Další Mitsubishi Lancer Evo: nyní i jako kombi

Další Mitsubishi Lancer Evo: nyní i jako kombi

 

Japonský trh dnes zasáhne bomba jménem Lancer Evo. Účinky zatím nejsou jisté, protože extrémní sportovní vlastnosti sedanů Evo byly tentokrát oděny do karosérie kombi.

Japonský trh dnes zasáhne bomba jménem Lancer Evo. Účinky zatím nejsou jisté, protože extrémní sportovní vlastnosti sedanů Evo byly tentokrát oděny do karosérie kombi.

První Evo s karosérií kombi - Lancer Evolution Wagon GT - je blízkým příbuzným sedanu Lancer Evolution IX, představeným letos na jaře. Tisková zpráva výrobce zatím slibuje pouze prodej na domácím trhu a omezenou produkci jejíž objem je omezen na 2500 ks.

V nabídce jsou dvě verze. GT s šestistupňovou manuální převodovkou a GT-A s pětistupňovým automatem. U GT našla registrační značka místo opět na levé straně předního nárazníku, automat má značku umístěnou symetricky uprostřed kvůli vhodnějšímu proudění chladícího vzduchu ke chladiči oleje automatické převodovky.

Pod kapotou je poslední verze zážehového přeplňovaného dvoulitru (4G63 MIVEC), který produkuje výkon 206 kW při 6500 ot./min a točivý moment 392 Nm ve 3000 ot./min, GT-A má výkon 200 kW při 6000 ot./min a rovnoměrněji a níže umístněný točivý moment, vrcholící při 3000 ot./min hodnotou 350 Nm.

Lancer Evolution Wagon používá stejnou platformu (motorový prostor, přední a zadní podlaha) jako Evo IX. Karosérie prošla oproti standardním kombi důsledným vyztužením v oblastech A, B, C a D-sloupků. Pod podlahou zavazadelníku jsou nové výztuhy zpevňující karosérii mezi podběhy a bočnicemi karosérie. Ze sedanu pochází hliníková kapota. Zadní nárazník kombi si se sedanu vypůjčil alespoň tvarové motivy.

Pohon všech kol využívá aktivní mezinápravový direfenciál Mitsubishi Motors Active Center Differential (ACD) a zadní nápravový diferenciál s omezenou svorností. Verze s manuální převodovkou má diferenciál s omezenou svorností také na přední nápravě.

Za sedmnáctipalcovými koly Enkei z Eva IX se ukrývají kotoučové brzdy Brembo se čtyř (vpředu) resp. dvoupístkovými třmeny. Pneumatiky mají rozměr 235/45R17.

A na závěr to hlavní: do tohoto Eva se vejde nejen 5 pasažérů, ale taky 530 l zavazadel (po střechu). Zadní řada sedadel je dělená v poměru 60:40 a opěradla jsou navíc polohovatelná v pěti různých sklonech.

Test Mitsubishi Lancer Evo VIII v magazínu Auto.cz

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat! Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat!

Kdo v posledních letech pořídil Mitsubishi Lancer Evo,…

Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese

Jízda rychlostí 200 km/h není žádný med, natožpak když…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…