Je to prostě lehce excentrický malý crossover s výrazným designem. Pro mě není, ale mladým se může líbit. Podivným bych nazval třeba Fiat Multipla, nebo Nissan Juke, ale tohle mi přijde celkem fajn.
Je to prostě a jednoduše hnusný ;-) Navíc do těchto crossoverů se 4kolka nekupuje, takže je na naštěstí na výběr plno jiných aut, např. z vlastní stáje velmi designově podařená Kia Stonic :yes:
Tento voz má ozajstné čaro a charisma, ktoré jak typické pre všetk\y vozy korejskej proveniencie v posledných rokoch. Tieto značky už dávno svojou kvalitou a zpracovaním dokazujů, že sů na hony pred tzv. tradičnými európskými výrobcami!
Elegantná karoséria s neprehliadnutelnými športovými črty! bravo!
Zbytecne mnoho vet zacinajich velkym pismenem. Zbytecne malo vet koncici trema a vic teckama. Navic chybi v posledni vete popreni 3/4 toho co jsi napsal ve zbytku komentu. Timhle nikho neoblafnes.... >:-[]
Na začátku října VW představil cenu nového T-Rocu (cca 450 tis.) která činí auto dle ACZ "překvapivě dostupné". Nyní Hyundai za stejnou cenu představil daleko lépe vybavenou Konu (kola 17, vyhřívaná sedadla...) ta už však dle redakce "levná není".
Skoro se mi chce zeptat, čímpak to asi bude... >:-[]
p.s. Hyundai nemusím, ale tenhle přístup se mi taky nelíbí. Odpovídal by situaci, kdy by Kona byla autem o třídu níže než T-Roc, to se mi ale nezdá.
Na druhou stranu - kdo bude v Evropě kupovat Hyundai, pokud bude stát stejně jako VW? Stačí se podívat, jak se daří nové i20, která se cenově posunula o kousek výš...
A čo to má spoločné s tým, či je to drahé, alebo lacné? Ruské autá môžu byť najlacnejšie a predávať sa u nás dobre nebudú, Volkswageny sa predávajú dobre, aj keď sú voči nim drahé.
Keď VW dovybavíš na úroveň tohto Hyundaia, bude stáť viac. Bude teda drahšie, aj keď sa ich napriek vysokej cene predá viac. Keď sa niečo predáva lepšie, neznamená to, že je to lacnejšie. Pletieš dohromady dve rôzne veci.
Nepletie. Reč totiž nie je o formálnej cene, ale o hodnotení, či je tá cena akceptovateľná, alebo nie. O hodnotení novinárov, ako sa píše v prvom príspevku vlákna.
T-Roc vychazi z Golfa, takze je o tridu vetsi, byt T-Roc je velikostne na spodni hranici. Konkurentem pro Konu bude T-cross a Arona. Velkym plusem pro Konu je, ze je zde moznost 4x4 :yes:
Ale ten T-Roc je opravdu o třídu výše. Však se podívej - berme oba vozy jako designové crossovery.
Kolik má Kona možností barev exteriéru a interiéru ? 8 barev a 2 interiéry ? T-Roc má jenom 16 barev exteriéru s možností tyto barvy přenést i do interiéru Kolik má Kona v nabídce alu kol ? Dvoje ? T-Roc jich má 7. Kolik má Kona motorizací ? Dvě - VW jich má pět. Co lze dokoupit a konfigurovat na výbavu ? U Kony prakticky nic - u VW si můžeš vůz sestavit přesně na přání.
Takže ano, Kona je za 400 drahá a T-Roc je za 450 opravdu dobře zaceněný. Protože Kona si designovku pouze hraje, ale ve finále nenabízí prakticky nic.
A to jsem se celou dobu bavil jen o designu, kdybych začal mluvit ještě o tom, že jsou lidé, co chtějí třeba dvoulitrové motory v benzínu nebo naftě, tak to už je Hjondé úplně v pasti...
proc v porovnani parametru a cen schazi VW T-Roc? to se tady na auto.cz tak starsne bojite ze by lidi zjistili co jiz davno vedej, ze podobne vybaveny T-Roc prijde o cca 180-200 tisic draz? ale tak hlavne ze pisete ze Kona neni levny >:D
sorry, ale aby tahle kombinace táhla, tak by Hyundai musel být v kategorii TOP luxusních výrobců (Bentley, Mansory...) >:-[] >:-[] >:-[]
Ne, vážně, opravdu se naprosto neztotožňuji se značkou Hyundai. Na jedné straně chce být "ryze evropská" a táhne na evropský střih (nová i30, Tucson), a pak přijde opět s ryze asijským vzhledem u kategorie, která začíná v Evropě vládnout (malá SUV)...
K tomu přihodí cenu, za kterou dostanete u ryze evropské konkurence auto takřka o dvě třídy větší... 8-s8-s
Skoro to vypadá, že Hyundai snad ani nechce, aby se Kona prodávala. Pak ovšem nerozumím tomu, proč ji vůbec na evropský trh přivádí... :-!
Takže vlastně říkáte, že chcete, aby zde prodávali nudná auta.
K porovnání: Renault Captur, které je extrémně nudné, bez 4x4, s motorem o výkonu 88kw (Kona má 130kw) a v plné výbavě stojí +- 600 000,-
Peugeot 2008 GT bez 4x4 v plné výbavě s taktéž benzínovým motorem ale o výkonu pouze 81kw stojí 640 000,-
Citroen C4 Cactus opět bez 4x4 v plné výbavě s motorem o výkonu 81kw stojí 550 000,-
Opel Crossland X zase bez 4x4 v plné výbavě o výkonu 96kw stojí 650 000,-
Seat Arona ... bez 4x4 v plné výbavě s motorem 1.0 85kw stojí 650 000,-
Fakt? To jsem si nějak nevšiml. Já jsem si jen všiml, že nechtějí poslouchat příkazy, kdo může a kdo nemůže mít atomovky. Že by se chystali sami nevyprovokovaně na někoho útočit - to jsem asi přehlídl.
3 letý děcko si nedokáže vyrobit atomovku. Kim je neskutečná ludra, ale on rozhodně není ten, co se snaží o 3. světovou. A když vidím výhrůžky, že je srovnají se zemí, těžko se divit, že si tu atomovku pořídili.
Už se vzpamatuj. Nejdřív tu píšeš ódy na Tucson a pak zase naprosto neomylně víš, že tohle auto je hnusné.
Drahé? Můžeš mi vyjmenovat to auto o dvě třídy výš, co začíná na 400t? :no:
Tak bys možná mohl psát srozumitelněji. Když napíšeš hnusné a drahé, vypadá to, že to považuješ za hnusné a drahé. A zbytek příspěvku v tom jen pokračuje.
Hyundai se nesnaží být ryze evropská. Hyundai je světová značka a podle toho i jejich design vypadá. Na "ryze evropskou" mají Kiu.
A to auto o dvě třídy větší za cenu Kony by mne taky zajímalo. Zejména u toho poměrně slušně nadupaného základu... Jo, jen tak na okraj - evropská standardní nižší střední není auto porovnatelné třídy, mluvíme tu o SUV.
to sice není, ale rozhodně to vypadá odvážněji a odvázaněji než K&K od Škodovky. Teď ještě jakou na model Koná použije importér reklamu a o vítězi všech různých srovnávacích testů je už dopředu rozhodnuto >:D >:D >:D
...hloupý stejně jako články v poslední době, nicméně auto nemá ani půvab, ani skrytou finesu. Je to minimálně zepředu ošklivka, kde se rozhodně nepodařilo skloubit to, co umí u některých modelů Citroen.
Od novináře (nezávislého), ale podobné hovadinky v perexu být nesmí.
Jestli mají zastánci této smutné šeredky stejný vkus i na děvčata, tak se holky z ošklivince bát o partnery rozhodně nemusí.
stejně jako autor uvedl zcela nepřípustný obsah nadpisu (pro nezaujatého novináře), stejně tak ty zcela nemístně odsuzuješ.
Ok, Kona se ti nelíbí, beru. Můj vkus to úplně taky není, ale svým způsobem se mi líbí a dokážu pochopit, že mnohé osloví. Ne, zkrátka vkus je zcela individuální :-!
Mas recht. Sice se rika, ze design nema viteze, ale v dane kategorii obvykle je nejaka hranice, kdy lze obecne povazovat urcitou vec za hnusnou. Tvrdit, ze tohle se libi je, jako kdybys osuk*l jestera z jurskyho parku a tvrdil, ze si opichal hezkou holku.
No vidíš... a mně se třeba zrovna takové auto líbí. Stejně jako se mi líbila Multipla, nebo jako se mi líbí nejnovější C4 Picasso, Cactus nebo C3. Nebo třeba Juke. A zase si myslím o lidech, kteří obdivují vozy skupiny VW, že nemají žádný vkus, protože je to jedna velká koncentrovaná nuda.
Nuda = nevkus a extravagance = vkus? Takže pokérovaná holka v maskáčové bundě s růžovou sukní, rozdrbanými keckami a bordelem na xichtu bude zřejmě nenudná a vkusná.
Díky za vysvětlení >:D:yes:
P.S.: napsat místo vkusu např. fantazii, pak by se dalo i občas souhlasit, ale tímhle jsi to rozsekl dokonale >:-[]
Je to malé SUV, chybí mi jen nižší výbava u silnějšího čtyřválce, která by překlenula ten velký rozdíl, ale jinak na těchto dvou motorizacích nespatřuji nic špatně.
No právě. Tobě chybí nižší výbava u silnějšího motoru. Dalšímu bude chybět silnější motorizace (2.0 benzín, 2.0 nafta), někdo jiný zas bude chtít jenom silnější motor bez 4x4, nebo aspoň 100 kW s manuální převodovkou....
A to vůbec nemluvím o možnostech přizpůsobení výbav... tam už je Hyu úplně tragický..
Jsme v 21. století - dnes jsou lidé zvyklí si vybírat, konfigurovat, přizpůsobovat. Ať už vybírají koupelnu, sedací soupravu, nebo auto.
Jsi si fakt jistý, že lidé chtějí auta přizpůsobovat a konfigurovat, každou blbost extra? S tím si celkem dovolím nesouhlasit. Jo, někde to zkrátka dělat musíš (třeba u Škody, která i základní prvky dává za příplatky), ale jinak? Většina výrobců je rozumných a mají výbavy nastavené dobře.
Tak tady s tebou nesouhlasím, zrovna u Kony by to mohlo být více přizpůsobené. Ideálně by to chtělo další motor, např 1.4TGDI 103kw - s možností 4x2 i 4x4 - podle mě ideál.
Krásně by to vyplnilo tu díru mezi 459tis za Best of Kona s 3hrnkem a 729tis. za Premium s 1.6TGDI 4x4. Případně jestě 1.6TGDI 4x2 v nižší výbavě, ať si člověk může vybrat, teda pokud se chce koukat každý den na tuhle hrůzu ;-)
Praveze je fajn mat nejake rozumne vyskladane vybavove stupne a k tomu dalsie priplatky. V idealnom pripade, ked sa to aj prelina a mat moznost konkretneho prvku (alebo normalneho balika) aj v nizsej vybave.
U VW koncernu je to naopak konfiguracny extrem, kedy ked chcem jednu vec naviac, musim k tomu este doobjednat dalsie 3, kde minimalne jedna z nich zase podmienuje pritomnost stvrtej zbytocnosti.
Jde o to, že u VW (a nejen tam) jsou ty konfigurační pravidla nutná. Třeba to, že když chceš "dynamic light assist", tak musíš vzít i "lane lassist". A proč ? No protože ten "dynamic light assist" využívá kameru "lane lassistu".
Takových příkladů konfiguračních pravidel by se dalo uvést spousta. Někdy je to z důvodu, že některá výbava využívá prvky jiné výbavy, někdy je to z důvodu váhy a někdy z hlediska emisního limitu.
Všechny ty konfigurační pravidla mají svůj význam a to že v tu chvíli nevíš proč to tak je neznamená, že to je špatně. Rozhodně tam nejsou proto, aby zákazníka nutily kupovat něco, co nechce.
Ale ja nikde netvrdim, ze to tak nie je. Akurat su 2 formy ako to spravit - kupis cely balik, kde mas vsetko vypisane a j s celkovou cenou (co je normalny pristup), alebo to mas rozkuskovane po polozkach a nakoniec ten cely balik aj tak vyskladas, lebo sa podmienuje. Akurat, ze u konernu je to zbytocne neprehladne a vo vysledku asi skor nalakanie zakaznika na prvok za "par drobnych" kde v prvom kroku nevidi kolko to nakoniec stat bude.
No vidíš... a Hyundai ty dva prvky dá do balíčku výbavy rovnou a nemusíš je řešit. Jaký je v tom rozdíl?
A zase naopak, VW váže věci, které by mohly být samostatně (třeba i tebou zmíněný Dynamic Light) na jiné prvky jen aby ty další protlačil a pak mohl ukázat, jak "lidi je chtějí"... Protože třeba u toho DAL ta kamera není vázaná na jiný prvek. Lane Assist je softwarová funkce, ne hardwarová.
O to podle mě neběží, běží o to, jak dát zákazníkovi co největší volnost a zároveň mu neúčtovat jednu věc dvakrát.
Dejme tomu že by byl první Dynamic light a jeho kameru později využil Lane assist. Pořád tam máš ten stejný konflikt, kdy dvě příplatkové položky sdílí tu kameru.
Pokud cenu kamery zahrneš do Dynamic light, pak by nebylo možné objednat LA bez DL. Pokud dáš kameru jako samostatný prvek, tak je to příplatek, který je sám o sobě bez přidané hodnoty. Pokud to dáš celé do jednoho balíčku LA+DL, tak se zase připravíš o možnost vzít jen LA. Pokud zahrneš cenu kamery do obojího, tak ji vlastně účtuješ dvakrát. Žádné ideální řešení tu není...
Výhledově to u koncernu má být tak, že vůz jako takový bude umět tyto systémy všechny - tedy hardwarově je bude mít a ty si je budeš jen za příplatek odemykat. Stejně tak jak tomu je dnes třeba u hlasového ovládání nebo třeba fce. Mirror link.
To řešení má taky své vady. Za prvé, je potřeba montovat kameru i do aut, kde za ni zákazník nezaplatí. Jako bonus nemusíš řešit ty konfigurace, ale stejně. Za druhé, dneska se u některých systémů ví, že jsou to jen softwarové funkce a že je případně možné je přes kabel zapnout. Pokud by takových věcí bylo víc a pořád to šlo snadno zapnout, pak hrozí, že to lidi budou dělat místo připlácení výbavy. A vždycky tu budou prvky výbavy, které jsou fyzicky jiné.
Jak to mal onehdá Opel Meriva? Jeden známy ho nafasoval. Chcel si zapnúť rádio - a ticho. Neskôr zašiel do servisu s reklamáciou. A tam ho poučili, že v danej výbave rádio nie je... Len kvôli "úspore nákladov" predný panel s tlačítkami montujú... No nekopol by si ich?
Souhlas, rozumně vyskládané stupně a k tomu příplatky jsou ideál. Ve střední třídě je pro mě vzor Superb - čtyři výbavové stupně, logicky odstupňované od relativního holátka až po komplet vybavené auto... a rozumně nechává ty sporné prvky ve formě příplatků (např. panoramatické střešní okno nebo 19"+ kola).
Provázanost prvků je občas otrava, ale většinou to má nějakou logiku.
Jenže to, co popisuješ, je dnes stejně možné jen u prémiovek. A ani tam ne dokonale. V mainstreamu balíčkové způsoby používají všichni výrobci a jen se liší míra individualizace, která rozhodně není ideální u nikoho.
Nemáš celkom pravdu. Niekde (skoro všade) sú tie výbavy vyskladané blbo.
Napríklad u Renaultu.
Trebárs chcem GrandScenic s najväčším dotykovým displejom 8,7". Áno, ale jedine v najvyššej výbave, priplatiť sa v nižšej nedá.
O.K. predbežne najvyššia výbava. Ale má kolesá, ktoré sa mi nepáčia. Chcem iné. Dobre, ale pre výbavu Bose sú určené tieto, iné nie je možné dodať, jedine vo výbave o stupeň alebo dva nižšie. každá výbava má "svoje" kolesá. Divné, lebo rozmer je presne rovnaký. Kvôli kolesám mám ísť o výbavu nižšie a oželieť palubný systém, ktorý chcem?
Tiež by som radšej svetlejší, hnedý interiér, kombinácia textilu a látky. Nie, v Bose je interiér zásadne čierny. Tak dobre, oželiem veľký displej, stačí mi 7", ale aspoň dostanem hnedý interiér a krajšie disky kolies. Pýtam si k tomu ostrekovače predných svetlometov. O.K., ale len v balíčku výbavy za 600,-€, kde je okrem ostrekovačov vyhrievanie predných sedadiel, ich manuálne nastavenie v 6 smeroch + niečo elektrické....jak to dopekla súvisí? Prečo mám platiť 600,-€ za veci, ktoré nechcem?
O.K., oželiem ostrekovače, predné svetlá občas umyjem... Tak aspoň zatmavené zadné okná. No nech sa páči, to je Pack Premium za 650,-€ - obsahuje zatmavené zadné okná, panoramatické strešné okno a elektrochromatické spätné zrkadlo + zrkadlo na sledovanie detí na zadných sedadlách. Ale ja nechcem strešné okno! Sorry, zatmavené zadné okná inak v ponuke nie sú. Ani jeden z prvkov tohto balíka sa nedá objednať samostatne.
Ešte by som chcel head-up displej. Prosím, v balíku s prednými LED-svetlami za 850,-€, inak sa nedá...
A tak ďalej... Už si pochopil, že tie balíčky výbav nie sú primárne na to, aby zákazníkovi vyšli v ústrety, ale na to, aby ho zblbli a vysolil kôpku peňazí navyše aj za výbavu, ktorá ho nezaujíma a ktorú nechce? A často to vôbec nie sú veci, ktoré spolu nejak technicky súvisia - čo majú tmavé fólie na zadných oknách spoločné so strešným oknom alebo zrkadlom na sledovanie detí? Prečo ti nepredajú disky kolies s iným dizajnom, keď majú presne rovnaký rozmer a pasujú na každý Renault Scenic a Grand Scenic?
To nie je len miera individualizácie, ktorá "nie je ideálna", to je regulérne odrbávanie zákazníka a podmieňovanie nákupu nejakého prvku výbavy iným, za čo by mali kontrolné orgány tvrdo trestať.
Áno, u VW a jeho značiek sa pripláca za každú blbosť a nie malé čiastky. V konečnom dôsledku je to skoro fuk, vysolíš podobné peniaze, ako za celé výbavové balíky u iných a neušetríš teda nič. Tí obchodníci sú skrátka banda hajzlov, vždy nájdu spôsob, ako človeka ošklbať. Ale aspoň nevozíš v aute žiadny balast naviac, kdežto u Renaultu to máš všetko tam, sú to zbytočné kilá navyše a tiež zbytočné kurvítka, lebo sa môžu tiež pokaziť. A naviac ti takto poskladané auto môže dobre liezť na nervy, napríklad za sklené strešné okno, ktoré sa nedá otvoriť, cez leto ti od slnka prekúri interiér 3x rýchlejšie ako plná strecha a môžeš ho len zastrieť clonou, by som kopal, kopal a ešte raz kopal do hlavy toho vypatlanca, čo to vymyslel.
Tak potom radšej ten VW s predraženými doplnkami....