Další Mitsubishi Lancer Evo: nyní i jako kombi

Další Mitsubishi Lancer Evo: nyní i jako kombi

 

Japonský trh dnes zasáhne bomba jménem Lancer Evo. Účinky zatím nejsou jisté, protože extrémní sportovní vlastnosti sedanů Evo byly tentokrát oděny do karosérie kombi.

Japonský trh dnes zasáhne bomba jménem Lancer Evo. Účinky zatím nejsou jisté, protože extrémní sportovní vlastnosti sedanů Evo byly tentokrát oděny do karosérie kombi.

První Evo s karosérií kombi - Lancer Evolution Wagon GT - je blízkým příbuzným sedanu Lancer Evolution IX, představeným letos na jaře. Tisková zpráva výrobce zatím slibuje pouze prodej na domácím trhu a omezenou produkci jejíž objem je omezen na 2500 ks.

V nabídce jsou dvě verze. GT s šestistupňovou manuální převodovkou a GT-A s pětistupňovým automatem. U GT našla registrační značka místo opět na levé straně předního nárazníku, automat má značku umístěnou symetricky uprostřed kvůli vhodnějšímu proudění chladícího vzduchu ke chladiči oleje automatické převodovky.

Pod kapotou je poslední verze zážehového přeplňovaného dvoulitru (4G63 MIVEC), který produkuje výkon 206 kW při 6500 ot./min a točivý moment 392 Nm ve 3000 ot./min, GT-A má výkon 200 kW při 6000 ot./min a rovnoměrněji a níže umístněný točivý moment, vrcholící při 3000 ot./min hodnotou 350 Nm.

Lancer Evolution Wagon používá stejnou platformu (motorový prostor, přední a zadní podlaha) jako Evo IX. Karosérie prošla oproti standardním kombi důsledným vyztužením v oblastech A, B, C a D-sloupků. Pod podlahou zavazadelníku jsou nové výztuhy zpevňující karosérii mezi podběhy a bočnicemi karosérie. Ze sedanu pochází hliníková kapota. Zadní nárazník kombi si se sedanu vypůjčil alespoň tvarové motivy.

Pohon všech kol využívá aktivní mezinápravový direfenciál Mitsubishi Motors Active Center Differential (ACD) a zadní nápravový diferenciál s omezenou svorností. Verze s manuální převodovkou má diferenciál s omezenou svorností také na přední nápravě.

Za sedmnáctipalcovými koly Enkei z Eva IX se ukrývají kotoučové brzdy Brembo se čtyř (vpředu) resp. dvoupístkovými třmeny. Pneumatiky mají rozměr 235/45R17.

A na závěr to hlavní: do tohoto Eva se vejde nejen 5 pasažérů, ale taky 530 l zavazadel (po střechu). Zadní řada sedadel je dělená v poměru 60:40 a opěradla jsou navíc polohovatelná v pěti různých sklonech.

Test Mitsubishi Lancer Evo VIII v magazínu Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese

Jízda rychlostí 200 km/h není žádný med, natožpak když…

Legendy na Moje.Auto.cz: Proč vybrat Mitsubishi Lancer Evo IX a ne Imprezu WRX STI? Legendy na Moje.Auto.cz: Proč vybrat Mitsubishi Lancer Evo IX a ne Imprezu WRX STI?

Na Moje.Auto.cz je pouze jediná recenze věnovaná slavnému…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…