Další evropské trhy v roce 2011: VW vítězí i mimo domácí půdu

Další evropské trhy v roce 2011: VW vítězí i mimo domácí půdu

 

Golf byl nejprodávanější mj. v Rakousku nebo Belgii; Octavia zabodovala v Maďarsku i Chorvatsku, ale například Slovinci volili častěji vozy Renault.

Automobilka Volkswagen v loňském roce prodala na celém světě 5,09 milionů automobilů, 218 tisíc z nich si pořídili zákazníci ve střední a východní Evropě. Prodejům v evropských státech vévodily především modely Golf a Polo. Zájem byl ale i o vozy značky Škoda, Octavia se mimo jiné stala nejprodávanějším vozem na Slovensku, v Chorvatsku a Maďarsku, ve Švýcarsku byla druhá.

Dominance Volkswagenu a koncernu VW Group obecně je jasně patrná v Rakousku, v desítce nejprodávanějších aut bylo loni sedm z tohoto koncernu. Nejprodávanějším vozem vůbec se stal Volkswagen Golf (16.777 prodaných kusů). Rakouští zákazníci měli také velký zájem o koncernové trio VW Polo/Seat Ibiza/Škoda Fabia. Polo skončilo druhé (11.916 registrací), Ibiza čtvrtá (7.527) a Fabia pátá (7.223).

V top ten byla i Octavia (celkově šestá, 6.999 prodaných exemplářů), o 64 % meziročně vzrostly prodeje VW Passat (celkově devátý, 6.172 prodaných kusů). Z nekoncernových aut do nejlepší desítky u našich jižních sousedů loni pronikly jen třetí Opel Astra (8.158 registrací), sedmý Hyundai i30 (6.270) a osmý Opel Meriva (6.242). Celkem bylo v Rakousku loni registrováno 356.145 nových aut.

Německý trh v roce 2011: Tady je Volkswagenovo

Volkswagen Golf loni dominoval podejům i ve Švýcarsku a v Belgii. Zatímco ve Švýcarsku byla v loňském roce druhým nejprodávanějším autem Škoda Octavia, v Belgii se do top ten žádná Škodovka nedostala. Fabia zde skončila v celkovém pořadí třináctá (7.917 registrací), v Belgii se tak v loňském roce lépe prodávalaDacia Duster (celkově 12., 8.111 registrací), BMW řady 5 (8.500) či Renault Scénic (celkově osmý, 11.136).

V Belgii se loni prodalo 572.211 nových aut, více vozidel se v této zemi v jednom roce ještě nikdy neprodalo. Za vítězným Golfem (20.144 registrací) následoval Renault Mégane/Fluence (18.392), třetí byl VW Polo (16.295), čtvrtý pak Ford Fiesta (14.693).

VW Golf je ve Švýcarsku nejprodávanějším vozem už několik let, loni se ho v této alpské zemi prodalo 12.708 exemplářů. S většími odstupy za ním skončila druhá Škoda Octavia (9.297 prodaných kusů) a třetí VW Polo (7.584). Octavii prodeje ve Švýcarsku meziročně vzrostly o pětinu, Polu pak o čtvrtinu. Škoda Fabia byla celkově dvanáctá (3.916 registrací, meziročně + 36 %), v nejlepší desítce se objevilo i Audi A4 (4.379 exemplářů). Z aut od francouzských výrobců byl v top ten jen šestý Peugeot 207 (4.789 kusů) a osmý Renault Clio (4.406), ta ostatní pocházela od německých značek (a české).

V Chorvatsku, tradiční destinaci českých turistů, si oblíbili Škodu Octavia, která se zde loni stala nejprodávanějším vozem s 1.864 registracemi. Octavia ukončila šestiletou nadvládu Opelu Astra, která v loňském roce skončila třetí se 1.723 prodanými exempláři. Její prodeje meziročně klesly o 23 %. Naopak počet prodaných Octavií v Chorvatsku proti roku 2010 vzrostl o 60 %. Škody Octavie byly na začátku loňského roku dodávány i pro chorvatskou policii. Do nejlepší patnáctky se probojovala i celkově čtrnáctá Fabia (808 registrací).

Loni se v Chorvatsku prodalo 41.561 nových aut, o 8 % více než o rok dříve. Nejvíce osobních aut zde prodal Volkswagen (5.100), následoval Opel (3.963) a Renault (3.877). Škoda skončila v celkovém pořadí pátá s 2.989 prodanými vozy.

Škoda Octavia se nejprodávanějším automobilem loni stala i na maďarském trhu, kde si místní zákazníci pořídili 3.079 exemplářů tohoto vozu, o 17 % více než v roce 2010. Druhý skončil Opel Astra (2.759 registrací), třetí pak předloňský vítěz Ford Focus (2.541).

Maďarští zákazníci si velice oblíbili dodávky. Do nejprodávanější desítky totiž pronikl Ford Transit (1.021 registrací), Fiat Ducato byl celkově jedenáctý (917 registrací), Renault Master pak dvanáctý (901). Fabia skončila s 620 prodanými exempláři na 22. příčce.

Slovenský trh v roce 2011: Octavia v čele, Dacia Duster v Top 10

Úspěšný rok zažil Volkswagen v Lotyšsku, tři nejprodávanější vozy na tomto trhu měly logo této značky. První skončil Golf (558 registrací, meziročně + 134 %), druhý Passat (309, meziročně + 264 %) a třetí Tiguan (253, meziročně + 772 %). Čtvrtý skončil extravagantní japonský crossover Nissan Juke (236 prodaných kusů, + 808 % proti roku 2010), na pátou příčku se z předloňského druhého místa propadla Toyota Avensis (234 registrací, meziročně + 33 %). V nejlepší desítce byla i devátá Škoda Octavia (189 prodaných kusů, meziročně + 29 %).

Lotyšští řidiči mají v lásce především terénní vozidla a obecně automobily s pohonem všech kol. Mezi patnácti loni nejprodávanějšími auty byla i sedmá Toyota RAV4 (207 registrací), jedenáctá Toyota Land Cruiser (179), dvanáctý Nissan Qashqai (171) a patnácté Mitsubishi Outlander (138). V budoucnu zde může být úspěšný i Range Rover Evoque, který byl po zahájení svého prodeje jedním z nejprodávanějších vozů na lotyšském trhu. Zatím se jej tu prodalo 58 exemplářů.

Loni se v Lotyšsku prodalo 8.849 nových aut, o 78 % více než v roce 2010. Místní trh se ale stále nevzpamatoval ze světové krize. V roce 2008 se tu prodalo 19.198 nových vozů, rok předtím dokonce 35.967 aut.

Naopak slovinský trh si Volkswagen loni nepodmanil. Nejprodávanějším vozem se zde totiž poněkolikáté v řadě stal Renault Clio (3.806 registrací), následovaný větším Mégane (2.644 registrací). Druhá generace Clia se mimochodem spolu s Twingem vyrábí ve slovinské továrně v Novom Mestě.

Bronzový zde skončil VW Polo (2.298), čtvrtý pak Golf (1.835). Nejlepší pětici, která je totožná s rokem 2010, uzavírá Opel Astra (1.560). Prodeje Golfu a Astry přitom meziročně klesly o 21 %, respektive o 22 %.

Škoda Octavia se i ve Slovinsku probojovala do top ten, s 1.140 registracemi byla sedmá. Fabia skončila na dvanáctém místě (1.078 prodaných exemplářů). Raritou je v pořadí devátý Citroën Berlingo (1.115).

Český trh v roce 2011: Pořadí modelů

V Česku se loni prodalo 173.282 nových aut. Za vedoucí trojicí Škoda Octavia, Fabia a Superb skončil čtvrtý Ford Focus, pátý byl VW Golf. U našich západních sousedů bylo v loňském roce registrováno 3.173.634 nových aut. Tím nejprodávanějším byl VW Golf (včetně Golfu Plus a Jetty), následovaný Passatem a Polem, čtvrtý byl Opel Astra. Na Slovensku byla loni nejprodávanější Škoda Octavia, za ní byla Fabia a Kia Sportage, která se vyrábí v Žilině.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Další evropské trhy v roce 2011: VW vítězí…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…