Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další pecka pro Ameriku – Nissan Murano

Michal Razim
Diskuze (16)
Nissan North America sype v posledních měsících z rukávu jedno eso za druhým. Za dva týdny se v USA a Kanadě začne prodávat lehké SUV Murano, z jehož skvělého designu se tají dech…

Nissan North America sype v posledních měsících z rukávu jedno eso za druhým. Za dva týdny se v USA a Kanadě začne prodávat lehké SUV Murano, z jehož skvělého designu se tají dech…

Nejrychleji rostoucí a nejziskovější segment automobilového průmyslu, kterým je severoamerický trh SUV, dostane další přírůstek. Nissan představil svůj nový vůz Murano s elegantním futuristickým designem interiéru i exteriéru, jímž stanovuje ve své třídě nová měřítka. Tento model byl speciálně vyvinut pro potřeby amerického trhu.

Murano vychází z platformy FF-L z Nissanu Altima, která je prvoplánově určena pro vozy s předním pohonem, avšak zde byla upravena do verze 4WD. Vůz má všechna kola nezávisle zavěšená vzadu dokonce se systémem Multi-Link, což by mělo i při vetší světlé výšce zaručit perfektní jízdní vlastnosti. Automobil dostal ABS, BAS (brzdový asistent), EBD (elektronická distribuce brzdné síly), TC a VSC (elektronický stabilizační systém). V případě nehody jsou k dispozici čelní, boční i okenní airbagy.

Design exteriéru je velmi nápadný se zdůrazněním podélných linií. Neobvykle je řešen zadní D sloupek. Skvostné tvary obzvláště dobře vyniknou v kombinaci se stříbrným či oranžovým lakem karosérie. Elegantní zevnějšek korunují 18palcová kola s chromováním. Velmi dobře je vyřešena totální integrace spoilerů a nárazníků do karosérie. Vyrobit elegantní SUV se schopností průjezdu pouze lehkého terénu není vůbec nová idea, avšak Murano posouvá celý koncept oproti svým konkurentům typu Lexusu RX300 o úroveň výše.

Interiér co do extravagance nijak nezaostává za vnějškem: nalezneme zde tříramenný sportovní volant, displej navigačního systému a hliníkové ozdobné panely. Přístroje podobně jako v případě sporťáku 350Z vystupují z palubní desky, čímž celek výrazně designersky osvěžují. Celé dílo dokončuje neobvyklá hnědo-oranžová barva koženého čalounění. Uši posádky potěší kvalitní audiosystém BOSE.

Vůz je poháněn osvědčeným výkonným motorem 3.5 DOHC V6 o výkonu 175 kW (240 k). Překvapení ovšem nastane, pokud se podíváme na převodové ústrojí – Murano má bezstupňovou převodovku CVT s plynule nastavitelným převodem, kterou lze přepnout do manuálního módu a ručně vybírat ze 7 přednastavených stupňů. Uvidíme, jak se bude systém chovat v praxi, neboť zkušenosti s tímto typem převodovky nejsou příliš dobré. Aplikace CVT by možná mohla ohrozit úspěchy tohoto vozu na trhu, což by byla určitě škoda.

Jak už je téměř zvykem, Nissan opět své konkurenty šokoval nastavenými cenami: základní verze s pohonem 2WD se prodává za pouhých 28.199 dolarů a špičkové provedení SE s xenonovými světlomety, koženým čalouněním a pohonem 4WD přijde na 30.599 dolarů, tedy v přepočtu 950.000 Kč…

Michal Razim
Diskuze (16)