to neviem) . Ti robia formalne a ine vybavovacky + Public Relations.

Inak tu je komplet realizacna ekipa, ktora sa toci okolo teamu Kamaz-Master v Nabareznyje-Celnyj:
[odkaz]

Už konečně pochopte, že KAMAZ je zcela profesionální tým, s profesionálním zázemím, kde řidiči neustále trénují a o nic jiného se nestarají. Na vše ostatní mají lidi. České týmy jsou malé, kde pomalu každý dělá vše. Na jeden kamion připadá jeden asistenční. To že nejsou vylítaní je vidět na nehodách Tomečka a Lopraise. Loprais na špičku má, což bylo vidět na časech a minulých soutěžích, ale nemá zkušenosti. Na ostatních Tatrách se uvařil motor Deutz, což by se asi opět projevilo výraznějším tréningem v jižních oblastech. Na to ale budou chybět finance.
Nejdéle se držel Kolomný a Azeveda, přičemž oba měli osvědčenou techniku z předminulých soutěží. A Macík je myslím to samé (ale tam si nejsem jist). Toť vše. Srovnáváte davídky s Goliášem. Otázka zní - Kdo jiný se stačí pravidelně držet Kamazů?
9. 1. 2010 11:22
Re: Kde jsou vsichni?
Len v kratkosti, lebo teraz nemam moc casu (Velky clanok k Dakaru by mal vyjst niekedy po jeho skonceni na mojom blogu. Chcem to tam vsetko zobrat zosiroka - okolo Kamazov, okolo Tatier a ich sucasnych problemov. Len este neviem ako to celej spracujem aby sa niektori ludia necitili dotknuti :-( To by som nechcel...)

Ten pocet ludi, ktory som uviedol je mimo 3 sutaznych posadok. V kazdej z nich sedi este jeden mechanik, takze na kazdy sutazny voz su v priemere 3 mechanici.

Odkaz na ten giganticky realizacny team je tu: [odkaz]
neregistrovaný "Kajfik"
9. 1. 2010 13:05
Re: Kde jsou vsichni?
Tak at si usetri ty kecy pred kazdym Dakarem.. Nebo to snad Loprais nevi jake jsou pomery u nej a u Kamazu?

Sáblíková taky dokázala porazit světovou elitu která měla k dispozici vlastní stadiony a ona trénovala na rybníce... Jenže byla skromná a držela hubu a místo toho přivezla výsledky. Že... Takže už tu přestaňte plkat o financích protože je mi z toho špatně...

Stejně mám pocit, že Loprais by nedojel ani na tom kamazu a naopak Cagin by na Tatre dost mozna byl tam kde je...
8. 1. 2010 20:14
Liaz?! WTF
Tak kluci, ja jsem byl fanda Tatry od narozeni,porad si myslim ze je to ikona ceske rep. ale to co se letos deje... kluci to ze vam dava na * kamaz bych pochopil, ale ze je nejlepsi (zdaaaaleka nejlepsi)kamion z cech Liaz, to by vas melo v noci budit ze sna... Pane Loprais: Ne tatra a uz vubec ne ta vase si to rozdava s Kamazem, ale LIAZ!!! znacka ktera ne ze ma malou tovarni podporu, ale nema zadnou... nekdo by se nad tim mel zamyslet..

BTW u tohodle liazdrivera je zatim (taky ho nechci precenovat) videt rozdil mezi tim co odlisuje chlapce od muzu... vim ze na kamazy zrejme v primym souboji nemam, a priznam si to od zacatku, tak jedu nejlip ze vsech ostatnich v ramci svych moznosti a cekam co se prihodi.. je to dlouha, extremni soutez a ani rusove nejsou neomylni a ani kamazy nejsou nerozbitny...a treba to vyjde aspon na bednu.. tohle si zaslouzi respekt... a ne to prepalit na vlne vlastni dokonalosti hned druhej den a jet domu..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kajfik"
9. 1. 2010 13:07
Re: Liaz?! WTF
Co druhej... Druhej den uz jeli domu.. :-)
Avatar - Ada je zase tady
9. 1. 2010 10:26
BraVWo!
Výsledkové listině nadále vévodí tři Volkswageny Touareg – Sainz je první, Al-Attiyah druhý a Millerovi patří třetí příčka. Podobně jak Čagin a Kabirov, tak i posádky Touaregů jedou svůj vlastní závod, když mezi prvním a třetím místem je rozdíl pouhých osmnácti minut, zatímco čtvrtý Portugalec Carlos Sousa ztrácí na Sainze více než hodinu a půl.
Co dodat...!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Kajfik"
9. 1. 2010 13:11
Re: BraVWo!
Vem déšť nějaké blbé volkswageny pro mě je vítěz Gordon na jeho Hummeru. Jeho styl dve tretiny vzduchem je proste dokonaly a pro me je to fakt borec... Blázen, ale borec... :-) >:D :yes:
Avatar - Ada je zase tady
10. 1. 2010 10:27
Re: BraVWo!
Rikej si co chces, ale to, co je dulezite, je, ze vitezove letosni rallye maji pod kapotou motory TDI! >:D
Avatar - T613
10. 1. 2010 10:39
Re: BraVWo!
ale TDI CR a ne TDI PD