v Německu či Rakousku (nebo na Maltě) není v takovémhle stavu :no: ;-\
Delší dobu (několik let) jsem po D1 nejela a před pár týdny jsem absolvovala trasu Praha - ještě kus za Brno a večer zpět a byť docela "izolována" slušně zatlumeným vozem s vrstvenými skly a vůbec NE špatnou "filtrací" od okolí, tak D1 opradu NEní dobrá silnice - a CHÁPU vlády ČR jak jedna za druhou od věci dávají (víceméně) ruce pryč - tohle totiž (skoro) vyřešit NEjde ...
Odborníkem mi bylo vysvětleno, že u D1 nestačí opravit povrch, je NUTNÉ kompletně opravit i (nedostatečné) základy = de facto postavit komplet NOVOU dálnici (a to opravdu JE problém) ... těžko říct KAM až to dojde (a je BIG chyba že dááááávno není dostavěna "náhradní" trasa Praha - Hradec Králové - Olomouc
Howgh :-)
Hrůzná dálnice. I když tímto směrem občas jezdím, rád se této dálnici vyhnu a užiju si souběžných okresek, které jsou většinou v lepším stavu a bezpečnější než tahle hrozná dálnice :-( .
Nestačil jsem zdvihat obočí, když jsem slyšel, loni?, ten plán opravy a rozšířen D1, které se má dělat za provozu a v průběhu deseti let. To je naprosto nereálná věc, jediná možnost je opravdu dostavba dálničního spojení východ-západ severní trasou, a pak postupně uzavírat kompletní úseky D1 a jeden po druhém zgruntu předělat.
Vzhledem k tomu, že EU na severní trasu nedá prachy, je dostavba spojení D11-R35 nereálná tak pro příštích sto let :-( Tím pádem je stejně nereálná i oprava rozpadající se D1.
Ta oprava D1 od Mirosovic po Kyvalku resp. az po Vyskov je podle me za provozu nevyhnutelna a s pravdepodobnosti hranici s jistotou se i takto uskutecni - soucasnej stav je dale neudrzitelnej a cekat na dostavbu R35 v useku Opatovice - Mohelnice (ona severni trasa) je povestnym cekanim na Godota. Nutnym predpokladem samozrejme je nejprve provest rozsireni, aby mohla byt i v jednom smeru (zatimco druhej bude v oprave) doprava vedena ve ctrypruhovym usporadani.
Btw koho zajima deni kolem ceskych dalnic/silnic, necht zavita na urcite nejlepsi webovky na toto tema - [odkaz] . Je tam i velmi dobry forum s tunama real-time informaci (fotky prubehu stavby etc.)
To si dovedu představit v případě, že se podaří prosadit heslo "kamiony na koleje" a svést veškerou tranzitní dopravu na železniční koridory. Pak by se dálnice uvolnila i k provedení všech těch oprav. Pokud ne, budou šílené zácpy po haváriích na denním pořádku.
Mne by se predstava "kamionu na kolejich" naramne libila, ale dneska k tomu pro dopravce zkratka neexistuje zadna motivace, financni ani casova. Vzdyt navic Praha nema s Brnem ani poradny primy vlakovy spojeni, coz je dusledek stupidni dopravni politiky 90. let, ktera pocitala s tim, ze vlak do kapitalismu nepatri a tak se naplanovala pouze rekonstrukce starych zeleznicnich koridoru. A tlacit napr. vysokym mytem dopravce ze silnic, kdyz nemaj kloudnou alternativu, by bylo silne nefer.
Již delší dobu při jízdách za sluncem před Výškovem odbočím na normál cestu a jedu až k Rohlence. Tam sjedu zpět na dálnici a pokračují kousek po D1 a pak výjezdem na R 52 .Za tento stav se snad stydí i ty panely ,co tam komouši bez dalších úprav nechali. :no:
Prd komousi, D1 byla zkratka stavena podle takrka 40 let starych standardu a dneska uz tim padem dalece presluhuje. Navic na ni narostly intenzity takovym zpusobem, jakym se tehdy nikomu ani nesnilo. Proc D1 vypada jak vypada si muzes precist treba tady - [odkaz] . Za jeji soucasnej stav jsou naopak zodpovedny vlady poslednich 10-15 let, protoze s rekonstrukci uz se melo davno zacit.