Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D11 - letos do Chlumce nad Cidlinou, napřesrok k Hradci Králové

Ladislav Čermák
Diskuze (3)
Dálničního spojení se Hradec Králové částečně dočká už příští rok

Dálnice D11 letos částečně dosáhne Chlumce nad Cidlinou, příští rok povede nových 44 km až k Hradci Králové. V budoucnosti se stane 154 km dlouhou hlavní dopravní tepnou s předpokládanou intenzitou dopravy 25 tisíc vozidel denně mezi Prahou, Hradcem Králové, Trutnovem, Polskem a Pobaltím a v neposlední řadě spolu s rychlostní komunikací R35 odlehčí přetížené D1 při tranzitu východním směrem.

Ještě letos se řidičům uleví při cestách mezi Prahou a Hradcem Králové. K rekordně rychlému posunutí ve výstavbě dálnice bylo nuceno Ředitelství silnic a dálnic vzhledem ke kritické dopravní situaci ve městě Chlumec nad Cidlinou a slibu vlády továrně TPCA v Kolíně-Ovčárech na dopravní obslužnost východních směrů. Pro obchvat Chlumce nad Cidlinou tak bude ke konci roku 2005 zprovozněn jeden jízdní pás dálnice mezi MÚK Levín a MÚK Chýšť včetně dílčích částí obou křižovatek. Dopravní značení povede tranzit Praha - Hradec Králové po obchvatu. Úsek dálnice mezi MÚK Dobšice - MÚK Levín bude zprovozněn pro dopravu na Kolín a opačně. Rovněž se bude jednat o poloviční profil.

"O zkracování doby výstavby se snažíme na všech stavbách, nejen na trase dálnice D11. Je to totiž výrazně levnější - ušetříme náklady na pracovní síly, na pronájem ploch pro zařízení staveniště a podobně. Proto je v našem zájmu pokusit se vždy o minimální možné termíny, přičemž toto zkrácení nesmí být nikdy na úkor kvality," říká Josef Hájek, generální ředitel firmy Skanska DS, která staví úseky D11 mezi 52. a 79. kilometrem.

Koncem roku 2006 dojde k uvedení do provozu 44 km plnohodnotné dálnice D11 od současného konce u Poděbrad před Hradec Králové. "Jediným problémem zůstanou poslední 4 km těsně před Hradcem Králové, jejichž realizovatelnost je do tohoto termínu již vyloučena. Jedná se o úsek, kde dosud nejsou vypořádány majetkoprávní vztahy a kde bude nutné vybudovat provizorní sjezd na stávající komunikace. Jedním z možných dočasných řešení bude objízdná trasa po silnici II/333 přes obec Plačice," vysvětluje šéf ŘSD Petr Laušman. Podle něj dosáhnou celkové náklady na zprovoznění dálnice D11 od Poděbrad do Hradce Králové částky 15 miliard korun.

ŘSD již připravuje další úseky dálnice D11. Úseky mezi Hradcem Králové a polskými hranicemi jsou závislé především na přidělených finančních prostředcích. "Státní fond dopravní infrastruktury již obdržel náš požadavek na další finanční prostředky, které chceme investovat do další výstavby dálnice D11, ale bude záležet na jeho příjmech a stanovených prioritách" uzavírá Petr Laušman. Podle něj bude mít zprovoznění dálnice pozitivní dopad na růst české ekonomiky a obchodu. Významným způsobem se také zvýší atraktivnost Královéhradeckého kraje, pro který by měla být výstavba dálnice D11 jednou z hlavních priorit.

Zdroj: Ředitelství Silnic a Dálnic a Skanska DS

Ladislav Čermák
Diskuze (3)